Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Zaza: fijn dat je eruit bent! Niet meer twijfelen nu, hè!
quote:2june2 schreef op 19 januari 2012 @ 12:55:

@statler...

nou ik ga in mijn omgeving de naam ook niet uitproberen. toen ik dat had gedaan bij een "vriendin" van me heeft ze me getroefd.

zij had namelijk Robin voor een meisje en Marijn voor een jongen en ik zei dat ik Lot wel een heel leuke naam vond voor mijn eventuele dochter. haar dochter heet nu dus Lotte. en ze is ondertussen geen vriendin meer om andere redenen trouwens ;)

anyway. dames, t is stil hier, is iedereen er al uit of heeft niemand meer inspiratie :D

Tja, aan de ene kant kun je het flauw vinden. Echter zij zal de naam neit gekozen hebben om je af te troeven. Ze zal Lotte oprecht een heel leuke naam gevonden hebben, anders had ze haar dochter niet zo genoemd. En wellicht zou jij nooit een meisje krijgen en dan zou zij daarvoor haar leukste naam hebben laten schieten.

Je kunt het ook zo zien: jullie hebben dezelfde smaak.

Ik heb een collega die een jongetje krijgt en die de naam al vast heeft staan (als mutsje heeft laten drukken). Een vrij goede vriendin van haar is zwanger en krijgt ook een jongetje en heeft haar verteld dat ze nog twijfelen tussen 2 namen en 1 daarvan is dus de naam die mijn collega haar kindje gaat geven. Al heeft ze dat dus niet verteld, want ze houdt de naam stil. Tja, zij zegt ook: we hebben de naam al gekozen en ik ga hem niet wijzigen. En ik kan haar wel begrijpen.
quote:Nellebelletje schreef op 22 januari 2012 @ 20:51:

Nav mijn vorige post.

Waarom noemen veel van jullie je kind niet naar iets dat een betekenis voor jullie heeft?

Ik probeerde het uit te leggen, maar was een beetje moeilijk.

Eh.... omdat ik weinig met betekenissen heb? Ik heb liever dat mijn kinderen een naam hebben die ik gewoon erg mooi/leuk vind klinken dan dat er een hele diepe gedachte achter zit. Dus daar selecteer ik (wij, want man denkt er ook zo over) op. En daarnaast moet hij fatsoenlijk klinken bij onze achternaam (dwz niet zelfde beginletter of klank bv want dat vinden we niet mooi. Ik hou niet van alliteratie). En nu bij de 2e mag de eerste letter ook niet gelijk zijn aan die van de naam waarmee onze dochter haar naam begint, want dat is in de toekomst enorm onhandig (dus we denken ook nog een klein beetje praktisch, ook omdat ze maar 1 voornaam krijgen).

En wij doen ook niet aan vernoemen. Ik heb daar gewoon niets mee en manlief ook niet (en voorkomt ook weer gezeik. Want je zult zien, vernoem je je kind naar een oma of ouder en is er weer een andere oma of ouder gepikeerd om dat er niet naar hem/haar vernoemd is....)
@DTJ: dat hebben wij ook niet allemaal niet (vernoemen naar familieleden, letters "die niet kloppen")

Maar om nou hier op een forum advies te vragen voor een naam, terwijl er zoveel keuze is...dat snap ik gewoon niet.
Wie wil mij helpen, ik zoek een leuke jongensnaam.

Ik vind o.a. leuk:

Daan, Stan, Sil, Seth, Mink, Thijs, Tim.

Deze vallen af omdat ze al in de omgeving zijn of te poulair (dus Teun, Ties, Sieb, Koen, Joep vallen ook af omdat ze hoog in de top zoveel staan).
quote:Sjuudiet schreef op 26 januari 2012 @ 21:05:

Wie wil mij helpen, ik zoek een leuke jongensnaam.

Ik vind o.a. leuk:

Daan, Stan, Sil, Seth, Mink, Thijs, Tim.

Deze vallen af omdat ze al in de omgeving zijn of te poulair (dus Teun, Ties, Sieb, Koen, Joep vallen ook af omdat ze hoog in de top zoveel staan).

Jorn

Twan

Duuk

Brent

Mart

Joes

Chiel

Joost

Mels

Lenn

Sepp

Siem

Job

Cas

Jur

Kai
Jort, Melle, Sepp, Chris, Bo, Max
Voor Sjuudiet:

Syb

Ids

Tibbe

Brent

Hein

Birk

Douwe

Wout

Guus

Peer

Beer

Raf

Faab

Toon

Jannes

Melle

Kees

Abe

Teije

Keije

Aart

Bram
@ Sjuudiet

Jorg

Nard

Jard

Simme

Timme

Mart

Mick

Nick

Len

Jorn

Brent

Bend

Jarmo

Marnik

Alec
quote:2june2 schreef op 19 januari 2012 @ 12:55:

@statler...

nou ik ga in mijn omgeving de naam ook niet uitproberen. toen ik dat had gedaan bij een "vriendin" van me heeft ze me getroefd.

zij had namelijk Robin voor een meisje en Marijn voor een jongen en ik zei dat ik Lot wel een heel leuke naam vond voor mijn eventuele dochter. haar dochter heet nu dus Lotte. en ze is ondertussen geen vriendin meer om andere redenen trouwens ;)

anyway. dames, t is stil hier, is iedereen er al uit of heeft niemand meer inspiratie :DZoiets is mij nu dus gebeurd. Een vriendinnetje had me verteld welke namen zij in gedachten had voor een jongen en een meisje. Nu heb ik haar naam gepikt!! Zonder dat ik het wist natuurlijk, ik was al lang weer vergeten dat ze mij haar namen verteld had en wat die namen waren. Er is 1 letter verschil met de naam die zij genoemd had maar ja, die naam zal ze wel niet meer kiezen. Hoewel het van mij mag hoor! Ik heb er gewoon echt oprecht nooit meer aan gedacht dat zij die naam al "geclaimd" had.
Namen kun je niet claimen, vind ik. Als je iets mooi vindt moet je er gewoon voor gaan!
quote:Nellebelletje schreef op 25 januari 2012 @ 12:01:

@DTJ: dat hebben wij ook niet allemaal niet (vernoemen naar familieleden, letters "die niet kloppen")

Maar om nou hier op een forum advies te vragen voor een naam, terwijl er zoveel keuze is...dat snap ik gewoon niet.Tja, ieder zijn ding toch? Als jij dat niets vindt, hoef je dat toch ook niet te doen? Mij zal het ook een zorg zijn wat medeforummers van de naam zelf vinden. Smaken verschillen nu eenmaal. Maar ik vind het wel een manier om ideeen op te doen.
quote:blogbabe schreef op 27 januari 2012 @ 20:52:

Namen kun je niet claimen, vind ik. Als je iets mooi vindt moet je er gewoon voor gaan!

Helemaal mee eens.

Mijn man en zijn broer vonden als kind ook al dezelfde namen mooi en hadden 2 jongensnamen die ze beiden heel leuk vonden. Alleen zijn broer kreeg 15 jaar eerder kinderen dan manlief (is ook 7 jaar ouder). Tja en hij kreeg ook nog 2 zoons. Dus de favoriete namen van manlief zijn ook al vergeven (en ik vond ze ook erg mooi, dus best jammer dat zijn kinderen al zo heten). Maar ja, dat zij zo. (wij vinden dit echt te dichtbij om één van die namen ook te kiezen).
quote:blogbabe schreef op 27 januari 2012 @ 20:52:

Namen kun je niet claimen, vind ik. Als je iets mooi vindt moet je er gewoon voor gaan!Er is ook al niks meer aan te doen
wij overwegen om de naam Stijn te doen, maar we willen graag een andere schrijfwijze,wat vinden jullie van Steyn.
@fienne: waarom een andere schrijfwijze? Ik vind Steyn erg gezocht, sorry.
Steyn vind ik ook erg gezocht. Moet hij altijd spellen. Waarom zou je niet gewoon Stijn doen?
quote:fienne1205 schreef op 27 januari 2012 @ 22:07:

wij overwegen om de naam Stijn te doen, maar we willen graag een andere schrijfwijze,wat vinden jullie van Steyn.

Waarom?

Slaat nergens op

Steyn is meer een achternaam
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 27 januari 2012 @ 22:41:

[...]

Waarom?

Slaat nergens op

Steyn is meer een achternaam

Nounou, wat een ongenuanceerde reactie.

On topic: ik vind het leuk, Steyn:) Moet je er wel tegen kunnen dat je de naam vaak zult moeten spellen maar als je dat geen problem vindt: doen!
Heel suf maar de naam Steyn blijft in mijn hoofd hangen. Ik ben echt benieuwd naar het idee erachter. Het zijn toch vaak bepaalde namen die een andere schrijfwijze krijgen (denk Lindsey/Linsie/Lindsay) en Stijn zit wat mij betreft in een hele andere categorie namen ( beetje kak). Ik vind het kiezen van namen heel intrigerend (elke gek z'n gebrek) en ben oprecht benieuwd naar het waarom!
Ik ken ook een Steijn. Dus ik ben er al een beetje aan gewend. Toch denk ik altijd: waarom niet gewoon Stijn? Waarom zo moeilijk doen? Tja, veel mensen willen dan blijkbaar toch origineel zijn, al kiezen ze een standaard naam. Ik vind het wel een leuke naam. Maar het lijkt me wel irritant als je steeds je naam moet spellen en natuurlijk heb je mensen die je naam gewoon altijd verkeerd blijven schrijven.
Als de uitspraak er niet door verandert zou ik de gebruikelijke schrijfwijze van een naam niet veranderen. Mijn naam is ook net even anders dan anders en hoewel ik het er op papier mooier uit vind zien moet je het altijd en overal spellen. En zelfs collega's waar ik al 8 jaar mee werk schrijven het nog verkeerd. Wat? Zelfs vrienden blijven het verkeerd schrijven. Heel irritant.
Stijn kan je op veel verschillende manieren spellen: Stein, Steijn, Steyn, Stijn. Het is een leuke naam (hell, mijn zoon heet zo!), maar het is sowieso een naam die altijd gespeld moet worden.

Overigens hebben wij gekozen voor de Steijn-variant. Stijn zou op schrift niet mooi staan bij zijn tweede naam.
Ik vind Steijn op papier wel mooier staan dan Stijn, maar zou nooit kiezen voor een naam die je ingewikkelder schrijft dan uitspreekt en zou daarom dan toch voor Stijn gaan. Maar wat ik ook leuke varianten vind, zijn bijvoorbeeld;

Rein, Tijn, Siem, Sten, Hein, Krijn, Lei.

Maar goed, dat zijn dan wel echt andere namen :D
inmiddels is ie van het lijstje, want mijn zus heeft gister een zoon Stijn gehad... Daar gaat de naam ... maar goed, we hadden niet echt een reden we vonden het gewoon iets mooier staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven