Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
Met het risico dat de hele club over me heenvalt...ik zie de berichten van kunstje als een noodkreet...in de momenten waarop ze heel diep zit en geen lichtpuntje ziet...t is hier al eens gezegd maar is t niet zo dat als mensen echt aan zoiets denken, ze dit gewoon doen, zonder t hier vooraf over te hebben? En geloof me, ook ik heb hiermee te maken gehad; mijn vader heeft een serieuze poging gedaan een aantal jaren geleden.......
Dat kan Tasha, hoeft niet.

Kunstje zit ook echt heel moeilijk nu, haar berichten spatten uit elkaar van ellende, het niet kunnen, verdriet, machteloosheid maar gelukkig wil dat niet zeggen dat ze gaat doen wat ze schrijft te willen doen.

Het zou fijn zijn als Kunstje laat weten hoe het nu is al zijn het maar een paar regels.
Ik hoop dat ze de huisarts heeft gebeld, zoals Meds adviseerde.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:kwallenbal schreef op 01 januari 2012 @ 18:15:

[...]

Alles wat ex jou aan doet, doet hij zonder erbij na te denken wat het met je doet en hoe je erbij voelt.

Zo'n man wil je niet en verdien je niet.

Zó waar maar uit ervaring kan ik je vertellen dat dát nog wel het meest pijnlijk is van alles. Dat de man waar je zoveel jaren mee samen was, je op die manier behandelt. Je maatje, je beste vriend, degene waar je álles mee deelde (ja, wij wel met hen, zij niet met ons) dát doet. Daartoe in staat is. Het últieme verraad...

Dát moeten we een plekje zien te geven. Kunstje, Patsboem, Hova, Allalone en alle andere vrouwen (ook degenen die al een stuk verder zijn). Een plekje geven, maar eerst moet het tot ons doordringen dat dit écht gebeurt. Dat je niet het verhaal van iemand anders vertelt. Een stukje bewustwording. Voelen dat we veel beter verdienen dan een man die zóiets met je doet. Dan kan het loslaten beginnen. Maar dat proces heeft tijd nodig. En ik weet het. Het is hel waar we nu doorheen gaan. Maar vertrouw op de tijd Kunstje en alle anderen; want zij gaat ervoor zorgen dat we er bovenop komen. Wees niet ongeduldig, weet dat het heel normaal is wat we voelen, maar weet ook dat er een dag komt dat we wakker worden en dat de pijn minder zal zijn. Het begin van een nieuw leven!

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Hova en alle anderen, bedankt voor jullie berichten en jullie zijn tot me doorgedrongen. Vooral het verhaal van Hova heeft veel indruk gemaakt en me doen beseffen dat ik de kinderen dan nog iets veel ergers aandoe dan wat ex mij heeft aangedaan en het ongelooflijk laf zou zijn.

De pijn en verdriet zullen nog een hele tijd blijven, vooral na de kinderachtige acties (uitgebreid aan de kinderen vertellen dat hij 1e kerstdag gekookt heeft en dat koken helemaal niet moeilijk is als je recepten volgt, terwijl hij hier al die jaren nooit een poot uitgestoken heeft). Die maken me niet eens verdrietig, ik vind het eerder zielig. Dus ik probeer uit alle macht zijn acties zo te bekijken en meer afstand te nemen.

Verder hoef ik hem voorlopig niet te zien en kan ik het contact zakelijk houden. Dat is iets makkelijker.

En morgen op zoek naar een advocaat. Ik ga echt proberen de schouders eronder te zetten en er iets van te maken.

Ik heb vanavond al een poging gedaan. Ik heb voor het eerst in mijn leven kaarsje aangemaakt in de kamer alleen voor mezelf en een lekker kopje thee gemaakt en een film die alleen ik leuk vind opgezet.

Ik haal mijn mantra maar weer eens uit de kast:

Ik ben sterk, ik kan het en ik ga niet kapot!
Lief Kunstje, het gaat je lukken. Geloof in jezelf en je komt een heel eind.
Goed zo, Kunstje!! Doe elke dag iets liefs voor jezelf en zet elke dag een stap in de goede richting! ( te beginnen met die advocaat)

En eh... Haal dat 'niet' uit je mantra! Waarom maak je er niet van: ik ben sterk, ik kan het, ik word weer gelukkig!
Kunstje: ik kom hier speciaal weer lezen en ik ben trots op je! Houd dat mantra vast! (En kwetsende momenten als je hoort van acties van ex; die blijven er, kan ik je uit ervaring vertellen. Het blijft me energie kosten om mijn rug dan weer te rechten en glad te maken, maar ik weet dat het weer over gaat!)
quote:tascha schreef op 01 januari 2012 @ 20:32:

Met het risico dat de hele club over me heenvalt...ik zie de berichten van kunstje als een noodkreet...in de momenten waarop ze heel diep zit en geen lichtpuntje ziet...t is hier al eens gezegd maar is t niet zo dat als mensen echt aan zoiets denken, ze dit gewoon doen, zonder t hier vooraf over te hebben? En geloof me, ook ik heb hiermee te maken gehad; mijn vader heeft een serieuze poging gedaan een aantal jaren geleden.......Nee hoor, dat klopt zeker niet. Ook mensen die erover praten kunnen uiteindelijk de stap maken. Het is absoluut niet waar dat mensen die zelfmoord plegen er allemaal uitstappen zonder dat ze dat hebben aangekondigd, of zonder dat er eerdere pogingen zijn geweest.
Goed zo kunstje, maar ga ajb wel naar de huisarts maandag en overweeg medicatie en blijf schrijven
Bedankt mensen, en

Ik kan het, ik ben sterk en ik word weer gelukkig!

Welterusten allemaal
Trusten lieverd! Ik straal allemaal positieve vibes naar je uit, afgesproken? ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ enz enz
Lieve Kunstje,

Wat goed! Ben blij te lezen dat je je schouders er onder wilt zetten. Je bent het meer dan waard. Extra dikke knuf voor jou en er brand hier ook een kaarsje voor jou.
Kunstje, ga je nog wel even langs de huisarts? Wel doen hoor!
Mensen, nogmaals mijn dank voor jullie steun gisteren. Vooral het verhaal van Hova heeft diepe indruk op me gemaakt en me laten zien dat wat ik wou doen, nog veel erger is dan wat ex mij heeft aangedaan. Dit kan en mag ik de kinderen en mijn familie niet aandoen. Het zou voor mij de easy wayout zijn, maar ik laat de rest met de shit zitten.

Ik weet nog steeds niet wat ik met de toekomst wil, maar eerst moet ik los zien te komen van mijn ex en mij niet meer laten raken door zijn kinderachtige pogingen om mij onderuit te halen.

Ik houd het contact nu puur zakelijk.

Ben op zoek naar een mediator hier in de buurt, maar de site ligt eruit. Dus dat later.

Zometeen weer aan de slag in mijn vrijwilligersbaantje en zo kom ik er wel. Ik probeer uit alle macht de negatieve gedachten te blokkeren en positief te denken (de site bood hulp, Gianna).

Ik ben sterk, Ik kan het en ik zal weer gelukkig worden!
Hey Kunstje, ik merk dat je de vragen over huisarts en medicatie (bewust?) vergeet. Je hebt nu even het licht gezien, maar als je echt depressief bent zak je onvermijdelijk weer terug. Juist medicatie kan je een steuntje in de rug geven. Waarom de allermoeilijkste weg bewandelen als er ook hulp is?
Precies. Nu zijn wij zogenaamd weer gerustgesteld, maar dat ben ik niet...
Ik ook niet. En misschien moet je zorgen voor een advocaat? Ik denk dat het goed is als iemand jouw belang in zijn of haar achterhoofd houdt
Ik heb al langer last van depressies, dus dat is niets nieuws. Ik heb eerder medicatie gehad, maar had daar geen goede ervaringen mee. Ik denk dat de huisarts hier geen uitkomst biedt, moet ik alles weer opnieuw gaan uitleggen (deze huisarts is er nog niet zo lang). Volgende week heb ik weer therapie en wil dan overleggen met de therapeute hoe het verder moet. Tot zolang red ik het wel. Verder heb ik de mogelijkheid om mezelf iets aan te doen, radicaal verworpen. Voorheen was het een soort troost van dat als het niet meer zou gaan, ik altijd nog.......Nu heb ik besloten dat het geen optie meer is en probeer alle gedachten daaraan uit mijn hoofd te zetten. Afwachten hoe dat gaat en zoals ik al zei, volgende week therapie, heb afspraak al verzet naar eerder in de week.

Voor wat betreft een advocaat? Ex is tot nu toe heel redelijk geweest over geld. Ik wil waar ik recht op heb, maar ik wil hem niet kaalplukken. Ik hoop dat een mediator helpt om de zaken in alle redelijkheid te regelen zodat daar geen gigantische ruzies over komen, ook in het belang van de kinderen. We hoeven wel geen bezoekrecht te regelen en zo maar we zullen elkaar moeten blijven zien en het zou prettig zijn voor hen als we dat zonder ruzie kunnen doen. Ik heb met mijn broers afgesproken dat ik niets teken of zo, zonder dat zij het gelezen hebben.

Helaas zijn door bezuinigingen programma's voor herintredende vrouwen (die geen uitkering krijgen) geschrapt bij het UWV. Maar ik blijf zoeken. Ik hoop dat jullie nu gerustgesteld zijn. Het komt wel weer goed, het moet weer goed komen.
Het woord "kaalplukken" zal je mij niet horen gebruiken. Jij vindt je ex volkomen redelijk, maar het is maar de vraag of hij dat ook daadwerkelijk is. Hoe goed ben je op de hoogte van jullie gezamenlijk bezit bijvoorbeeld? Weet jij wat redelijk is gezien jullie situatie? De reden dat ik jou een advocaat adviseer is omdat je op mij overkomt als iemand die slecht voor zichzelf opkomt, en nu helemaal.

Als het bod van jouw man redelijk is, dan zal de advocaat dat gewoon beamen. Als de advocaat van mening is dat je recht hebt op meer, dan kan je dat altijd nog in overweging nemen. Je bent niet verplicht om te claimen waar je recht op hebt. Alleen is nu wel het moment om dat te doen. Het is een vorm van goed op jezelf passen, en dat is zeker geen kaalplukken.

Kaalplukken is als je je ex alles afhandig maakt wat hij heeft, ongeacht of je daar recht op hebt of niet. Dat is iets heel anders dan zorgen dat jullie boedel en financiën eerlijk verdeeld worden, zodat ook jij verzorgd achterblijft na jarenlang jezelf opofferen voor zijn carrière. Je moest eens weten hoeveel vrouwen er berooid achterblijven na een echtscheiding. Omdat ze hun leven in dienst hebben gesteld van het werk van hun man, omdat ze dus geen enkel vermogen hebben opgebouwd en straks moeten leven van alleen AOW, terwijl manlief een riant pensioen geniet, waar jij feitelijk ook voor gewerkt hebt.
Lieve BeWitched,

Ja, ik ben goed op de hoogte van onze financiele situatie aangezien ik de betalingen e.d. al die jaren geregeld heb. Ook alle papieren e.d. liggen hier (die hadden we al verzameld ivm een nieuwe hypotheekaanvraag, hoe bitter). Dus ik weet ook welke pensioenvoorzieningen en levensverzekeringen er zijn. Verder heb ik met mijn broers afgesproken dat zij alles ook bekijken voor ik teken en een van mijn broers is boekhouder. (zij hadden dezelfde gedachte als jij). Twee advocaten is direct veel duurder en daar hebben we het geld niet voor.

Verder is het zo dat als we er bij een mediator niet uitkomen, we nog altijd een advocaat kunnen nemen. Zoals ik al zei is ex zeer redelijk en ik ben bang dat als ik met een advocaat aan kom zetten, hij alle redelijkheid overboord gooit. Tot nog toe wil hij meer betalen dan Tremanorm en langer, dus niet tot 65 maar tot 67. Ik wil dit voorlopig niet op het spel zetten.
Goed zo, vrouw! (Jij kan het echt wel redden zelf)
Totdat zijn vriendin begint te zeuren. Misschien een vervelende reactie maar je zal niet de eerste zijn die het overkomt.

Goed dat jouw broers er voor je zijn en er bovenop zitten want dat heb je wel nodig.
eens met kwallebal, je weet dat hij niet te vertrouwen is.
Dat is waarom ik het zo snel mogelijk wil regelen. Nu voelt hij zich toch nog wel enigzins schuldig en als hij probeert mij met een fooi af te schepen wordt hij door iedereen uitgekotst. Het is niet zo dat ik alleen met hem onderhandel, de mediator zit er niet voor niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven