Kosten basisschool
dinsdag 17 januari 2012 om 11:08
dinsdag 17 januari 2012 om 11:13
Heul veel. Mijn kinderen zaten/zitten op de internationale school en dat werkt anders. Voor mijn jongste (basisschool) betaal ik aan ouderbijdrage 9.500 euro per jaar, voor de middelbare school (ook internationaal) is dat 11.000. Daar zit overigens ook het vervoer van huis naar school en terug in. Het valt nog mee, het kan duurder zelfs (zie linkje)
http://www.trouw.nl/tr/nl ... ale-scholen-prijzig.dhtml
Het is overigens dus zo duur omdat deze school zelf voor de huisvesting e.d. zorgen, de klassen klein zijn en ze veel faciliteiten bieden voor sport en cultuur e.d. na schooltijd.
Ook zit hier sport in (drie keer per week na schooltijd) en opvang (lagere school) na schooltijd en lunch (desgewenst warme lunch). Het is dus een 'all inclusive' bedrag.
Overigens wordt de ouderbijdrage berekend op het inkomen van de ouders. Dus dat kan best wisselen. Wel is het zo dat kinderen op de internationale school over het algemeen ouders hebben in het internationale zakenleven en daardoor niet echt 'armlastig' zijn.
http://www.trouw.nl/tr/nl ... ale-scholen-prijzig.dhtml
Het is overigens dus zo duur omdat deze school zelf voor de huisvesting e.d. zorgen, de klassen klein zijn en ze veel faciliteiten bieden voor sport en cultuur e.d. na schooltijd.
Ook zit hier sport in (drie keer per week na schooltijd) en opvang (lagere school) na schooltijd en lunch (desgewenst warme lunch). Het is dus een 'all inclusive' bedrag.
Overigens wordt de ouderbijdrage berekend op het inkomen van de ouders. Dus dat kan best wisselen. Wel is het zo dat kinderen op de internationale school over het algemeen ouders hebben in het internationale zakenleven en daardoor niet echt 'armlastig' zijn.
dinsdag 17 januari 2012 om 11:17
quote:groentsoep2 schreef op 17 januari 2012 @ 11:15:
School van dochter: 20 euro vrijwillige ouderbijdrage en 20 euro voor het schoolreisje (openbare basisschool).
School van zoon: niks (speciaal onderwijs)oh, mijn oudste gaat ook naar speciaal onderwijs en voor hem betaal ik ook rond de 50 euro per jaar.
School van dochter: 20 euro vrijwillige ouderbijdrage en 20 euro voor het schoolreisje (openbare basisschool).
School van zoon: niks (speciaal onderwijs)oh, mijn oudste gaat ook naar speciaal onderwijs en voor hem betaal ik ook rond de 50 euro per jaar.
dinsdag 17 januari 2012 om 11:17
dinsdag 17 januari 2012 om 11:22
Wij betalen aan school 10 euro voor eerste en 5 euro voor tweede/derde/vierde kinderen.
Schoolreisje ligt nu tussen 15 en 22 euro.
Er is geen ouderbijdrage meer.
Verder zijn er nog kleine buitenschoolse activiteiten waar je aan mee kunt doen (Halloween, kienen, dit zijn bedragen tussen de 1 en 3 euro).
Verder zijn er nog kleine buitenschoolse activiteiten waar je aan mee kunt doen (Halloween, kienen, dit zijn bedragen tussen de 1 en 3 euro).
dinsdag 17 januari 2012 om 11:25
Bij onze kinderen op de basisschool gingen ze plotseling de ouderbijdrage behoorlijk verhogen naar zo'n 80 euro per kind! Waar het geld naar toe ging was een grote vraag want voor veel dingen moesten we toch steeds apart betalen (schoolreisjes, sinterklaascadeautjes etc.). Wij hebben toen besloten de ouderbijdrage een jaar niet te betalen. De ouderbijdrage is een vrijwillige bijdrage en absoluut niet verplicht. Zo moeten de basisscholen hier ook mee omgaan. Nu zitten onze kinderen op de middelbare school en hier is het een stuk prettiger geregeld en wordt er niet zo'n druk op gezet.
dinsdag 17 januari 2012 om 11:26
50 euro per kind, 22,50 daarvan als ouderbijdrage en 27,50 voor het schoolreisje. Schoolreisje voor de kleuters gaat meestal naar een binnenspeeltuin of de dierentuin. De hogeren groepen gaan naar een attractiepark, duinrell, drievliet en de efleng komen geregeld terug. Overigens wordt er ook vele extra georganiseerd en daar hoef je niet voor bij te betalen, ook niet als z ein het kader van een project een keer naar iets als madurodam of een museum gaan.
dinsdag 17 januari 2012 om 11:38
quote:Nellebelletje schreef op 17 januari 2012 @ 11:22:
Wij betalen aan school 10 euro voor eerste en 5 euro voor tweede/derde/vierde kinderen.
Verder zijn er nog kleine buitenschoolse activiteiten waar je aan mee kunt doen (Halloween, kienen, dit zijn bedragen tussen de 1 en 3 euro).Dit lijken me redelijke bedragen.
Waar is dan precies bij jullie de discussie over ontstaan als ik vragen mag??
Verder zijn er nog kleine buitenschoolse activiteiten waar je aan mee kunt doen (Halloween, kienen, dit zijn bedragen tussen de 1 en 3 euro).Dit lijken me redelijke bedragen.
Waar is dan precies bij jullie de discussie over ontstaan als ik vragen mag??
dinsdag 17 januari 2012 om 11:41
quote:Miffy schreef op 17 januari 2012 @ 11:32:
Oriane, met alles wat erbij in zit, vind ik het bedrag helemaal niet zo hoog.
inderdaad, ik schrok er eerst van maar:
- vervoer
- evt huisvesting
- drie keer week sport
- bso
- lunch + warme maaltijd
Aan BSO betaal je zo een paar honderd euro per maand en voor een sportclub betaal je ook makkelijk 20 euro per maand (maal drie).
Dus al die voorzieningen en de kleinere groepen maken dit et wel waard.
Oriane, met alles wat erbij in zit, vind ik het bedrag helemaal niet zo hoog.
- vervoer
- evt huisvesting
- drie keer week sport
- bso
- lunch + warme maaltijd
Aan BSO betaal je zo een paar honderd euro per maand en voor een sportclub betaal je ook makkelijk 20 euro per maand (maal drie).
dinsdag 17 januari 2012 om 11:42
quote:Nellebelletje schreef op 17 januari 2012 @ 11:22:
Verder zijn er nog kleine buitenschoolse activiteiten waar je aan mee kunt doen (Halloween, kienen, dit zijn bedragen tussen de 1 en 3 euro).als ik het zo lees van anderen, betalen jullie erg weinig. Laat me raden: ze willen de bijdrage flink verhogen?
Verder zijn er nog kleine buitenschoolse activiteiten waar je aan mee kunt doen (Halloween, kienen, dit zijn bedragen tussen de 1 en 3 euro).als ik het zo lees van anderen, betalen jullie erg weinig. Laat me raden: ze willen de bijdrage flink verhogen?
dinsdag 17 januari 2012 om 11:43
quote:Miffy schreef op 17 januari 2012 @ 11:32:
Oriane, met alles wat erbij in zit, vind ik het bedrag helemaal niet zo hoog.Normaal kost het een school ook zoveel maar draagt de staat bij. Bij veel internationale scholen is dat niet zo en moeten de ouders de kosten van de school dus gezamenlijk dragen.
Oriane, met alles wat erbij in zit, vind ik het bedrag helemaal niet zo hoog.Normaal kost het een school ook zoveel maar draagt de staat bij. Bij veel internationale scholen is dat niet zo en moeten de ouders de kosten van de school dus gezamenlijk dragen.
dinsdag 17 januari 2012 om 11:45
quote:Starshine schreef op 17 januari 2012 @ 11:41:
[...]
- vervoer
- evt huisvesting
- drie keer week sport
- bso
- lunch + warme maaltijd
Ik moet zeggen, we hebben het financieel niet slecht, maar vorig jaar had ik er dus 2 op het middelbaar en 2 op de basisschool... slik.....
Bij ons wordt de school pas 'goedkoop' als ze gaan studeren ... helemaal andersom dus. Dat zijn namelijk gewoon de normale tarieven.
[...]
- vervoer
- evt huisvesting
- drie keer week sport
- bso
- lunch + warme maaltijd
Ik moet zeggen, we hebben het financieel niet slecht, maar vorig jaar had ik er dus 2 op het middelbaar en 2 op de basisschool... slik.....
Bij ons wordt de school pas 'goedkoop' als ze gaan studeren ... helemaal andersom dus. Dat zijn namelijk gewoon de normale tarieven.