overstappen

16-06-2010 01:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt precies het overstappen op een luchthaven..

ik wil naar budapest... en nu moet ik overstappen of in oosterijk of in frankrijk!!! Maar ben helemaal niet zo'n held.. dus wie kan mij even helpen, door uit te leggen hoe het werkt!?
Net als overstappen met de trein
Huh? Is dit een serieuze vraag?

1. Je landt;

2. Je verlaat het vliegtuig;

3. Op het vliegveld zoek je naar een scherm waar je volgende vlucht op staat en maak je een mental note van het nummer van de betreffende gate;

4. Als je veel overstap tijd hebt wacht je tot die tijd voorbij is, je kan bijvoorbeeld gaan winkelen/een boek lezen/eten/mensen kijken/naar de wc gaan/muziek luisteren enz;

5. Je loopt naar de gate van je volgende vlucht;

6. Je laat je boardingpas en paspoort zien;

7. Je betreedt het vliegtuig;

8. Je zoekt je stoel en gaat zitten;

9. Opstijgen gaat vanzelf.

Inderdaad, nu ik erover nadenk is het best heel moeilijk!
En nee, je hoeft je koffer niet op te halen en weer in te checken op je overstap luchthaven. Dat gaat vanzelf. Die zie je weer in Budapest
quote:Lunax schreef op 16 juni 2010 @ 02:14:

En nee, je hoeft je koffer niet op te halen en weer in te checken op je overstap luchthaven. Dat gaat vanzelf. Die zie je weer in Budapest Hoop je.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is-beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik moet dit jaar in Houston overstappen, op weg naar Costa Rica. Dat wijst zich vanzelf, op vliegvelden staat alles duidelijk aangegeven.

Jouw koffer gaat vanzelf...althans, in 99%. Het is mij pas 1 keer gebeurd dat mijn koffer in Amsterdam was en ik in Zwitserland...:)
quote:Nammma schreef op 16 juni 2010 @ 07:19:

Ik moet dit jaar in Houston overstappen, op weg naar Costa Rica. Dat wijst zich vanzelf, op vliegvelden staat alles duidelijk aangegeven.

Jouw koffer gaat vanzelf...althans, in 99%. Het is mij pas 1 keer gebeurd dat mijn koffer in Amsterdam was en ik in Zwitserland...:)

En dat vond ik nou net een hele rare overstap, niets vanzelf..rennen, vliegen, schoenen uit ter controle en opeens...stond ik buiten het douane gebied voor de taxis Was dus iets mis gegaan

TO: afhankelijk van de tijd die je hebt gewoon direct op zoek gaan naar de gate waar je volgende vlucht vandaan vertrekt. Het personeel in het vliegtuig/op de grond vind het overigens helemaal niet raar als je het vraagt.
Dat zeg ik....
Het wijst zich altijd vanzelf. Je koffer kun je sowieso door laten labelen (behalve met 'n overstap in de USA) zodat je daar geen omkijken naar hebt. Op de luchthaven volg je gewoon de bordjes en mocht dat niet lukken kun je het altijd nog ergens vragen. Ik ben op menig luchthaven ter wereld geweest en ben er altijd vanzelf aan uitgekomen: treinstations zijn soms 'n stuk lastiger.
Op sommige luchthavens moet je per treintje of bus naar 'n andere vleugel, dus let wel op je overstaptijd, dat je altijd tijd genoeg overhoudt om je nog te verplaatsen. Daar waar de gate is die je moet hebben zijn ook altijd wel weer shopjes.
En met een overstap altijd ervoor zorgen dat je spullen voor de eerste dag in je handbagage hebt; een schoon shirtje, ondergoed, toiletspulletjes, medicijnen, een beetje lenzenvloeistof in een klein flesje, dat soort dingen. Jij komt echt wel in het aansluitende vliegtuig, maar afhankelijk van de luchthaven en/of de beschikbare overstaptijd komt je koffer soms niet mee. Die komt dan - als het goed is - met een volgende vlucht mee en wordt dan naar je hotel of verblijfplaats gebracht. Ieder nadeel heeft zijn voordeel: je hoeft niet te sjouwen met je bagage
quote:websje schreef op 16 juni 2010 @ 07:22:

[...]

En dat vond ik nou net een hele rare overstap, niets vanzelf..rennen, vliegen, schoenen uit ter controle en opeens...stond ik buiten het douane gebied voor de taxis Was dus iets mis gegaan

TO: afhankelijk van de tijd die je hebt gewoon direct op zoek gaan naar de gate waar je volgende vlucht vandaan vertrekt. Het personeel in het vliegtuig/op de grond vind het overigens helemaal niet raar als je het vraagt.Ik heb 3 uur overstaptijd, dus niks rennen!
Oke, en wel op hetzelfde vliegveld he? Dan moet alles goed gaan! Veel succes!
Gewoon achter iemand aanlopen die ook moet overstappen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind de vraag ook niet zo raar. Niet lang geleden moest ik in Zweden wel degelijk de tas ophalen en ergens anders weer brengen. Dat was toen omdat ik overging van een internationale vlucht (naar Zweden) op een nationale vlucht (binnen Zweden). Bij internationale vluchten valt het inderdaad erg mee, alleen een overstap in de VS is wat vervelend omdat je wel de hele grensprocedure moet ondergaan.
Waarom moet je overstappen dan? Er gaan genoeg rechtstreekse vluchten naar Budapest.
@ Allemaal, super bedankt voor jullie reacties, ik wist dus niet of je bij een overstap opnieuw moest inchecken (want op schiphol zie je vaak wel achter de douane die balies) en hoe dat dan in zijn werk gaat...

@leveline1: ja alleen KLM vliegt er rechtstreeks naar toe!! Maf he!
Vaak kun je al een instapkaart krijgen voor het volgende gedeelte van je reis, maar niet altijd. Ik moest laatst vanaf de Seychellen in Parijs echt opnieuw inchecken. Vraag dat even bij het inchecken op Schiphol.
Er gaan er airlines rechtstreeks Kijk eens op de site lowcostairlines.nl Weet niet waar je woont, maar je kunt vanaf Brussel / Charleroi / Keulen / Eindhoven / Dusseldorf ook rechtstreeks vliegen, bijvoorbeeld met Wizzair en Germanwings.
Hoi,

ik weet dat dit een oud topic is, maar ik kan hem vast wel even lenen van de TO.

Weet iemand hoeveel overstaptijd je nodig hebt in de VS? Ik las al ergens iets over dat je de hele grensprocedure door moet, hoeveel tijd kost dat?

Ik ben aan het kijken voor een vlucht naar New York en vandaaruit een paar dagen later door naar Vancouver. Op die tweede vlucht moet je dan overstappen in Minneapolis en daar heb je maar 50 minuten voor. Is dat genoeg (ook nog reizend met 2 kinderen)?
..
50 minuten zou ik te weinig vinden. Normaal boek ik altijd vluchten online, maar was laatst in een reisbureau en daar zeiden ze ook om minstens anderhalf uur te rekenen.
Ja, dat dacht ik zelf ook al. Ik heb geen ervaring met overstappen, tot nu toe altijd rechtstreekse vluchten gehad, maar 50 minuten leek me al erg kort.
..
quote:reizigster2004 schreef op 28 januari 2012 @ 22:31:

Hoi,

ik weet dat dit een oud topic is, maar ik kan hem vast wel even lenen van de TO.

Weet iemand hoeveel overstaptijd je nodig hebt in de VS? Ik las al ergens iets over dat je de hele grensprocedure door moet, hoeveel tijd kost dat?

Ik ben aan het kijken voor een vlucht naar New York en vandaaruit een paar dagen later door naar Vancouver. Op die tweede vlucht moet je dan overstappen in Minneapolis en daar heb je maar 50 minuten voor. Is dat genoeg (ook nog reizend met 2 kinderen)?

Ik ken de luchthaven van Minneapolis niet. 50 minuten lijkt me wel heel erg krap.

Als je van buiten de grens komt, moet je je koffer ophalen en opnieuw inchecken. Dit gaat over het algemeen best wel vlot, maar je bent wel tijd kwijt. Op veel luchthavens in de US moet je met een tram van het ene deel van de luchthaven naar de andere. Wellicht is het handig dit uit te zoeken.

Als je vanuit de US moet overstappen binnen de US dan hoef je dit niet te doen. Dan zijn de controles helemaal niet zo streng.

Doe makkelijke instappers aan bij jezelf en de kinderen en vermijd riemen, vestjes, jasjes etc zoveel mogelijk. Dit scheelt een hele hoop ellende. Als je een Ipad of laptop mee hebt, zorg dan dat je die makkelijk bij de hand kan hebben aangezien deze bij de controle niet in een tas mag blijven zitten.

Als deze overstap tijd is van de US naar Amsterdam dan is het wat lastiger een andere vlucht te krijgen dezelfde dag. Als het binnen de US is, dan heb je redelijk goede kans dat je met een andere vlucht wel weg komt.

Nice trip. Ik wil wel mee
Lees ik het nu goed dat je van New York naar Vancouver gaat via Minneapolis?

Dan heb je niet te maken met het hele koffer ophaal gedoe. Dan is het nog krap die 50 min, maar dat is een stuk minder erg.
50 minuten vind ik krap hoor, je zult maar net een kwartier later aankomen met je eerste vlucht, dan haal je het al niet meer.

Zou kijken of je het iets ruimer gepland krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven