Geld & Recht alle pijlers

nederlandse mensen willen niet veel geven

17-01-2012 23:16 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij en mijn ouders altijd heel erg op dat de Nederlandse mensen niet graag veel geld uitgeven aan cadeau's voor anderen. Ik heb zelf familie in Frankrijk en Polen wonen en van hun krijg ik met mijn verjaardag altijd zeker per tante 50 of soms 100 euro. Hier krijg ik van mijn tantes en ooms een keer 10 of 15, veel minder dus. Op het werk bij mijn moeder werken ook buitenlanders en die trakteren met de verjaardag veel meer als de Nederlandse. Nu maak ik hier geen probleem van, maar ben wel nieuwsgierig waarom we hier zo zuinig zijn? Terwijl ze in de oostblokken armer zijn en meer geld aan anderen willen geven.
quote:_donna schreef op 17 januari 2012 @ 23:31:

[...]

Verder discrimineren we, zijn we intolerant ( ) kleingeestig, en geven we maar 1 koekje bij de koffie.en als je langskomst en we zitten te eten vragen we of je een andere keer terug kunt komen want we hebben precies genoeg gekookt voor het gezin en op extra eters hebben we niet gerekend
Niet alle buitenlanders hoor. Hier waar ik woon krijg je gewoon een hand voor je verjaardag.
quote:_donna schreef op 17 januari 2012 @ 23:31:

[...]

Verder discrimineren we, zijn we intolerant ( ) kleingeestig, en geven we maar 1 koekje bij de koffie.Ja, maar we laten de koektrommel in het zicht maar dicht op tafel staan en heel misschien gaat die nog een keer open voor een tweede ronde.
En op verjaardagen zitten we in een kringetje, echt niet dat tante Toos en Oma gaan dansen!
wat open je toch altijd spectaculaire topics TO, hoe is het met je gezicht ? je geeft zelden antwoord.
Hoe armer, hoe meer onderlinge afhankelijkheid en hoe groter de investering in (dure) cadeaus en andere traktaties om de sociale banden aan te trekken of te behouden. Rijke(re) mensen hebben elkaar op dat gebied minder nodig en investeren -dus- minder.
Ik weet dat frankrijk niet in het oostblok ligt. En goed voorbeeld van dat ene koekje! Toen ze in Polen vroegen wat voor lekkers wij hier allemaal serveren op verjaardagen en toen ik zei; een stukje taart, een keer paar hapjes en chips, vielen hun monden open. Daar hebben ze helemaal een diner wat ze er altijd van maken. Dat vind ik dan wel weer gezelliger als hier, maar nee ik zou er voor geen goud willen wonen
quote:ster89 schreef op 17 januari 2012 @ 23:25:

Tsja, wat een kutwijven sukkels zijn we ook: lelijk, slappe billen en ook nog eens krenterig! Moet niet gekker worden!

*censoredIn heel veel gevallen, mèt oormijt! Bleghhhhh
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Jee Khemam, dat is nou echt pech hebben zeg! Zoveel culturen waar je flink kunt scoren, en dan verkies jij net te verkassen naar een handjesland!
quote:_donna schreef op 17 januari 2012 @ 23:32:

Maar we hebben gelukkig wel lekker weer, in Nederland.nouhou dát kan je beter aan de TO voorleggen...bepalen enzo
Ik vind het wel heel erg Nederlands van je om bij een cadeautje meteen te taxeren hoeveel het waard is en je te realiseren dat je van andere mensen een duurder cadeautje hebt gekregen.
Wat eten we vanavond?
Nee, maar naar een diner in Nederland wil je sowieso niet gaan. Ons bent zunig. Je krijgt een bord vol met aardappels, spercieboontjes omdat die in de bonus waren en één gehaktbal met jus uit een pakje.
quote:khemam schreef op 17 januari 2012 @ 23:34:

Niet alle buitenlanders hoor. Hier waar ik woon krijg je gewoon een hand voor je verjaardag.He wat luguber.
quote:desyyyy schreef op 17 januari 2012 @ 23:35:

Ik weet dat frankrijk niet in het oostblok ligt. En goed voorbeeld van dat ene koekje! Toen ze in Polen vroegen wat voor lekkers wij hier allemaal serveren op verjaardagen en toen ik zei; een stukje taart, een keer paar hapjes en chips, vielen hun monden open. Daar hebben ze helemaal een diner wat ze er altijd van maken. Dat vind ik dan wel weer gezelliger als hier, maar nee ik zou er voor geen goud willen wonendat valt wel weer mee dan
quote:groentsoep2 schreef op 17 januari 2012 @ 23:38:

[...]

He wat luguber.
quote:SeptemberGirl schreef op 17 januari 2012 @ 23:20:

Tsja, verhuizen naar het Oostblok dan maar.Ja maar welk oostblok dan? Er zijn er zo veel, ik kan niet kiezen!
quote:borderwalk schreef op 17 januari 2012 @ 23:34:

[...]

Ja, maar we laten de koektrommel in het zicht maar dicht op tafel staan en heel misschien gaat die nog een keer open voor een tweede ronde.Alleen als ervoor betaald wordt he.
.
quote:groentsoep2 schreef op 17 januari 2012 @ 23:39:

[...]

Ja maar welk oostblok dan? Er zijn er zo veel, ik kan niet kiezen!Frankrijk valt af
quote:nummerzoveel schreef op 17 januari 2012 @ 23:35:

Jee Khemam, dat is nou echt pech hebben zeg! Zoveel culturen waar je flink kunt scoren, en dan verkies jij net te verkassen naar een handjesland!Hoef niet zo nodig kado's, want feesten kunnen ze hier weer als de beste. Eten, drinken en dansen, wat wil je nog meer? En als je geen geld hebt om een feestje te geven organiseren ze er 1 voor je. Dan komt iedereen met een grote pan voedsel, flessen drank of plastic bekers en bestek. Voor je het weet staan ze een grote bbq te houden en heb je de dag van je leven. Das toch veel beter dan een envelopje met wat geld of een geurtje ofzo?
quote:desyyyy schreef op 17 januari 2012 @ 23:35:

Toen ze in Polen vroegen wat voor lekkers wij hier allemaal serveren op verjaardagen en toen ik zei; een stukje taart, een keer paar hapjes en chips, vielen hun monden openVan de honger zeker. Begonnen ze ook te kwijlen?
quote:groentsoep2 schreef op 17 januari 2012 @ 23:41:

[...]

Van de honger zeker. Begonnen ze ook te kwijlen?whahahahahahhahahhaahahhaaaa rotflol
Maar eigenlijk geven wij Nederlanders die dure cadeaus. De Polen komen hier jatten om jullie daar een duur cadeau te geven.
quote:enter schreef op 17 januari 2012 @ 23:41:

[...]

Frankrijk valt af

Snert .

Nou ja, leven als God in Albanië lijkt me dan ook wel leuk. Is weer eens wat anders ook.
quote:smukje schreef op 17 januari 2012 @ 23:41:

Oooh wat hoop ik dat je een trol bent!

En indien je dat niet bent: oooh wat schaam ik me!

Ik doe mijn stinkende best te integreren; Nederlandse waarden over te nemen, omdat die waarden in dit land zinvol zijn. En dan kom jij zo'n stom topic openen, en wordt ik weer elders op oa 'jouw' domme gedrag aangesproken/gekeurd.

A fin, omdat jij zelf te beroerd bent om hierover na te denken, zal ik je uitleggen waarom dat zo is in Nederland. In Nederland leren mensen verantwoordelijk te zijn, hun eigen boontjes te doppen. Omdat iedereen dat ook doet, is niemand afhankelijk. Omdat niemand afhankelijk is is die sociale ondersteuning in de vorm van geld toe stoppen niet nodig. Zoiets!

En verder schaam je! Als je oud genoeg bent om hier te zitten forumen, ben je ook oud genoeg voor een baantje en hoef je niet op verjaardagsgeld te wachten. Sooo wat maakt dit me kwaad zeg! Ongelooflijk! Er zijn genoeg lieve mensen die jou waarderen om wie je bent. En alle mensen die dat niet doen, zijn het niet waard om je druk over te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven