Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Jeeeeeee, toch een magnetron!!!

Tsja Girl..... Moet zo'n vraag niet té makkelijk maken he.

Ik gooi die vent die hem nu speelt altijd door elkaar met die vent die Gandalf speelde. Hoe heet die ook al weer? Ian McKellen toch? Waarschijnlijk omdat ze voor de film allebei een lange witte baard hebben.

(en als ik het nu weer door elkaar gooide en ik heb een deel van het antwoord verraden; graag gedaan )
668, the neighbour of the Beast
Nee, niks verraden hoor.

En inderdaad het moet niet te makkelijk zijn, maar das soms lastig in te schatten. Iets wat ik een gemakkelijke vraag vind, kan jij moeilijk vinden en omgekeerd, als is er zoiets al algemene ontwikkeling (al reken ik Harry Potter daar toch nog niet onder haha)
Ik vind toevallig Harry Potter wel algemene ontwikkeling hoor

Maar daarom noemen ze mij ook een freak
Ja heb ook alle boeken gelezen (ik=ook een beetje freak), het is toch een beetje gemeengoed geworden. Maar de films vind ik toch weer iets minder. Wel gezien, dus die namen zou ik moeten weten.
quote:Poezewoes schreef op 29 februari 2008 @ 14:51:

Wat is het oudste, nog bespeelbare orgel in Nederland?Grote Sint Laurenskerk in Alkmaar
Mwaaaah, vooral de Goblet of Fire was super qua film. De Order of the Phoenix was als film ook heel goed, maar die stond qua verhaal wat verder van het boek.

Ben heeeeel benieuwd naar de Half-blood prince. En blijkbaar willen ze de Deathly Hallows in twee films stoppen????? Geloof nooit dat dat goed kan gaan komen....
Goed hoor High hopes; weet je toevallig ook de HP vraag?
quote:Marels schreef op 02 maart 2008 @ 21:53:

Die was makkelijk Girl.

Even peinzen op een nieuwe vraag....

Ik wilde eigenlijk iets intellectueels vragen, maar ik kom op niets... Dan maar lekker duf:

Welke twee acteurs hebben achtereenvolgens de rol gespeeld van Albus Dumbledore in de Harry Potter-films, en waarom werd er van acteur gewisseld?Deze vraag moest nu beantwoord worden dus
Nope, weet niks van Harry Potter...
quote:Marels schreef op 02 maart 2008 @ 22:07:

Mwaaaah, vooral de Goblet of Fire was super qua film. De Order of the Phoenix was als film ook heel goed, maar die stond qua verhaal wat verder van het boek.

Ben heeeeel benieuwd naar de Half-blood prince. En blijkbaar willen ze de Deathly Hallows in twee films stoppen????? Geloof nooit dat dat goed kan gaan komen....Heb ik ook gehoord ja. De vijfde film was ik niet weg van; veel special effects, maar raakte niet écht het verhaal. Snap dat dat niet kan in 2,5 uur, maar ik mis toch altijd dingen uit het boek. Maar goed dat is wel vaker bij boekverfilmingen.
Ja, maar als film was hij wel heel goed Girl. De strekking van het verhaal is te volgen voor iemand die de boeken niet gelezen hebben, en dat is belangrijk natuurlijk.

Wist je overigens dat in de Half-blood Prince Tom Riddle als jongetje gespeeld gaat worden door het irl neefje van Ralph Fiennes, die Voldemort speelt? Vond ik wel grappig.
Wow, echte Harry Potter fans

Wie verzint de nieuwe vraag?

Want ik zit hier ondertussen nog steeds noodgedwongen naar het orgel van de grote sint laurenskerk te luisteren omdat vriendlief (orgelfiel) zich ineens bedacht dat hij daar een cd van had..toen ik hem de vraag stelde over het oudste orgel..zucht...
Ja, hee, ik had al een nieuwe vraag High Hopes. Dat jij hem niet weet kan ik niks aan doen.

Nog één keer dan:

Welke twee acteurs speelden achtereenvolgens de rol van Albus Dumbledore in de Harry Potter-films? En wat was de reden dat er een wissel tussen die twee acteurs gemaakt werd?
Ohh, er spookt een nam door mn hoofd, heb al bij broertje gecheckt en die (voor)naam is goed (hij houdt verder zn mond hoor), maar ja, dan ben ik er nog niet......

High hopes; leuk zo'n orgelfiel als vriend
Wat is die naam dan die door je hoofd spookt?
tis ff wennen girl...
Richard, en daarmee zit ik goed volgens broerlief
quote:high hopes schreef op 02 maart 2008 @ 22:28:

tis ff wennen girl... dat kan ik me voorstellen; ach ja, ieder zn meug he?!
Da's de voornaam van acteur nummer 1 ja. Die dus vervangen is door acteur nummer 2
Ja ik weet het....

Kan niet garanderen dat ik het niet op ga zoeken (dan houd ik het verder wel voor mezelf hoor, maar ben toch bang dat ik anders niet kan slapen vannacht )
Richard Harris (had al de hele tijd Harrison in mn hoofd, maar wist dat er iets niet klopte) was nr 1 en nr was Michael Gambon (nr 2). Hij kwam ineens op (via mijn vrijwel altijd werkende 'ga-gewoon-het-hele-alfabet-af'-systeem).

En Gambon nam de rol over omdat Harris overleed.

Ja hoor we zijn er; en ik kan weer rustig slapen
en, opgezocht? Zwak, zwak, zwak. Of toch zelf uitgedacht?

Anyway, dan mag jij.

En Michael Gambon haal ik dus altijd door elkaar met Ian McKellen....
Nee nee, echt helemaal zelf op gekomen. Ik zeg al, die alfabettruc is echt super hoor!

Hmm, geschiedenisvraag dan maar:

Wanneer was de 80-jarige oorlog en hoe lang duurde deze?
Zo uit mijn hoofd uhm 1568 tot en met 1648...maar er zat volgens mij een bestand in van 12 jaar (ofzo). Dus 80 jaar of 80 -12 = 68 het is maar hoe je het wilt zien...

De term "80 jarige oorlog" wordt vaak vervangen door de opstand (wat het ook eigenlijk was)
16e eeuw en 80 jaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven