VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Vergeet helemaal Drop sterkte te wensen met heftige dag. Dat gaat niet in je koude kleren zitten. Hou je taai!

Ik kijk ook nog snel even op de AK. En dan weer verder aan het (thuis)werk

(lekker die zon!)
Dropje, sterkte vandaag. En wat een onderhandelsucces, als ik nog eens een nieuwe keuken wil mag jij hem kopen....

Pebbels, ik vind 5 weken nog heel kort (en het lijkt zelfs nog korter geleden, ben verbaasd dat het alweer 5 weken is).

Nippi zit ook op zwemles, vanag september (toen was hij dus 4j9m). Hij is niet de snelste van zijn groepje, maar als hij het maar leuk blijft vinden. Gelukkig is zwembad naast de school en zwemles meteen na school, dus het is niet zo'n gedoe (en Nippa is dan gewoon bij gastouder).
Niet bijgelezen, kom alleen even melden dat we nu vertrekken met hangerige snotbaby en vrijdag terug zijn. Dag!
Fijne vakantie Mille!

Jee Morrie, klote zeg. Bah. Zal zo even naar AK.

En Drop heeft idd strak onderhandeld zeg, wauw.

Wel een pittige dag vandaag, sterkte Dropje .

Nathje weer helemaal terug, dat moge duidelijk zijn.
Voel me sip.
anoniem_38269 wijzigde dit bericht op 25-02-2008 13:34
Reden: toch maar ak
% gewijzigd
Ach Pebbles meisje... sip het hier maar van je af.

Hopelijk helpt het iets.

Mille, veel plezier!

Mijn schoonouders zijn nu richting reisburo om eea te boeken!

Joehoeeeeee... Oostenrijk here we come!

En ineens heb ik twijfels nu we definitief gaan boeken (verhaal ak) en doemen er ineens allemaal what if - visioenen op.

KW is lekker in de tuin aan het spelen met straatkindje. Zand, water en een schep. Wat een lol...

Oh en Drop, fantastisch die keuken! Wat ik dan wle altijd heb met dat soort verhalen is dat ik het echt te schoftering vind dat er zoveel onderhandelingsruimte is op zo'n keuken. Voel je je flink bekocht als je er maar 1000 af praat. Kan zelf goed onderhandelen, maar weet gewoon liever waar ik aan toe ben zodat je allebei tevreden bent dan dit soort irritante spelletjes.
Wind, even via hier: ik kan woensdag wel, maar maar moet om 10.15 eerst naar VK dus kan niet vroeg. En het is schoolvakantie dus vast best druk in binnenspeeltuin? Of weerhoudt ons dat niet?
Pebbles een knuffel!
Oh ja, vakantie! We hoeven niet perse naar een speeltuin, toch?
Nee, zeker niet in de vakantie . Al was dit wel mooi in het midden en wij kunnen goed kletsen terwijl de jochies spelen. Of zou je Bries ook niet meer zoet kunnen houden in de wagen nu?
Nee, zeker niet! Die wil denk ook spelen hoor...

Leuk nieuwtje in AK

En vakantie is geboekt! Aanstaande rvijdag vertrekken we voor een week naar Oostenrijk. Joehoeeeeeeeeeeee!

Fijne dag dit
Maar Drop, benzine kosten is het niet alleen toch? Ook wegenbelasting en verzekering enzo, dat is toch echt boel geld. En ik tank zo'n 60 euro per week geloof ik en dat wordt dus door de baas betaald, dat scheelt. Heb net nog even gekeken, 350 euro netto is het nu. Daar rijden we onze andere auto niet echt van hoor. Mijn cliootje deels, maar als ik al het onderhoud en kosten bij elkaar optel.

O, mijn bezoek komt.
Ik ben niet slim.

Pebbeltjes zijn uit logeren. En ik zit alleen thuis.

Pebblo is naar Frank Boeijen. En ik hou niet van Frank Boeijen, dus hij is nu met iemand anders. En zit ik hier alleen.

Heb Boeuf Borgignon op staan. Dus het ruikt hier wel lekker. Maar ben misselijk, dus dat schiet niet op.

Heb mijn schoonvader heel hard in zijn vingers gebeten. Ze (Pebblo en zijn vader en moeder) dachten grappig te zijn door me gedwongen de cake met slagroom die ik weigerde te laten eten. Grappig hoor. Ik kan in ieder geval hard bijten.

Al heel de dag sip en dan alleen thuis sucks. Moet ook ongesteld worden, kan elk moment gebeuren.

Ga maar eens mijn zinnen verzetten ipv achter stomme computer te hangen...
Voor PechPebbles.
quote:lien schreef op 25 februari 2008 @ 20:41:

Maar Drop, benzine kosten is het niet alleen toch? Ook wegenbelasting en verzekering enzo, dat is toch echt boel geld. En ik tank zo'n 60 euro per week geloof ik en dat wordt dus door de baas betaald, dat scheelt. Heb net nog even gekeken, 350 euro netto is het nu. Daar rijden we onze andere auto niet echt van hoor. Mijn cliootje deels, maar als ik al het onderhoud en kosten bij elkaar optel.

O, mijn bezoek komt.Mijn auto heb ik toch al, voor mijn eigen woon-werk verkeer inclusief kinderen brengen halen brengen halen brengen halen en zo, dus verzekering en wegenbelasting betalen we toch al en reken ik dus niet mee bij het afwegen van lease-auto prive rijden of niet. We zouden mijn auto nl. niet de deur uit doen als we de lease-auto prive zouden rijden, mij te ongemakkelijk. Als ik met het OV naar mijn werk zou moeten gaan, moet ik anderhalf uur eerder opstaan dan nu. Wat zeg ik, dan kom ik niet eens op tijd op mijn werk als ik de kinderen eerst naar school moet brengen. Als ik om 9u moet beginnen op mijn werk en daar met het OV heen moet, zou ik de kinderen uiterlijk om 7.45u op school moeten afleveren. Op tijd ophalen van BSO zou ook niet lukken met mijn werktijd tot 17.30u. Laat staan op woensdagmiddag naar mijn ouders met de kinderen. Kan ik weer naar huis als ik er net tien minuten ben. Dus. zoals ik al zei, mijn auto hebben we toch, of we 'm nou gebruiken voor gezinsritjes of niet. Feitelijk zou het ons dus (zo redeneer ik dan) 360 euro per maand kosten om de lease-auto prive te rijden voor gezinsritjes, terwijl het ons een goede 100 euro (en dan schat ik het ruim) kost om mijn auto tevens te gebruiken voor gezinsritjes, of vent's prive-ritjes.
Onderhoud wordt misschien iets duurder door niet alleen mijn eigen ritjes maar ook de gezamenlijke ritjes, maar ik geloof nooit dat dat dat echt honderden euro's scheelt per onderhoudsbeurt. Als het een overweging zou zijn om mijn auto de deur uit te doen, dan wel, en dan zou het ook logisch zijn om álle kosten mee te nemen in de afweging.
En nog een (f) voor Pebbles!!
Dropje, ging het een beetje met oom en tante, vandaag? Heb nog aan je gedacht.

Peb

Wind, goed nieuws in AK. Zal ze leren!!!

Hier kutdag. Zeefje is/was ziek. Werkdag werd zorgdag en dat kwam eigenlijk niet uit (wanneer wel)

Bah!

Nou, ik ga maar snel slapen en hopen dat Zeefje morgen naar het kdv kan.
Beterschap met Zeefje! Oef, ik weet nog dat S&W klein waren en altijd net ziek werden vlak voor een werkdag van mijzelf. Zo lullig als je parttime werkt en juist op een werkdag een ziek kind hebt.

Verhuizen ging op zich goed, mijn ouders, broertje en ik hebben geholpen en oom en tante hebben - uiteraard - niets hoeven te doen. Ik was er om 9.15u en om 14.30u waren beide kamers ingericht. Het is wel erg schrijnend om zoveel spulletjes die ik nog heb zien staan in het huis waar ik geboren ben (het huis waar ze nu uit komen was een aanleunwoning, maar het huis waarin ze dáárvoor woonden, is het huis waarin ik geboren ben en waar ik samen met mijn moeder tot mijn 3e heb gewoond) nu verdeeld te zien over twee kamers. En het is nog veel schrijnender als mijn tante zich voorstelt aan een medebewoner en niet op haar eigen naam kan wonen. Het is schrijnend als je de deur van de gang doorloopt en de deur achter je in het slot hoort vallen, want tantetje zit op een gesloten afdeling. En ik kan wel janken als ik eraan denk dat mijn oom en tante vandaag voor het eerst echt gescheiden slapen en dat voor de rest van hun leven zullen doen. Al hun 'eigen' ritueeltjes zullen nu een andere weg moeten inslaan en ik vind het zo rot voor ze...
Wat een zielig verhaal Dropje. Het lijkt me juist voor mensen die dement zijn veel beter om de dingen te laten zoals ze zijn. Maar dat is natuurlijk geen optie.

Over zielig gesproken. Gisteravond ook iets zieligs meegemaakt. Vriend is geemigreerd naar andere kant van de wereld en we hebben hem uitgezwaaid. Voor ons is het natuurlijk jammer, maar live goes on. Maar die ouders! Sjezus zeg, ze kunnen beiden niet meer vliegen door ziekte en hartkwalen e.d. en weten dus gewoon dat het nog heeeeel lang duurt voordat ze hun zoon weer kunnen vasthouden. Huilen die vader, huilen. En ik dus ook. Ik vond het echt zo zielig. Heb Schorrie ook verboden om zulke grappen uit te halen. Hij blijft maar lekker in Nederland wonen, vlakbij zijn moedertje.

Hoe is het met Zeefje Ely?

Pebbles, ik ben weleens bij Frank Boeijen geweest en vond het wel goed. Man kan goed zingen en heeft er mooie nummers tussen zitten. Vond Pebblo het wat?

Harrie en ik gaan eind van de week naar het theater, naar De Pianist. Zal wel een zwaar stuk worden maar ik ben erg benieuwd. Vind het wel leuk dat we samen gaan!

Maar weer aan het werk..... Ben gaar, kon niet slapen door emigratie emoties die ik gezien had.
Zeker een verdrietige gebeurtenis, Drop. En deze fase van dementie is eigenlijk het ergst: voor je tante omdat ze nu nog beseft dat ze heel veel dingen in haar geheugen kwijt raakt en voor je oom omdat de tante zoals hij die kent stukje bij beetje verdwijnt. Wat is het toch een rotziekte!

Fijn dat jullie er allemaal voor ze zijn!

En Morrie ook al zo verdrietig moment. Het deed me een beetje denken aan dat mijn broer in zijn uppie naar zijn vriendin Australie ging (terwijl hij enorme vliegangst heeft) en dat was maar voor een korte periode (5 weken ofzo). Toen moesten mijn ouders ook al huilen op Schiphol, laat staan dat het voor lange tijd is en je niet zelf er naar toe kan gaan. Bah!

Zeefje, beterschap meisje! ( en mams, sterkte met ziek kindje!)

Ik ben vandaag weer aan het thuiswerken. Ik moet een document maken en heb dus af en toe afleiding nodig van dat saaie klusje. Merken jullie het?
Oja, Wind fijn dat het zo'n wending neemt. Alles komt zo op zijn pootjes terecht, toch?
Mijn broertje denkt ook aan emigreren. Niet zo ver weg, Scandinavie, maar mijn vader stapt ook voor geen goud in vliegtuig. Maar goed, ze gaan eerst van de zomer daar op vakantie en rondkijken, en eigenlijk zijn de plannen nog geheim (mijn vader weet nog van niets).

Oh, ik moest ook nog aan Dropje denken gisteren. Het is weer een hele nieuwe levensfase die ze nu ingaan. Moeilijk hoor, en dan idd zo'n gelsoten afdeling... Akelig.

Het lijkt me als ouder afschuwelijk als je kinderen ver weg gaan wonen. Ik heb zelf juist altijd de behoefte gehad om in de buurt te blijven. Ik vind de andere kant van het land al te ver!

Pebblo vond Frank Boeijen wel aardig, na de pauze bekendere nummers was het leukst.

Beterschap voor Zeefje! Kom je eigenlijk nog vrijdag, Ely?
Ik zou ook niet kunnen emigreren denk ik. Hang teveel aan mijn familie en vrienden. Nu ik dit gezien heb denk ik ook dat ik het mijn ouders niet aan zou willen doen. Zeker niet in de toestand waarin deze ouders verkeren. Maar vriend heeft het geluk gevonden, was erg onrustig en had niet echt een doel ofzo en gaat nu een gelukkige toekomst met zijn Australische vrouw tegemoet. Het heeft echt twee kanten zoiets, dat zei zijn moeder ook. Je gunt je kind het geluk, maar dat dat zo ver weg moet zijn....

Scandinavie zou je nog wel kunnen berijden overigens, met veerboot enzo. Of zou je vader ook niet op een veerboot stappen Pebbles?
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 26-02-2008 10:59
Reden: bereiden???
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven