December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Jeetje heb het druk gehad de laatste dagen, maar gelukkig is het hier ook rustig, dus kan ik makkelijk terug lezen (het staat gewoon nog op 1 pagina!).

Jeetje wat een zieken allemaal: beterschap!!

Maincoon, lekker zeg dat hij in Amsterdam kan beginnen!

Ik hoop dat jij ook snel wat vind!

Joni, fijn dat de zalf aan slaat!

Hihi, ik hoop dat hij dat met die swiffer duster niet ook in die volgorde doet

Leuk dat het avondje 3 J's geslaagd was!

Tinus, Amber had dat ook na haar prikken, de uitslag trok wel snel weer weg.

Hihi, de slimmerik met de krentjes!

basu, ik moet ook nog achter schoentjes aan!

lachen zeg dat "uittukeuke"!

Sannie, handig zo'n handige Casper!

Leuk dat je Renske d'r tekeningen gaat herkennen!

A1mee, leuk zeg dat je het hartje weer gehoord hebt en dat je Frits al gevoeld hebt!!

lekker dat de hoofdpijn wat minder word!

lekker dat jullie nog even een weekendje weg zijn geweest!

Sorry, had een beetje te snel getypt zie ik maar ze was dus van het bed gevallen...

Amber is gisteren een ochtendje wezen wennen op het kdv, ging goed! dinsdag gaat ze voor het echt en dan gaat Justin ook naar de bso.

Marloes
zal ik eens wat vertellen... Brian is weer ziek. Weeeer koorts. Ik vond m gister al weer hangerig bij zn oma, wat ik ervan gezien had dan ik lag zelf op bed. Eerst vond ik het lastig dat Brian ziek was maar nu vind ik het gewoon zielig.

Nou ja ik heb lekker paracetamol genomen en t gaat wel. Brian gaat om 10 uur naar de dokter. Tijd voor een volledige check-up lijkt mij.

Hij heeft de laatste 5 dagen ook bijna niks gegeten behalve flessen melk en zn avond eten. Voor de rest wil hij niks sterk je ook niet echt van aan denk ik.

Vanmiddag moet ik zelf naar t ziekenhuis voor schildklier-echo. Dus schoonmoeder maar weer gebeld en die kan gelukkig komen. Ik moet zeggen dat, hoewel we elkaar helemaal niet liggen, ik haar wel heel dankbaar ben dat ze me zo uit de brand helpt hoor. Ik heb dat ook tegen haar gezegd en ze werd er helemaal emo van...

Marloes nog gefeliciteerd met het tekenen van het koopcontract.

Verder blijft t even ego-berichtjes hier. Ik lees wel alles meiden en ik zal binnenkort weer eens reageren.
oh ja A1mee, wat fijn dat je het hartje van Frits weer hebt gehoord! En Brugge staat hier ook nog steeds op t verlanglijstje. Tijd om het eens te doen zo te lezen.
Hi allemaal

Succes bij de dokter Oef! Ik ben heel benieuwd of hij iets kan vinden, want dit gaat nergens over zo. Brian is vaker ziek dan niet ziek, lijkt wel. Laat hem maar goed onderzoek doen en eventueel doorsturen naar een kinderarts ofzo.

Zelf ook succes bij de arts voor je schildklier. Is dat een gewone check of hebben ze meer tests gedaan, sinds de vorige keer?

A1mee: Hee wat leuk dat je Frits al heb horen tikken! Wel vervelend dat je zoveel koppijn hebt. Toen ik zwanger was, heb ik juist 9 maanden geen koppijn gehad, wat ik normaal wel snel heb. Maar daar stonden genoeg andere kwaaltjes tegenover.

Tja, die rookworst... lachen hè!?!

Marloes: Hee Amber had dus ook huiduitslag na de BMR? Ik heb net gegoogled maar daar lees ik 1 op de 10 å 20 kindjes met huiduitslag. Ik geloof dat hij er geen last van heeft maar het staat wel rot.

Gaan jouw kids niet meer naar de vaste oppas? Of is de bso en kdv iets voor 'erbij'?

Manuel was gisteravond weer koortsvrij en heeft vannacht goed geslapen tot 5 uur. Toen heb ik hem een flesje gegeven en dat heeft hij weer uitgespuugd over ons bed (en bedankt). Daarna wilde hij gezellig gaan spelen maar wij vonden het nog wat vroeg. Gelukkig hebben we een tv op de slaapkamer, zo konden wij nog even indommelen... hihi. Om 7u heb ik meneer weer in zijn bedje gelegd en ben er zelf ook nog even ingegaan. Nu hoor ik hem langzaam wakker worden... De vlekjes zijn wel erger dan gisteren maar hij heeft geen verhoging meer. Hopelijk wil hij vandaag weer een beetje eten, want gisteren heeft hij alleen op melk en een stukje ontbijtkoek geleefd.

Ik ga ff snel een wasje in de machine stoppen voordat Manuel echt wakker is.

Ik kom later nog wel even terug.
Ja dat lijkt wel zo he? Nou onthoud je natuurlijk vaker dat hij wel ziek is dan niet. maar hij is nu de hele maand feb al ziek. Op 1 feb waren we bij de huisarts toen had hij ontstoken amandelen en sinds dien is tie aan t tobben.

Nou goed, net weer geweest en ja hoor. Oorontsteking. Dus nu maar een antibiotica kuur ertegenaan.

oh ja en hij moet meer gaan eten, ja dat wil ik ook graag maar das lastig als hij echt niks wil.. Dus nu maar fruithap door de yoghurt gooien of zo.

die check voor mij is een echo omdat mn schildklier weer iets groeit. Niks spannends gewoon even kijken en bevestigen dat het idd schildklier is.

Tinus zijn die vlekjes dan van de rode hond? Fijn dat manu zich weer beter voelt. Hopelijk was dat t.
Oef, arme Brian (en jij ook natuurlijk) alweer ziek...goed dat je hem weer goed hebt laten nakijken!

En tja beter laten eten...makkelijk gezegd!

Succes ook vanmiddag.

Tinus, ja was ook van de BMR (denk ik tenminste), was ook zo weer weg hoor en ze had er ook geen last van.

De kinderen gaan als ik werk inderdaad nu naar de bso en kdv omdat qua belasting voordeel toch we een stuk aantrekkelijker is.

Amber gaat op woensdag middag nog wel een uurtje naar haar toe omdat ik dan met Justin naar zwemles ga en dat is niet echt handig met haar er bij. Verder wil ze ook altijd nog wel extra uurtjes doen, dus we zien haar nog wel.

Pff, lekker wakker worden is dat met zo'n fles door je bed!

Marloes
Oef: Jeetje weer oorontsteking joh!?! Ja makkeljk gezegd van de dokter dat ie meer moet eten. Dat kun je zelf ook wel bedenken, maar vertel dat je kind maar eens.

Hier vandaag tot nu toe ook alleen nog maar een beetje fruit door de vla en verder een halve fles melk en een p[aar slokjes sap. Ik heb wel een halve boterham gegeven, maar die werd in stukjes naar beneden gesmeten vanaf de kinderstoel en daar heeft Joep de poes van zitten smullen... varken.

Zei de dokter verder nog iets over dat hij vaak ziek is? Waardoor zijn weerstand verminderd kan zijn?

Ik heb even zitten googlen vanmorgen op bijwerkingen van de BMR-prik en daar wordt wel gesproken van uitslag (vlekjes) maar niet waar die vandaan komen. Ik vermoed eigenlijk van de mazelen, want daar lijkt het heel erg op. Van die kleine rode vlekjes zijn het.

Marloes: Ik geloof ook niet dat Manu last heeft van die uitslag, maar het staat zo naar. Het is inmiddels wel meer geworden, maar wel minder felrood van kleur en hij is minder ziek. Hoe lang duurde het bij Amber voor het helemaal weg was?
Nee, de vlekjes zijn inderdaad toch van de rode hond. Manuel mag morgen gewoon naar het kdv als hij zich goed voelt. Gelukkig maar.
ja Tinus hier eet de kat ook al dagen brood van de grond haha.

Over dat Brian vaak ziek is en wat de HA daarvan zei. Nou niets bijzonders eigenlijk. Sommige kindjes onder de 4 jaar maken per winter wel 10-15 infecties mee de een reageert er meer op dan de ander.

Waarschijnlijk heeft hij t meeste wel gehad als hij naar groep 1 gaat. Is dat weer een voordeel is hij dan niet meer zo vaak ziek.

Brian ligt nu al te slapen vanaf half 12. Op een fles vanmorgen. Nou ja prima. Hij heeft niet eens gemerkt dat ik weg ben geweest.

Echo liet trouwens weer een cyste zien met wat erin. Eigenlijk net als de vorige keer. Ze moeten nog even echo's vergelijken om te kijken waar de verschillen zitten.

ik ga ook nog even liggen

doei

x
oh ja ik heb die BMR prik maar weer uitgesteld op advies van de HA. Zou nu as maandag zijn maar laat maar even...
He Oef: misschien is het een idee om Brian elke dag zo'n Knorr-vie ding te laten drinken? Ik ben niet zo'n voorstander van die produkten maar als hij zo weinig wil eten krijgt hij met een paar slokjes toch een hoop vezels en vitaminen binnen. Echt rot dat hij zo loopt te sukkelen...

"En nu weer aan het werk!"...
He meiden,

A1mee; Frits? Geinige werktitel Super dat Fritsie's hartje zo lekker tikt!!!

Oef; hadden ze verwacht dat er weer een cyste zou zitten? Wat gaan ze er aan doen?

Joni; haha, Boyd SwifferKing! hihi!

Tinus; Hoe is het met de spikkels?

Marloes; spannend de kids naar het kdv!

Ik ga even op de bank, ben moe en nog niet helemaal lekker..

Kom morgen weer reageren op de rest
O ja, Oef; liga's door de fruithapjes geeft ook wat extra. Krentenbol ipv gewoon broodje, of eet hij helemaal niets overdag?

's Avonds misschien wat meer pasta's oid.

Ga nog even bedenken waarvan hij nog meer kan aansterken.
Hoera, Manu is weer beter. Hij heeft na zijn middagslaapje een hele fles melk op, een handje rozijnen, een paar happen tomatensoep, 3 flinke stukken kaas-uienbrood, als toetje nog wat happen yoghurt met stukjes banaan en voor het slapengaan een klein flesje melk. Woooooow, zoveel heeft hij de afgelopen 3 dagen niet eens bijelkaar gegeten.

Hieronder nog een foto van daarnet in bad. De spikkels zijn op de foto niet zo goed zichtbaar, maar als je goed kijkt zie je dat zijn hele gezicht onder zit en zijn hele lijfje ook.

Mette: Zie hieronder ook de pinguinen-glijbaan voor in bad. Fijn dat jij je ook weer wat beter voelt. Even een paar dagen rustig aan maar. Ik voel me ook nog steeds een beetje gammel in mijn maag van mijn one-day buikgriepje van maandag. Zoiets blijft vaak een paar dagen in je lijf spoken.

Oef: Die cyste was toch redelijjk onschuldig? Maar je blijft wel op controle toch? Ik denk altijd maar dat zo'n ding er toch niet echt hoort. Maar een operatie om een cyste te verwijderen die verder geen kwaad doet is ook wat overdreven.

Heeft Brian vandaag nog wat kunnen eten?

Yeah Tinus fijn dat ie weer beter is! Inderdaad best veel vlekjes heeft ie.

Die cyste is inderdaad onschuldig hoor. Heb ook al wat kleinere aan de andere kant. Ik heb zowiezo veel 'last' van cystes. Een keer is er een verwijderd uit mn borst maar verder nooit. Oh ja van mn rug maar die was gewoon lelijk. Anyway waarschijnlijk niks aan de hand dus.

A1mee het is inderdaad wel een idee zo'n vie ding. Of iets dergelijks dan want ik geloof dat juist die vie's eens onderzocht waren op inhoud en die viel erg tegen.

Mette nou verwacht had de internist niks hoor. Ik geef aan dat er weer 'wat' gegroeid is en zij vraagt meteen een echo aan. Ik vind haar een super arts ze neemt nergens risico mee. Maar ik had het wel verwacht omdat er al meer zitten.

Brian heeft geslapen van half 12 tot 4 uur. toen heb ik m maar wakker gemaakt want hij had na zn halve fles vanmorgen nog niks gegeten.

Ik had met veel geduld vanmiddag een fruithapje gegeven. hapje, slokje water, even hoesten, even wachten hapje enz. enz. enz. Afijn alles erin en ik zet Brian op de grond loopt ie naar de bank. Bleeegh alles er weer uit.. jammer. Later met avondeten zn pasta ook er weer uit gespuugd.

Even later gaf ik m een danoontje vond hij lekker. Maar weer hoesten en weer alles eruit gespuugd. vandaag dus een bud-dag qua eten en drinken. In totaal heeft hij misschien 250 ml melk op thats it...

Maar net de fles gegeven en die zit er nog in dus daar ben ik wel blij om. Dus dan zitten we over de 300 ml moet voldoende zijn om niet uit te drogen iig.

Hij heeft nu dus meer last van het hoesten van zn verkoudheid dan van zn oorontsteking.

Heel lief dat jullie meedenken. Ik denk dat ik morgen gewoon 2x warm eten ga geven, als t er tenminste inblijft. HIj vind dat wel lekker en het vult goed lijkt me.

dus ik blijf nog even ego-en hier hoor ik ben gewoon erg met mn zoon bezig op het moment.
Oh lieve Oef en arme Brian! Doe jij maar even lekker ego hoor! Ik kan me voorstellen dat je er nu een beetje gek van wordt als hij al de hele maand zo aan het kwakkelen is.. Tsja, wat zou hij wel eten... Ik denk dat ik net als jij toch de hele dag dingen zou proberen erin te doen, maar nu misschien minder qua hoeveelheid. Hij eet natuurlijk al een tijdje minder dus zijn maagnhoud zal wel minder zijn, ik weet niet hoeveel je aan fruit had gegeven en aan warm eten, maar misschien nog minder? Zodat hij in ieder geval wel IETS binnen kan houden. Och arme meid....ik probeer met je mee te denken maar zou het echt niet weten wat je zou moeten doen om te zorgen dat hij meer binnen krijgt... Hoe gaat het nu met jou trouwens? Ook al minder gammel?

Fijn trouwens dat je schoonmoeder je zo uit de brand kan helpen, dat is dan toch wel weer fijn...

Enneh, blijf jij maar even ego-en hier hoor, echt, dat komt wel weer goed! Dikke knuffel!

Tinus

wat een vlekjes! En hij klinkt inderdaad weer beter als je leest wat hij allemaal gegeten heeft! Wowie! Hij doet meteen een inhaalslag!

Je kunt zijn onderkies zelfs al heel goed zitten! Leuke foto!

Mette

alweer beter? Lekker op de bank gelegen? (je moet ook niet sporten, dat blijkt maar weer! hahahaha!)

a1mee

HOI!

goed idee van die knorr-vie! Is natuurlijk wel een optie inderdaad, of inieder geval zo'n soortgelijk iets!

HIhihi! Frits!!! Wat was Kaya haar werktitel ook alweer?

Marloes

fijn dat het wennen van Amber goed ging!

Sannie

Dat is handig! Ik heb er meteen ook weer wat bijgeleerd, de spatiebalk dus! Kunnen we een cursus volgen bij Casper???

Basu

heerlijk! uiittukeuke Geweldig!

nurse

Daar was je dan even! HAhaha! Deurbel ging en je was weg!

floddertje

leuk dat de 3 J's leuk was! Ook al ben je brak, je hebt je pretvitamines ook weer even binnen!

En het foto-album van Floor bijna af! Leuk! Wij moeten nog steeds beslissen wat we gaan doen....een digitale of zelf inplakken. We hebben we alle foto's al uitgekozen welke we willen gebruiken voor het eerste-jaar-foto-album, dat is al heel wat! Nu dus nog even e keuze maken... Ik denk dat het zelf inplakken wordt, dan kun je ook leuke dingen erbij plakken of vormpjes knippen. Maar dan moet ik daar wel even tijd voor hebben............

Zo...nu, na het tikken hiervan, ga ik maar even een broek verschonen denk ik, ik heb er een heeeeeel erg horen persen net! HIj heeft weer hele erge rode billen. Ik snap er echt niets van, dat blijft maar komen! Zou het van kiwi kunnen komen? Schoonmoeder had zoiets gezegd dat het van de kiwi kon komen, maar naar mijn idee komt het echt van de tandjes/kiezen.

Hij heeft het ook als hij geen kiwi heeft gegeten maar ook wel eens niet als hij wel kiwi heeft gegeten...Nou ja. feit blijft dat hij wel rode billen heeft zo nu en dan dus...

Ik zal proberen vandaag foto's van Joeri's schoentjes te posten. We hebben woensdag trouwens ook K-swissjes gekocht! Stoer! (de gewone schoentjes maat 22 en de gypies maat 21, maat 22 was echt mega te groot!)

De K-swiss hebben we gekocht omdat vrienen van ons 19e gaan trouwen en we het leuk vonden als Joeri dan zijn nette overhemdje met strik (die van de kerst) met spijkerbroek en gympies aan heeft!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
omdat jullie zo lief met me meedenken kom ik even melden dat Brian vanmorgen zowaar een kwart boterham heeft gegeten! En nog een paar slokjes fles. Dus t gaat de goede kant op denk ik.

Verder ga ik niet meer vertellen over de nacht, iig heeft Brian zn longen er ongeveer uitgehoest maar misschien was dat even nodig.

Knor ik ben al weer aardig opgeknapt hoor! Beetje jammer van afgelopen nacht alleen.

Ik voel me wel een beetje een klager ondertussen, zelfs mn moeder zei 'nou meid gewoon even doorbijten' toen ik vroeg of ze misschien nog wat extra kon oppassen. Vond ik echt een k*t opmerking van dr. maar misschien ben ik wat gevoelig ervoor haha.
Yiehoee Oef! Een paar stukjes boterham; dat gaat de goede kant op En meis, geloof mij, je klaagt echt niet..

Ik denk dat iedereen gillend gek zou worden als je kindje zo vaak ziek is.

Tinus; zoo Manu had ook weer lekker gegeten ! Gaaf ding die pinguinglijbaan!!

Ik ga even met Noof naar de stad,

kom later terug,

xx
Zo, lekker een dagje vrij, is maar goed ook, want ik ging naar bed met hoofdpijn (na een gruwelijk drukke avonddienst) en stond op met nog veel meer hoofdpijn....hing er zelfs van boven de pot...

Ik hoop niet dat dit een nieuw maandelijks verschijnsel wordt, want ik had dit ook bij mijn vorige menstruatie....

Alleen toen ben ik heel de dag van de wereld geweet, nu gelijk flink pijnstillers in genomen en daar is het goed op gezakt, net er nog wel een achteraan genomen omdat het nog wel zeurt, maar ik kan in iedergeval gewoon voor de kids zorgen!

Tinus, als ik het zo lees heeft Manuel wel ergere uitslag dan Amber, dat was echt met 2 dagen we weer weg volgens mij en zat ook alleen op haar romp.

Zo, hij is lekker de schade aan het inhalen!

Leuke foto!

oef, fijn dat hij weer wat gegeten heeft!

Ik hoop dat het weet meevalt met je schildklier.

Knorretje, ben benieuwd naar de foto!

mette, lekker even de stad in, ben vanmorgen wel even naar het dorp geweest, maar moet voor vanmiddag nog even wat verzinnen...

marloes
hee marloes balen van die hoofdpijn.. lijkt me heel vervelend zeg. Sterkte ermee.

ja ja Brian heeft nog een kwart boterham, een liga en een halve fles op!

En we hebben ook weer s samen lol gemaakt. he he wat een verademing. Gewoon weer s lachen en samen zingen en gek doen. De laatste paar weken was het altijd maar hangen en chagerijnig zijn (begrijpelijk slaaptekort).

Oorpijn heeft ie natuurlijk nog wel maar het paracetamol truukje hebben we goed door ondertussen.

Nu zit ik nog even te wachten of tie alstublieft dankuwel nog even wil gaan slapen dan tuk ik ook nog even mee en dan zijn we weer 'back on track' denk ik!
Ahhhhhh wat vervelend alle zieken zeg !!!!! Oef en Tinus; fijn dat het beter gaat nu !!

Marloes, Mette en Basu (en alle andere die ik vergeet) heeeeeel veel beterschap en een knuffel. Hoop dat jullie snel opknappen !!

A1mee; heeeeeeeeerlijk om het hartje te horen !!!!! Frits haha, leuk !! Wij hadden bij Timo; Jan Jaap. Moest er na 9 maanden soort aan wennen dat hij Timo zou heten hahaha. En bij floortje hadden we Sofietje. Terwijl ik ook dacht dat het een jongen zou worden (???)

Knor; plakken blijft leuker vind je niet ?? Alles gaat digitaal, weer een tijdperk voorbij. Maar het kost gewoon wel minder tijd als je het digitaal bijhoudt denk ik. Wel weer meer geld alleen...... Maar ja.

Verder wil ik iedereen een fijn weekend wensen. Wij gaan zo weg naar Limburg. Schoonouders zijn 40jr getrouwd en dit gaan we vieren met weekendje weg.

Groetjes !!
He Oef; da's goed nieuws, ik hoop dat jullie nu allebei op tuk liggen!

Marloes; klinkt als migraine Dat kan heel goed met je cyclus samen hangen. Ik gebruikte dan van die speciale pijnstillers, van dat oplospoeder in een zakje. Hoe is het nu?

Flodder; oeh, leuk een weekend weg, veel plezier!!

Even in de stad geweest, weer veels te veel uitgegeven, haha!

Ik ga even met een kopje thee op de bank, heb van de week 'de bevalling' en kraamafdeling opgenomen dus ga ik nu even lekker kijken,

xx
Hier even wat fotootjes van de schoentjes van Joeri. Verder even geen tijd...

De gympies zijn "tongue twister"s Dan kun je het lipje ervan omdraaien zoals je op de middelste foto ziet. Erg leuk!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Hey lieverds, ben er wel en probeer ook mee te lezen maar reageren gaat gewoon niet lukken. Zit sinds een 2,5 week ook al in de ziekenboeg Heb echt een flinke verkoudheid te pakken gehad, waarvan de hoest helaas is blijven hangen. Die is dus zo vervelend dat ik mezelf 's nachts wakker hoest. Het maximum aantal uren aan slaap afgelopen weken is 4 uurtjes per nacht Ben dus echt bekaf en aan einde van mijn latijn... Medicijnen zijn ook niet mogelijk want ze verwachten dat het een virale infectie is, heb gisteren bloed geprikt en daar krijg ik dinsdag de uitslag van... Even afwachten maar dus!

Met Stijn gaat het gelukkig prima! Die is supervrolijk en superondeugend Wat ik wel heel sneu vindt is dat ie het de afgelopen weken moet doen met een moeder die een heel kort lontje heeft... Voel ik me wel schuldig over. Maar hij blijft me lief vinden gelukkig

Hoop snel weer op iedereen te kunnen reageren...

Dikke kus

Indian, wat klote dat je zo in de lappenmand zit Hoe is het met brusjezusje? Dikke kus voor jou, en ik hoop dat je snel weer beter bent!

Knorrie; gave schoenen!!! Stoer hoor, die gympen zijn echt fantastisch!

Ik ben 's avonds nog steeds niet helemaal top, dus ik ga lekker gestrekt op de bank en vroeg naar bed.

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven