Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
En toen kon je het nog volgen, Dolfje? Knap!

Ik ben een mooi boek aan het lezen: Het meisje met de glazen voeten. Verder ben ik ook De huurmoeder aan het lezen, Sil de Strandjutter en Morgenster. Ik heb namelijk steeds kleine 'staartjes' boek over. Te weinig om mee te nemen in de trein, want dan heb ik het halverwege de heenweg al uit... verwarrend. Maar ik ga er nu maar eens een paar uitlezen.
Ja het eigenlijke verhaal kon ik nog wel volgen,dat las ik wel.Het waren meer bepaalde stukken voorgeschiedenis over mensen en/zaken die wat mij betreft compleet pverbodig waren.

Koorts is uit,paar uurtjes en je bent er door heen.Niet bijzonder.

Veel van hetzelfde vind ik.
Ik woon in het buitenland en kreeg laatst ' De Nederlandse maagd' cadeau van Marente de Moor. Volgens de gever is het boek heel populair in Nederland en zijn er veel exemplaren van verkocht. Vol goede moed begonnen maar eh.... ik vind het saaaaaai en niet om doorheen tekomen.

Heb vervolgens ' Klunen' gelezen en ben nu bezig in ' De vrouw van de tijdreiziger' , wat ik erg mooi vind tot nu toe.

Dat andere boek ligt te wachten tot ik de moed vind om verder te gaan.
@Llama - Ik vond de Nederlandse Maagd erg mooi, maar er gebeurt inderdaad niet veel in. Ik vind de schoonheid juist meer zitten in het kleine, je hoeft het verder niet in de spannende gebeurtenissen te zoeken want die zijn op 1 hand te tellen. Volgens mij heeft het de Ako literatuurprijs gewonnen.
Ben de Hungergames aan het lezen.

Spannend, maar het laatste deel kom ik moeilijk doorheen.
Zijn hier mensen die het boek Specht en Zoon hebben gelezen en wat vonden jullie er dan van? Benieuwd naar andere meningen!
Ik dácht altijd dat ik De eetclub van Saskia Noort had gelezen, maar toen ik de achterkant van de DVD las, kwam het me totaal niet bekend voor.

Ben hem dus alsnog aan het lezen, en vind 'm onwijs goed!

Ik hou van zulke boeken.

'Koorts' heb ik ook al in huis, dus die volgt hierna.
Ben nu bezig in Jo Nesbo - De schim.

Het zoveelste deel met Harry Hole.

Dit is een van mijn favorieten.

De laatste tijd nog enkele boeken in geslagen,

dus weer enige voorraad.
@Lotte - Haha, nu ga ik ook twijfelen! Maar ik weet zeker dat ik hem wel heb gelezen.

@Leeuwin - Leuk, wat voor boeken heb je verder nog meer gekocht?
quote:StabiloBoss schreef op 12 januari 2012 @ 17:39:

Ben de Hungergames aan het lezen.

Spannend, maar het laatste deel kom ik moeilijk doorheen.

Dat had ik nou ook. Dat deel werd me een beetje teveel van het goede, of eigenlijk meer: slechte.

Ik ben nu bezig in De vette jaren van Chan Koonchung. Goed boek! Al moest ik wel wat aan de schrijfstijl wennen. En bovendien is dit deels non-fictie. Het speelt zich af in China in de nabije toekomst. Die toekomst is verzonnen, maar ondertussen is het voor een groot deel nog wel erg waar en ook zoals het nu echt is in China.

Hiervoor heb ik Matched en Crossed gelezen. Allebei pure fictie, maar die boeken spelen ook in een dictatuur. Dus De vette jaren was even een omschakeling. "O ja, dit speelt in China."
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
[quote]Fiorah schreef op 13 januari 2012 @ 21:30:

@Leeuwin - Leuk, wat voor boeken heb je verder nog meer gekocht?[/quote]

Jo Nesbo - De schim (ben ik nu in bezig...super)

Corban Addison - Gestolen onschuld

Sadie Jones - Verstoten

Jean Kwok - Bijna huis

C.J.Sansom - Kloostermoord

En nog enkele boeken gescoord bij de kringloop o.a van

John Irving en Sanata Montefiore
Vanmiddag begonnen in De overwintering op Nova Zembla van Lieneke Dijkzeul.(pas een paar blz gelezen dus kan nog niet veel over zeggen maar het lijkt me wel mooi.)

Oh ben ook bezig in Ouwehoeren,gaat over een tweeling van 70 die 50 jaar actief zijn(geweest) op de wallen.

Zijn leuke korte verhaaltjes van wat zij meegemaakt hebben.
Naar aanleiding van een tip in het topic (denk ik) heb ik Stille Wateren van Viveca Sten gelezen. Het was het eerste boek in een tijdje dat ik helemaal heb uitgelezen. Ik vond het wel leuk, maar niet hoogdravend. Begin na het lezen van meerdere boeken over Zweden wel steeds nieuwsgieriger te worden naar dat land. Toch maar eens heen.

Ga nu, ook n.a.v. een topic tip beginnen in Toen God een Konijn was.
[quote]GeorgieBrown schreef op 15 januari 2012 @ 16:18:

Naar aanleiding van een tip in het topic (denk ik) heb ik Stille Wateren van Viveca Sten gelezen. Het was het eerste boek in een tijdje dat ik helemaal heb uitgelezen. Ik vond het wel leuk, maar niet hoogdravend.

Dat boek heb ik ook gelezen, is bij mij ook niet echt blijven hangen...dus geen indruk gemaakt.

Hou van scandinavische schrijvers, maar zal geen boek opnieuw van haar kopen.
Heb trouwens ook nog een boek van Cody Mc Fayden gekocht.

Een thriller, heb meer van hem gelezen en vind het een goede schrijver.
quote:leeuwin1962 schreef op 13 januari 2012 @ 19:03:

Ben nu bezig in Jo Nesbo - De schim.

Het zoveelste deel met Harry Hole.

Dit is een van mijn favorieten.

Ik ook, heerlijk boek zeg.

Kende hem helemaal niet, dus wel de moeite waard om oudere boeken te lezen.
Dit weekend eekhrn zkt eekhrn van David Sedaris uitgelezen. Leuk boek,.

In het kader van "alles lezen wat er in mijn boekenkast" ga ik nu een dichtbundel lezen. Het is maar een dunnetje, maar heel veel ervaring met gedichten heb ik niet, dus ik ben benieuwd.
Leuk topic! Ik ben echt gek op lezen! Ik zie hier een hoop titels waar ik nog nooit van gehoord heb, dus eens opzoeken of het ook iets voor mij is :-)

Ik zit nu weer even in mijn chicklit periode

Ik lees nu Zwijgen is Zilver... van Rachel Gibson, zij is echt een geweldige schrijfster!
Wat is iedereen weer actief, leuk!

Ik heb De huurmoeder uitgelezen... vreemd! Ik vond het wel een okay boek, maar ben blij dat ik het in de uitverkoop heb gekocht. Daarna ben ik begonnen in Vita en dat raakt me, ook omdat ik het associeer met iets dat nu in mijn eigen leven speelt. Dat vind ik altijd heftig, met boeken!
@campari, doen doen doen

Maar neem dan wel de goede volgorde van de boeken, dan krijg je een goed beeld van Harry Hole
quote:GeorgieBrown schreef op 15 januari 2012 @ 16:18:

Naar aanleiding van een tip in het topic (denk ik) heb ik Stille Wateren van Viveca Sten gelezen. Het was het eerste boek in een tijdje dat ik helemaal heb uitgelezen. Ik vond het wel leuk, maar niet hoogdravend. Begin na het lezen van meerdere boeken over Zweden wel steeds nieuwsgieriger te worden naar dat land. Toch maar eens heen.

Ga nu, ook n.a.v. een topic tip beginnen in Toen God een Konijn was.

Ben heel benieuwd wat je van Toen God een Konijn was vindt. Ik heb het in het engels (geleend van engelse vriendin, die het een leuk boek vond) maar ik ben tot pag. 130 gekomen en ik stop ermee. Het kan me helemaal niet boeien.

Dus benieuwd!

Kennen jullie Het kleine meisje van meneer Linh van Philippe Claudel? Dat is prachtig.
quote:leeuwin1962 schreef op 16 januari 2012 @ 19:46:

@campari, doen doen doen

Maar neem dan wel de goede volgorde van de boeken, dan krijg je een goed beeld van Harry HoleJuist, ben verkeerd begonnen al ga ik hem halverwege het boek wel superman vinden, onlogisch in de realitetit, wil je me nog een paar goede tiltels geven svp?
Ik heb deze week Dromen Van Mijn Vader van Barack Obama en Het Gym van Karin Amatmoekrim uitgelezen. Allebei aanraders!!! Vandaag ga ik beginnen in Steve Jobs van Walter Isaacson. Heeft iemand die al gelezen?
quote:Llama schreef op 12 januari 2012 @ 16:54:

Ik woon in het buitenland en kreeg laatst ' De Nederlandse maagd' cadeau van Marente de Moor. Volgens de gever is het boek heel populair in Nederland en zijn er veel exemplaren van verkocht. Vol goede moed begonnen maar eh.... ik vind het saaaaaai en niet om doorheen tekomen.

Heb vervolgens ' Klunen' gelezen en ben nu bezig in ' De vrouw van de tijdreiziger' , wat ik erg mooi vind tot nu toe.

Dat andere boek ligt te wachten tot ik de moed vind om verder te gaan.Van dit boek heb ik echt ontzettend genoten. Ik zat er echt helemaal in, zo mooi geschreven!
Ik vond de vrouw van de tijdreiziger ook heel mooi. Terwijl ik helemaal niets met SF heb.

Daarna nog een keer haar tweede boek gelezen, dat vond ik ook heel erg mooi, was ook een beetje SF/Fantasy achtig, maar niet op een manier dat ik daar "last" van had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven