Hoe overleef ik de kerst

24-12-2011 15:13 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het dan weer zover, kerst....

Vanavond kerstavond en All You Need is Love op de buis waar ik altijd elk jaar heerlijk mee zat te snotteren..

Maar nu zit ik depressief thuis met een gebroken hart en nog een lange, lange weg te gaan...

Oh kon ik dit jaar de kerst maar overslaan!!

Ik heb echt een lieve familie waar ik naar toe ga maar vind het gewoon zo confronterend, om alleen te zijn en niet gelukkig...

Meer mensen die dit zo voelen??
Iris27, wat vreselijk!

Ik wilde net komen klagen over mijn eenzame kerst, maar dat voelt nu ineens een beetje ongepast.
I am surrounded by morons
quote:Ruby-Ann schreef op 24 december 2011 @ 20:46:

[...]

Oh dat wil ik ook wel een keer zien dan..Uitzending gemist Ruby , vrijdag op ned 3, 21.20
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Twisted schreef op 24 december 2011 @ 20:46:

Iris27, wat vreselijk!

Ik wilde net komen klagen over mijn eenzame kerst, maar dat voelt nu ineens een beetje ongepast.

Klaag maar lekker hoor, Twisted, het is hier gelukkig geen wedstrijd wie het meest zielig is, of het het moeilijkst heeft.

@ Eindeloos, lijkt me interessant, ga ik zeker kijken binnenkort.
Dit topic is voor iedereen dus klaag er op los hoor!!

Kerst is gewoon kut!

En lieve berichtjes van jullie. Was niet de bedoeling t topic naar mij toe te trekken, totaal niet.

Ben alleen nu nogal in mijzelf gekeerd en nergens zin in, ook niet om te praten en hier kan ik t wel even kwijt.

Xx
quote:mirabile schreef op 24 december 2011 @ 20:50:

[...]

Klaag maar lekker hoor, Twisted, het is hier gelukkig geen wedstrijd wie het meest zielig is, of het het moeilijkst heeft.

@ Eindeloos, lijkt me interessant, ga ik zeker kijken binnenkort.

Is echt leerzaam.

Hoofdmoot is, dat depressie een ziekte is.

Maar dat wisten wij al lang.

Er wordt besproken, dat goede raad, (ook hier vaak op het forum gegeven).

Zoals, "geef jezelf een schop onder je kont, ga lekker sporten/wandelen/etc." geen opties zijn, voor mensen met een depressie.

Dat er gradaties in een depressie zijn.

Licht, dan kun je met therapie een eind op weg komen.

Zwaar, dan zullen er medicijnen aan te pas moeten komen.

En het vooroordeel wordt belicht.

Waarom, als suikerpatient wel medicijnen.

En als depressief (lees geesteziek) patient niet?

Echt interessant.

Ben weer wat wijzer geworden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
@ Isis, verontschuldig jezelf alsjeblieft niet!

Hier kennen wij geen gradaties.

We voelen ons allemaal K*T.

Dar komt het op neer.
Och Isis, wat een hel voor je

Wil je er iets over kwijt verder? ik heb zelf een paar jaar geleden ook en MK gehad met 13 weken, moest ook wachten tot het vanzelf kwam, 2 dagen later was het zover.

Succes meid
isis, wil je erover praten, dit topic is toch uiteindelijk voor iedereen dus laat je niet weerhouden om je verhaal hier neer te zetten, alles reacties kunnen je een beetje helpen toch.
Iris27, geen verontschuldigingen hoor. Zo was het niet bedoeld. Ik voel me een beetje down zonder aanwijsbare reden, dus dat voelt nu gewoon een beetje als aanstelleritis
Mijn jongste dochter sprong net op mijn zwaargekneusde borstbeen, heb mijn jankbui nu dus wel gehad.

Wat een pijn zeg, nu extra pijnmedicatie ingenomen maar inademen doet veel zeer, en het ging net wat beter.

Zit Serious request te kijken, althans, man zit het te kijken
quote:Isis27 schreef op 24 december 2011 @ 20:52:

Dit topic is voor iedereen dus klaag er op los hoor!!

Kerst is gewoon kut!

En lieve berichtjes van jullie. Was niet de bedoeling t topic naar mij toe te trekken, totaal niet.

Ben alleen nu nogal in mijzelf gekeerd en nergens zin in, ook niet om te praten en hier kan ik t wel even kwijt.

XxAls iemand hier mag zijn ben jij dat wel. Mijn irri gevoelens zijn niets vergeleken met jouwe, maar dit is geen wedstrijd. Hou aub niet op met praten, 'klaag' aub zoveel als je wilt, niemand kijkt je er vreemd op aan.
quote:Twisted schreef op 24 december 2011 @ 21:03:

Iris27, geen verontschuldigingen hoor. Zo was het niet bedoeld. Ik voel me een beetje down zonder aanwijsbare reden, dus dat voelt nu gewoon een beetje als aanstelleritis

Ga je wel iets "leuks" doen de komende dagen?

Bedacht me net, je hebt toch die "hoe overleef ik..." boeken voor pubers. Wij kunnen met de vrouwen van dit topic wel "Hoe overleef ik de kerst" schrijven. Genoeg Know how aanwezig hier.
Hola!!

Nog iets gemist?

Ben alweer thuis, ma en stiefpa gaan naar een concert en we zien elkaar morgen weer! Wel lekker gegeten!

Ik zit hier te roken met ene lekker muziekje op mn ipod. Erg slecht, was namelijk een maand gestopt met roken. 1 jan stop ik weer hoor.
Isis veel sterkte.
Ik heb alleen 2e kerstdag plannen. Daar heb ik zelf voor gekozen, maar nu weet ik 't ff niet meer. De muren komen ineens op me af, terwijl ik heel goed alleen kan zijn
Voor iedereen is er een andere reden waarom de kerst k** met peren is dit jaar en het is idd geen wedstrijd!

Iedereen mag hier zijn en zijn gal spugen.

Fijn dat we er zo voor elkaar kunnen zijn nietwaar?
Twisted misschien even een avondwandeling maken?
Hey meiden! Heerlijk dit forum en fijn on te horen dat er meer mensen (om welke reden dan ook) een hekel hebben aan kerst. Ik zit nu bij mijn ouders op de bank, maar weiger mezelf zielig te voelen. Ik mag dan nog steeds geen relatie hebben, maar dat komt vast en zelfs als het niet komt moet ik me weten te redden! Voor nu schenk ik mezelf een borrel in, ga aan de chocola en straks een potje kaarten met mijn ouders... Kneuterig als hell maar ergens ook wel knus! Succes allemaal!!!
helemaal mee eens Ruby-Ann dit topic helpt in ieder geval vaak om dingen weer in perspectief te plaatsen, leuk dat dit forum bestaat het heeft mij vaak in rotte perioden er doorheen geholpen.
Ach, het zijn ook gewoon maar dagen die weer voorbij gaan. Voor hetzelfde geld zit je bij een schoonfamilie, die jou niet moet, opgedirkt te wezen.

Ik vind het heerlijk vanavond. Lekker gekookt voor mezelf, grappige kerstfilm op tv en gewoon lekker doen wat ik wil.
I have my fears but they do not have me
quote:Missymusic schreef op 24 december 2011 @ 21:23:

Hey meiden! Heerlijk dit forum en fijn on te horen dat er meer mensen (om welke reden dan ook) een hekel hebben aan kerst. Ik zit nu bij mijn ouders op de bank, maar weiger mezelf zielig te voelen. Ik mag dan nog steeds geen relatie hebben, maar dat komt vast en zelfs als het niet komt moet ik me weten te redden! Voor nu schenk ik mezelf een borrel in, ga aan de chocola en straks een potje kaarten met mijn ouders... Kneuterig als hell maar ergens ook wel knus! Succes allemaal!!!lol, weiger mezelf ook zielig te voelen. Maar voel dat best wel eigenlijk denk ik. Daarom vind ik kerst maar liever hypocriet, stuk beter verteerbaar lol Ik ben trouwens geen meid, ben nieuwe man op viva, moet nog zien hoe dat zal vallen intruder, intruder alert?
quote:enternamehere schreef op 24 december 2011 @ 21:41:

[...]

lol, weiger mezelf ook zielig te voelen. Maar voel dat best wel eigenlijk denk ik. Daarom vind ik kerst maar liever hypocriet, stuk beter verteerbaar lol Ik ben trouwens geen meid, ben nieuwe man op viva, moet nog zien hoe dat zal vallen intruder, intruder alert?Ook mannen zijn hier welkom hoor, bij deze!!
Alle zielige zielen zijn hier welkom hoor, ook zielige mannen

Sjit, mijn ex belde net op. Hij komt zo even langs wat ophalen geloof ik. Maar goed, ook dat overleef ik wel.

En ik wil wel heel graag straks toch Slumdog millionaire kijken.
Ik beken, ik mis mijn ex vreselijk nu... Als het niet al erger kon...
quote:Ruby-Ann schreef op 24 december 2011 @ 21:48:

Ik beken, ik mis mijn ex vreselijk nu... Als het niet al erger kon...

Wat kan het toch vreselijk pijn doen he, meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven