De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
wat gebeurt er met dit mooie forum???? Jullie snappen wel wat ik bedoel.
en dan nu een echte reactie.

Pop wat een lief berichtje. Ik heb ergens wel de behoefte om me in huis op te sluiten hoor, maar ik weet dat ik dat niet moet doen. Ik ken mezelf dan gaat het alleen maar slechter, dus het is wel een drempel over maar het werkt wel. Gelukkig kent manlief me goed en stimuleert mij hierin.

Eva volgens mij is het niet gek dat je van alles voelt hoor, dat lijkt me logisch. Ik duim voor je! En die opmerkingen ja zucht sommige mensen denken echt te grappig te zijn! Vind jou opmerking wel een goede hihi.

Dolfijn helaas ook geen verstand van vogels (ondanks dat ik er 2 heb) maar ik denk dat hij/zij het wel lekker vindt met deze kou, een schuilplekje.

Muisz fijn dat je een goede vakantie gehad heb gehad. Dringt het goede nieuws inmiddels helemaal door?

Leoni, hier ook geen herkenning qua klachten maar wat irritant zeg, bah! Goed dat je het aan gaat kaarten.

hmmm ben verder even kwijt wat ik nog wilde reageren. Oh ja op de paspoort opmerking, volgens mij is het zelfs 5 jaar geldig, nou dan lijkt meisje er natuurlijk niks meer op. Er staat ook in dat ze 56 cm is, hopelijk tegen die tijd wel wat langer

Ze wil trouwens al sinds vanmiddag niet meer slapen, niet echt handig. Ze is volgens mij echt zoooo moe maar slapen ho maar!
CC oh ja natuurlijk voor jou een hiep hiep hoera voor de goede echo!!!
Hè dames,

Nu was ik al teleurgesteld omdat mijn poging waarschijnlijk is mislukt( het bloeden is weer gestopt, maar zal morgen wel verder doorzetten). Belt mijn beste vriendin net op die hetzelfde traject als ik door gelopen heeft incl schildklier om te zeggen dat zij zwanger is van de tweede. Als ik het iemand gun is ze het wel want ze heeft lang moeten wachten voor de eerst, maar ze was de laatste in mijn omgeving die nog niet zwanger was. Daarbij is nu al 6 mnd achter dat ik ongesteld wordt en iemand in mijn directe omgeving kan wel vertellen dat ze zwanger zijn. Het is een dingen om niet zwanger te worden maar ik wordt er de laatst maanden continue extra op gewezen dat het bij andere allemaal wel lukt. Ik weet op het moment echt waar ik moet zoeken. Het telefoontje was echt heel verveeld wat ze voelde zich schuldig en kon niet blij zijn en ik was haar al huilend aan het gerust stellen. Ze was voor mij de gene waar ik terecht kon met dit alles en nu voelt dat echt ook niet echt lekker.
quote:Floortje_1981 schreef op 04 februari 2012 @ 20:36:

wat gebeurt er met dit mooie forum???? Jullie snappen wel wat ik bedoel.

Ongelofelijk...

Voor t eerst de negeerknop gebruikt...
Eva, wat een ongelofelijke opmerking zeg.

Waarom moet dat nou zo nodig? Ik snap het echt niet... (Net als de 'oh ja, ik weet hoe het voelt, bij ons duurde het ook wel even. 4 maanden ofzo')

Je zou zo'n mens toch een knal voor dr kop geven ook zeg!

Leoni

CC, gefeliciteerd met je goede echo! 12 weken afweer...

Muisz welkom terug!
Leoni he bah wat vervelend voor je. Fijn voor haar natuurlijk maar voor jou heel confronterend. Dikke knuffel voor jou!

Karan ja ik ook, ik heb er ook geen woorden voor.

oh en over slimme opmerkingen. Mijn vader zei toen het eindelijk raak was, ja maar zolang heeft het toch niet geduurd (hij was volledig op de hoogte) ehhh nee pa 3,5 jaar is niet lang hoor......
Leoni: wat vervelend! Wat confronterend allemaal.
Leonie: dat is inderdaad heftig.

(jeetje zeg, 't is niet niks vanavond!)
Hè Leoni....
quote:Eva82 schreef op 04 februari 2012 @ 17:06:

Ik feliciteerde haar en toen zei ze ja, het was in 1x raak, wij weten wel hoe het moet haha. ????!!

Echt, waarom zeggen mensen zulke dingen erbij, moet dat grappig zijn ofzo??Stom!!!! Volgens mij zijn ze daar trots op ofzo. Kennis van mij, ook in 1x raak.... 'ja, mijn man heeft superzaad!'. Nou, gefeliciteerd zeg! Ik denk dat het een combinatie is van het toch als een soort prestatie zien en onwetendheid. Ze zeggen dit heus niet om je te kwetsen. Als het allemaal zo makkelijk gaat is het waarschijnlijk heel moeilijk om je in te leven in een ander en hoe dat voor die ander moet voelen.
Vanmorgen is de 2 de iui officieel mislukt. Als iemand nog interesse heeft in gratis avond kaarten voor de 9 mnd beurs je kan ze van mij krijgen. Ik had ze eerst aan mijn zwangere vriendinnen aangeboden maar die hadden ze al. Nu kreeg Ik een sms terug van een van die andere zwangere vriendin die ik nadat bekend was dat ze zwanger was niet meer gezien heb omdat zij mij niet snap en voor mij zeer kwetsen dingen heeft gezegd zal als 1,5 jr. wachten is helemaal niet lang terwijl na 6 mnd zwanger was. Zij krijgt een tweeling waar ik ook op hoopte. Het is misschien raar maar het doet extra pijn dat zij die nu krijg een deze dagen en ik zit nog steeds met lege handen.
Hè jammer leoni sterkte.

Moet zeggen dat ik steeds meer hoor ook dat stellen zo zwanger zijn

Dan van die stomme opmerkingen erbij.

Zo zinloos bah
Het rare en fijne trouwens is wel dat nadat het vanmorgen echt is doorgebroken de pijn weg is. Ik heb nu alleen nog van die trekkende pijn in mijn onderbuik bij mij baarmoeder, wat heel logisch is
He, wat sh
Leoni, balen zeg!!

Cc, gefeliciteerd met de goede echo! Wat fijn!

Opmerkingen over "in 1x raak" en "superzaad" trek ik ook erg slecht. Komt ook een stukje jaloersheid om de hoek kijken moet ik eerlijk bekennen. Het enige wat ik op zo'n moment nog uit kan brengen is een schaapachtig lachje en 'joh, leuk voor je'.

Onze situatie kwam gisteravond aan tafel met vrienden ter sprake (2 bevriende stellen weten het). Op zich wel fijn dat we het met hen kunnen bespreken en steun te ervaren. Maar op zo'n moment realiseer ik me ook weer zo in wat voor bizarre situatie we terecht zijn gekomen. Ik kan erover praten alsof het over iemand anders gaat, maar als ik mijn vriend er over hoor praten dan moet ik echt wat tranen wegslikken en raakt het me weer zo. Nou ja, als ik van van het zkhs hoor, zijn jullie de eerste die het weten Fijne zondag allemaal!!
Een hele dikke voor Leonie.
Ik moet zeggen dat ondanks ik zwanger ben geworden door icsy,evengoed die opmerkingen nog steeds niet trek.

Ik ben er in mijn omgeving heel erg open over,als er een opmerking word gemaakt,van de week zei iemand een vage kennis gefeliciteerd wat fijn dat je zo makkelijk zwanger word.

Let wel iemand die al 3 kinderen heeft mannelijk

Hij heeft nieuwe partner waar niet makkelijk mee lukt.

En bezig nu met IVF,maar gaat niet snel genoeg,moest wel even opschieten want ze wilde er meerdere nog.

Halloooo je hebt niks te willen denk ik dan

Mag blij zijn dat je gezegend ben met 1

Is zo jammer dat zo weinig mensen beseffen wat voor wonder het is.
Leoni, dikke knuffel voor jou!!

Wij gaan zo weer naar buiten, schaatsen!! Gister ook de hele dag buiten geweest. Heerlijk!! Maar vandaag geen zonnetje :(
Hm... Zag maar een halve post staan.

Wilde zeggen dat ik het sh
Hallo meiden, mag ik hier (straks) ook meeschrijven?

Ik ben 38, we zijn nu een dik jaar bezig en ik heb inmiddels een hsg, een operatie om endometriose weg te branden en de eerste IUI (met hormonen) achter de rug. Nu een verplichte maand rust omdat de eerste IUI ook meteen een cyste heeft opgeleverd.

Ik zal waarschijnlijk over een week of 3 (26 feb verwachtte NOD, maar ben ook al gewaarschuwd dat deze cyclus door de cyste 'rommelig' kan zijn) pas echt actief mee gaan schrijven denk ik, maar had zoveel positieve verhalen over jullie gehoord dat ik toch even kwam kijken (en ze zijn waar!) Wat een fijn topic dit!

Veel succes allemaal!
Haha CC gaat lekker of niet

Leoni, wat balen, bah.. Heel frusterend dat iedereen om je heen wel krijgt wat jij zo graag wil

Stoeltie, van harte welkom! Wat ontzettend jammer dat het nog niet is gelukt, en nu dus in de mmm. Schrijf gerust mee!

Hebben jullie een duidelijke oorzaak waarom het nog niet is gelukt? Ik lees dat je endometriose hebt, is dat nu onder controle? Wist je dat je dat hebt, of zijn ze daar tijdens onderzoeken achter gekomen?

Wij hebben net even een flinke wandeling gemaakt, lekker in het zonnetje.. was wel kkkkoud! Maar nu een lekker warm kopje thee! Fijne zondag allemaal!!
Ja Eva Pfffff! Forum mobiel en geef het op voor vandaag!
Ha Eva, ja, mijn endometriose is onder controle, voor zover je dat kunt zeggen als je niet aan de pil bent. Dat is natuurlijk nog steeds de enige manier om de ontwikkeling ervan stil te leggen. Ik wist al een tijdje dat ik het had (jaar of 4) en was vanaf het ontdekken de pil weer gaan slikken om het niet erger te laten worden. Met als bijkomend nadeel dat ik daar (vaker dan zonder pil) migraine van krijg. Daarom was ik ooit ook gestopt. Vorig jaar in januari gestopt met de pil, maar tot nu toe dus nog geen succes. Met mij is in principe niets mis, behalve mijn leeftijd wellicht. De eventueel in de weg zittende endo is weggehaald en mn eileiders zijn vrij en goed beweeglijk. Het zaad van vriend is ook prima, dus het lijkt meer een probleempje van vriendjes worden tussen die 2, of misschien lukt dat wel, maar zijn ze het niet eens over waar ze nou die 9 maanden precies willen gaan wonen.

Deze maand dus maar weer even 'old skool', al is dat bij ons nog niet een bewezen methode..

Nog een vraagje aan jou trouwens, ik las dat bij jou een ivf poging is afgebroken vanwege teveel follikels, maar dat is toch juist de bedoeling dat je er zoveel mogelijk hebt..? Of past het dan niet meer in je eierstok ofzo.? (misschien de vraag van een nitwit, maar ik hoop stiekem dat ik er nooit meer vanaf zal weten dan nu, want dat betekent dat we het niet nodig gaan hebben)
Leoni

Bah bah bah...

Stoeltie, welkom!

En meteen als antwoord op je vraag aan Eva. Nee, zoveel mogelijk is juist niet de bedoeling. Wanneer je teveel follikels aanmaakt, noemen ze dat overstimulatie. Wanneer ze dan toch doorgaan met een punctie, heb je na de punctie kans op OHSS (het overstimulatie syndroom). Dat kan levensbedreigend worden.

Vandaar dat ze dat liever niet willen.

Ik geloof dat het meest ideale tussen de 5 en 10 follikels ligt?

(Daar kan ik dan weer niet echt over meepraten, want ik heb het maar een keer meegemaakt en toen had ik forse overstimulatie en zijn ze ondanks dat toch doorgegaan.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven