overkomt mij dit?!
donderdag 26 januari 2012 om 20:12
Hoe cliché ook: heb even een andere nick aangemaakt, i.v.m. herkenbaarheid/schaamte.
Ben bijna tien jaar samen met mijn man, waarvan acht jaar gelukkig getrouwd, we hebben ook een kindje van anderhalf jaar. Er scheelt niets aan ons huwelijk, aan mijn man, aan ons kindje, aan ons leven. Echt niet.
Al langere tijd speel ik vaak online spelletjes...soms kan ik behoorlijk verslaafd raken als er een nieuw spelletje uit is, dit gaat meestal vanzelf weer over, tot de grootste lol ervan af is of er weer een nieuw spelletje uit is ofzo. Maar nu ben ik al heel lang "verslaafd" aan een populair spelletje met chatfunctie...Jullie voelen 'm wellicht al aankomen...
Ik speelde al een tijdje met een man die zo nu en dan iets schreef op de chatfunctie. Het ging eigenlijk telkens over het spelletje, de score, resultaten e.d. Op de een of andere manier werden onze chatsessies steeds langer en vaker en gingen ook minder vaak over het spel. Voor mij schuilde er niets achter, het was gezellig om met hem te kletsen en ik moest vaak om zijn reacties lachen n.a.v. het spel. Toen hij er naar vroeg, ben ik ook meteen eerlijk geweest over het feit dat ik getrouwd ben.
En toch op een gegeven moment schreef hij dat hij me leuk vond. Ik ben er niet op ingegaan, hij wilde mij zijn telefoonnummer geven, maar die hoefde ik niet. Later bood hij zijn excuses aan en we speelden en chatten gewoon gezellig verder.
Heel stom, maar de chats voelden steeds vertrouwder aan en hij bleef toch weer zeggen dat hij me leuk vond en hoe erg ook, ik genoot van zijn aandacht.
Op een gegeven moment gaf hij zelfs toe verliefd te zijn en ik schaam me diep, maar ik had ook echt last van vlinders in mijn buik! Ik snap het ergens totaal niet, hoe kun je verliefd worden op deze manier? Dat kan toch helemaal niet?? Ik had daarom al bedacht, dat het wellicht komt doordat mijn man zo vertrouwd is voor mij, de verliefdheid en spanning is natuurlijk bij ons al over in houden van en vertrouwd.
Ik heb deze man gezegd dat ik gelukkig ben met mijn man en van hem verwacht dat hij een stap terugneemt voordat er teveel gevoelens bij komen kijken. En hoe stom ook, het deed zelfs een beetje pijn. Hij reageerde ook behoorlijk aangeslagen, maar reageert nog steeds wel heel lief.
Ik ben gewoon helemaal in de war nu. Heb last van schaamte, schuldgevoel, maar ook van afschuwelijke vlinders in mijn buik en mijn hart die koppeltje duikelt.
Ik ben altijd van de "verliefdheid kan je misschien wel overkomen, maar je HOEFT er niets mee te doen!" geweest, nu nog. Maar ik kan ergens ook niet geloven dat dit me overkomt. Ik speel zo vaak spelletjes, zo vaak tegen vreemden, waarom heb ik bij hem ineens zo'n verliefd gevoel?? Het staat 100% vast dat ik er echt niks mee ga doen, maar het is zo'n raar gevoel na al die jaren...
Wat ik wil met dit topic? Misschien even op m'n kop krijgen van jullie ofzo??? Of wellicht mensen die zich hierin herkennen en me geruststellen dat het geen verliefdheid is/kan zijn ofzo...?
Ben bijna tien jaar samen met mijn man, waarvan acht jaar gelukkig getrouwd, we hebben ook een kindje van anderhalf jaar. Er scheelt niets aan ons huwelijk, aan mijn man, aan ons kindje, aan ons leven. Echt niet.
Al langere tijd speel ik vaak online spelletjes...soms kan ik behoorlijk verslaafd raken als er een nieuw spelletje uit is, dit gaat meestal vanzelf weer over, tot de grootste lol ervan af is of er weer een nieuw spelletje uit is ofzo. Maar nu ben ik al heel lang "verslaafd" aan een populair spelletje met chatfunctie...Jullie voelen 'm wellicht al aankomen...
Ik speelde al een tijdje met een man die zo nu en dan iets schreef op de chatfunctie. Het ging eigenlijk telkens over het spelletje, de score, resultaten e.d. Op de een of andere manier werden onze chatsessies steeds langer en vaker en gingen ook minder vaak over het spel. Voor mij schuilde er niets achter, het was gezellig om met hem te kletsen en ik moest vaak om zijn reacties lachen n.a.v. het spel. Toen hij er naar vroeg, ben ik ook meteen eerlijk geweest over het feit dat ik getrouwd ben.
En toch op een gegeven moment schreef hij dat hij me leuk vond. Ik ben er niet op ingegaan, hij wilde mij zijn telefoonnummer geven, maar die hoefde ik niet. Later bood hij zijn excuses aan en we speelden en chatten gewoon gezellig verder.
Heel stom, maar de chats voelden steeds vertrouwder aan en hij bleef toch weer zeggen dat hij me leuk vond en hoe erg ook, ik genoot van zijn aandacht.
Op een gegeven moment gaf hij zelfs toe verliefd te zijn en ik schaam me diep, maar ik had ook echt last van vlinders in mijn buik! Ik snap het ergens totaal niet, hoe kun je verliefd worden op deze manier? Dat kan toch helemaal niet?? Ik had daarom al bedacht, dat het wellicht komt doordat mijn man zo vertrouwd is voor mij, de verliefdheid en spanning is natuurlijk bij ons al over in houden van en vertrouwd.
Ik heb deze man gezegd dat ik gelukkig ben met mijn man en van hem verwacht dat hij een stap terugneemt voordat er teveel gevoelens bij komen kijken. En hoe stom ook, het deed zelfs een beetje pijn. Hij reageerde ook behoorlijk aangeslagen, maar reageert nog steeds wel heel lief.
Ik ben gewoon helemaal in de war nu. Heb last van schaamte, schuldgevoel, maar ook van afschuwelijke vlinders in mijn buik en mijn hart die koppeltje duikelt.
Ik ben altijd van de "verliefdheid kan je misschien wel overkomen, maar je HOEFT er niets mee te doen!" geweest, nu nog. Maar ik kan ergens ook niet geloven dat dit me overkomt. Ik speel zo vaak spelletjes, zo vaak tegen vreemden, waarom heb ik bij hem ineens zo'n verliefd gevoel?? Het staat 100% vast dat ik er echt niks mee ga doen, maar het is zo'n raar gevoel na al die jaren...
Wat ik wil met dit topic? Misschien even op m'n kop krijgen van jullie ofzo??? Of wellicht mensen die zich hierin herkennen en me geruststellen dat het geen verliefdheid is/kan zijn ofzo...?
donderdag 26 januari 2012 om 20:19
Wat is dat toch dat iedereen speciaal voor hun dilemma een nieuwe nick moeten aanmaken?
En verder moet ik altijd heel hard lachen om mensen die online verliefd worden.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik word verliefd op een mens, niet op letters
Dus de combinatie van karakter, hoe iemand ruikt, loopt, praat, zich kleed enz enz
Ik vind het dus heel moeilijk om deze verliefdheid serieus te nemen.
Dus mijn advies zou dan ook zijn...
Glimlach en ga verder!
En verder moet ik altijd heel hard lachen om mensen die online verliefd worden.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik word verliefd op een mens, niet op letters
Dus de combinatie van karakter, hoe iemand ruikt, loopt, praat, zich kleed enz enz
Ik vind het dus heel moeilijk om deze verliefdheid serieus te nemen.
Dus mijn advies zou dan ook zijn...
Glimlach en ga verder!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 26 januari 2012 om 20:21
Summerdance, dat is dus ook wat ik bedoel. Ik kan het helemaal niet geloven dat ik dit meemaak, want ook ik dacht dat ik online niet verliefd zou kunnen worden. Maar hij doet echt mijn hart sneller kloppen en van die verdomde vlinders in m'n buik vliegen...te erg gewoon.
Enneh..nieuwe nick moest ik echt wel, aangezien ik zo vaak op de kinderpijlert te vinden ben, was mijn schaamte echt te groot in deze!!!
Enneh..nieuwe nick moest ik echt wel, aangezien ik zo vaak op de kinderpijlert te vinden ben, was mijn schaamte echt te groot in deze!!!
donderdag 26 januari 2012 om 20:28
summerdance maar achter die letters zit toch een mens? Eigenlijk is er niets mooiers als op die manier verliefd worden op iemand je weet in elk geval zeker dat je op de mens valt en niet op zijn uiterlijke vertoning. Het gevaar zit hem alleen in het feit dat je niet zeker weet of hetgeen wat die persoon typt ook daadwerkelijk waar is!? en daarom moet je bij jezelf te rade gaan of je er wat mee wilt doen ? Dat je gevoel echt is dat is zeker , maar waar het op gebaseerd is ?of hoe het kan en waarom?
Bij mij heeft het drie jaar geduurd en nog steeds ben ik aan het afkicken
Het enige verschil met dit verhaal is dat ik zelf geen relatie had of heb , maar in die 3jaar heeft het me wel belemmerd in het aangaan van een nieuwe relatie helaas.
Bij mij heeft het drie jaar geduurd en nog steeds ben ik aan het afkicken
Het enige verschil met dit verhaal is dat ik zelf geen relatie had of heb , maar in die 3jaar heeft het me wel belemmerd in het aangaan van een nieuwe relatie helaas.
donderdag 26 januari 2012 om 20:30
donderdag 26 januari 2012 om 20:31
Goed, dan ben je 'verliefd' op een paar letters en een foto. Maakt niet heel veel uit. Ook ik kan deze verliefdheid niet erg serieus nemen. Hij is op niets anders gebaseerd dan op illusies... Besef dat het ongeveer niks te maken heeft met die man. Want die ken je niet. Dat die gevoelens ontluiken, heeft alles met jou te maken. Met jouw ]behoefte aan aandacht en spanning. Hij doet je hart niet sneller kloppen, hoor. Jouw droombeeld van hem doet dat.
Misschien relativeert dat het weer een beetje?
Misschien relativeert dat het weer een beetje?
donderdag 26 januari 2012 om 20:33
quote:dotje10 schreef op 26 januari 2012 @ 20:28:
summerdance maar achter die letters zit toch een mens? .
Yep er zit inderdaad een mens achter
Maar die is toch altijd heel anders als het plaatje wat je in je hoofd van hem gemaakt hebt.
Sorry, ik ben daar te nuchter voor
Of nee, niet te nuchter, ik ga af op mijn ogen, oren neus...
En juist die 3 dingen botsen een beetje met platte letters
Maar het zal gebeuren hoor, ik zie het om me heen ook wel gebeuren
summerdance maar achter die letters zit toch een mens? .
Yep er zit inderdaad een mens achter
Maar die is toch altijd heel anders als het plaatje wat je in je hoofd van hem gemaakt hebt.
Sorry, ik ben daar te nuchter voor
Of nee, niet te nuchter, ik ga af op mijn ogen, oren neus...
En juist die 3 dingen botsen een beetje met platte letters
Maar het zal gebeuren hoor, ik zie het om me heen ook wel gebeuren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 26 januari 2012 om 20:36
donderdag 26 januari 2012 om 20:42
poehee dotje, 3 jaar?? Das wel erg lang... Je snapt me wel...
Ik heb in het verleden ook wel eens internetdates gehad, toen ik nog vrijgezel was...maar toen had ik geen last van vlinders in mijn buik ofzo...
@Aureel, hele nuchtere kijk! Wat goed van je!! Ben zo in de war, dat ik het niet meer zo kan zien.
Ik heb in het verleden ook wel eens internetdates gehad, toen ik nog vrijgezel was...maar toen had ik geen last van vlinders in mijn buik ofzo...
@Aureel, hele nuchtere kijk! Wat goed van je!! Ben zo in de war, dat ik het niet meer zo kan zien.
donderdag 26 januari 2012 om 20:43
Ik denk dat het een gecreëerde verliefdheid is van een fantasie op een denkbeeldige man. Want je kent de man in kwestie helemaal niet. Normaal gesproken moet je iemand een paar seconden in de ogen hebben gekeken om überhaupt verliefd te kunnen worden op iemand.
Puur je eigen fantasie! Je maakt het groter dan het in werkelijkheid is.
Puur je eigen fantasie! Je maakt het groter dan het in werkelijkheid is.