Geestverschijningen enz.

04-01-2012 15:40 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic

waarin het een beetje offtopic uit de hand leek te lopen, dacht ik dat het zinvol kon zijn een nieuw topic te openen over geesten en andere enge dingen!

De vraag: heb jij ervaring met geesten in je huis (of ergens anders) Doe hier je verhaal? Zelf kom ik niet verder dan een vaag glaasje-draai verhaal toen ik klein was, en daar wilde ik het graag bij houden...
Ik heb mn verhaal maar even verwijderd van t andere topic en plaats m hier even opnieuw.

Ik geloof je hoor babyanimal. Ook ik heb dit soort dingen vaak meegemaakt.

Al eerder op een forum heb ik aangegeven dat m'n overleden oom nog gezellig rondspookt in m'n opa's en oma's huis. Als ik daar logeer hoor ik hem altijd door de gang heen lopen en blijft ie voor mn deur staan (zijn oude kamer). Ik zie dan zn silhouet door de glazen deur heen. Blijf t nog steeds eng vinden, al heb ik dit al sinds ik jong ben.

Toen ik samen met m'n ouders verhuisde naar ons nieuwe huis, hoorde ik in t begin ook allerlei vreemde dingen en begon later ook dingen te zien.

Ouders gaven de schuld aan t huis, het was oud en kraakte. Maar niemand kon verklaren waarom ik dingen hoorde vallen, zoals de trap van m'n broertjes hoogslaper dat vast zat aan z'n bed. Sochtends bleek er niks te zijn.

Ik hoorde en zag ook vaak de deurklink van mn deur naar beneden zakken, maar daar bleef t bij.

Ik ben toen met wierook alle kamers langs gegaan en een soort mantra gepreveld wat ik van internet geplukt had.

Ook beelde ik me in dat ik een koepel over ons huis plaatste dat ons beschermde van buitenaf. Het zorgde iig voor innerlijke rust.
mijn verhaal heb ik net al verteld, (ik kan het wel hier neerzetten als dat nodig is) maar ik heb nog een verhaal over het oude huis van mijn vriend.

hij woonde er met zijn vader, het was een nieuwbouwwijk. hij zag vroeger altijd al heel veel mensen in en uit zijn kamer gaan, bijna alsof er een soort doorgang was naar de andere wereld. ook werden regelmatig de dekens van hem afgetrokken 's nachts en werd hij bij zijn enkels gegrepen. Toen ik daar ging slapen voelde ik mij niet op mijn gemak door alle verhalen, maar ik had eigenlijk niets meegemaakt daar.

op een gegeven moment waren wij een aantal weken alleen in dat huis (zijn vader werd ernstig ziek en was voor een lange periode opgenomen in het ziekenhuis) en toen begon de ellende. deuren die open gingen uit het niets, lampen die aan en uit gingen, gebonk dat van boven kwam, al mijn cremes en potjes die elke dag van de wastafel werden gegooid.. die constante vermoeidheid die ik voelde, er waren dagen dat ik om 8 uur 's avonds mijn ogen niet meer open kon houden. alsof ze mijn energie daarvoor gebruikte. voor mij bleef het daarbij, omdat ik mij vroeger al had afgesloten voor verschijningen, maar mijn vriend kreeg weer last van de verschijningen.

uit nieuwsgierigheid hebben wij het aan de naaste buren gevraagd of zij er ook last van hadden. wat bleek, de meeste mensen aan wie wij het vroegen bleken een soort gelijke ervaring te hebben.

we gingen naar het gemeentehuis om erachter te komen waar deze dingen vandaan kwamen, want het was tenslotte een nieuwbouwwijk, en je verwacht dat dit soort dingen alleen voorkomen in huizen met een verleden. bleek er vroeger, op precies diezelfde plek, een hele grote begraafplaats te zijn geweest, speciaal voor mensen met een geestelijke en lichamelijke beperking.
Ik ben zelf echt heel bang voor dit soort dingen, maar het interesseert me altijd wel... Bijzonder onderwerp!
Ik geloof het zeker.wel. Krijg de rilingen van jullie verhalen. Zal later.mijn verhaal.plaatsen.nu even niet zoveel tijd.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Dat topic is toch helemaal niet uit de hand gelopen als ik erin teruglees? Natuurlijk krijg je 'grappige' opmerkingen, dat heb je nou eenmaal met dit soort onderwerpen op een openbaar forum.

Ik vind het heel bijzonder wat jullie schrijven maar weet niet of ik erin geloof.
quote:ook werden regelmatig de dekens van hem afgetrokken 's nachts en werd hij bij zijn enkels gegrepen. Toen ik daar ging slapen voelde ik mij niet op mijn gemak door alle verhalen, maar ik had eigenlijk niets meegemaakt daar.

Hoe voelt dat dan? Alsof er echt iemand met zijn handen je enkels vastpakt? Of anders?

quote:Belbe schreef op 04 januari 2012 @ 15:52:

Ik geloof het zeker.wel. Krijg de rilingen van jullie verhalen. Zal later.mijn verhaal.plaatsen.nu even niet zoveel tijd.Ik geloof er ook in!
Ik heb heeeeeel vroeger wel eens glaasje gedraaid met klasgenoten. Dan praat ik over de lagere school. We waren in een kamer gaan zitten met de gordijnen dicht, rondom een tafeltje waarop alle letters van het alfabet lagen en een 'ja' en een 'nee'.

Ik herinner me dat het glas daadwerkelijk ging bewegen toen we onze vingers erop legden. Ik herinner me zelfs nog dat zich via het glas een geest bekend maakte die van Antarctica vandaan kwam.

Op dat moment maakte het best wel indruk. Pas later werd mij duidelijk dat we allemaal onbewust het glas naar de juiste of de gewenste antwoorden stuurde en dat het allemaal onzin is. Net zo'n onzin als de verhalen hierboven.
ben benieuwd naar jou verhaal belbe! ja ben er ook bang voor hoor dvdl1, maar aan de andere kant fascineert het me ook.. heb helaas nooit iets op foto of video vast kunnen leggen.

oh ik heb nog iets, ik weet niet of jullie bekend zijn met bandstemmen, maar je kan zeg maar communiceren met de geesten door middel van een soort recorder, die de geluidsfragmenten van de geesten opvangen (iets wat je oor meestal niet kan)

ik heb 2 honden en ik neem wel eens op als ik wegga om te kijken of ze veel blaffen, en soms dan hoor ik er ook stemmen doorheen praten. meestal heel onduidelijk, maar je hoort een mannenstem iets zeggen. ik heb 2 keer meegemaakt dat die stem heel duidelijk de naam van 1 van mijn honden zei. ik heb het aan mijn moeder laten luisteren (die heel sceptisch is) ze schrok ervan en ze zei dat het heel erg leek op de stem van mijn overleden oom
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 januari 2012 @ 15:57:

Dat topic is toch helemaal niet uit de hand gelopen als ik erin teruglees? Natuurlijk krijg je 'grappige' opmerkingen, dat heb je nou eenmaal met dit soort onderwerpen op een openbaar forum.

Ik vind het heel bijzonder wat jullie schrijven maar weet niet of ik erin geloof.

Ik bedoelde ook niet op die manier uit de hand gelopen..

TO van andere topic was al angstig en ik vond het onnodig om haar nog meer angst aan te jagen... Vandaar een nieuw topic...
@ BA: Ook weer een enorm bizar verhaal. Bij mij gaan ze niet zover.

Het verklaart wel gelijk een hoop van wat er gebeurt in dat huis. Voelde je je toen niet bedreigd? Ook al had je je er voor afgesloten, t lijkt mij dan nog heel onprettig en bedreigend aanvoelen.

Wel bijzonder dat je vriend en jij niet de enoge waren die er dus "last" van hadden.

Hoe is t nu daar? Of woont je schoonvader er niet meer?

Ik voelde me in ons nieuwe huis toen wel enorm bedreigd. Alsof ik er niet hoorde er niet mocht zijn. Ik was ook echt constant waakzaam s'nachts op eventuele geluiden. Toen ook overdag van die rare dingen gebeurde voelde ik me helemaal onder spanning staan. Het koste ook veel moeite en energie.

Bij m'n opa en oma heb ik dat niet, omdat ik weet wie t is. M'n gevoel zegt, tis oke, maar volgens mn verstand klopt t niet, dus word ik er toch eng van

Ik ben nu nog steeds gefocused op elk geluidje, ook nu is samenwoon. M'n vriend moet meer dan eens van mij t huis weer eens controleren of alles dicht is en ik niet geluiden aan t inbeelden ben,
O sorry... Ik dacht dat TO dezelfde was als deze TO. (Zal mijn mond houden. )
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 januari 2012 @ 15:59:

O sorry... Ik dacht dat TO dezelfde was als deze TO. (Zal mijn mond houden. )

No problem!

Trouwens, over die bandopnames heb ik ook nog een verhaal... Even geduld: zal ik straks even opschrijven!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 januari 2012 @ 15:59:

O sorry... Ik dacht dat TO dezelfde was als deze TO. (Zal mijn mond houden. )Hihi nee hoor...klets gezellig mee
Gek dat ondanks ons bijgeloof je bijna nooit donkere mensen hoort over dit soort zaken in hun huis. Geesten horen niet in deze wereld en dus word door middel van allerlei rituelen een grens gesteld. Zou het dan toch helpen al die rare gewoontes?
quote:khemam schreef op 04 januari 2012 @ 16:02:

Gek dat ondanks ons bijgeloof je bijna nooit donkere mensen hoort over dit soort zaken in hun huis. Geesten horen niet in deze wereld en dus word door middel van allerlei rituelen een grens gesteld. Zou het dan toch helpen al die rare gewoontes?Wat zijn die gewoontes? Daar ben ik wel benieuwd naar
quote:Mrsje schreef op 04 januari 2012 @ 15:58:

@ BA: Ook weer een enorm bizar verhaal. Bij mij gaan ze niet zover.

Het verklaart wel gelijk een hoop van wat er gebeurt in dat huis. Voelde je je toen niet bedreigd? Ook al had je je er voor afgesloten, t lijkt mij dan nog heel onprettig en bedreigend aanvoelen.

Wel bijzonder dat je vriend en jij niet de enoge waren die er dus "last" van hadden.

Hoe is t nu daar? Of woont je schoonvader er niet meer?

ik voelde me toen het gebeurde wel heel erg bedreigd, het voelde absoluut niet goed en voelde mij constant bekeken en op mn hoede. het leek echt alsof ze ons kwaad wilde doen.

mijn schoonvader is inmiddels overleden, daarna hebben wij er nog een tijdje gewoond maar alles leek weg te zijn, alsof mijn schoonvader het huis gelijk had opgeruimd zeg maar. nooit meer ergens last van gehad, nooit meer iets gezien en mijn vriend ook niet. mijn vermoeidheid was ook weg en ik voelde me er niet meer bedreigd.
Zoo herkenbaar dit allemaal!

Ik ben sinds deze week weer alleen na een relatie van 7 jaar en zag/zie er zoo tegenop om weer alleen te slapen.

Ik heb sinds mijn 4de vooral dingen/aanwezigheid gevoeld en gehoord. Mijn eerste ervaring was echter dat ik iemand vanuit mijn kast door de kamer zag schuiven en door de muur weer naar buiten ging. Ik ben hier erg van geschrokken, en heb me blijkbaar hiervoor onbewust afgesloten om dit nog te kunnen zien.

Daarna waren het vooral het bedrukkende gevoel dat er iemand aanwezig was in mijn kamer.

Ik heb zo vaak het gevoel gehad dat er iemand naast me zat als ik in bed lag. Daarnaast hoorde ik altijd iemand in de schommelstoel zitten beneden. Midden in de nacht ging die dan heen en weer.

Er zijn een aantal perioden geweest waarin mijn gezondheid zowel fysiek als psychisch niet goed was. Dit trekt veel negatieve energie aan heb ik gemerkt. Ze gingen op me zitten, tikten me op mijn hoofd en grepen me naar mijn keel. Gelukkig heb ik dit via mijn acupuncturiste zo goed als weg kunnen halen, maar het heeft me ontzettend angstig gemaakt.

Ik wil dit zeker weten nu voorkomen en ga er dan ook gelijk mee aan de slag, want weer zo weinig slaap krijgen is geen optie daar ga ik aan kapot.

Ik zou graag willen communiceren met mijn (plaag) geesten, zo kan ik er denk ik beter mee omgaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Ga in therapie!
Die bandrecorder. Ik interview nogal vaak mensen, meestal mensen uit de voetbalwereld. Het komt voor dat ik deze gesprekken opneem op een memorecorder om het later nog eens uit te werken.

Een keer had ik een bekende voetballer geinterviewd. Toen ik thuis de opnames terugluisterde waren sommige zinnen lastig te verstaan door een andere stem die er doorheen praatte. Het was een onbekende stem die moeilijk verstaanbaar was, maar wel hard genoeg sprak om de opnames moeilijk te beluisteren te maken.

Vreemd: ik wist zeker dat ik het hele gesprek alleen met de betreffende geinterviewde was geweest. Het kan natuurlijk iets anders zijn geweest, maar ik vond het toch eigenaardig!
quote:bastognekoekje schreef op 04 januari 2012 @ 16:05:

Ik zou graag willen communiceren met mijn (plaag) geesten, zo kan ik er denk ik beter mee omgaan.

Zou het niet oneindig veel prettiger voor je zijn als je kunt concluderen dat je een slachtoffer bent geweest van gezichtsbedrog en/of valse inbeeldingen? Dan heb je geen plaaggeesten en hoef je ook niet met ze te 'communiceren'.

In een duistere kamer met een klein beetje licht zien dingen er nogal snel spookachtig uit als je daar gevoelig voor bent. En met wat wind of tocht erbij krijg je ook nog eens enge bewegingen en geluiden. Tsja.
quote:ik voelde me toen het gebeurde wel heel erg bedreigd, het voelde absoluut niet goed en voelde mij constant bekeken en op mn hoede. het leek echt alsof ze ons kwaad wilde doen.Hield je er dan ook rekening mee als je je bekeken voelde? Bijv met seksuele activiteiten, of uitkleden/douchen enz?
Fascinerend, dit topic! Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar:

In ons oude huis woonde, voordat wij er kwamen wonen, een oude man die op zekere dag dood onder aan de trap lag. Wij hebben 30 jaar in dat hus gewoond, waarna het gekocht werd door mensen van 'buiten'. Een jaar later vertelde iemand in de supermarkt dat ze hun huis weer te koop gingen zetten: ze hoorde steeds iemand gillen en gerommel op de trap... Zij wist absoluut niet van die dode man, het huis is verkocht. De nieuwe bewoonster is kort nadat ze er kwam wonen van de trap gevallen...
quote:dubiootje schreef op 04 januari 2012 @ 16:06:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Dat motto van jou er onder

Ik geloof wel in geesten en alles. Over slaapverlamming; zou het niet kunnen dat JUIST wanneer je in deze toestand verkeert je ontvankelijk bent voor geestverschijningen en paranormale activiteiten? Ipv te stellen dat door de slaapverlamming men dénkt dit soort dingen te ervaren, kan het ook juist zijn dat men door deze verlamming in een bepaalde wereld/toestand verkeerd waardoor je juist deze dingen kunt waarnemen die je normaal niet ziet.
quote:dvdl1 schreef op 04 januari 2012 @ 16:17:

Vreemd: ik wist zeker dat ik het hele gesprek alleen met de betreffende geinterviewde was geweest. Het kan natuurlijk iets anders zijn geweest, maar ik vond het toch eigenaardig!Wat bedoel je met 'het kan natuurlijk iets anders zijn geweest'? Iets anders dan wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven