Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
.
Ff kort (weinig tijd).

Jane, welkom! 1 Ding... ´wij´ zijn geen foute, afschuwelijke, verschrikkelijke mensen. Sommige van onze daden zijn dat wel.

Dat is heel iets anders. Daar praat ik overigens absoluut niets goed mee!

Ik weet van mezelf dat ik van binnen een goed mens ben, alleen wel een die soms foute dingen doet.

heel herkenbaar dat je SV een energiegever is en soms een een energienemer.

Atm is het nu ff rustig , mbt de kerstdagen enzo.

wel rustig maar ook een méh gevoel.
quote:xxjolandaxx schreef op 22 december 2011 @ 13:47:

@ vaintje helemaal klaar met ex nr2?

Nja, zo ongeveer. Het gebeurt me nu steeds meer dat ik me vooral de fijne dingen herinner, en dan moet ik mezelf er even aan helpen herinneren dat hij me toch ook niet zo prettig behandelde door steeds niet van zich te laten horen en zo.

Vandaag heb ik een uitstrijkje laten maken, over 10 dagen hoor ik of er eventueel iets uitkomt wat ik exlover moet mededelen. En zoals ik tegen gesprekspartner ook zei vandaag, ergens hoop ik dat ik hem moet bellen met de mededeling dat ie een soa heeft, wil m laten schrikken. Maar aan de andere kant heb ik er zelf liever geeneen

quote:secret69 schreef op 22 december 2011 @ 13:58:

Vain, het gaat wel. Ik ben wel heel erg moe van alles. De energie die ik juist uit een minnaar haalde (kreeg) lijkt nu juist wel effe uit me gezogen te zijn.

Tja, kan me zo voorstellen dat het even heel veel energie vreet. Fijn dat je de rust vindt dat je er even niets mee hoeft, dat het je niet dwingt tot keuzes of zo. Laat het lekker bezinken, geniet van de feestdagen met je nr 1, laad jezelf even lekker op.

Nicole, je klinkt stabiel, tevredener met alles dan dat ik eerder van je heb gelezen, fijn!

Janedoe en Dirk, welkom hier. Ik herken jullie gevoelens idd. Vandaar dat dit topic zo fijn is om mee te praten. :-)
@iedereen..hoe ervaren jullie je minnaar/sv in je leven?.De mijne steeds last van schuldgevoel en blijft steeds moeilijk verhaal..loslaten en het dan weer niet kunnen..accepteren jullie je sv als erbij voor iets van jezelf? , kun je dat een plaatsje geven en je er dan comfortabel in voelen?..zoiets als "dat is van mij en hou ik lekker"? Wou dat ik dat sv aan het verstand kon brengen..
Hey Triky,

Ik vind zelf dat je moet stoppen met je vriendin. De ene keer wil ze wel, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel....

Je hebt zelf aangegeven dat wanneer zij haar gezin zou verlaten voor jou, je geen nee zou zeggen.

Maar lieve Triky....

Ze zal nooit voor jou kiezen...
dat weet ik wel..is ook niet echt mijn doel , zou het proberen als ze dat zou doen , maar daar hoop ik niet op , zoals ik al zij heb ik een leuk leven , en wou meer dat er wat rust in onze affaire was..voor de rest gaat het goed hoor en ik ken haar gezin trouwens ook..maakt het ook niet makkelijker , moet er niet aan denken dat het uit zou komen..letterlijk uit je systeem is het beste maar gaat niet zomaar he..
Kan je je mail adres misschien op je profiel zetten, dan kan ik me wat beter uitdrukken..
ik heb by the way ook af en toe een andere vriendin..het is niet zo dat ik alleen maar met haar bezig ben..maar zei raakt me..de andere dinnen die er wel eens zijn heb ik dat niet mee
ok
als het goed is staat het op mijn profiel
triky schreef op 22 december 2011 @ 19:17

@iedereen..hoe ervaren jullie je minnaar/sv in je leven?.De mijne steeds last van schuldgevoel en blijft steeds moeilijk verhaal..loslaten en het dan weer niet kunnen..accepteren jullie je sv als erbij voor iets van jezelf? , kun je dat een plaatsje geven en je er dan comfortabel in voelen?..zoiets als "dat is van mij en hou ik lekker"? Wou dat ik dat sv aan het verstand kon brengen..[/quote]

@Triky: Ik voelde me niet schuldig naar mijn nr. 1 toe. Het voelde inderdaad als iets "voor mezelf". Na een half jaar toch de keuze gemaakt mijn nr.1 te verlaten.

Mijn minnaar heeft die keuze (nog) niet gemaakt maar kan het inderdaad een plaatsje geven, en heeft geen last van schuldgevoel. Niet als we samen zijn, maar ook niet als hij thuis is.

Jouw minnares kan dat niet, hoe vaak je het ook tegen haar zegt, dat het voor jou goed is zo, dat ze ook niet hoeft te kiezen, ze blijft zich schuldig voelen.

Ik denk dan ook niet dat je hoeft te verwachten dat het aan/uit gebeuren zal veranderen. Daar zal je je bij neer moeten leggen en daar je eigen berusting in moeten vinden, of je moet met haar stoppen. Wel zo rustig voor beiden, maar dat is niet wat je wilt.
Ben bang dat je daar gelijk in heb..zijn wel vaker uit elkaar gegaan soms wel 2 maanden, en dan toch...en niet alleen van mij uit..maar jij dus weg bij nr1, had je dat ook gedaan zonder nr2?ikbedoel , was je gewoon echt klaar met je nr1?..kan me voorstellen dat als je om nummer 2 wegging en hij komt niet , dat dat niet prettig is..
Klaar met nr.1 wil ik niet zeggen. Het was wel over, het gevoel was er al heel lang niet meer (inclusief de sex).

Ik heb er voor gekozen liever alleen te zijn, dan met hem.

Dat ik hoop met nr.2 verder te gaan staat daat enigszins los van.

Aangezien onze affaire onlangs bijna was uitgekomen, ben ik wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ben op het moment dan ook erg aan het twijfelen of we het echt moeten willen: "samen verder". Wat een ellende gaat daarvan komen voor alle betrokkenen.

Als de storm is gaan liggen, en we gaan weer op dezelfde manier door als afgelopen jaar, vind ik dat voorlopig wel prima.

Hoewel er natuurlijk altijd wel momenten zijn dat het rot voelt.
Dan ben je in iedergeval weggegaan voor jezelf en dat is belangrijk.

Ik hoop dat als het weer rustig is dat je dan weer samen van elkaar kan genieten
quote:itsyou schreef op 22 december 2011 @ 21:51:

De mijne steeds last van schuldgevoel en blijft steeds moeilijk verhaal..loslaten en het dan weer niet kunnen..accepteren jullie je sv als erbij voor iets van jezelf? ,

.

http://www.polyamory.nl/KathyJaloezie.htmlquote:Het is gewoon onmogelijk van meer dan één persoon te houden.

Deze overtuiging is gefundeerd op de 'schaarste-economie van liefde', het geloof dat liefde een uitputtelijke bron is, er is maar een beperkte hoeveelheid van in omloop en er is nooit genoeg. Dus als mijn partner iets van zijn liefde aan een ander geeft betekent dit dat er minder overblijft voor mij. Omdat de meeste mensen al voelen dat ze in sommige aspecten van hun relatie van iets onvoldoende krijgen (tijd, liefde, genegenheid, seks, steun, verbintenis) zijn ze bang dat ze nog minder zullen krijgen als hun partner een relatie met andere partners erbij krijgt.

.......

Er is een overvloed aan liefde in de wereld en er is genoeg voor iedereen. Het liefhebben van meer dan één persoon is een keuze die mijn mogelijkheid tot het geven en ontvangen van liefde exponentieel kan laten groeien. ...

....

Een nieuwe relatie erbij is net als een nieuwe baby.

.
Ik sluit me graag bij Dirk aan... Ook mijn hart is groot genoeg om van meerdere mannen te houden.

@Secret en Jane. Het kan heel verwarrend worden als je verliefd wordt, omdat je emoties met je op de loop gaan. Door die gevoelens gewoon 'te laten zijn', kan je wat rust terugbrengen. In het algemeen:

- Neem geen drastische besluiten zolang je verliefd bent want je bent niet in staat een goede afweging te maken.

- Als je relatie met Nr.1 echt goed is en je toch merkt dat je gevoelsmatig afstand van hem/haar aan het nemen bent, dan heb je een gevoelsconflict. In dat geval is het beter om met Nr 2 te stoppen.

Althans, dat is mijn ervaring.
Ik begrijp wel dat het moeilijk kan zijn als je een minnaar of minnares hebt maar openheid naar elkaar toe is wel een belangrijk punt.

Gelukkig kunnen kan ik heel open zijn met mijn minnares over onze gevoelens.

Een echte plus vind ik dat.
Bedankt voor het welkom allemaal.....

Ik ben niet heel vaak in de gelegenheid om hier iets te kunnen schrijven maar het is fijn om te weten dat ik ergens mn verhaal kan doen.

Secret69, bedankt. Het woord afschuwelijk is ook niet zo handig gekozen. Het is meer dat ik van mezelf baal dat ik dit doe en het (nog) niet kan stoppen.

Allegaartje, bedankt voor je inzichten. Wat betreft mijn relatie met nr1, die heb ik altijd als goed bestempeld en nog steeds. vandaar ook mijn verwardheid waar deze gevoelens voor een ander vandaan komen....

Ik lees dat veel van jullie zijn begonnen met een nr2 in eerste instantie zonder gevoelens....en later toch gevoelens kregen (sommige)

Bij mij is het echter begonnen met verliefdheid... We kenden elkaar al even, af en toe een berichtje over en weer. Zowel serieus als plagerig. Op een gegeven moment uitgesproken wat die berichtjes met ons deden en een keer afgesproken. Ik hoopte dat door die ontmoeting de gevoelens af zouden nemen maar helaas....

Er zijn nu wel wat ontwikkelingen, zijn nr1 word wat achterdochtig dus we gaan even over op radiostilte....Sowieso ook beter met de feestdagen. Nu hopen dat ik een beetje rust kan vinden. Misschien kan ik na een paar dagen zonder contact weer wat helder nadenken...
Helder nadenken als je verliefd ben op je Nr 2?

Vertel eens hoe doe jij dat want mij lukt het niet.
ik zeg niet dat ik het kan, ik hoop dat ik het kan na een paar dagen zonder contact...
.
[quote]Allegaartje schreef op 23 december 2011 @ 18:10:

- Als je relatie met Nr.1 echt goed is en je toch merkt dat je gevoelsmatig afstand van hem/haar aan het nemen bent, dan heb je een gevoelsconflict. In dat geval is het beter om met Nr 2 te stoppen.

Wat nu als je relatie met nr 1 niet slecht is maar ook niet echt is zoals je zou willen en je dan merkt dat je gevoelsmatig afstand aan het nemen bent van nr1. Dan heb je volgens mij ook gevoelsconflict. Zolang nr2 in beeld blijft blijft die afstand bestaan.
@Jolanda. Ja dan ook, maar in dat geval moet je je misschien afvragen of je wel verder wil met Nr.1. Lijkt mij.
iedereen prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar , dat iedereen maar van zijn nr.2 mag genieten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven