Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ linda: ik vind het op zich natuurlijk ook hartstikke leuk, de afstanden en snelheid maar het is niet mijn motivatie. Dat is een beetje een verschil. Maar je bent weer helemaal aan het opbouwen nu, en ik herinner me uit mijn Evy tijd dat ik ook alleen maar bezig was met de lessen en het 'einde'. Pas nu het lopen een beetje makkelijk' gaat, let ik weer op andere dingen. Zou het niet een soort proces gewoon zijn? Misschien ben ik volgend jaar ook wel een zeikerd die alleen nog maar over seconden en minuten kan schrijven ;l-) Nu in ieder geval even niet.

@ Nyam: goed zo! leuk he die lessen zo doen? Ik weet nog toen mijn loopband kapot ging (november 2009 was dat), dat ik ook ineens naar buiten 'moest'. Ik ben toen een aantal lessen teruggestapt in het schema en liep ineens buiten. Best gek herinner ik me, want dat is zwaarder en anders. Je loopt ineens een eigen tempo, niet meer iets dat vooraf is ingesteld. Ik vond het zwaar maar erg leuk weet ik wel. Geniet ervan en op naar de volgende les
@ max, het is wel een dubbel gevoel hoor! Ben blij dat ik weer buiten aan het lopen ben, maar aan de andere kant, het voelt ook een beetje alsof ik weer terug ben bij af. Het is inmiddels bijna drie jaar terug dat ik met de Evy-lessen begon en was er goed aan gewend dat ik met mn eigen muziek minstens een half uur achter elkaar kon lopen. Dan nu weer terug naar schema's met stukjes lopen van 3 minuten en wandelpauzes ertussen voelt dus ook een beetje als een flinke stap terug. Gelukkig overheerst het goede gevoel van fijn weer buiten lopen, weten dat je je lichaam weer sterker maakt en dat je aan het opbouwen bent. En ach, na een aantal weken ben ik hopelijk weer behoorlijk op mn oude niveau terug!

@ Linda, nog gelopen vandaag? Gelukt om het half uur vol te maken?
Nyam, Je bent toch goed bezig zo, lekker weer aan het opbouwen. Dit is gewoon iets waar je doorheen moet om er verder heel veel plezier van te hebben. Alles wat je te veel doe werkt in je nadeel. En na een aantal weken ben je inderdaad weer op je oude niveau terug. Super toch.

Linda , en lekker gelopen op de nieuwe schoenen

Max, we zouden eigenlijk een week eerder die duurloop doen maar omdat op die datum Garderen een wedstrijd had en er veel van de loopgroep er heen gingen hebben ze de duurloop een week later gedaan.

Ik heb niet echt spierpijn gehad, alleen een klein beetje stijf dus ik heb er wel vertrouwen in . Die kou is een goede rede om niet te lopen van de week, lekker rust houden en dan fit aan de start verschijnen zondag.
Misschien een domme vraag, maar wie weet er een goed android app om mee te gaan hardlopen?
@ Max, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Het is voor mij ook meer het punt dat ik die 10 km/u steeds (net) niet haal. Denk dat het anders zou zijn als ik die wel zou halen. Om de een of andere reden vind ik alles wat ik minder dan 10 km/u loop te langzaam. Maar ach. Wie weet komt dat allemaal nog wel. Moet natuurlijk ook niet vergeten dat mijn sporten niet meer alleen uit lopen bestaat, dus dat niet heel mijn 'trainingsporgramma' om lopen draait.

@ Nyam, lastig is dat he, opnieuw opbouwen. Ik vind het heel knap dat je het tot dusver bij Evy hebt gehouden

Ik heb gisteren niet meer gelopen. Mn loopmaatje vond het eng om te gaan hardlopen, dus hebben we een uur gewandeld. Daarbij was mn lichaam heel stijf, dus denk dat het wel goed was dat we gisteren niet zijn gaan hardlopen. Misschien vanmiddag een rondje. Fietsen zie ik niet zo zitten met dit weer.
@ Bibianne, deze week toch maar een rustweek ingelast? Komt helemaal goed zondag! Alvast heel veel succes!

@ Natjuh. Ik gebruik geen hardloopapps. Volgens mij heeft Max er wel een aantal getest. (Of ben ik nu in de war met iemand anders?)
@ natjuh: ik heb er een aantal geprobeerd. Ze zijn te vinden op www.runpower.nl als je links kiest voor reviews gadgets & gears kom je er vanzelf op

@ bibianne: lekker uitrusten, is ook raar weer ineens natuurlijk! gaat je vast lukken en iedere keer is weer leerzaam en leuk

@ linda: komt toch vanzelf. rustig doortrainen. ik begon met niks en kwam pas vorig jaar hier in de UK tijdens de training boven die 10 km/uur uit. dat weet ik nog wel, dus ik kan me goed voorstellen dat dat een soort mijlpaal is. maar toen liep ik dus al even en ook best afstanden. pas daarna kwam het 'snelheids'werd (hahaha voor zover je daarvan kunt spreken in mijn geval). maar ik snap heel goed wat je bedoelt!

fijne dag meiden
Even een ego post van mij (ivm tijdgebrek heb ik weer eens geen tijd om uitgebreid te reageren op iedereen) Na een weekje rust heb ik afgelopen zaterdag en gister mijn nieuwe schoenen uitgeprobeerd. Heerlijk! Ik had veel minder last van vermoeide benen en voelde mijn kuiten ook nagenoeg niet. Vanavond weer naar de fysio.

Ik heb deze week 10 km gelopen (2x5)

Dus totaal voor jan is 64 km
Ik heb gisteren weer geprobeerd te trainen. Wel naar training gegaan maar omdat de groep buiten de baan ging lopen ben ik met de andere geblesseerden op de atletiekbaan gebleven. En het ging helemaal niet lekker :( nog geen half uur gelopen (inclusief stretchen tussendoor) en alweer vreselijk veel last van mijn knie. Blegh wat baal ok hiervan zeg...
Bibianne, succes zondag! Heb het even gemist, welke afstand ga je doen?

Judith, echt fijn dat je nieuwe schoenen veel beter lopen!!
Fijn dat het zo goed ging Judith! Mooi ook dat je nieuwe schoenen lekker lopen.

Voor jou is het juist het tegenovergestelde Kipkerrie. Wat zegt de fysio ervan? Hoop dat het snel beter zal gaan!

Ik heb net héérlijk gelopen in de zon Wel traag, want her en der heel glad, beetje wennen aan de nieuwe schoenen, en op bepaalde stukken een ijskoude wind. Maar het was echt heel lekker lopen. Heb 30 minuten gelopen en had conditioneel gezien nog wel verder kunnen gaan, maar mn rondje zat erop.

Totaal 2012: 40.

Totaal feb: 4.7
Het is inderdaad prachtig loopweer! Wel oppassen inderdaad voor de gladde stukken! Maar je nieuwe schoenen bevallen wel??

Ik moet zaterdag weer naar de Fysio, dan zal ik het er eens over hebben... Ondertussen blijf ik maar braaf de oefeningen doen. Misschien morgenavond ng even proberen het begin van de training mee te doen.
@ bibianne: klaar voor de run van zondag?

@ kipkerrie: hoop dat je snel weer lekker kunt lopen en dat alles weer goed voelt

@ judith: fijn dat het lopen zo goed ging!
@ kipkerrie Hoe is het met je knie?

@ Bibianne, zin in zondag? Hoop dat het niet al te erg gaat sneeuwen.

Vandaag weer gelopen. Ging weer helemaal lekker. Geen last gehad van de kuiten. Moet voorlopig nog wel even bij de fysio langs blijven gaan, maar dat is niet erg. Vond het wel erg koud. Had m'n gezicht ingesmeerd met vaseline, maar de wind sneed echt in m'n gezicht. Het laatste stuk wind mee en dat was heerlijk. Heb vandaag 2 thermo shirtjes binnen gekregen. En heb een supergaaf jack gekocht (nike element shield max) Hij is vandaag verstuurd, moet uit engeland komen. Hoop dat ie er snel is

Feb 5 km

totaal 2012 69km
Het is inderdaad koud vandaag, stoer dat je toch bent gaan lopen Judith!

Ik heb na de teleurstelling van dinsdag niet meer gelopen. Zaterdag maar eens kijken wat de Fysio zegt... Heb zo'n zin om gewoon weer lekker (en zonder pijn!) te lopen...
@kipkerrie, heel herkenbaar hoor dat gevoel. Ik heb nu eindelijk (sinds eind oktober) het gevoel dat mijn blessure op z'n retour is

Ik denk dat het idd het beste is als je even afwacht wat de fysio zegt.
@ kipkerrie: balen zeg zaterdag even afwachten

@ judith: goed te lezen dat het allemaal beter voelt nu. hier wordt het nu ook kouder en er wordt zaterdag sneeuw verwacht. even afwachten het was vandaag erg fijn om te lopen met het zonnetje
Kipkerrie, ik ga zondag 18 km lopen

Heb er zin in maar ben wel benieuwt wat het weer doet , hoe koud het gaat worden.
Hoi allemaal,

Heb niet veel tijd om terug te lezen...Sorry.

Tijd niet gewest, geen tijd en nog mijn pc kapot.

Heb nog wel gelopen met mijn nicht, al komt er af en toe ook weer wat tussen.

We hebben de laatste keer de les 13 gelopen van Evy 2011.

Hele andere opbouw, maar wel heel prettig.

We lopen 3x dezelfde les. Voorbeeld les 13 was 4' 3' 5' 3' 5' 3' 4' 3' en dat dan 3x en dan een week later weer opbouwend.

En de muziek vind ik ook veel beter en we krijgen nu ook wat meer tips.

Persoonlijk doe ik ook nog sh'bam en zumba erbij. En heb 1x nog mijn eigen schema gedaan, maar dat was wel een beetje erg veel van t goede, dus hou mezelf nu netjes en ook erg gezellig aan t schema.

Oja en hoe koud t ook is, vind dit wel veel lekkerder weer om te lopen.....

Iedereen heel veel succes....
Wow! Gaaf hoor bibianne! Heel veel succes!!
Misschien wel slim dat je niet bent gaan lopen Kipkerrie. Hoe zuur het ook is als je zo graag wil gaan. Hoop dat de fysio een beetje goed nieuws voor je heeft morgen!

Mooi dat het bij jou weer lekker gaat Judith!

Die nieuwe Evy klinkt veel leuker Elly! Leuk ook dat je zoveel verschillende sporten doet!

Zojuist heb ik de sneeuw getrotseerd. En het was prachtig! Bijna 5 km gelopen & zit nu voor feb op 9.6 km. Nieuwe schoenen lopen overigens erg goed!
Hoi bikkels! Ik zat vandaag te twijfelen of ik wel buiten wilde lopen in de kou, of dat ik in de sportschool op de loopband zou gaan. Maar omdat ik het in de sportschool altijd al na 10 minuten superwarm krijg en ik uit pure verveling na 30 minuten niet meer weet waar ik het zoeken moet, heb ik even jullie ervaringen gelezen, zag dat jullie het ook gewoon deden, dus ook de kou getrotseerd! Het was wat minder koud vandaag, of in ieder geval minder koude wind en ik was net voor de sneeuw. Het ging prima, vond het al snel wel lekker dat het koud was!

@Bibianne: succes zondag, hoop dat het weer een beetje ok is!

@Max: ik heb geen duidelijk doel, ik denk dat ik de afstanden die ik nu loop wel ver genoeg vind, het zou leuk zijn als ik wat sneller zou worden. En ik ga me eens in de paar maanden maar voor een loop inschrijven om te zorgen dat ik niet stop. Wat leuk dat je vorig jaar meedeed bij de 10 km bij de marathon, doe je dit jaar weer mee?

@Linda: probeer je niet zo blind te staren op de snelheid, zoals Max al zei het komt echt vanzelf! Ik heb inmiddels die 10 km/uur te pakken als ik tenminste 10 km of minder loop, daar streefde ik ook heel erg naar, maar heel veel gelukkiger word je er niet van hoor ;) Ik vind de conditie veel belangrijker!

@Elly: Zumba is leuk he, ik doe het ook 1 of 2 keer in de week. Ik word er altijd zo vrolijk van!

@Judith: Fijn dat het beter gaat!

@Kipkerrie: Sterkte met de knie.

Ik hoop wel dat het lopen de komende dagen nog een beetje zal gaan bij iedereen nu die sneeuw gevallen is! Ik ben zelf nogal bangig aangelegd dus als het enigszins glad is zal ik toch maar die sportschool op moeten zoeken...
hai meiden,

Ik ben alweer een tijdje niet geweest. Wel leuk om hier nog veel bekende namen te zien en allemaal goede doelen voor 2012.

In december wilde ik er ook weer voor gaan, maar we hadden de hond laten stereliseren en ze geneeste niet zo goed. Onstoken wond enzo. Daarna werd manlief ziek en toen hij beter was, werd ik het.

In de eerste week van januarie weer gelopen en toen weer een aantal weken niet. Maar nu met dit lekkere weer ben ik weer begonnen! Dit vind ik echt het lekkerste weer om hard te lopen. Hondje ook weer vrolijk mee en het lukte gelijk om een half uur te lopen! Wel fijn dat het nog goed lukt ondanks dat ik het zo heb laten versloffen.

Bibianne, wat knap dat je 18 km gaat lopen.

Max, jij heb er voor jan ook al weer heel wat kilometers op zitten.

Elly, een nieuwe evy serie, wel leuk, weer eens wat nieuws.

Na het trouwen ben ik gestopt met de pil, omdat we graag een kindje willen. Ik weet niet zo goed wat goed is met sporten dan.

Afgelopen week durfde ik eigenlijk niet zo goed te lopen, want was bang dat ik die eicel eruit zo dreunen.

Maar toen had ik een negatieve test en ben gaan hardlopen.
Ik hou het vandaag bij schaatsen! Sneeuw en -10, is voor mij iets te veel van het goede om te gaan hardlopen.. Morgen maar weer even in de sportschool op de loopband.
Bibianne: veel plezier vandaag!

Lian wat spannend dat jullie voor een baby gaan! Hoop dat je snel zwanger bent!

Elly ben je nou overgestapt op een andere start2run?

Ik ga vandaag een rondje doen. Het is mooi weer maar op de weg gaat niet denk ik, dus het wordt een strandrondje denk ik. Gisteren viel er ijsregen, heel vervelend. Dus een dagje overgeslagen en extra lang lekker kunnen zwemmen. Er was niemand :-) maar een extra dagje was best lekker na de 20 van donderdag.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven