Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Weet ik Kaat, ik raakte in de war door Infojunk. Maar daarna heb ik mijn reactie gecopy-paste. Maar hij is verdwenen. Mysterie.

Het lukt mij trouwens ook niet goed om te lezen als ik het druk heb, of veel aan mijn hoofd. Hopelijk kun je met kerst een inhaalslag maken.

Nu wil ik beginnen in de Verborgen Universiteit. Tip van iemand hier uit het forum. Ben ook nog bezig in Vaslav, maar op een of andere manier is dit niet helemaal het moment. Het boeit me wel, maar ik wil iets luchtigers lezen.
Ben bezig in Knielen op een bed violen....best zwaar om door te komen....Ben nog niet echt heel enthousiast erover. Maar ik lees stug door
quote:GeorgieBrown schreef op 14 december 2011 @ 14:56:

Nu wil ik beginnen in de Verborgen Universiteit. Tip van iemand hier uit het forum.Hé, ben jij degene die hem onder mijn neus vandaan heeft geleend?
This is an unacceptable timeline
quote:tyche schreef op 14 december 2011 @ 22:13:

[...]

Hé, ben jij degene die hem onder mijn neus vandaan heeft geleend?
Ben gisteren begonnen aan "nachtschade" van Karin Slaughter.

Heb van haar nog nooit iets gelezen, heb 15 boeken op mijn reader gezet, kan dus even voor uit.

dit boek valt niet tegen en wat ik over haar heb gelezen oa hier is het geen tegenvallende reeks.

Heb ook aantal van Tess geritssen en Mo Hayder op mijn reader gezet.

Verder weer genoeg inspiratie opgedaan hier, ondanks de reader lees ik ook graag "gewone"boeken .
quote:jooppie schreef op 14 december 2011 @ 18:06:

Ben bezig in Knielen op een bed violen....best zwaar om door te komen....Ben nog niet echt heel enthousiast erover. Maar ik lees stug door

Ik snap het succes van dat boek niet zo goed.

Hij heeft hetzelfde verhaal al zo vaak beschreven in vorige boeken.
Ja, hij is uit....'

ik vond het een fijn boek, lekker dik ook, wel jammer dat ik er zo weinig aan toe kom. Straks eens voor de kast staan en bedenken wat ik verder nog ga lezen d ekomende tijd!
Ik vond knielen op een bed violen erg mooi. Maar het was het eerste boek wat ik las van Siebelink, dus daar lag het misschien aan.

Nu lees ik de blinde muur van Mankell. Bevalt prima, net als al zijn andere boeken.
quote:nicolientje2410 schreef op 14 december 2011 @ 12:43:

[...]

Hoe is de nieuwe van Tess Gerritsen? Iemand al uit gelezen?

Ja is uit,is wel ok.Niet het spannendste boek uit de serie,vond de vorige Sneeuwval spannender.

Ben nu begonnen in Glansrol van Loes den Hollander,ben benieuwd.

Daarna eindelijk deel 3 van Stieg Larsson en daarna boek over Nova Zembla van Lieneke Dijkzeul dus kan nog vooruit..

Weet ook al wat ik als die uitzien uit de bieb ga halen nl deel 2 van de serie Gone van Michael Grant is een jeugdboek,beetje stijl net als De hongerspelen.
Dit weekend begonnen in opnieuw een boek van Alexander McCall Smith, maar ik heb geloof ik 5 pagina's gelezen. Allemaal leuke fjine dingen gedaan, maar helaas toch echt te druk om lekker te lezen, hopelijk gaat dat na de kerst beter!
Onder de oppervlakte van Sam Hayes heb ik uit.

Hoewel het boek zeer moeizaam op gang kwam en ik het niet echt in kon komen werd het toch wel spannend.

Nu ook begonnen in glansrol van Loes den Hollander. Ik verwacht er niet heel veel van aangezien ik me een beetje ga irriteren aan de schrijfstijl van haar. Van die korte zinnentjes etc.
Ik heb een nieuwe aanrader! De Boodschapper van Zusak. Gaat over een jongen die bij een bankoverval aanwezig is, 'per ongeluk' helpt de overvaller te arresteren en die vervolgens door een anoniem persoon speelkaarten toegestuurd krijgt met daarop 'opdrachten' die hij moet vervullen. Ben halverwege. Het is verslavend en mooi!
@ fiorah: Is dat een thriller?

En heeft iemand nog tips qua thrillers, beetje in de stijl van Esther Verhoeff/ Saskia Noort enz? Ik wil weer eens wat meer tijd in gaan plannen om lekker te lezen.
Ik heb die Nederlandse thrillers nog nooit gelezen, Lulu, dus geen tips.

Ik lees momenteel the troubled man van Mankell. De laatste roman over Wallander.
Glansrol vond Ik erg slecht...
quote:dolfje schreef op 24 december 2011 @ 22:35:

Glansrol vond Ik erg slecht...

Ik ben nu halverwege maar het boeit me totaal niet.

Het wordt dus ook niet veel beter..
Karin Slaughter, die heb ik allemaal bij de bieb gehaald na het lezen van één van haar boeken, en ze achter elkaar uitgelezen.

Geniaal... balen dat ik die serie uit heb nu.

Ben nu met een tweetal boeken van Michael Connely bezig, ook van een serie.

heb vanavond van vriendlief de nieuwe Saskia Noort: koorts gekregen. Dat soort boeken lees ik meestal in één keer uit.
quote:lulu_ schreef op 24 december 2011 @ 20:19:

@ fiorah: Is dat een thriller?

En heeft iemand nog tips qua thrillers, beetje in de stijl van Esther Verhoeff/ Saskia Noort enz? Ik wil weer eens wat meer tijd in gaan plannen om lekker te lezen.

Een paar suggesties voor Nederlandse Thrillerauteurs:

Marion Pauw

Elisabeth Mollema

Siska Mulder

René Appel

Tineke Beishuizen

Marelle Boersma

Lieneke Dijkzeul

Corinne Hartman

Joost Heyink

Simone van der Vlugt

Amerikaanse auteurs:

Karin Slaughter

Tess Gerritsen

Veel leesplezier!
Hee Iebee, thanks! Met Tess, Karin, Simone en René heb ik al kennis gemaakt, met de rest nog niet!
Op een mooie nieuw leesjaar!! Met veel goede boeken en uren, dagen, weken, maanden leesplezier!

@Farida: Vond Bonita Avenue ook niet zo boeiend. Wel uitgelezen, maar met moeite.

Onlangs gelezen:

Skippy tussen de sterren - Paul Murray,

De fazantenmoordenaars - Jussi Adler Olsen,

Porta Romana - Robbert Welagen,

Het barbiehuis - Asciano Celestini
[quote]sasati schreef op 24 december 2011 @ 22:27:

Ik heb die Nederlandse thrillers nog nooit gelezen, Lulu, dus geen tips.

Ik lees momenteel the troubled man van Mankell. De laatste roman over Wallander.[/quote]

Word die ook nog vertaald naar het hollands??
Op een mooi nieuw leesjaar. Afgelopen jaar meer dan 10.000 pagina's gelezen (lijstjes freak) hopen dat het komende jaar ook lukt!
Ik kreeg laatst een tip: Tami Hoag , spannende thrillers en ze heeft er veel geschreven , ik kan weer even vooruit!

@Zazana , nee Bonita Avenue is een grote tegenvaller , geen doorkomen aan , dat gezeur over die Sigerius.......
Ik ben begonnen in Eekhoorn zoekt Eekhoorn van David Sedaris een verhalenbundel vol met (hoe heet dat toch, verhalen waar dieren menselijke eigenschappen hebben, zijn dat parabels?). Leuk boek, nu al weer bijna uit helaas. Sowieso is David Sedaris leuk.
Heb eindelijk millennium deel 3 uit,vond het wel spannend maar heb hele stukken over geslagen die me niet konden boeien en die,naar mijn mening,niet veel aan het verhaal toevoegen.

Nu klaar ligt Koorts van Saskia Noort,heb er verschillende meningen over gehoord...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven