Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Volgens mij heb jij heb helemaal goed JSB.....

Tenminste, dit is exact wat ik ook dacht.
668, the neighbour of the Beast
Goed JSB. Ja, goed het wordt nog steeds de 80-jarige oorlog genoemd in de volksmond, dus vandaar. En ik zou zeggen dat de oorlog uiteindelijk 68 jaar duurde, in het twaalfjarig bestand werd niet gevochten. Qua tijdsspanne wel 80 jaar.... (al las ik op wiki dat het officieel in 1567 begonnen zou zijn, maar dat dat later veranderd is in 1568 omdat het dan een 'mooi' aantal qua jaren zou zijn )
Ik ben vrij nieuw hier en overdag kan ik niet posten, maar aangezien er blijkbaar nog geen nieuwe vraag is zal ik de volgende vraag maar stellen om het topic weer op gang te helpen

Wie is de schrijver van het gedicht "Ode an die Freude", gebruikt door Beethoven in zijn 9e symphonie?

(achternaam is genoeg, maar niet googelen )
Goethe ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 03 maart 2008 @ 23:25:

Goethe ?nopes
Schiller dan ?
quote:Donkeyshot schreef op 04 maart 2008 @ 00:21:

Schiller dan ?Goed
Hoe heet het blanke meisje dat tussen indianen opgroeide in de film "Dances with Wolves" ?
Stands with a fist
Helemaal goed Amarna ! Ze kreeg haar naam omdat ze als klein meisje boos haar vuistje schudde tegen de indianen die haar ouders vermoordden en haar wilden ontvoeren.

Je mag een nieuwe vraag stellen.
Zal ik er een nieuwe vraag inmikken?

Wat betekent Carmina Burana? En de bonusvraag; wat is de Carmina Burana, waar het muziekspektakel van Orff naar vernoemd is?

Donkey mag even niet meedoen.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Om met de bonus te beginnen.

Het is een collectie Middeleeuwse gedichten en liederen en het betekent liederen van Burana (Beuren) oid.
Helemaal goed!
Ik heb hem in mijn kast staan (die van Orff), maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo goed.

Nieuwe vraag:

Wat is het absolute nulpunt uitgedrukt in Celsius en Kelvin?
0 kelvin en dat staat gelijk aan -273 graden celsius
Yeps
In welke stad staat de oudste universiteit van Nederland en in welk jaar werd deze opgericht?
Wilde gok dan maar...Leiden opgericht in uhm 1510
Leiden is goed, maar het jaartal zit er nog (vrij flink) naast. Iemand anders (of nog een gok?)
Hint dan? Eerder, later?
De Leidse universiteit is opgericht in het jaar na het Leids ontzet; 1575 dus.

Oh als dat waar is zat ik er nog niet eens zooo ver naast....ik dacht aan een paar honderd jaar haha
Is goed hoor Poez.

Sorry JSB, maar vond 65 jaar iets te veel, als het er nou 5 waren.....
Geeft niet...het gaat erom dat ik het voor mezelf nog wel vond meevallen haha
Volgens mij is het goed. Leiden kreeg de Universiteit van Willem van Oranje, als beloning voor hun verzet tegen de Spanjaarden. De stad heeft ontzettend geleden onder het beleg maar hield wel stand.

Waar vinden we de Golden Gate Bridge en waarom heet hij zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven