Entertainment alle pijlers

een huis vol

14-12-2011 11:13 1450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand naar 'een huis vol'? Over die 2 gezinnen met 12 kinderen?
Nintendo wilde voor Sint. Kan mij dat goed voorstellen, en dat kan ook als je er geen 12 hebt. Krijgt hij een prul van de Wibra. Als nooit wat kan, vind ik dat helemaal niet leuk voor een kind

Hallo, er zijn zoveel gezinnen die niet 1 Nintendo kunnen kopen. Wij hadden vroeger toch ook geen Nintendo's?! Wat een onzin dat dat zou moeten. En iets van de Wibra, Action...who cares? T gaat om het idee. Als ik de gezelligheid zag, dat zou ik liever willen dan een Nintendo.

Hoeveel kinderen in arme landen sterven er niet van de honger??? DAT is pas vreselijk en zielig.

Als ik bij mijzelf kijk... Een paar jaar terug hadden we geld te over, Nu niet meer, nu werk ik op bijstandsniveau. Mijn kinderen zijn nog net zo gelukkig, en: Veel tevredener. Laatst zaten we een keer bij de Mac. Oudste zei tegen jongste ' Geniet ervan, he?! We zitten lekker bij de Mac!' Eigenlijk ben ik blij dat ik minder heb, je haalt automatisch meer uit de ECHT belangrijke dingen in het leven.

Ik zie t ook aan mezelf. Vroeger was uit eten voor ons gewoon. Als het nu, eens in de 4 maanden ofzo, kan, is het super bijzonder en genieten we veel meer!

In het begin vond ik het vreselijk van zo weinig te moeten leven, maar mn eisen en wensen worden steeds kleiner en ik ben ondertussen prima tevreden. Ik kan goed met geld omgaan, kinderen eten goed en gezond en er is altijd geld voor nieuwe schoenen als dat nodig is. Een meevallertje, van de Nuon ofzo, is een feest! Ik kreeg 400 terug. 300 naar de spaarrekening ( het is me zelfs al gelukt om sowieso een klein bescheiden buffertje op te bouwen) en van 100 een dagje weg en lekker eten.

Weet je, ik heb het idee dat ik juist, hoe langer ik van weinig leef, steeds meer overhoud. En ik en de kinderen zijn tevredener dan ooit.
quote:lila01 schreef op 30 december 2011 @ 13:15:

[...]

Er is in mijn ogen niets mis mee om op je 40ste voor een kindje te gaan, maar ik kan niet begrijpen als je al 12 gezonde kinderen hebt, dat je dan het risico aangaat. Niet eens zozeer vanwege aangeboren afwijkingen, maar meer vanwege de gezondheid van moeder en de zorg die een pasgeboren kindje vraagt (en die dan ten koste van de andere kinderen gaat).Maar mama D is 47 (48?) en Jordy is ondertussen 2. En Naomi is 6. Toen was ze dus ook al over de 40. Zij heeft dus ook dat risico genomen, en daar hoor je niemand over. Zij was nog wel een stukje ouder dan mama B.
Sorry maar alleen al aan die namen van de kinderen van de familie Deijs, zie je dat het niveau niet zo hoog is. En dan nog het goedpraten van een kind krijgen ruim boven je 40e, met als gevolg een kind met het syndroom van Down, en vervolgens zeggen dat die alleen maar lief zijn en aan leuke dingen denken..... pfff (ik werk al 21 jaar in de gehandicaptenzorg) Ik vind het echt triest, en ongezond.
[quote]cread schreef op 04 januari 2012 @ 07:25:

Nintendo wilde voor Sint. Kan mij dat goed voorstellen, en dat kan ook als je er geen 12 hebt. Krijgt hij een prul van de Wibra. Als nooit wat kan, vind ik dat helemaal niet leuk voor een kind

Hallo, er zijn zoveel gezinnen die niet 1 Nintendo kunnen kopen. Wij hadden vroeger toch ook geen Nintendo's?! Wat een onzin dat dat zou moeten. En iets van de Wibra, Action...who cares? T gaat om het idee. Als ik de gezelligheid zag, dat zou ik liever willen dan een Nintendo.

Hoeveel kinderen in arme landen sterven er niet van de honger??? DAT is pas vreselijk en zielig.

Als ik bij mijzelf kijk... Een paar jaar terug hadden we geld te over, Nu niet meer, nu werk ik op bijstandsniveau. Mijn kinderen zijn nog net zo gelukkig, en: Veel tevredener. Laatst zaten we een keer bij de Mac. Oudste zei tegen jongste ' Geniet ervan, he?! We zitten lekker bij de Mac!' Eigenlijk ben ik blij dat ik minder heb, je haalt automatisch meer uit de ECHT belangrijke dingen in het leven.

Ik zie t ook aan mezelf. Vroeger was uit eten voor ons gewoon. Als het nu, eens in de 4 maanden ofzo, kan, is het super bijzonder en genieten we veel meer!

In het begin vond ik het vreselijk van zo weinig te moeten leven, maar mn eisen en wensen worden steeds kleiner en ik ben ondertussen prima tevreden. Ik kan goed met geld omgaan, kinderen eten goed en gezond en er is altijd geld voor nieuwe schoenen als dat nodig is. Een meevallertje, van de Nuon ofzo, is een feest! Ik kreeg 400 terug. 300 naar de spaarrekening ( het is me zelfs al gelukt om sowieso een klein bescheiden buffertje op te bouwen) en van 100 een dagje weg en lekker eten.

Weet je, ik heb het idee dat ik juist, hoe langer ik van weinig leef, steeds meer overhoud. En ik en de kinderen zijn tevredener dan ooit.[/quote]

Zoveel onzin heb ik nog nooit gelezen....Bovenstaande geldt voor jou, maar hoeft niet voor iedereen te gelden. Dus een moeder die 3x een dubbeltje moet omkeren en naar de voedselbank moet om daar haar hand op te halen voor voedsel dat over de datum is, is gelukkiger dan iemand die meer geld te besteden heeft?

Wat jij hebt geschreven in je post, geldt voor jou! Ik ken heel wat gezinnen die graag wat meer te besteden zouden hebben.
quote:louisavuitton schreef op 04 januari 2012 @ 11:01:

Zoveel onzin heb ik nog nooit gelezen....Bovenstaande geldt voor jou, maar hoeft niet voor iedereen te gelden. Dus een moeder die 3x een dubbeltje moet omkeren en naar de voedselbank moet om daar haar hand op te halen voor voedsel dat over de datum is, is gelukkiger dan iemand die meer geld te besteden heeft?

Wat jij hebt geschreven in je post, geldt voor jou! Ik ken heel wat gezinnen die graag wat meer te besteden zouden hebben.Met je eens.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat jij hebt geschreven in je post, geldt voor jou! Ik ken heel wat gezinnen die graag wat meer te besteden zouden hebben.

Ik heb niet gezegd dat ik niet meer zou willen hebben. De vergelijking met de voedselbank daar gaat het hier niet om. Alles begon met het gezeur over dat die kinderen iets van de Wibra kregen en niet een Nintendo. Ik stel mijzelf alleen even als voorbeeld. Ik heb geen 12 kinderen, en kan ook niet zomaar Nintendo's kopen. Dat maakt / de kinderen echt niet minder gelukkig!
Ow, en ik hoef niet naar de voedselbank, maar draai zeker weten elk dubbeltje 3 keer om, soms nog wel vaker Ik leef zelfs nog iets onder bijstandsniveau, omdat ik geen aanvulling wil vragen, maar we zijn wel gelukkig. Zo kan de familie Deijs ook gelukkig zijn zonder nintendo's
Cread, ik vind het fijn te merken dat jij en je gezin zo gelukkig zijn, maar dat had je ook kunnen zijn mét geld. Het is de manier hoe je hiermee omgaat.

Ik kom uit een gezin van 4: vader moeder, zus en ik. Wij hadden het vroeger helemaal niet breed. Mijn ouders haalden amper het einde van de maand met hun inkomen. Wij liepen in dezelfde kleren, hadden geen auto en gingen niet met vakantie. Op een schooldisco liep ik in mijn gewone kleren en had geen hippe Coolcat kleren om aan te doen zoals mijn vriendinnen. In de zomervakantie was er niets te doen: al mijn vriendinnen waren met vakantie en ik was thuis.

Ik denk, dat als er een voedselbank bestond destijds, wij er misschien ook wel gebruik van moeten maken.

Nu heb ik zelf een gezin met 2 kinderen en hebben het financieel goed. Ik hoef eigenlijk niet te werken want mijn man verdient genoeg. Ik kan mijn kinderen alle hippe kleren aandoen op vakantie? Geen probleem: zelfs de zomer en de winter!

En ben ik gelukkiger nu dan vroeger? Ja, omdat ik nu eenmaal de financiele bestedingsruimte heb. Ik hoef niet 2x op vakantie, maar ik kan het wel! Ik hoef mijn kinderen niet hip aan te kleden, maar ik kan het wel. En dat ik die keuze heb, vind ik erg fijn.

En ik laat mijn kinderen niet wennen aan al deze luxe. Ik ken 2 gezinnen bij ons in de buurt die het niet breed hebben. Die kinderen komen hier vaak spelen, maar mijn kinderen spelen ook veel en graag bij hen. Mijn man kreeg 3! kerstpakketten. Samen met onze kinderen zoeken wij dan uit wat naar de 2 gezinnen kan. Ik ben, ook al heb ik het financieel goed, wel bezig met mijn kinderen bewust maken van de waarde van geld en wij gooien het geld ook niet over de balk om een spelcomputer te kopen en ik koop ook cadeautjes bij de Wibra.

Het een hoef het ander niet uit te sluiten.
het maakt mij gelukkig dat ik mijn kinderen alle kansen kan bieden die er zijn. Willen ze studeren dan kunnen we dat bekostigen. Met school op wintersport? Mijn kind kan mee.
Gelukkig, juist mss omdat ik steeds een buffer opbouw, kunnen mijn kids ook altijd mee op schoolreisjes ed. Studeren daar hebben ik en mijn ex spaarrekening voor lopen.

Enige wat IK mis, is eens een weekje met t vliegtuig naar Griekenland oid kunnen gaan. Dat lijkt me zoooo leuk voor ze! Zelf zitten ze daar niet op te wachten, haha, ze hebben teveel Air crash investegation gekeken
Hier is de wintersport de duurste schoolreis (750 euro). Om dat ik het absurd vind zulke bedragen 5 dagen uit te geven heb ik de keuze gemaakt dat ze het bedrag van de gekoopste reizen (450 euro) krijgen. Kiezen ze een duurdere reis dan moeten ze zelf bijlappen. Kinderen mogen toch best ervaren dat niet alles zomaar kan.

Die 300 euro had ik ook kunnen geven. Dat is het probleem niet. Vind het gewoon niet nodig zulke dure reizen. (eigenlijk vind ik 450 euro al absurd- kunnen we met zijn achten een hele week van op vakantie- maar wil mijn kind ook niet in zijn uppie 5 dagen als schoolhulpje laten misbruiken onder het mom van leerplicht).

Ik word er niet gelukkiger van als mijn kind op wintersport kan ipv een educatieve reis naar een andere bestemming. En het kind wordt er op korte termijn misschien wel even gelukkig van. Maar op langere termijn zal die de vruchten kunnen plukken van het hebben leren omgaan met een beperkt buget. Het zelf keuzes maken in wat je nu echt wil en daar zelf de financiele consequenties van dragen. Dus als ik maar een kind had gehad had ik hetzelfde voorstel gedaan.

Waar ik wel gelukkig van wordt is de interactie tussen de kinderen. Zoals ze spelen met elkaar,elkaar helpen. Als de oudste kinderen met behulp van gekregen onderdelen een werkende computer in elkaar zetten voor de jongsten, grote zus kleine zus voorleest etc etc.

Er is zoveel meer dan alleen het materiele. En ik weet daarvoor hoef je geen 11 broertjes en zusjes te hebben. Maar wat mijn uit mijn jeugd vooral is bijgebleven zijn niet de spullen die ik had, of de spullen die ik had willen hebben maar toch echt de leuke dingen die ik samen met mijn 3 broers en 3 zussen en pleegbroertjes en zusjes heb beleefd.

We sliepen met vieren een meestal met vijven op een kamer. Ik heb misschien aan privacy in moeten leveren. Maar ik hoefde nooit alleen te zijn, had altijd iemand om mee te spelen En ook niet onbelangrijk voor je ontwikkeling; om mee ruzie te maken, te discusieren, huiswerk mee te maken.

En later toen mijn ouders oud werden had ik nog zes broers /zussen om de zorg en de verzorging van mijn ouders mee te delen.
quote:Meds schreef op 04 januari 2012 @ 12:28:

het maakt mij gelukkig dat ik mijn kinderen alle kansen kan bieden die er zijn. Willen ze studeren dan kunnen we dat bekostigen. Met school op wintersport? Mijn kind kan mee.

Fijn voor jou Meds, ik lees je reactie met verbazing.

Waaruit maak jij op, dat de fam Deijs , de kinderen, Niet alle kansen geven, die zij zouden willen bieden.?

Ik ga niet in details, maar als je alle afleveringen van de serie hebt gezien, dan had je kunnen weten, dat 1 dochter haar Havo diploma heeft gehaald, en verder gaat studeren, 1 meiske gymnasium doet. De (grote) jongens werken allemaal voor de kost.

Is ook niks mis mee, toch?

We kunnen uiteindelijk niet allemaal jurist , accountant, europarlementariër, dierenarts, kamerlid, etc worden.

Dat zul je met mij eens zijn, neem ik aan.

Jij wilt je kinderen, alle kansen bieden die er zijn. Kijk eerst eens even, of de capaciteit tot studeren aanwezig is, en praat dan verder.

Ik ken tig voorbeelden van kinderen, die uit de zgn" hoge" kringen komen, die zich kapot snuiven, blowen, en daardoor zo psychotisch zijn geworden, dat Pa en Ma, mèt alle goede intenties, ( en poen zat), zich alle dagen de haren uit het hoofd rukken, en niet weten, naar welke kliniek ze hun kind zullen brengen, om er nog een beetje normaal verstand, in te peuteren.

Allemaal koters met een k*t Nintendo op hun 11de, op hun eigen kamer.

I rest my case

Familie Deijs, ik vind jullie toppers, jullie zijn zo'n een liefdevol gezin, daar mag menigeen, een voorbeeld aan nemen, ga vooral door, op de door jullie ingeslagen weg, jullie komen er wel, zeker te weten.

En om dan maar met André af te sluiten, zeg ik ," ZEG MAAR NIETS MEER"

Jullie Ch.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
ja ik heb alle afleveringen gezien, een havo of gymnasium is nog geen studie. Dus ik heb helemaal niet gezien dat er collegegeld werd betaald voor een kind. Een studie kost je al gauw een paar duizend euro per jaar, ze kunnen niet eens een ijsje kopen

eindeloos. De kinderen kunnen

misschien nu nog studeren dankzij de studiefinanciering, maar die wordt waarschijnlijk afgeschaft. dus.....
En stel nou dat alle 12 studiepotentie hadden gehad? Kost je al gauw 30.000 euro per jaar alleen aan collegegeld en boeken
quote:Meds schreef op 05 januari 2012 @ 02:35:

ja ik heb alle afleveringen gezien, een havo of gymnasium is nog geen studie. Dus ik heb helemaal niet gezien dat er collegegeld werd betaald voor een kind. Een studie kost je al gauw een paar duizend euro per jaar, ze kunnen niet eens een ijsje kopen

eindeloos. De kinderen kunnen

misschien nu nog studeren dankzij de studiefinanciering, maar die wordt waarschijnlijk afgeschaft. dus.....

Kom op, Meds, Je doet geen gymnasium om achter een kliko te lopen

Moet de familie laten zien, hoe of wat, er aan

collegegeld wordt betaald?

Het is toch fantastisch dat 2 van die meiden zo ver zijn gekomen.

En wat hebben de ' kleintjes' nog in petto'??

Het collegegeld zal er ongetwijfeld komen.

Er is toch zoiets als een basis beurs.

En dat is maar goed ook , toch??

Maar los daarvan......

Dat is toch geen issue, in dit gegeven?.

Oké, ik ben pro, jij bent contra.

Moet kunnen. Ik heb respect voor jouw mening.

Ik ben toevallig rijk, echter, ik koop ook geen ijsjes à 2 of 3 euro in een of ander pretpark.

Ik ben niet alleen rijk, maar.... ik wil het ook graag blijven.

.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Meds schreef op 05 januari 2012 @ 02:37:

En stel nou dat alle 12 studiepotentie hadden gehad? Kost je al gauw 30.000 euro per jaar alleen aan collegegeld en boeken

Basisbeurs

In principe komt iedere student onder de 30 jaar die een voltijds opleiding volgt in aanmerking voor een basisbeurs. DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) houdt bij het vaststellen van de basisbeurs rekening met de kosten van levensonderhoud, boeken/leermiddelen en de onderwijsbijdrage. De hoogte van de basisbeurs is afhankelijk van de woonsituatie en het type onderwijs.

Als je studeert aan het hoger onderwijs of in niveau 3 en 4 van het beroepsonderwijs, dan heb je te maken met de prestatiebeurs. Dat betekent dat de basisbeurs in eerste instantie wordt uitbetaald als een lening. Behaal je binnen 10 jaar je diploma, dan wordt deze lening omgezet in een gift.
Die basisbeurs is nog geen 100 euro per maand als je thuis woont. Daar kan je nog niet eens het collegegeld van betalen, laat staan ook nog de boeken en andere dingen.

En ik mag toch aannemen dat je niet alleen weet dat niet iedereen jurist wordt, maar dat je ook weet dat niet alle kinderen uit "hogere kringen" zich kapotsnuiven. Er is ook nog zoiets als de middenweg en het lijkt me dat meds daar op doelt.

Als ik naar de familie D kijk, dan vind ik vooral de oudere jongens behoorlijk lamlendig. Niet alleen zien ze er uit alsof ze nachtenlang niet slapen en alleen maar aan het roken zijn, afgezien van die ene keer dat die ene jongen ging koken met kerst, zie ik ze vooral ongewassen op de bank hangen. Er zit niet echt veel bij zeg maar. En volgens mij vinden ze het wel prima, hotel-mama.
quote:Eindeloos schreef op 05 januari 2012 @ 01:44:

[...] Waaruit maak jij op, dat de fam Deijs , de kinderen, Niet alle kansen geven, die zij zouden willen bieden.?

Dit topic gaat niet alleen over de familie D, en er wordt niet alleen verwezen naar de familie D.

Bij de familie B. moeten 12 kinderen per dag 5 appels delen, dat ga ik niet normaal vinden. Voor de kinderen is er er geen geld voor clubjes en schoolreizen, dat ga ik ook niet normaal vinden.
De familie D heeft geluk dat maar 2 van de 12 studiepotentie hebben, voor deze twee zullen ze het al niet kunnen betalen. Ik weet verder heus wel hoe de basisbeurs werkt, maar het kabinet heeft plannen deze af te schaffen. Dan kan je gaan lenen en een gigantische schuld opbouwen of je ouders dragen bij. IN het geval van de familie D en B zal het dus de gigantische schuld worden
Inderdaad Astrape, de middenweg.Leuk hoor grote gezinnen maar wat is er mis met stoppen bij vijf zodat je ze alle vijf kansen kan bieden?
Toch nog even inbreken.

Eens met Meds in dit geval. Deze kinderen worden toch beperkt in hun kansen.

Stel dat Kimberley straks graag geneeskunde wil studeren? Daar kun je misschien het eerste jaar nog een paar uur bij werken, maar daarna houdt het op. Hoe gaan ze dat betalen dan? En als ze ingeloot wordt aan de andere kant van het land zal ze op kamers moeten.

Samantha moet werken om alles te kunnen betalen, dat werd gezegd.

Veel studies vallen dus al af.

En 2 van de 12 is de voorlopige score. Er zitten nog 3 kinderen op de basisschool die wellicht ook potentie hebben.

Ter vergelijk: mijn dochter is anderhalf en er zit al een paar duizend euro in haar studiepotje. Tegen de tijd dat ze 17 of 18 is, kan ze er een studie van bekostigen.
quote:baukje schreef op 04 januari 2012 @ 13:39:Er is zoveel meer dan alleen het materiele.Mensen kunnen nog steeds niet van de lucht leven. En de verhalen die ik van mijn vader en zijn broers/zussen heb gehoord waren soms best schrijnend, hoe dol ze ook op elkaar waren.
Helemaal met Meds eens. En Eindeloos, wat doe jij overdreven als het om de familie D. gaat.
quote:hgjb schreef op 05 januari 2012 @ 12:09:

Helemaal met Meds eens. En Eindeloos, wat doe jij overdreven als het om de familie D. gaat.Eindeloos doet van het begin af aan zo dweperig met de familie D, echt heel overdreven, een beetje minder mag ook wel!
quote:hgjb schreef op 05 januari 2012 @ 12:09:

Helemaal met Meds eens. En Eindeloos

, wat doe jij overdreven als het om de familie D. gaat.

Dat mag jij vinden, is jouw mening hoor.

In een eerdere post, heb ik al aangegeven, dat de Fam D. in mijn hart zit.

Het hoe, en waarom, ga ik jou niet aan je neus hangen, dat zijn jouw zaken immers niet .

En, zoals een kleine minderheid, hier, het leuk vindt, de Fam. D. op een bepaalde manier neer te zetten, wat ik nogal denigrerend, en soms zelfs onfatsoenlijk vind.

Vind ik het leuk, om, mijn genegenheid te uiten.

Moet kunnen, volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven