***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Goedemorgen!! kom even snel zwaaien voor ik de deur weer uit ren! Iedereen een fijne zondag en misschien tot vanmiddag.
Jeetje, Finn heeft net in een uur een fles en een bord pap weggewerkt en is nu alweer doodmoe. Tja, dus maar weer lekker naar zijn bedje.

Ik weet niet helemaal wat hij heeft maar goed. Misschien toch wel weer die tandjes, (er zijn er twee aan de bovenkant aan het doorkomen en aan de zijkant werd het ook een beetje rood).
Swiss, kunnen best zijn tandjes zijn hoor, ik merk het ook aan Zahra. Ze was gisteren ook niet helemaal in haar hum en is vannacht ook een paar x wakker geworden. Ik ben er om 10 voor half 8 uitgegaan want ze lag te roepen en om half 9 heb ik ze weer op bed gelegd. Ik ben een beetje met haar aan het oefenen met kruipen (voor zover je dat kunt leren) en ze vond het maar niks. Ze zit het liefst op de grond, maar om te oefenen moet je op je buik liggen natuurlijk, nou dat was mevrouw snel zat hoor. Ze schuift een beetje op en neer op haar buik en that's it.

Veel plezier met het brunchen.

Spitsmuis, wat rot dat je cyclus zo onregelmatig is, ik heb het zelf ook hoor, al was het toen ik de 1e keer zwanger wilde worden wat extremer. Mijn cyclus varieerde van 35 dagen tot 69 (!) dagen. Ik heb een hele tijd clomid geslikt en dan heb je wel een regelmatige cyclus, maar werd nog steeds niet zwanger. uiteindelijk ben ik naar een osteopaat gegaan en toen lukte het ineens wel (ik was met clomid gestopt omdat ik te veel rijpe eitjes had en dan heb je een te grote kans op een meerling).

Ik zou me als ik jou was nog niet te veel zorgen maken, je was vorige keer ook snel zwanger dus het komt vast goed. En wat buitenmeisje al zei, om de dag vrijen is het beste, dan heb je grote kans dat het snel raak is.

Die staafjes waar Xaloy het over heeft zijn Persona staafjes, maar je kunt ook gewoon ovulatietesten kopen. Ik bestelde ze altijd op www.l10.nl daar zijn ze goedkoop en werken prima.

Ik ben er nog niet erg mee bezig, moet ook zeggen dat we deze maand niet erg ons best gedaan hebben, dus ik denk niet dat het raak is.
Swis, Steijn is ook moe, wat mopperiger dan normaal en ik denk, nee, ik weet, dat het tandjes zijn. Zijn tandvleesje is helemaal opgezet, het ventje is een vreselijke stinkerd geworden en hij voelt heel de tijd in zijn mondje. Tandjestijd!

Mich, wat grappig dat je nu precies drie jaar aan het zwangeren en borstvoeding aan het geven bent! Wat lang zeg! Ik ben ook zo met data: vandaag zijn we een jaar geleden verhuisd en ik word een beetje weemoedig van de gedachte. Morgen is het een jaar geleden dat ik werd opgenomen met allerlei vage klachten en morgen moeten we ook (hopelijk voor de laatste keer!) naar de kinderarts!

Xaloy, de persona heb ik in huis, maar ik weet niet waar ik het gelaten heb. (heel erg, ik weet het!) Nou ja, het is helemaal niet vreemd dat mijn cyclus niet doet wat ik wil, maar ik ben een enorme neuroot en hou niet van onzekerheid!

Layla, 69 dagen? Gompie...
Gompie :-)

Het is naar weer. Het is een enorme zooi hier in huis en eigenlijk moet ik opruimen maar heb alleen maar zin om met veel lekker vet eten voor de buis te hangen. Dat klinkt als PMS he? Is het niet, want ik slik de pil constant door dus wordt niet meer ongesteld. Of zou je dan eeuwig PMS hebben? Dat zou een hoop verklaren :-)

Compli is een piano halen voor mama! We hebben nieuwe vrienden en de man is muzikant en heeft de hele kelder vol staan met allerlei ongebruikt spul, waaronder een elektrische piano (veel fijner vanwege de bovenburen). Compli heeft al een gitaar gescoord, dus we gaan muziek maken! Moet nog maar kijken waar de piano moet staan in deze godsonmogelijke teringbende hier. *zucht*. Eerst lekker veel en vet eten en dan de rest. Zal ik naar MCdonalds rijden...? Is niet heel ver hier vandaan, 5 minuutjes met de auto en dan heb ik een hele volle zak met frites enzo..

Njummienjummie...

:-)
Owww...

Sjit. Robbie slaapt en papa is weg. Denk je dat de hond een boede babysitter is?

:-)

Of zal ik Robbie wakker maken?
69 dagen, wow dat is een lange cyclus. Ik versta dat je nu ook weer aan het proberen bent Layla?

In dat geval wens ik je veel succes.

Hier niet te veel te melden , buiten dat ik een sollicitatiegesprek had dat goed liep, wschlk moet ik volgende week testen gaan doen om typvaardigheid te testen , maar dat is nu niet zo een probleem voor mij, want ik typ blind en vrij snel.
Vriendje heeft het geld weer teruggebracht en zijn excuses aangeboden. Natuurlijk zou ik het veel erger vinden als hij ouder geweest zou zijn, maar hoe geniepig hij het heeft aangepakt, vind ik vooral erg. Kaj en zijn vriendje waren allang niet meer met die spaarpot aan het spelen, ze waren beneden met de lego bezig. Vriendje zei dat hij geen zin meer had en is naar kaj's kamer gegaan, is bovenop zijn kast geklommen en heeft het geld uit zijn spaarpot gehaald. Maar goed, hij heeft er van geleerd en ik denk niet dat hij dit nog een keer zal doen. Hij mag ook gewoon weer komen spelen hoor!

Xaloy, leuk muziek maken! En geweldig een piano en een gitaar. Vooral Fachatman hier is erg muzikaal, wij hebben ook veel instrumenten thuis. Voor de verjaardag van Fachatman had ik een piano gegeven!

Hmm, Ole moest gisteravond overgeven en had 39,5 graden koorts.

Het gaat nu wel weer beter. Hij is niet helemaal de oude Ole, hij is snel huilerig en wil niet alleen spelen, maar de koorts is gelukkig gezakt.

Slapen gaat nog niet goed hier trouwens.. ik heb me er maar bij neergelegd..

Xaloy, hoe gaat het met jullie webshop?

Witchke, succes met je nieuwe sollicitatie!
Xaloy, McDonalds mmmmmmm, daar heb ik ook wel zin in, er zit er hier vlakbij 1, maar ik heb net 4 boterhammen gegeten, dus er kan niks meer bij.

Tja die cyclus van 69 dagen is ook wel extreem hoor, ik ben na mijn zwangerschap 2 x ongesteld geweest en daar zaten 35 dagen tussen, dus dat is nog te overzien.

Wat leuk, muziekinstrumenten, ik ben helemaal niet muzikaal, heb ook nooit muziekles gehad vroeger en dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Op de middelbare school kregen we wel muziekles, maar ik kan geen noot lezen dus dat schiet niet op.

Wat naar dat Ole ziekjes is, Zahra wil geen brood eten de laatste dagen, echt irritant, gisteren had ik een boterham met smeerkaas gemaakt waar ze 4 hapjes van gegeten heeft en vandaag hetzelfde met een boterham met pindakaas. Toen heeft man een witte boterham met jam gemaakt en daar heeft ze een halve van opgegeten en dat is het. Ik denk dat ze niet graag kauwt omdat er tandjes door moeten komen ofzo.
Beterschap voor Ole!

Xaal, wat leuk dat je een piano gaat kopen! Vroeger heb ik acht jaar lang (met frisse tegenzin) pianoles gehad en ik ben nog steeds blij dat ik het heb gedaan. Ik moest trouwens op piano, zelf had ik saxofoon willen leren spelen. Mocht helaas niet van paps en mams!

Zo, ik heb net voor het eerst in anderhalf jaar weer een hockeywedstrijd gespeeld en meeeen, wat was ik slecht! Ik was een dik, langzaam nijlpaardje dat alleen maar achter de feiten aan hobbelde. Nou ja, volgende keer beter!
Oh Fach, ik vind het wel heel geniepig van dat jongetje! Hoe is Kaj er onder?
fachat, ze moeten Kaj wel hebben de laatste tijd zeg. Voet in de spaken, niet mogen spelen bij een vriendje en dan dit.

beterschap voor Ole.

Wicthke, hoe gaat het eigenlijk met Xander en zijn buisjes?

Succes met die test.

Xaloy, ben je nog naar de McD gegaan? Hoe is je piano? Waar heb je hem neergezet?

Brunch was gezellig en Finn was redelijk ok. Hij zit nu weer gezellig in zijn box te spelen. Hij is wel nog steeds moe, en heeft geloof ik pijn aan zijn tandjes.

Ga weer ff de familie verzorgen.
Ach Kaj begrijpt het nog niet echt, we hebben het ook allemaal vrij luchtig gebracht en Kaj zit er niet zo mee.

Ole is echt ziek, hij heeft heel veel geslapen vandaag en voor de rest wil hij alleen maar op schoot zitten, zo rustig. Normaal houdt hij dat nog geen minuut vol. Hij had net ook alweer 39,3. Arme Ole.
Arme Ole! Beterschap!

Ben niet meer naar de McD gegaan, de chips van Muis brachten uitkomst aan mijn vreetbuien. Heb echter nu al zin in het avondeten. Vermoeiend!

De piano is een elektrische en dus wat kleiner, hij staat in de logeerkamer achterin. Je kan 'm heel zachtjes zetten, en zo heeft niemand er last van! Ik kan al een beetje spelen, en noten lezen. Het zal niet snel gaan, maar dat geeft niets. We hebben hem trouwens te leen, niet gekocht. Als ik het leuk vind enzo dan kunnen we er altijd nog een kopen.

Robbie slaapt soms ook ineens heel veel, snap nooit waarom. Vandaag lag hij tot 8 uur te pitten, 's ochtends nog 2 uur en net vanmiddag ook weer an half drie tot kwart voor vijf. En, hij slaapt ineens op zijn búikje sinds vandaag! Zomaar ineens! Nooit gedaan, en nu ineens twee keer op zijn buik geslapen. Snap er niets van!

Het is nog steeds een rotzooi hier. Vrees dat dat vandaag zo zal blijven... IEmand zin om te komen opruimen hier? :-)
Beterschap voor Ole!

Even snel hoor, ben doodop. Gisteren om 20:00 naar bed gegaan en heb dat feestje dus niet meer gered.

Puk is vanaf gisteren weer aan het overgeven en heeft vreselijke diarree. Hij wil niks eten en drinken en dat wat hij neemt gaat er direct weer uit. Arm jochie... Vind wel dat hij vaak ziek is eigenlijk.
Lara, beterschap voor Puk. Zielig hoor, zo'n kleine zieke man.

Ik heb ook het idee dat Finn continu ziek is. Tja, dat krijg je van de creche.

Ik merk trouwens wel dat dat rood vlees goed werkt. Finn is goed weer wat aangekomen de afgelopen weken. Hij krijgt thuis meestal struisvogel biefstuk.

Leuk he Xaloy, op de buik slapen. Hier al maanden een hit, Finn doet niet anders meer. Lekker chiops, ga ook even wat nootjes pakken. Net weer wat gesport, dus dan mag het.
Tjemig Lara.. Ik vnd ook dat Puk vaak ziek is. Maar volgens de boekjes is dat toch normaal, daar hebben ze het rustig over 12 (!) keer per jaar! Robbie is eigenlijk nog steeds maar één keer ziek geweest. En twee keer verkouden, maar zonder koorts. Dus eigenlijk maar één keer! Het blijft een gek joch he?

Slaapt Finn dan 's nachts niet in een slaapzak Swissie? Robbie zou wel willen misschien maar in de slaapzak kan hij zich niet omdraaien.
Oh ja, en inderdaad, rood vlees is goed voor het hb, en een hoog hb is weer goed voor de afweer van het kleine mannetje. Ik zou het proberen Lara..
Xaloy, Steijn slaapt al een paar maanden op zijn bolle buikje, maar Hugo is er ineens in Zwitserland mee begonnen! Hoe is het met de zooi? Het is hier eigenlijk altijd een troep, dus aan mij zou je niet veel hebben!

Lara, toen Steijn ziek was en niets binnen kon houden, kregen we het advies om hem verdunde appelsap te geven. Ik was aanvankelijk een tikje sceptisch (lees: ik wilde er niet aan), maar het hielp heel goed! Ook schijnt wat cola wonderen te doen voor een onrustige maag, maar ik geef liever verdunde appelsap aan een ukje dan cola. Steijn vond de appelsap overigens heerlijk!
Mijn moeder had het inderdaad ook over cola en dat vond ik ook een slecht idee. Appelsap kunnen we morgen wel even proberen. Hoe verdund geef je dat?

Twaalf keer per jaar?? Pfoe hee...

Puk krijgt veel rood vlees (ik dacht eerst van niet, door het misverstand dat doorbakken rood vlees ook rood vlees is ). Ik geef hem vaak tartaar en gehakt. Denk inderdaad dat die creche een grote boosdoender is... Ben zelf ook doorlopend verkouden sinds hij daarheen gaat.

Oh ja, Puk ligt in zijn slaapzak en die ligt heel erg onder het matras, maar op een of andere manier weet hij toch op zijn buik te draaien. Geen idee hoe hij het doet.

Nu ga ik bankhangen!
Tsja, ik zeg eigenlijk wel "veel rood vlees", maar wat is veel?

Zucht. Ik vind dat Puk moet slapen, maar hij wil niet want hij heeft al tien minuten de slappe lach... (oh, die nu omslaat in huilen).
Wat grappig dat sommige baby's nu ineens op hun buikje gaan slapen. Zahra blijft nog steeds braaf op haar rug liggen. Ze ligt in een slaapzakje met mouwen en ik stop haar in met haar lakentje of als het heel koud is met een dekentje. Ze vindt het prettig om ingestopt te worden, ze ligt nooit los in haar slaapzakje.
Arme zieke kindjes. Snel beter worden hoor!

Koen is eigenlijk doorlopend verkouden. Gelukkig heeft hij maar 2x koorts gehad. Hij is dan ook echt wel een man en meteen heeeeel zielig.

Fachat.. hier ook nog niet echt doorslapen hoor. Vannacht was hij ook echt aan het spoken. Om half 2 heb ik hem verschoond maar vervolgens wilde hij ook niet meer gaan slapen. Om half 3 ben ik maar ergens anders gaan slapen (Koen slaapt nog steeds bij ons op de kamer). Toen ik om 4 uur weer wakker werd van wat gejammer heb ik hem maar eten gegeven. En volgens mij was dat ook wel de reden voor het gespook. Hopelijk gaat het vannacht beter. Heb hem voor hij naar bed ging nog ff 50 cc gewone melk gegeven.

Geven jullie al gewone melk? Koen drinkt geen nutrilon, maar vindt gewone melk echt wel ok.

Muisje.. ik herinner me de lage plafonds nog wel. Ik vond het wel heel knus bij jullie boven en de slaapkamer van de jongens is echt leuk!!

Wel heel jammer van je lamp. Al iets moois vervangends kunnen vinden. In ieder geval fietsen

Zo nu lekker burgelijk boer zoekt vrouw kijken.
Wat naar dat Koen nog zo spookt 's nachts. Ik moet er ook wel eens uit 's nachts maar meestal slaapt ze direct weer in als ik haar even instop en een aai over haar bol geef.

Ik geef haar nog gewoon opvolgmelk Similac 2, bevalt prima en is een stuk goedkoper dan Nutrilon. Ik wil haar pas vanaf 1 jaar gewone melk gaan geven icm extra vitamine D. Als ik nog een 2e kindje zou krijgen zou ik direct na de bv op Similac overgaan en niet meer op Nutrilon. Ik vind Nutrilon echt duur en of het nou beter is dan Similac betwijfel ik. Ik heb het idee dat je alleen meer betaalt omdat ze meer reclame maken enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven