in najaar naar de zon

31-01-2012 14:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag samen met mijn man een weekje in het najaar naar de zon. Ik kom dan niet verder dan egypte (wat mij niets lijkt) of de canarisch eilanden (afgezaagd?)

Bestemmingen zoals Mexico etc. liggen niet echt binnen budget denk ik (of ik zoek verkeerd).. Ik zoek iets van rond de 600-700 pp. Hoeft niet perse in een hotel mag ook een appartement zijn. Wel zonzeker zodat we aan het strand of zwembad kunnen liggen.

Wie heeft er nog meer bestemmingen tips ?

O ja. .reisperiode is oktober of event. november (liever niet)
Kreta! Daar is het nog heerlijk weer en ook heel erg leuk (vind ik).
Hoi poldervrouw,

Wij zijn vorig jaar half oktober naar Lissabon geweest en hadden nog zo'n 27 graden. Was eigenlijk te warm voor een stedentrip maar zijn ook een dagje naar het strand geweest. Heerlijk en je kunt ook naar de stad zelf voor een lekker etentje. Je kan zoeken naar Cascais of Estoril.

Succes,

Suusje
http://www.landen.net/cyprus/bestereisperiode.htm

Cyprus?

http://www.landen.net/cyprus/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat verder vliegen maar binnen het bugdet. Goa, India
Ik ben in oktober een keer naar Kiris in Turkije geweest. Heerlijk in de zon kunnen liggen en het weer was perfect. Lekker warm! Je moet in Turkije dan wel echt richting het zuiden zitten. Bodrum en Kusadasi zijn in die periode al wat kouder volgens mij,

Overigens heb ik die winter wel echt de hele winter in een dip gezeten ik vond het niks, zo laat in het jaar nog naar de zon en dan terug komen in koud en nat weer. Ik ben er de hele winter lang door van slag geweest en voelde me in de lente pas weer echt lekker :P
In Turkije is het dan wel erg vroeg donker vanwege het tijdverschil.
verba volant, scripta manent.
Hmm, weinig last van gehad eerlijk gezegt. Maar het was bij het avondeten volgens mij inderdaad wel al donker. Maar goed, het koelde 's svonds ook wel wat meer af. Wij zijn wel nog regelmatig het stadje in geweest 's avonds enzo. Vestje mee en een 3/4-broek was prima te doen
cyprus... daar ga ik eens naar kijken.. Kreta ben ik al eens geweest, vond ik idd erg leuk.. Turkije.. alles behalve die grote badplaatsen.

We gaan voornamelijk om even samen bij te tanken.. we zijn al minstens 8 jaar niet meer samen weggeweest en aangezien polderman veel in het buitenland zit zien we elkaar ook best weinig.. en dan een druk gezin.. dan is het tijd om eens tijd aan elkaar te besteden..
Wat is het `najaar` voor jou? Begin november, eind oktober zou ik bijvoorbeeld niet meer gokken op Griekenlang/Turkije/Cyprus voor mooi weer.

September wel.

De Canarische eilanden zijn ook echt mooi en verrassend als je je niet in de grote toeristenoorden stort.

Gran Canaria was bijvoorbeeld echt verbazingwekkend mooi, alleen Playa del Ingles tenenkrommend toeristisch
oktober /november (dan liever oktober dan november). Het hoeft zeker geen 30 graden te zijn maar een graad of 25 is wel erg lekker..

Ik zoek vooral ontspanning en rust rust rust.. hooguit iets bekijken en meer niet..
.
Cyprus is erg leuk, ben ik vorige jaar eind oktober geweest en dan overdag echt nog lekker 'zit in de zon' weer. S avonds koelt het wel af, dan is buiten zitten niet zo super. Ik vind het een erg leuk eiland, genoeg te zien/historie maar ook prima je dag op een terras cq strand te vullen.

Als je gaat, en naar het griekse deel, doe dan ook een dagje turks-cyprus, echt een heel andere wereld met erg gastvrije mensen en lekkere verse vis in romantische haventje van Kyrinia (Girne in het Turks). Sowieso heel bijzonder die grens over te gaan; nog een hele poppenkast met controles enzo en langs de 'green line' wachtposten en gewapende militairen, bizar. (maar niet eng ofzo hoor, vond het heel apart, wist niet dat dat nog zo hot was zeg maar)

Geloof dat Corendon reisjes aanbiedt naar het Turkse deel voor niet al teveel geld, heb je alleen wel een langere reistijd omdat je dan een tussenlanding maakt op het Turkse vaste land.
anoniem_143148 wijzigde dit bericht op 31-01-2012 16:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
O, en Lanzarote vond ik ook heerlijk, bijzonder landschap ook!
quote:poldervrouw schreef op 31 januari 2012 @ 16:04:

Ik zoek vooral ontspanning en rust rust rust.. hooguit iets bekijken en meer niet..Op de kleinere Canarische-eilanden ( La Palma, La Gomera en El Hierro ) is van massatoerisme zeker geen sprake. Rust kun je er vinden, buiten de natuur zijn er niet veel bezienswaardigheden .
intussen hebben we op lijstje

cyprus

gambia

niet-toeristische canarische eilanden

turkije

...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven