Hoe doen mensen dat toch?

27-12-2011 17:08 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met 1 container? Wij mochten in ons oude huis ook de container van de alleenstaande buurman gebruiken. Hier in het nieuwe huis hebben we dat niet en we redden het echt niet om 2 weken met de container te doen. Hij zit vaak na een week al vol...

Wat ik al heb gedaan is flink gaan sorteren. Glas naar de glasbak, papier hou ik apart, plastic gaat apart, groenafval en gft in de gft container, maar nog kom ik dus ruimte te kort.

Nou vraag ik me dus af; hebben jullie dit ook? Hoe lossen jullie dit op? Tips?

Beetje onzin topic, maar ik vroeg het me gewoon af .

We hebben trouwens een gezin met 2 volwassenen en 1 kind nog in de luiers.
Thank god voor vinexwijken..! Wij kregen een elektronisch sleutelding, aan het eind van de straat een ondergrondse container. Knop drukken, sleutel ervoor houden en weg is je troep. Nooit meer bakken buiten zetten op een bepaald tijdstip, overvolle containers...
Nee, geen problemen mee...

Vind het knap dat je niet genoeg hebt aan 1 container
Hm, hier een huishouden van 2 volwassenen en 1 kat, met 1 vuilniszak per week. Volgens mij doen we niets speciaals, alleen papier, glas en plasic flessen scheiden. Niet te veel voorverpakt kopen helpt ook. Maar aan luiers kun je weinig doen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik ben juist heel benieuwd hoe jullie de container vol krijgen... Wij zijn met twee volwassenen en hebben één vuilniszak per twee weken. Geen luiers dus, maar dat zal toch geen halve container vol zijn?

Voor we plastic apart hielden was het trouwens elke week een vuilniszak, maar ook dat paste makkelijk in de container.
Wat gooi je allemaal weg dan???

Hier een gezin met twee volwassenen en twee kinderen, waarvan 1 nog in de luiers. Wij doen het met twee vuilniszakken per week (geen containers hier). Papier en glas scheiden we, gft en plastic niet (wordt hier niet apart opgehaald).
Wij redden het meestal net (2 volwassenen, 2 kinderen, waarcvan 1 nog in de luiers). Soms gaat de vuilniszak die in gebruik is of een volle luierzak nog in een buurcontainer, die niet vol is.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wij zijn met z'n vijven.

Papier hebben we een aparte container voor,

plastic aparte zakken.

Wij redden het meestal wel.
You know my name, not my story!
quote:sjoko schreef op 27 december 2011 @ 17:13:

Ik ben juist heel benieuwd hoe jullie de container vol krijgen... Wij zijn met twee volwassenen en hebben één vuilniszak per twee weken. Geen luiers dus, maar dat zal toch geen halve container vol zijn?

Voor we plastic apart hielden was het trouwens elke week een vuilniszak, maar ook dat paste makkelijk in de container.KOMO-zakken? Er bestaan namelijk ook king-size zakken.
Wat ook nog wel eens wil schelen, is hoe je afval in de bak/zak kiepert. Wij maken er altijd een sport van om alles zoveel mogelijk op en in elkaar te schuiven en stapelen en dan pas er veel meer in de zak.
??? Wij scheiden alleen glas, gft en papier en hebben iedere 2 weken nog ruimte over. Ook toen ik nog 2 kinderen in de luiers had. Alleen bij verjaardagen en verbouwingen hebben we weleens ruimte tekort. Maak je het wel goed klein? En misschien aanstampen?

We doen soms een maand met een container, omdat we hem buiten vergeten te zetten. Dan is hij tjokkie...... (nog 1 kind in de luiers )
Wij redden het ook niet met 2 volwassenen en 3 kinderen. We moeten echt gaan scheiden... (het afval) doen we te weinig

We zijn wel eeuwig aan t verbouwen trouwens...
Ik deed hier precies 2 weken met een bak.. Dus 3 dikke volle zakken. En ik ben alleen (:$) Blijkbaar gooi ik veel weg? Maar voor mijn gevoel niet meer dan 'normaal'

Nu zo'n sleutel voor ondergrondse vuilnisbak, baal als een stekker want die staat 3 straten verderop en geloof me, dat is echt heel onhandig.
Internagelaktisch
quote:Bahco schreef op 27 december 2011 @ 17:19:

[...]

KOMO-zakken? Er bestaan namelijk ook king-size zakken.Ja, gewoon het normale formaat vuilniszakken, gaat prima.
Ik redde het ook nooit toen we met z'n 4en waren. Wat ik toen ben gaan doen is een grote zak in de container en toen de komo-zakken er leeg in gooien... Het afval verdeeld zich over de gehele container en het probleem was opgelost.
Hier is het ook iedere week weer passen en meten. Man staat gemiddeld 2x per containerwissel in de container om de boel wat te laten zakken. Maar afvalscheiden doen we te weinig. Ik zou erg blij zijn met een grotere tuin voor het opbergen van:

- grijze container

- groene container

- container voor plastic

- container voor papier

- container voor glas
Wij, 2 volwassenen en kind in de luiers, hebben zo'n 1,5 à 2 vuilniszakken in de 2 weken. Dus nog plek genoeg over in de kliko.

Hier gaat glas, papier, plastic en gft apart. Sinds het plastic apart ingezameld wordt scheelt het echt heel veel vind ik. Anders weet ik niet of we het zouden redden. We hebben trouwens zo'n kleine kliko, niet zo'n gezinskliko.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik woon alleen, t vuilnis wordt iedere week opgehaald en ik heb altijd een zak met alleen een bodempje.

Glas, papier en plastic breng ik apart weg. GFT wordt niet apart opgehaald dus schillen en evt etensresten gaan in de vuilniszak.

Pakken maak ik plat overigens.

Ik kan me voorstellen dat luiers en billendoekjes de boel aardig opvullen... maar voor de rest weet ik niet hoe je zoveel afval krijgt
Bij ons worden kliko's 1 keer er week geleegd (raar maar 1 keer per 2 weken?) Soms heb ik alleen huisvuil en dan zit ie half vol. Als ik in de tuin aan 't werken ben geweest kan ik er wel 5 vullen. Het is dan te hopen dat de andere buren niet ook allemaal in de tuin hebben gewerkt, dan is er nog ruimte over in andere kliko's om wat weg te kunnen werken. Mocht je thuis zijn bij kliko-leging zijn ze bij ons ook nog 'ns zo coulant om de bak te legen zodat je 'm snel weer kunt vullen en dan nemen ze 'm op de terugweg nog even mee als je het hebt gevraagd.
Ik doe alleen glas in de glasbak, ik doe niet aan ander vuil inzamelen. Heb wel 'n nee-nee sticker en geen krant dus dat scheelt al 'n halve container volgens mij.
Ik hoef gelukkig weinig te scheiden want we hebben algemene containers. Maar ik weet zeker dat ik het niet gered zou hebben. Sowieso met al dat kattengrit. Nou misschien moet je er een sport van maken maar ik word gek van alle spullen die driedubbel verpakt zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoe groot is je container? Bij ons wordt het nu nog 1x per week opgehaald, maar dat gaat in 2012 naar 1x per maand (!) en op verzoek een keer tussendoor a 8 euro per keer. Iedereen mag dan zijn eigen container kiezen met bijbehorend tarief voor de afvalstoffenheffing. We mogen kiezen uit containers van 80, 120 en 240 liter voor restafval, en ook zoiets voor de gft-bakken.

Wij hebben nu nog 120 liter voor restafval en die gaat meestal niet vol, met twee volwassenen en een baby in de luiers. Maar straks 240 voor 4 weken gaat niet lukken denk ik dus we zullen regelmatig eens extra moeten laten legen tussendoor.

Afval los erin gooien ipv in vuilniszakken scheelt overigens enorm in hoeveel je erin krijgt! En goed scheiden inderdaad, maar dat doe je al.
Eén keer per maand??? Dan kun je net zo goed alles ergens anders gaan dumpen. Dat je nog moet betalen voor zulke belabberde service! De containers op bedrijven zullen dan wel opeens voller komen zitten als mensen niet weten waar ze hun vuil meer moeten laten van 'n hele maand!
Volgens mij doe ik iets heel erg verkeerd... wij hebben hier 2 bak voor zowel groen als huis afval.. Dus er passen zeg maar 2 zakken in.

maar met ons 2en hebben we elke week zakken over. ja zakken ja, meervoud. Ik heb geen idee hoeveel afval we hebben per week, maar ik denk 3/4 zakken bijna. maar: we scheiden helemaal niet. te weinig groen om te scheiden(mijn mening) en papier kunnen we hier nergens kwijt dus dat gaat ook in de afvalbak. Glas idem. kan me geen glasbak hier bedenken.

Daarbij hebben we irritante buurjongens, die hebben ook afval te veel, en die stouwen mijn bak helemaal vol. Daardoor ligt mijn terras vol met afval wat ik niet kwijt kan..:(
Wij gebruiken met een gezin met twee kinderen één container in de maand. Luiers brengen we naar de speicale luier afval plek. Papier glas en groenvuil sorteren we.

Echt geen probleem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven