Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 2 maart 2008 om 21:59
Jeeeeeee, toch een magnetron!!!
Tsja Girl..... Moet zo'n vraag niet té makkelijk maken he.
Ik gooi die vent die hem nu speelt altijd door elkaar met die vent die Gandalf speelde. Hoe heet die ook al weer? Ian McKellen toch? Waarschijnlijk omdat ze voor de film allebei een lange witte baard hebben.
(en als ik het nu weer door elkaar gooide en ik heb een deel van het antwoord verraden; graag gedaan )
Tsja Girl..... Moet zo'n vraag niet té makkelijk maken he.
Ik gooi die vent die hem nu speelt altijd door elkaar met die vent die Gandalf speelde. Hoe heet die ook al weer? Ian McKellen toch? Waarschijnlijk omdat ze voor de film allebei een lange witte baard hebben.
(en als ik het nu weer door elkaar gooide en ik heb een deel van het antwoord verraden; graag gedaan )
668, the neighbour of the Beast
zondag 2 maart 2008 om 22:01
zondag 2 maart 2008 om 22:07
Mwaaaah, vooral de Goblet of Fire was super qua film. De Order of the Phoenix was als film ook heel goed, maar die stond qua verhaal wat verder van het boek.
Ben heeeeel benieuwd naar de Half-blood prince. En blijkbaar willen ze de Deathly Hallows in twee films stoppen????? Geloof nooit dat dat goed kan gaan komen....
Ben heeeeel benieuwd naar de Half-blood prince. En blijkbaar willen ze de Deathly Hallows in twee films stoppen????? Geloof nooit dat dat goed kan gaan komen....
zondag 2 maart 2008 om 22:08
quote:Marels schreef op 02 maart 2008 @ 21:53:
Die was makkelijk Girl.
Even peinzen op een nieuwe vraag....
Ik wilde eigenlijk iets intellectueels vragen, maar ik kom op niets... Dan maar lekker duf:
Welke twee acteurs hebben achtereenvolgens de rol gespeeld van Albus Dumbledore in de Harry Potter-films, en waarom werd er van acteur gewisseld?Deze vraag moest nu beantwoord worden dus
Die was makkelijk Girl.
Even peinzen op een nieuwe vraag....
Ik wilde eigenlijk iets intellectueels vragen, maar ik kom op niets... Dan maar lekker duf:
Welke twee acteurs hebben achtereenvolgens de rol gespeeld van Albus Dumbledore in de Harry Potter-films, en waarom werd er van acteur gewisseld?Deze vraag moest nu beantwoord worden dus
zondag 2 maart 2008 om 22:09
quote:Marels schreef op 02 maart 2008 @ 22:07:
Mwaaaah, vooral de Goblet of Fire was super qua film. De Order of the Phoenix was als film ook heel goed, maar die stond qua verhaal wat verder van het boek.
Ben heeeeel benieuwd naar de Half-blood prince. En blijkbaar willen ze de Deathly Hallows in twee films stoppen????? Geloof nooit dat dat goed kan gaan komen....Heb ik ook gehoord ja. De vijfde film was ik niet weg van; veel special effects, maar raakte niet écht het verhaal. Snap dat dat niet kan in 2,5 uur, maar ik mis toch altijd dingen uit het boek. Maar goed dat is wel vaker bij boekverfilmingen.
Ben heeeeel benieuwd naar de Half-blood prince. En blijkbaar willen ze de Deathly Hallows in twee films stoppen????? Geloof nooit dat dat goed kan gaan komen....Heb ik ook gehoord ja. De vijfde film was ik niet weg van; veel special effects, maar raakte niet écht het verhaal. Snap dat dat niet kan in 2,5 uur, maar ik mis toch altijd dingen uit het boek. Maar goed dat is wel vaker bij boekverfilmingen.
zondag 2 maart 2008 om 22:16
Ja, maar als film was hij wel heel goed Girl. De strekking van het verhaal is te volgen voor iemand die de boeken niet gelezen hebben, en dat is belangrijk natuurlijk.
Wist je overigens dat in de Half-blood Prince Tom Riddle als jongetje gespeeld gaat worden door het irl neefje van Ralph Fiennes, die Voldemort speelt? Vond ik wel grappig.
Wist je overigens dat in de Half-blood Prince Tom Riddle als jongetje gespeeld gaat worden door het irl neefje van Ralph Fiennes, die Voldemort speelt? Vond ik wel grappig.
zondag 2 maart 2008 om 22:22
Wow, echte Harry Potter fans
Wie verzint de nieuwe vraag?
Want ik zit hier ondertussen nog steeds noodgedwongen naar het orgel van de grote sint laurenskerk te luisteren omdat vriendlief (orgelfiel) zich ineens bedacht dat hij daar een cd van had..toen ik hem de vraag stelde over het oudste orgel..zucht...
Wie verzint de nieuwe vraag?
Want ik zit hier ondertussen nog steeds noodgedwongen naar het orgel van de grote sint laurenskerk te luisteren omdat vriendlief (orgelfiel) zich ineens bedacht dat hij daar een cd van had..toen ik hem de vraag stelde over het oudste orgel..zucht...
zondag 2 maart 2008 om 22:24
Ja, hee, ik had al een nieuwe vraag High Hopes. Dat jij hem niet weet kan ik niks aan doen.
Nog één keer dan:
Welke twee acteurs speelden achtereenvolgens de rol van Albus Dumbledore in de Harry Potter-films? En wat was de reden dat er een wissel tussen die twee acteurs gemaakt werd?
Nog één keer dan:
Welke twee acteurs speelden achtereenvolgens de rol van Albus Dumbledore in de Harry Potter-films? En wat was de reden dat er een wissel tussen die twee acteurs gemaakt werd?
zondag 2 maart 2008 om 22:52
Richard Harris (had al de hele tijd Harrison in mn hoofd, maar wist dat er iets niet klopte) was nr 1 en nr was Michael Gambon (nr 2). Hij kwam ineens op (via mijn vrijwel altijd werkende 'ga-gewoon-het-hele-alfabet-af'-systeem).
En Gambon nam de rol over omdat Harris overleed.
Ja hoor we zijn er; en ik kan weer rustig slapen
En Gambon nam de rol over omdat Harris overleed.
Ja hoor we zijn er; en ik kan weer rustig slapen
zondag 2 maart 2008 om 23:09