Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
quote:BarbaraAnn schreef op 02 januari 2012 @ 16:03:

Dag Eefje, ik ben nog wat onervaren in het AA gebied, maar heb vrijwel direct na boek I het receptenboek gekocht. Het bevalt heel erg goed! Weer een stuk theorie, en dan de recepten.

Laatst heb ik een heerlijk recept gemaakt uit dat boek, bloemkool, snijboontjes, tofu en cashewnoten in een kerriesaus (gemaakt met kokosmelk en... kerrie). Was heel erg geslaagd! Voor deze week ga ik er meer maken.

Ik vind het boek de moeite waard, een mooie aanvulling op het eerste boek. Zeker als je wat onervaren bent in het AA-en, is dit een mooie inleiding met wat handvaten. En als je al wat ervaren bent hierin, heb je weer wat leuke recepten om mee te gaan doen!Oeh dat klinkt heerlijk, dat recept, bedankt voor je ervaringen, ga het zeker kopen! Ik had het boek begin vorig jaar al, toen was het receptenboek nog niet uit. Maar de recepten in boek 1 vond ik ook al erg geslaagd inderdaad! Het enige dat me nog een beetje tegenhoudt is het feit dat ik weinig budget heb dus ik moet er creatief mee omgaan. Ik koop al weinig extra's, maar het blijft plussen en minnen. Ik ben in ieder geval vandaag weer enthousiast aan het lezen gegaan in boek 1
Ik ga morgen informeren of het kookboek niet toevallig in de collectie van de bieb komt, dat zou ideaal zijn! Ben er benieuwd naar, maar toch weer 20 euro... Met een beetje creativiteit en jullie tips lukt het me tot nu toe ook wel.

Lijstje van vandaag:

08:00 glas lauw water, kop groene thee, schaaltje magere yoghurt, haver zemelen, gebrokenlijnzaad, peer en cranberrys en kaneel

09:00 uur aerobics, tijdens de les een halve liter water. Na de les een groot glas verse jus

12:00 1 snee zuurdesem met gerookte zalm en een zachtgekookt eitje erop. 1 snee zuurdesem met humus. Glas water

16:00 2 rijsttafels met avocado en reepjes rode papika, kop thee

18:15 we eten bij schoonmoeder, en zij kookt altijd gezond, dus ik verwacht iets van vis en groenten

Vanavond mag ik nog een handje amandelen en water en thee
Klinkt lekker daatje!

Het viel me gister met boodschappen doen toch nog ontzettend mee hoeveel ik had gekocht en voor hoeveel dagen. Heb zelfs cichorei gekocht omdat ik minder koffie wil drinken en dat kost hetzelfde als een gemiddeld pak koffie. En de appel/peer pasta van zonnatura is ook maar ongeveer een euro

Mijn lijstje:

- Havermout met sojamelk (warm), een paar rozijnen, appel, kaneel en een klein beetje honig. (lijnzaad doe ik even niet omdat ik ook iets met vezels buzz)

-Koffie met sojamelk

-Verveïnethee

-2 glazen water

-Twee roggebroodjes met avocado en geitensmeerkaas (tip van hier) , een uitje, geperste knoflook en citroensap.

Even een vraagje over de avocado. Ik vond em helemaal niet zacht, is ie dan nog te rauw?

-twee glazen water

-cichoreikoffie

-een stukje zelfgebakken cake (volkorenmeel, kokos, vanilleessence, 50 gr suiker, lepel honing, citroensap, 100 gr. plantaardige boter, 2 eieren)

-2 mandarijnen

vanavond eet ik volkoren biologische pasta (kweet het, mag eigenlijk ook niet, maar ik hou me er niet bij alles aan), rode pesto, tomaat en courgette en een klein beetje geitensmeerkaas om het af te maken.

Het valt me eigenlijk weer reuze mee, snap niet dat ik er de vorige keer mee gestopt ben.
quote:BarbaraAnn schreef op 02 januari 2012 @ 16:03:

Laatst heb ik een heerlijk recept gemaakt uit dat boek, bloemkool, snijboontjes, tofu en cashewnoten in een kerriesaus (gemaakt met kokosmelk en... kerrie). Was heel erg geslaagd! Voor deze week ga ik er meer maken. Toevallig, dat hebben wij gisteren ook gegeten en nog over voor vanavond. Inderdaad een erg lekker en makkelijk recept. Ik heb alleen het 5minuten koken van de bloemkool en sperziebonen wat verlengd, want dat vind ik persoonlijk te kort.
Eefje, als de avocado nog hard is, is ie nog niet rijp. Je kunt het controleren door zachtjes te drukken bij de steelaanhechting. Als je het daar een beetje kunt indrukken, is ie goed
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het ''geen koffie mogen drinken'' valt mij heel erg tegen.

Ik dronk zeker 5 koffie op een dag, nu nog 2. Heb eigenlijk helemaal geen zin om het niet meer te drinken.

En wat moet ik dan drinken, als ik bij mensen op bezoek ben, of na het eten?

Iemand die dit herkent?

Zou dat ook de reden kunnen zijn dat ik maar op hetzelfde gewicht blijf, ondanks rijstwafels en mungbonen?
Hoi! ik heb het kookboek van AA vorige week gekocht en doorgelezen en vervolgens dit hele topic. Alvast bedankt voor alle tips en ideeen!

Mijn plan (ik doe niet aan goede voornemens...) is om in elk geval 3 maaltijden per dag te gebruiken. Ik sla regelmatig ontbijt of lunch over. 's Avonds eet ik over het algemeen al redelijk AA-proof (vooral sinds ik de Vitatas heb sinds een paar maanden). Ook koop ik al langere tijd redelijk veel boodschappen bij de natuurwinkel. Maar af en toe snack en snoep ik ook veel...

Uit het boek herkende ik de gevoelige bloedsuikerspiegel enorm, en ben blij met de tips daarvoor. Deze week heb ik goed ontbeten met yoghurt en zelf samengesteld muesli-mengsel en fruit en 's middags speltcrackers en roggebrood of salade. Straks een bulgursalade.

Everytime you make a typo, the errorists win.
Dat ziet er heerlijk uit, infojunk!

Hier staat nu een wokpannetje van zalm, paksoi, ui en sojasaus op het vuur. Eet ik met sobanoedels en wat sesamzaad erover.

Mjam!
En dat van jou klinkt ook weer heerlijk boebele! Ga ik onthouden!

Mijn lijstje voor vandaag (ik had uitslaap dag:))

12.00 omelet van twee eieren met blokjes cherrytomaat en avocado. Twee koppen thee

14.00 peer, handje amandelen, halve liter water

16.00 homemade linzensoep

17.00 half uur kettlebell training, halve liter water

18.00 volkeren pasta met kip, spinazie, champignons en pijnboompitjes

20.00 rondje hardlopen met paps. Hij is een beginner, dus kan het wel combineren met de kettlebell training

Daarna nog een kop thee, en als ik nog honger heb een rijstwafel met humus
Iemand over de koffie?
Overstappen op thee? Of drink je dat (ook) al?

Is ook niet raar om na het eten of bij mensen thuis thee te drinken toch?
Als je koffie lekker vindt kun je het toch gewoon blijven drinken Septembergirl?

Ik hou er zelf niet van en heb het nooit gedronken, dus ik drink meestal thee.
AA raadt koffie heel erg af.

Koffie is gewoon echt lekker!
Ja, maar af en toe moet het toch wel kunnen...

Mijn ex dronk wel eens nepkoffie, granenkoffie ofzo, kan dat? Zou je ook eens kunnen proberen.
Ja sorry ik heb daar geen zin in. Ik wil gewoon koffie, klaar, geen nepkoffie.

Vraagje: ik lees hier en daar wat over agavesiroop. Als ik het op internet google, lees ik niet zulke positieve berichten.

Kan iemand van jullie er iets zinnigs over zeggen??
Het topic is me te lang om helemaal door te lezen, maar is het eetpatroon volgens Amber Albarda ook geschikt als je gewicht wilt verliezen? Moet echt de nodige kilo's kwijt en wil nu iets wat goed vol te houden is en ook resultaat oplevert.

Heb in het verleden ook wel het Sonja Bakker dieet gevolgd, maar dan viel ik zowat om van de trek, was natuurlijk ook een crashdieet tot en met. Ondanks dat ik een kantoorbaan heb, heb ik toch best een redelijke behoefte aan voedsel.
Iejee

Winnie, ik ben er al wel een aantal kg mee afgevallen
Kijk dat klinkt goed Rosanna.

Moet echt afvallen, maar de meeste "dieten" houd ik gewoon niet vol. Het is natuurlijk ook een kwestie van je eetgewoonten blijvend aanpassen.
Je moet wel echt d'r boeken lezen, doe dat eens , en kom daarna eens terug hier!
@SeptemberGirl: lezen is geen probleem, maar voordat ik geld uit ga geven aan iets dat wellicht niet werkt wilde ik hier eerst nog eens navraag doen.
er is niks mis met eerst wat info te vragen voor je je er helemaal in stort
Ik wil gewoon mijn eetgewoonten veranderen, heb dat al een aantal keren geprobeerd, maar het wil gewoon niet lukken.
Dus hoop dat het met de methode van Amber wel gaat lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven