Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Zal ik het licht dan maar uitdoen ;).

Ris, vindt Ella het spannend, het vooruitzicht om te mogen trakteren in de klas? Is zij nog zo verlegen eigenlijk?

Ringel, jij ligt nu vast al één oor. Eng hoor, rijden met die gladheid. Ik zat op de fiets ook wel erg op te letten.

Mmmoi, leuk vestje ook. Ik vond de kleren van die fotoshoot van laatst ook erg leuk; welk merk was dat?

Hier alles goed. Hanna is wel erg moe en nogal dwars maar dat hoor ik van meer ouders, dat hun kind juist nu zo doet. Ik ben vandaag even op de thee geweest bij de moeder van een vriendje uit haar klas. Hanna wilde niets, speelde niet, hoefde niets te eten of drinken (uit verlegenheid), bleef alleen maar op mijn schoot geplakt liggen/zitten, wilde niet zelf lopen in dat huis (opgetild vond ze het best). Zij is echt wel geremd, dat valt me op. Ze durft gewoon niet veel in sociaal opzicht. Niet erg, wel eens lastig ;). In de klas speelt ze wel leuk met andere kindjes, maar vreemde situaties/onbekende huizen, daar heeft ze echt 0,0 mee.
En goedemorgen, -middag en -avond dan maar weer;).

Ik heb niet veel nieuws te vertellen ten opzichte van gisteravond. Ik was vandaag thuis en heb maar weer wat aan het huishouden gedaan. Hanna had tussen de middag een vriendinnetje te eten dus ik mocht chauffeuren (normaalgesproken breng en haal ik op de fiets). Wij hebben een extra stoelverhoger voor de auto en die komt goed van pas op dat soort momenten.

Krokus, ik las dat je een positief gesprek hebt gehad op school? Wat heerlijk! En ook super dat het dan nu juist in zo'n drukke decembermaand, zo goed gaat!
Hier gaat alles goed maar ik heb het wel heel druk. Gelukkig zit mijn werk er voorlopig even op en nu kan ik thuis aan de slag. Het sauzen e.d. schiet behoorlijk op en mmman is nu bezig de tv weer terug te hangen/aan te sluiten. Maar ik heb genoeg te doen hoor...straks schoonmaken en weer 'inrichten', nog een kerstviering van Jasmijn én van mijn eigen school met borrel daarna, een traktatie voor Jasmijn fröbelen enz enz. Vandaar dat ik niet heel actief zal zijn hier; vergeef je het me? Haha...x
Nou vooruit dan maar, omdat je het zo lief vraagt.

Wij zijn gisteravond naar de Ikea gegaan om te eten. en natuurlijk even een rondje door de winkel. met veel te veel spullen die we absoluut nodig hebben weer terug gekomen. Nieuw douche gordijn (plus toebehoren), dekbedovertrek voor Jongste. Lief moest een nieuw hoofdkussen, geurkaarsjes en nog wat spulletjes.

Gisteren nog een hoop rekeningen betaald en alles wat er nu nog binnenkomt is voor leuke dingen! JEEY!

Vandaag grote schoonmaak dag. Lief komt eerder thuis om muffins te bakken voor Oudste haar kerstdiner vanavond op school. Dan nog twee daagjes en dan is het kerstvakantie!
Hoi hoi, hier ook druk, vandaag met Mats naar de kapper en de wachten op de bakfiets. Morgen nar het CB met Timme, 's avonds heeft Mats kerstviering op school. Vrijdag zwemles...eigenlijk heb ik het niet druk maar Mats, hahhaha. O ja, moet ook nog kerst traktatie maken en ik wil nog koekjes bakken.

Gisteravond naar de kerstborrel van mijn zangtheater geweest, was leuk, heerlijk gezongen en daarna wat gekletst.
Ris nav je fb bericht...VERTEL!!!!

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, maar zo'n opmerking zet je aan het denken. (en je gaat toch niet vertellen dat je stiekem wel zwanger bent, want dan heb je ws iets uit te leggen! hahahahaha)

Ga de meiden en mezelf maar eens in de kleren hijsen (ja nu nog) net de hele woonkamer opgeruimd, dadelijk nog even stoffen en stofzuigen/dweilen, keuken nog even af poetsen en dan zijn we beneden weer klaar (en dan boven nog!)
Hm, zo maar even op fb kijken, want wat heeft Ris dan gezegd??

Heb trouwens nog eens gekijken, maar het duurt nog wel een half jaar voor ROan mag zwemmen, terwijl hij ook al sinds mei op de wachtlijst staat. Pfff. Misschien toch maar ergens anders inschrijven. Het jammere is wel dat dit zwembad hier 500 meter vandaan is. Maar ik wil hem eigenlijk wel snel op les hebben.

Gisteren een gesprek gehad nav de observaties op school. Conclusie is dat er wel wat zorgpunten zijn, maar dat er een hele stijgende lijn in zijn gedrag zit, dat hij leerbaar is en dat hij zich goed kan concentreren wanneer de juf zorgt dat de omstandigheden goed zijn (dus niet in een druk groepje een werkje doen). Wat een zorgpunt is, is zijn manier van contact zoeken naar andere kinderen. Die is vaak net te hard, te ruw. Daar krijgt hij dan een afwijzing op, wat hem weer irriteert enz enz. Ik heb goed uit kunnen leggen wat thuis heel goed werkt. Concreet en expliciet zijn in je benadering en uitleg. Dus is hij te ruw naar een ander kind en juf ziet dat? Naar hem toe lopen en zeggen "roan, ik zie nu dat je heel hard tegen pietje aanbotst, maar als je wil spelen dan moet je rustig naar hem lopen, hem op zijn arm tikken en vragen of hij met je wil spelen". Zoiets. Ik ben dus redelijk gerustgesteld thuisgekomen. Blij dat er een stijgende lijn in zit. Het enige wat ik wil, is dat mijn kinderen lekker in hun vel zitten. Ook op school!

Vanochtend is Jesper gewoon naar de creche. Ik zit dus heerlijk in mijn eentje op de bank televisie te kijken. Hahaha.
wat een genot!

@Krook ik heb een leuke zwemschool in westerbroek gevonden, volgens mij zonder wachtlijsten en met een goede methode om te lessen en (niet geheel onbelangrijk) kleine groepjes. (google anders maar even)
Even op FB gekeken maar Ris zegt dat het niet om haar persoonlijk gaat dus ze zal vast niet zwanger zijn.

@mmmoi: bedankt dat je me belde voor dat vestje. Heb je nog meer gekocht?

Ik hoor jullie over traktaties maar daar heb ik het eigenlijk nog helemaal niet over gehad op school. Morgen maar eens vragen aan de juf.

Mijn verlof aanvraag voor het lange weekend in januari is goedgekeurd! Het gaat alleen om de vrijdagochtend maar ik ben toch blij dat ik het officieel heb gedaan.

Hier even een berichtje uit het zonnige Kaapstad . Zijn alweer 1,5 week in ZA, nu even met zijn 4ren paardagen Kaapstad. Met alle familie was wel even druk. Vriend en ik hebben elkaar hier ontmoet, dus trip back to memory lane. Aimee doet het super goed, past zich makkelijk aan en vermaakt zicht goed met haar neef en nicht. Ze begint al wat Engels te praten. En Afrikaans en Engels kan ze redelijk goed volgen. Ze daagt wel uit, wordt erg verwend en rent nu naar oma als ze haar zin niet krijgt. Zach heeft de eerste week veel gehuild (lees krijssen). Kreeg zijn 1e tandje, maar daarna bleef het huilen. Naar arts geweest en blijkt oorontsteking te hebben. Nu antibioticum en weer blij ventje. Aimee heeft dit nooit gehad,, dus duurde even voordat wij door hadden wat er is.

Ik heb wel bijgelezen. Maar weet niet allemaal meer hoe of wat.

Ben nu alleen met de kindjes in het appartement. Vriend heeft afgesproken met oud studiegenoten van hier. Dus verveel me nu beetje. Wel nadeel van kinderen dat je in de avond niet meer echt weg kunt. En juist hier zijn zoveel leuke dingen te doen ook in de avond. Zal verder niet klagen.

Jullie alvast fijne feestdagen en verjaardagen van Floor, Jasmijn en Roan!!!! Liefs
Babba!! Je vakantie klinkt heerlijk, en zeker doordat het daar nu zomer is he! Fijn dat Zach weer opknapt met zijn kuurtje. Hij valt zeker wel in de smaak bij de familie ;)? Nog heel veel plezier!!
oooo Babs. ik ben zo jaloers dat je lekker in de zon kan zitten met alleen een T-shirtje aan.

Denk ook niet dat Ris zwanger is, vooral ook omdat haar man vorig jaar geknipt is! )maar goed, zelfs dat hoeft nog geen 100 % garantie te geven) ik hoop dat het gewoon goed gaat met haar en haar familie. Die hebben aardig wat te verstouwen gehad de afgelopen tijd.

Ik ben onverwacht vrij op nieuwjaars dag en heb ik mijn moeder gisteren gebeld of zij en haar partner wat te doen hadden met oud en nieuw. Dit was niet geval dus toen ik voorstelde dat wij dan hun kant op zouden kunnen komen begon ze toch heel hard te sniffen (mijn moeder is soms een beetje emotioneel incontinent)is meteen aan het regelen en organiseren geslagen....mijn mama is de aller aller liefste van de HEEEEELE wereld......fijn dat je iemand op zo'n manier zo blij kan maken.
Haha! Heerlijk dat speculeren! Ik heb alleen "wonderen bestaan" gepost en heel fb staat vol met speculaties over zwanger zijn! Er is wel iemand zwanger, maar ik zeg niet wie; doe ik wel even op onze hyves. Heel bijzonder verhaal, vandaar dat ik toch iets wilde posten.

Met mijn ouders gaat het goed gelukkig. Mijn moeder heeft van de week fysiotherapie gehad, ze mag voorzichtig weer wat fietsen en haar wandelingetjes uitbreiden (rolstoel kan dus terug naar de thuiszorg). Ik hoop dat het herstel zo doorzet, dan kan ze na de vakantie ook weer lekker oppassen. Ik mis de regelmaat daarin omdat het vooral voor onze Gijs nogal wisselt bij wie hij is (of niet).

De broer van mijn vader heeft helaas te horen gekregen dat hij uitbehandeld is. Nu is het dus (weer) afwachten wanneer het gedaan is. Vreselijk, hij is de jongste van de 7 en dus de 2e die gaat sterven. Echt erg. Hij heeft gelukkig geen pijn oid en gaat "gewoon" door met wat hij normaal ook al deed; heel veel genieten van het leven, hij moet alleen als een hele oude man heel vroeg naar bed om dat te kunnen volhouden.

De opa van Lief is gisteren opgenomen in een verzorgingshuis voor dementerende ouderen. Ook heel erg, man is dan wel 90, maar heeft het afgelopen jaar afscheid moeten nemen van 2 dochters en is heel hard achteruit gegaan. Ze gaan nu onderzoeken wat hij precies heeft zodat ze hem op de goede plek kunnen plaatsen.

Beetje ego bericht Ga nu ff snel een bakkie koffie zetten. Straks naar Ella's school; ze was helemaal niet zenuwachtig, wel trots! Mooie feestjurk aan en gisteren hard geholpen met de cakejes (ik ben geen ster in bakken, maar ze zijn aardig gelukt! zal een foto'tje plaatsen als ik tijd heb).

Ze is bij vreemden nog wel verlegen, maar ik merk dat dat erger is wanneer ik er bij ben (zo gaat ze op vrijdag na school mee met een oma van ene kind uit groep 1, ik ken die oma al heeeeeeel lang en haar dochter (moeder van dat kind ook). Ze gaat dan met hun mee naar de kerk om te oefenen voor kerst, dan hoef ik niet met onze Gijs te leuren. Die mensen zijn redelijk vreemd voor haar, maar ik krijg wel terug dat ze het heel gezellig heeft en voluit babbelt. Ook het oefenen van de liedjes gaat heel erg goed, totdat ik de kerk in loop om haar op te halen Tutje!)

Krook ; wat fijn die goede berichten van Roan!!! Echt super, geeft je vertrouwen voor de toekomst toch! Zeker als hij leerbaar is! Ik vind vanuit mijn beroep dat kinderen niet kunnen veranderen, de leerkrachten kunnen wel hun handelingswijze aanpassen zodat ook dat ene kind goed tot zijn recht komt. Dat lijkt ook bij de juf van Roan te zijn binnen gekomen (werkjes niet laten maken in een druk groepje bijv).

Zo. nu ga ik echt koffie drinken!

XXXXXXXXXXX
lekker he zo'n bakkie leut in de ochtend.

Mijn ervaring is dat kinderen wel kunnen veranderen, doordat een verzorger/ begeleider/ ouder zijn handelings- begeleidings wijze aanpast aan het kind, het kind vaardigheden aan kan leren die hem helpen de taken op zo'n wijze in te vullen dat het mee kan komen in de verschillende rollen die het kind heeft.

Ik ben ook een groot voorstander van het sociaal competentie model (methodiek waar ik veel mee heb gewerkt) dit houdt zo veel in dat er wordt gekeken naar de verschillende rollen die een kind heeft (zoon/ dochter, broer/ zus, schoolkind, speelkameraadje etc) de taken die bij een rol horen en de daarbij behorende vaardigheden (wel leeftijdsgebonden) er zijn kinderen bij wie de weegschaal niet in balans is (de vaardigheden zijn niet of onvoldoende aanwezig om de taken op een goede manier in te vullen) en dat je als, bijvoorbeeld, begeleider in staat bent om het kind op zo'n manier te begeleiden dat het kind de vaardigheden aanleert om de taken wel te kunnen vervullen (wat dus frustratie en onaangepast gedrag kan doen afnemen)

Het is niet zozeer het kind wat veranderd, maar wel het gedrag wat je kan veranderen/ beïnvloeden door handvatten te geven om met de taken om te gaan. waardoor het gedrag positiever wordt. (en dat alles heeft zo z'n wisselwerking met de omgeving)

Goed dit was mijn pedagogische praatje van vanochtend...iemand nog wat leuks in vooruit zicht?
Jahoeh, ik ben een bakfietsmoeder!!!! Maar mijn hemel, wat is dat wennen met fietsen. Hij is mooi joh. Helemaal blij!

Vanmorgen met Timme naar het CB geweest. Hij doet het geweldig. Arts had zelden zo'n sterk kind gezien...trots op mijn Herculesje!!!! Hij woog 4,7 kilo, ik weet zeker dat als hij niet zoveel zou spugen door zijn hoesten, dat er nog wel 400 gram bij zou komen...maar hij doet het dus prima!!!!

Ris, hahaha, had je bericht ook zien staan en al die speculaties..ik ga gauw op de groep kijken.

Babba...oeh jaloers!!! Klinkt goed. Hier is het de hele morgen al grauw en nat...geniet maar lekker daar!!!
Ris, fijn dat het iets beter gaat met je ouders. Zo te lezen is Ella toch een stuk minder verlegen dan voorheen, leuk dat ze zo kletst bij anderen. Ik denk dat Hanna het stokje heeft overgenomen; als ik haar observeer zonder dat ze het merkt, zie ik dat ze echt heel terughoudend/verlegen is. Maar vanochtend was ze engeltje in het kerstspel op school (superschattig, die kleuters) en het zinnetje dat ze moest zeggen, kwam er wel feilloos en zonder haperen uit. Daarna stond ze weer geeuwen en op haar duim te zuigen. Het kind is echt zo vreselijk moe.. Hebben jullie kids dat ook?
Ik ben ook benieuwd RIS.. Niet alleen de spannende verhalen op Hyves, heb ik niet meer . Prive berichtje Facebook aan iedereen tegelijk kan ook. Haha ik wil niets missen.

Vandaag regent het hier en we wilden naar de tafelberg, maar die kun je nu niet ineens zien. Zach heeft net weer heel lang gehuild en weer ergens last van, dus we laten hem nu maar slapen en gaan daarna pas op pad.
Annie, super dat Timme het zo goed doet!! En wat bedoelde de arts met sterk? Leuk dat je bakfiets goed bevalt, al is het nog wat wennen ook.
He Babba, jammer dat het regent. Ik zal eens kijken op Hyves en het je dan misschien even via FB laten weten.
Ring, we bedoelen hetzelfde, alleen jij legt het beter uit!

Verjaardag op school was leuk, wel magertjes t.o.v. Wat wij in de klas doen bij verjaardag. Maar Ella vond het leuk en dat is het belangrijkste! Nu snel gijs ophalen, wachten in de regen wn dan Ella meepikken....
Yeej ik kan me verwoorden in woorden op beeld! (ben een beelddenker en probeer een beeld maar eens uit te leggen in woorden, onmogelijk!) Ik wordt ouder en wijzer!!! Hoeraaaaa. en dus ook maar: lang leve de grijze haren.....
OOO ik ben in jubelstemming! Heb mijn schoenen gekocht voor 90 euro ipv 130! kcing! lang leve online shoppen!
Ringel, oeh lekker!!! Wat voor schoenen? Ziehien!!!

Mirjam, Mats en Sverre zijn ook wel wat vermoeider en liggen vaak al voor 7 uur in bed. Maar overdag stuiteren ze continue door...

deze en bij Steps ook nog geslaagd voor een jurkje!

deze met een klein vestje

ik heb voor een paars vestje gekozen, want die kleur zit ook in het rokje van het jurkje! kon het niet laten hoor en zo vaak koop ik geen nieuwe dingen voor mezelf......ben het gewoon verleerd om te shoppen voor mezelf!
@mirjam: dat moe zijn van Hanna zie ik heel erg terug in Eva. Ik ben er een paar maanden geleden al mee naar de dokter geweest maar die kon niks vinden. Ik wil er nu weer heen want het is nog steeds hetzelfde. Al om half 10 's ochtends gaat ze op de bank liggen met een duim in haar mond en zegt ze dat ze moe is. Sinds een maand of 2 a 3 slaapt ze weer tussen de middag terwijl ze daar al zeker een half jaar vanaf was en dan nog is ze tegen een uurtje of 5 niet meer vooruit te branden en valt ze op de bank in slaap.

Ze hoort op het moment ook heel slecht doordat ze vocht achter haar trommelvliezen heeft dus het is echt weer tijd voor een doktersbezoekje.

Voel je je al een beetje thuis op jullie nieuwe plekje?

@Annie: fijn dat de bakfiets zo bevalt. Neem je Timme al mee? Ik heb wel eens gelezen dat dat de eerste 3 a 4 maanden nog teveel hobbelt maar ik weet niet of dat waar is.

Ik heb zelf alleen een bakfiets met 2 wielen geprobeerd (een keer gehuurd bij een bungalowpark) en dat fietste verrassend makkelijk en stabiel. Met 3 wielen lijkt me wel even wennen.

Ik las in je blog dat Mats veel harder groeide dan Timme. Ik zie dat nu bij Valentijn ook terug. Floor is een pond lichter geboren maar was met 3 maanden al een kilo zwaarder dan Valentijn. Die was dus in 3 maanden 1,5 kilo meer aangekomen.

Maar als Timme zo sterk is dan zit het vast wel goed, die energie moet hij toch ergens vandaan halen.

Valentijn is niet zo heel sterk en kan ook nog niet zoveel. Hij is vooral heel lief en vrolijk ;).

@ringel: leuke kleding en schoenen! Ik zie je er al helemaal in lopen. Ik moet zeggen dat ik ook veel makkelijker kleding voor de kinderen koop dan voor mezelf.

Interessant verhaal over het gedrag van kinderen. Met je eigen kinderen lijkt me het wel moeilijk om dat soort dingen toe te passen.

@babba: leuk om zo'n lange afstands bericht van je te krijgen! Dat je gewoon even hier komt vertellen dat je vandaag naar de tafelberg zou gaan. Ik moest erg lachen om de "wijze" foto van Aimee op FB. Volgens mij kan dat best een eigenwijze tante zijn.

Vanavond had ook Floor haar kerstdiner en in haar woorden was het "helemaal geweldig en on-ge-lo-fe-lijk".

Ik vind het elke keer knap van die juffen dat ze zo'n hele klas zonder kleerscheuren door dit soort dingen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven