Geld & Recht alle pijlers

waterschade laminaat

21-12-2011 10:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie weken geleden kregen we de sleutel van ons appartement. Alles leek in orde bij de oplevering. Echter gisteren toen we net de laatste plank van het laminaat hadden vast gezet en ik terug liep naar de gang, lag er een hele plas water in de gang. Het bleek dat er een leiding in de meterkast lekte. We hebben gelijk de hoofdkraan dicht gedraaid en het water opgedweild.

We hebben de woningbouwvereniging gebeld en er is een monteur langs gekomen. Een van de boutjes had losgezeten. Nu hebben we de woningbouw vereniging gevraagd hoe het zit met de schade. Als antwoord kregen we dat we de schade kunnen verhalen op de inboedelverzekering. Deze hebben we echter nog niet, we zijn nog niet verhuist en behalve het laminaat staat er nog geen inboedel.

Ik vroeg me af of er hier sprake is van aansprakelijkheid. Het is een nieuwbouwwoning.

Hopelijk weet iemand hier antwoord op.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Hoezo schade? Je hebt het water direct opgedweild. Dan heb je toch geen schade?
Je moet dat inderdaad op je eigen inboedelverzekering verhalen. Ook al is het de 'schuld' van een ander (heb daklekkage gehad 2x, en beide keren heeft mijn eigen verzekering het vergoed).

Als het een erg grote schade is gaan zij dat zo nodig verhalen op de schuldige partij, daar hoef jij verder niets voor te doen.

Niet zo slim om nog geen inboedelverzekering te hebben, maar achteraf kijk je een koe in zijn kont.

Vandaag nog de verzekering afsluiten (kan gewoon online ergens bij een verzekeringsmaatchappij) en de schade melden. En dan maar hopen dat ze dat meteen accepteren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het laminaat is bol gaan staan. Er lag ook water onder het laminaat, dit konden we niet opdweilen.
quote:Suze02 schreef op 21 december 2011 @ 10:30:

Hoezo schade? Je hebt het water direct opgedweild. Dan heb je toch geen schade?Dat ook trouwens. Hoeveel schade kan er veroorzaakt zijn door dit water wat je meteen hebt opgedweild? Als je laminaat daar al niet tegen kan, vrees ik geen lang leven voor je vloer, want er zal ook best wel een keer een glas van het een of ander om gaan?
Wij hebben schade, na lekkage van douchecabine, moeten verhalen bij de opstalverzekering, omdat laminaat nagelvast aan huis zit en geen inboedel is?!
Nope
Ik vind het nogal makkelijk van de woningbouwvereniging.
Inboedelverzekering is inmiddels afgesloten. De verzekeringsadviseur geeft aan dat we de aannemer aansprakelijk moeten stellen.
Bedankt trouwens voor de snelle reacties, forum mobiel ben dus wat kort van stof.
Ja, dit moet je verhalen op je eigen verzekering. Gebruikelijk is dat je van tevoren je adreswijziging doorgeeft aan de verzekeraar en afspreekt dat je voor een bepaalde tijd voor allebei de huizen verzekerd bent. Zo hebben wij dat ook gedaan jaren geleden en ik geloof dat dat inmiddels redelijk standaard is.
Tja ik kom uit het ouderlijk huis en viel onder de inboedelverzekering van mijn ouders. De overbruggingsperiode is dan waarschijnlijk niet van toepassing.
quote:VivaFleur schreef op 21 december 2011 @ 10:39:

Tja ik kom uit het ouderlijk huis en viel onder de inboedelverzekering van mijn ouders. De overbruggingsperiode is dan waarschijnlijk niet van toepassing.Nee, in dat geval had je gewoon een verzekering af kunnen sluiten.
anoniem_119896 wijzigde dit bericht op 21-12-2011 10:42
Reden: Niet bot bedoeld hoor, zie dat het zo over kan komen.
% gewijzigd
Ik heb ook iets dergelijks gehad en had wel een inboedelverzekering. Echter, zij stelden dat de wbv een opstalverzekering heeft en dat ik die moest aanspreken. Nu een jaar later en de verzekering is er nog niet uit wie er gaat betalen...
Hoe groot is die "schade" eigenlijk? Je had precies genoeg p[lanken? Opnieuw de vloer in elkaar puzzelen is geen optie? Kost je alleen wat tijd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 21 december 2011 @ 10:32:

Wij hebben schade, na lekkage van douchecabine, moeten verhalen bij de opstalverzekering, omdat laminaat nagelvast aan huis zit en geen inboedel is?!

Mijn plafond zit ook nagelvast aan het huis, maar ik moest en kon het gewoon op mijn inboedelverzekering verhalen.

Maar misschien dat mijn eigen verzekering het weer heeft verhaald op de opstalverzekering van de verhuurder, dat weet ik niet.
Als de wbv en de verzekering naar elkaar gaan wijzen kan het nog wel een tijdje duren voordat je geld ziet ben ik bang.

En voor de volgende keer: laat de verzekering altijd ingaan van af het moment dat je de sleutel krijgt.
De grootte van de schade is nog niet helemaal duidelijk. Het is gisteren gebeurd en konden gisteravond zien dat er zes rijen planken bol staan. We weten niet tot hoever het water is doorgekomen, even afwachten dus.

We hadden anderhalf pak over. Genoeg om te huidige schade te kunnen vervangen, echt mijn gevoel zegt me dat we nog niet alle schade hebben kunnen zien na twee uur.
We nemen in ieder geval nog contact op met de aannemer. Volgens rechtsbijstand mochten we geen planken weghalen omdat ze aansprakelijk zijn. Maar de twee partijen staan dus recht tegen over elkaar.
Bespaar je de moeite, trek de boel los, en leg opnieuw. Je bent niet verzekerd, en je wilt naar ik aan neem snel je huis in.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zorg je wel dat andere dingen goed zijn geregeld als je het huis uit gaat? Eigen aansprakelijkheidsverzekering etc?
Ik vind het een beetje een wonderlijk verhaal.

Hoe lang heeft er wel niet water gestroomd, en hoe hard heeft dat gestroomd dat er zoveel planken zijn beschadigt.

6 rijen planken beschadigt, dan gaat het dus om iets van 12 planken. Dat is 1 pak laminaat. Gewoon lekker zelf vervangen als je geen inboedelverzekering hebt, weer wat geleerd.
Ja de rest is allemaal geregeld. Stom indd dat we de inboedel nog niet gedekt hadden.
Ehm, waarom heb je niet je vloer er uitgehaald? Ik neem aan dat het kliklaminaat oid is? Ik heb ook wel eens een lekkage gehad toen ik net verhuist was, maar mijn net gelegde vloer rondom de lekkage eruitgehaald zodat het goed kon drogen! Daarna was het weer makkelijk erin te leggen, want was al op maat . Dan had je nu geen bol getrokken laminaat gehad!

Maarja, daar heb je nu niks meer aan. Ik zou je wel alsnog adviseren om de vloer eruit te halen (moet toch gebeuren nu) tot hoever het daaronder nat is, anders kan het niet goed drogen en lekker gaan schimmelen enzo. En dan trekken ook niet nog meer planken krom! Verder dus de aannemer idd aansprakelijk stellen, maar waarschijnlijk gaat die het weer op de inboedel steken en zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en kan het dus nog wel even duren...
quote:VivaFleur schreef op 21 december 2011 @ 10:55:

We hadden anderhalf pak over. Genoeg om te huidige schade te kunnen vervangen, echt mijn gevoel zegt me dat we nog niet alle schade hebben kunnen zien na twee uur.

Wat een gezever! Gewoon ff die planken eruit halen en zorgen dat de ondergrond droog wordt. Dan van de week even die planken, die je toch nog over hebt, er in leggen.

Je kunt nu zelf de schade beperken. Want als je het laat liggen wordt het erger.

Het gaat misschien over een paar tientjes. Daar ga je toch niet zo moeilijk over doen met aansprakelijkheid en verzekeringen.

Soms gaan dingen wel eens mis. Dat is jammer maar geen reden om er direct een heel drama van te maken.
Ik denk dat er nu twee manieren zijn om het op te lossen.

1. De juridische manier, wat waarschijnlijk een hoop tijd, frustratie en gedoe op gaat leveren, aangezien de partijen het niet met elkaar eens zijn.

2. Gewoon even zuchten, nog een pak laminaat halen, planken eruit wippen en zelf even vervangen. Scheelt waarschijnlijk een hoop gedoe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven