het kind als gadget?

03-02-2012 22:33 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ook dat kan tegenwoordig blijkbaar. Je neemt zo'n hummel en vervolgens dump breng je het na zo'n 6 - 12 weken naar de crash creche , want ja ,je carriere mag er toch niet onder lijden.

toch wel vervelend als achteraf lijkt dat er iets niet helemaal met het hummeltje in orde is. tja ach dat gebrek aan 24/7 moeder aandacht zal het zeker niet zijn. Wat vind jij ? Is dat nou wel zo verstandig? Een kind aan een wildvreemde toevertrouwen omdat er zonodig een tweede vakantie en een derde auto voor de deur moet staan.! of kies jij liever ook voor de arremoeie en geef jij je kind ook liever wat meer persoonlijke aandacht ipv het aan een wildvreemde over te laten met alle gevolgen van dien?
Ik ben ondernemer, werk fulltime, heb 5 kinderen en die gaan dagelijks naar kdv/school/bso/mee met klasgenootje. Bij jongste zat ik met een paar weken alweer op kantoor. En ik verdien er bakken met geld mee. Heerlijk relaxt, me nooit druk hoeven maken over geld.

Mag iederen van vinden wat hij of zij wilt. Zal mij persoonlijk jeuken.
Ik download m ff! Mijn gadget heeft nog de ouderwetse usb aansluiting dus ik plug m morgen ff in!
Nix mis met kinderopvang, maar als mensen hun kind er 5 dagen per week naartoe sturen snap ik niet waarom je dan kinderen wil...
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
-Nora-: soms is er geen keuze. Helaas.

Leentjedb: is die man al van je terecht? Kan ie ff krabben!
Aan de andere kant, soms is er wel keuze. Hoera!
Tassie: geen wifi?
Maar Nora, om je vraag helemaal te beantwoorden. Kinderen willen/krijgen is hier in Nederland, met alle geboorte beperkende middelen, pure egoïsme. Je wilt ze voor jezelf.
Bij de nieuwste update zit ook een pauzeknop. Ideaal.
Echt? En ik maar als pauze knop pedagogisch onverantwoord nickjr aanzetten. Maar ja, moet ook wel eens koken.
Vind dit een heel.kort door de bochte topic... voor veel memsem is de kinderwens groot maar als je de financiele situatie van NL in het algemeen.zien is het niet meer rendabel om.op 1 loon te leven

Ik moet werken anders heb je dak meer boven je hoofd en hoe graag.ik t ook zou willen ik kan mijn werk niet opgeven
Debster: ik vind het echt rot voor je dat je in een situatie zit die je anders zou willen zien. Ik weet hoe het voelt, ik zou nl willen werken. Al is t maar een dagje.
Missy. ik ken. je probleen ik heb ook ff een tijdje thuisgezetende tijd met mijn zoontje was fantasties! alleen door geldnood werd de sfeer hier soms ook niet beter, toen heb ik helemaal gemerkt dat geldnood je relatie kan nekken... maar ik vond t geweldig om ff huismama te zijn... ik ben dan een kantoor baan een stap terug gemoeten en zit nu in de productie... een bittere pil in het begin maar ik heb het er nu goed naar mijn zin... je zit alleen zo op een schopstoel joh, via een uitzendbureau heb je helemaal geen recht van spreken, je bent een nummertje en makkelijk vervangbaar, dat nekt mij heel erg, maar als ik dan thuiskom met nieuwe kleertjes voor mijn kleine of een kado dan.is het t allemaal dik waard... mijn moeder let veel op mijn kleine, filmt veel en veel foto's dus ik mis gelukkig niet alles maar ik was doodsbenauwd dat mijn kleine het verschil niet meer zou zien tussen mama en oma... hij is nu 2 en een half en gelukkig een mama's kindje maar oh wat heb ik t er soms moeilijk mee
Ja, ik heb de andere kant. Ik heb tussen de 2 kinderen ongeveer een half jaar 2 dagen gewerkt, en vond dat heerlijk. Even ertussen uit. Maar heb hoop, nog even en dan kan ik ook weer werken. Je zoon is even oud als mijn dochter.
Ik snap je missy want je raakt indd wel geisoleerd... niet dat je je kinden beu bent maar je bent constant polietieagentje, mama , trooster, scheidsrechter... en.dat breekt op dat begrijp ik helemaal je wil er gewoon ff tussenuit om even je eigen ding te kunnen doen, is het niet in je werk dan wel ff lekker de stad in, maar gewoon even je EIGEN ding doen en niet nadenken over dingen... ik ben nu 26 mijn uitlaadklep is om zo nu en dan naar een feestje te gaan (de grotere feesten) ff al die energie eruit en even niet nadenken over hoe en wat en dat werkt voor mij uitstekend! morgen gaan we eindlijk weer een keer naar een feestje, ik geniet ervan en voel me dan weer even vrouw! ik merkte aan mezelf dat ik op een.gegeven moment geen fut meer had om iets te doen, zat t liefst in mijn huispak thuis achter de laptop en liet de boel de boel, sprak niet meer af en kwam bijna nergens meer tot een half jaar geleden dat ik er helemaal doorheen zat, ik moest mijn energie kwijt, sexy zijn, weer ff de uitbundige griet zijn die ik altijd ben geweest, we zijn toen naar decibel geweest en ik ben helemaal los gegaan! het was zo heerlijk, de muziek, de sfeer en de aandacht en complimentjes dat heb je gewoo. nodig als vrouw zijnde maar omdat je jezelf op een gegeven moment wegcijferd heb je niet meer in de gate dat je afglijd...
Aha, grotere house feestjes? De awake of thunder kant op? Het is ook meer dat alle dagen zo hetzelfde zijn. En op t werk kan je ook volwassen taal spreken ipv Dora en Diego's taaltje.
Ja i.derdaad thunderdome/inqontrol/decibel/dominator dat soort feesjes..

en wat je zegt.klopt het interlectuele gebied mis je vooral... al moet ik zeggen dat ik met de kleine man ook behoorlijk diepzinnig kan gaan hahaha tis een wijsneusje en een rasploert soms hahaha tis een fijn mannetje met een eigen mening en doen en laten ik heb ook heel veel lol met m
Och, de feestjes. Ik heb aan t begin van die stroming gestaan. (ben iets ouder dan jij.)

Rasploert, grappig woord! Ze zijn wijs hè? En bijdehand soms! Ik heb serieus nooit geweten dat ik van iemand zoveel kan houden als van mijn kadootjes!
" Ik ga qua kind toch liever voor de vintage look, maar verwisselbare pruiken zou ik zeer waarderen."

Je kunt ook het talenpakket downloaden. Als je het gebral van je koter beu bent zet je hem met één druk op de knop op Chinees. Dan hoor je hem nog wel maar versta je er geen fluit van.
Dit zeg ik nou ook.altijd, je kan niet half zoveel houden als van je eigen kind!

is het misschien voor jou geen leuk idee om gewoon weer eens ff lekker weg te gaan? ff een.opkikkertje
Ja, kon dat maar. Man is halve week weg steeds, dus ben vaak alleen met de kinderen. En ik heb geen ouders meer. Dus wat dat betreft geen backup. Ik ga over n paar maanden weer gewoon lekker werken. Precies zoals ik wil.
Ik vind trouwens het woord gaget voor een kind echt een belachelijk woord hoe komen ze erop? vind t echt een rotwoord en.echt heel rot klinken mijn kind is een.duracel baterij net als zijn moeder die gaat veeeeeeel langer mee hahaha...

nee even zonder gekheid: schrap het woord alsjeblieft want ik vind het echt een schandalig woord om aan een kind te labelen
Aangezien wij prima in staat zijn om te werken, onze rekeningen niet uit zichzelf betaald worden (niet uit 1 inkomen) en de Staat niet pro-actief aanbiedt alles namens ons te voldoen, werken wij.

Wel hebben we allebei een papa en mama dag. Dan maar ietsje minder loon op maandbasis maar meer dan genoeg om alles te voldoen en om leuke dingen te doen met kleine uk

Plus dat het fijn is om onder grote mensen te zijn ipv alleen in peutertaal te converseren en als partner savonds vraagt wat wij hebben gedaan: "Nou, die C1000 had een mooie aanbieding joh..."/ verhalen over derden als highlights van de dag.

Maar zodra die jackpot valt dan ben ik thuismama en een paar dagen per week vrijwilliger bij een stichting. Dan gaat uk ook lekker naar het KDV, al is het maar om met leeftijdsgenootjes te spelen/ontwikkeling. Ook niet verkeerd in een 1kindgezin (leren delen, samen spelen etc).

Zou het bijvoorbeeld ook heerlijk vinden om 2 dagen per week te werken en de rest lekker thuis te zijn maar voor sommige huishoudens zit dat er gewoon niet in. Daarbij komt dat ik het persoonlijk wel als iets positiefs zie, je kind leren dat alles wat je hebt, je hebt verkregen door er voor te werken en niets komt aanwaaien.
Dat is de humor van deze OP. Vandaar dat we onze gadgets een update geven.

Wishfullthinking: waar haal ik dat talen pakket vandaan? Hij stond niet in de istore?
...als er overigens een update komt met pauze-button, bericht mij even aub
Nou, ik las net dat die er is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven