het kind als gadget?
vrijdag 3 februari 2012 om 22:33
Ja ook dat kan tegenwoordig blijkbaar. Je neemt zo'n hummel en vervolgens dump breng je het na zo'n 6 - 12 weken naar de crash creche , want ja ,je carriere mag er toch niet onder lijden.
toch wel vervelend als achteraf lijkt dat er iets niet helemaal met het hummeltje in orde is. tja ach dat gebrek aan 24/7 moeder aandacht zal het zeker niet zijn. Wat vind jij ? Is dat nou wel zo verstandig? Een kind aan een wildvreemde toevertrouwen omdat er zonodig een tweede vakantie en een derde auto voor de deur moet staan.! of kies jij liever ook voor de arremoeie en geef jij je kind ook liever wat meer persoonlijke aandacht ipv het aan een wildvreemde over te laten met alle gevolgen van dien?
toch wel vervelend als achteraf lijkt dat er iets niet helemaal met het hummeltje in orde is. tja ach dat gebrek aan 24/7 moeder aandacht zal het zeker niet zijn. Wat vind jij ? Is dat nou wel zo verstandig? Een kind aan een wildvreemde toevertrouwen omdat er zonodig een tweede vakantie en een derde auto voor de deur moet staan.! of kies jij liever ook voor de arremoeie en geef jij je kind ook liever wat meer persoonlijke aandacht ipv het aan een wildvreemde over te laten met alle gevolgen van dien?
vrijdag 3 februari 2012 om 22:35
vrijdag 3 februari 2012 om 22:38
Nou, voorlopig kies ik voor dat laatste. Ik werk minder en heb daardoor minder inkomen. Dit doe ik vooral omdat ik graag zelf tijd met hem door wil brengen, leuke dingen wil doen met hem ... ondanks dat een werkdag soms minder vermoeiend is
De dagen dat ik werk gaat hij 2 dagen naar de chreche en 1 dag naar zijn oma. Moet zeggen dat hij het heel erg naar zijn zin heeft op de creche en dat het hele lieve mensen zijn. Is geen grootschalige chreche trouwnens. Niks 'crash' dus ... maar zeer opbouwend en vrolijk!!
De dagen dat ik werk gaat hij 2 dagen naar de chreche en 1 dag naar zijn oma. Moet zeggen dat hij het heel erg naar zijn zin heeft op de creche en dat het hele lieve mensen zijn. Is geen grootschalige chreche trouwnens. Niks 'crash' dus ... maar zeer opbouwend en vrolijk!!
vrijdag 3 februari 2012 om 22:40
vrijdag 3 februari 2012 om 22:42
Ja, ik was zo een van die arme kinderen. Twee werkende ouders zodat ik moest spelen met andere kindjes ipv altijd met mama, leren socializen enzo, brrr, verschrikkelijk. En een moeder die me altijd liet zien dat je een goede moeder kan zijn en ook zelf een leven hebben, ook verschrikkelijk. En naar goede scholen gestuurd worden ipv thuis les krijgen, niet te doen, met al die goedgeschoolde leerkrachten! En dan nog vrouwen ook he, die dus niet thuis voor de haard zaten! Schandalig....
Twee ouders die wilden werken, omdat ze het leuk vonden, zo hun eigen kunnen en capaciteiten laten zien en gebruiken. Om dan twee keer per jaar me mee te sleuren op een vakantie. Zon, zee, strand, andere culturen.... Wat deden mijn ouders me toch aan. En vaak gingen ze met hun tweetjes wel eens weg, en dan moest ik bij oma en opa blijven! Waar ik altijd pannekoeken moest eten, en te veel aandacht kreeg.
Wat is het nummer van de kinderbescherming, misschien kan ik hen nog aangeven.
Twee ouders die wilden werken, omdat ze het leuk vonden, zo hun eigen kunnen en capaciteiten laten zien en gebruiken. Om dan twee keer per jaar me mee te sleuren op een vakantie. Zon, zee, strand, andere culturen.... Wat deden mijn ouders me toch aan. En vaak gingen ze met hun tweetjes wel eens weg, en dan moest ik bij oma en opa blijven! Waar ik altijd pannekoeken moest eten, en te veel aandacht kreeg.
Wat is het nummer van de kinderbescherming, misschien kan ik hen nog aangeven.
vrijdag 3 februari 2012 om 22:45
quote:duveltje82 schreef op 03 februari 2012 @ 22:35:
eeeeeeeeh.. nou.. wij werken allebei omdat we een hypotheek en rekeningen moeten betalen en dat niet van 1 salaris lukt.Bovendien vind ik het heel goed voor kindjes om met andere kindjes te spelen. Hoe gek ik ook op mijn kinderen ben, ik zou gek worden als ik alle dagen thuis zo zitten.Dit bevestigd nou psies datgene wat ik bedoel ... heel veel sterkte, je zult het nodig hebben
eeeeeeeeh.. nou.. wij werken allebei omdat we een hypotheek en rekeningen moeten betalen en dat niet van 1 salaris lukt.Bovendien vind ik het heel goed voor kindjes om met andere kindjes te spelen. Hoe gek ik ook op mijn kinderen ben, ik zou gek worden als ik alle dagen thuis zo zitten.Dit bevestigd nou psies datgene wat ik bedoel ... heel veel sterkte, je zult het nodig hebben
vrijdag 3 februari 2012 om 22:45
Mijn gadgets zijn goed gelukt dus ik ben inderdaad heel tevreden. We hebben dan ook een nanny met goede normen en waarden dus de opvoeding zit helemaal snor. En ze gaan ook altijd heel lief slapen. Klokslag 19:00 liggen ze er in. Dan slapen ze door tot 7:30 dus heb ik ook niet zo'n gedoe Kan s avonds in een heerlijk rustig huis thuiskomen en voor ze wakker zijn, ben ik alweer de deur uit. Gewoon kwestie van organiseren
vrijdag 3 februari 2012 om 22:47
Nou Shogubo, je kunt er ook voor kiezen om op je luie bips thuis te zitten en je kind te leren vooral niet te werken voor je geld of je te ontwikkelen.
Lekker koffie drinken met huismoeders. Zeer nuttig.
Ook zeer nuttig om het kind maar niet in aanraking te laten komen met andere kinderen en volwassenen.
Lekker koffie drinken met huismoeders. Zeer nuttig.
Ook zeer nuttig om het kind maar niet in aanraking te laten komen met andere kinderen en volwassenen.