De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Ikke jeetje ja dat is idd snel, wat fijn! Je kan niet zwanger zijn? Stiekem hoop ik dat namelijk, dan is die hele arts niet meer nodig.
Ik heb vorige week dinsdag een test gedaan die negatief was en vrijdag is er een echo gemaakt en de arts kon duidelijk zien dat ik niet zwanger ben..... helaas.
Ikke shit dat is jammer. Bah stom gedoe ook altijd he. Was het allemaal maar zo simpel.

Mijn beste vriendin is ook zwanger, spiraal eruit en gelijk raak. Ik ben heel blij voor haar maar het is wel confronterend, ook al hebben wij nu een heel mooi meisje.
Als je er goed over gaat nadenken is het toch ook raar dat het bij de 1 makkelijker gaat en dat de ander allerlei hulptroepen in moet schakelen en dat sommige dan helaas nog met lege handen blijven staan.

In dat opzicht is het oneerlijk verdeeld vind ik, maar ja helaas heb ik niet de macht om dat te kunnen veranderen, want dan had ik dat allang gedaan en niet alleen voor mezelf.
Ikke ja en ik met jou. Ik heb mijn vak (verloskunde) altijd mooi blijven vinden toen het zwanger worden niet lukte, maar oh wat had ik het moeilijk als ik zag hoe sommige met hun kinderen omgingen. De situaties waarin sommige kinderen geboren worden en dan hier de meest liefdevolle wensmama's en papa's bij wie het niet lukt. Dat is gewoon niet eerlijk!
Ik kan me voorstellen dat als je als verloskundige werkt het in sommige gevallen erg confronterend zo niet pijnlijk kan zijn.

Als ik weer eens een horror verhaal op het nieuws hoor dan moet ik ook echt wel even slikken hoor.

En dan denk ik regelmatig: het is zo oneerlijk verdeeld in de wereld.
Eens meiden, ik zou het ook zo graag willen veranderen.

Vraag mij ook heel vaak af 'Waarom?'. Dat blijft terugkomen.

En dan wat Ikke zegt, als je dan die vreselijke verhalen soms hoort in het nieuws, of leest online..
Floor, west in een ex-olympisch gebied.
KK, hoe gaat het eigenlijk met jou? Gaat het nog goed met het afvallen?

Floor, je klinkt heel anders dan vorige week. Voel je je ook anders?

Eva en Greys, de duimen draaien volop hoor! Eva, tuurlijk ga je heen en weer tussen hoop en wanhoop. Ik denk dat iedereen dat heeft na een IVF behandeling. Zeker de eerste keer. Ik kon maar niet stoppen met denken dat we dichterbij het uitkomen van onze wens waren dan ooit...
Thx iedereen voor het duimen en de support!

We zijn halverwege, Eva en ik..nog een weekje....spannend!!!!
Kaetje, ja het gaat wel beter hoor, al gaat het een beetje met ups en downs. Ik ben ook gewoon zo verrekte onzeker en daarmee zit ik mezelf in de weg.

Het helpt wel dat meisje gewoon echt heel lief is overdag, goed te troosten, gezellig. Zou ze bijvoorbeeld alleen maar huilen dan zou ik gelijk weer aan mezelf gaan twijfelen. Donderdag weer wegen, blijf het toch nog even spannend vinden hoor.

Jusa aha dan weet ik het wel. Gaaf hoor, beetje ver weg voor een kopje koffie helaas
Lieve Prikbitches,

Ik ben een trouwe meelezer van jullie topic. Ik zag jullie topic vaak voorbij komen is het helaas ook mijn realiteit: ik ben zelf een prikbitch. Ik ben geen trouwe schrijver is gebleken uit een topic Zwanger herfst 2010. Maar ik heb een vraag waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Oftewel: mag ik even inbreken:)

Status: IVF in de I*NES-studie. Man zeer traag zaad (94 miljoen, maar slechts 2% beweegt), bij mij is alles in orde.

Vrijdag 3 feb begonnen met decapeptyl. Zaterdag 4 feb daarnaast begonnen met puregon, 125. Ik heb 1 week later, vrijdag 10 feb, een echo gehad. Hier waren 18 eitjes te zien. Rechts 8 rond 10mm, links 10 eitjes rond 10, 11 en 12mm. Ik moest nog even doorspuiten en vandaag weer een echo gehad. Rechts niks meer te zien, een paar van 7mm en links 1 van 20, 1 van 18 en 2 van 12. Arts snapt er niks van en ik ook niet. Enorme teleurstelling. Maar ik mag doorspuiten, 175 puregon. Over 2 dagen weer een echo. Afgelopen vrijdag heeft de arts gezegd dat ik waarschijnlijk donderdag (overmorgen) de punctie zou hebben. Maar helaas.

Vraag: Hoe verliep het spuiten bij jullie? Hebben jullie ook een verhoging gehad en hielp dit?

Alvast heel erg bedankt. En ikke, Eva, Kaetje, Floor, Grey's etc etc jullie zijn mij erg tot steun met jullie verhalen. Je voelt je toch minder alleen er in staan...
ABC82, welkom hier! Je hoeft geen trouwe schrijfster te zijn hoor, om mee te schrijven.

Wat spannend dat jullie ook bezig zijn met IVF.

Ik weet niet of je mijn verhaal van de afgelopen weken hebt gevolgd, maar bij de eerste meting waren er bij mij ook heel veel follikels te zien, daarvan nog wel veel kleintjes.

Een paar dagen later waren er ook veel minder te zien, en was het zelfs eerst de vraag of het er niet te weinig waren. Uiteindelijk zijn er bij de laatste meting voor de punctie 8 follikels geteld. Tijdens de punctie kwamen we erachter dat achter elke follikel die werd leeggezogen weer een nieuwe verscheen. Toen de laborante terugkwam met de resultaten bleek dat er 19 eicellen gevonden waren. Dus wat ik ermee wil zeggen is, soms is het gewoon niet duidelijk te zien op een echo.

Ik heb verder nog nooit een verhoging gehad, maar er zijn wel een paar meiden hier die dat wel hebben gehad geloof ik, misschien reageren die ook nog even.

Heel veel succes, en ik hoop op een heel goed resultaat!
Hoi Eva, bij jou is het een mooi resultaat en dat zonder verhoging! Het geeft mij weer een beetje moed, dankjewel. En dan nog 19, veel zeg! Ik ben even kwijt hoeveel er 'bruikbaar' bij jou waren. Heb je cryo's?

Jij hebt een spannende week te gaan hè? Denk je dat je luteale fase wat langer is door de mutsenbolletjes?

Ik hoorde overigens bij de apotheek vandaag dat er een tekort aan pregnyl is en dat iedereen die nu aan IVF wilde beginnen, moeten wachten. Het zal nog een maand duren eer het er weer is. Ik ben blij dat ik de doosjes al in m'n koelkast heb staan. Maar ik vind het wel heel naar voor dames op de wachtlijst!
Nee helaas is er maar één embryo uit ontstaan, en dat was wel een teleurstelling. Het kan dus ook zo zijn dat wanneer er veel eicellen zijn, de kwaliteit ook minder is. Het hoeft niet, maar veel eicellen is dus niet altijd goed.

Ja, zeker een spannende week nog, morgen is het een week na terugplaatsing. Ik heb geen idee, of het langer is, de utrogestan kan je menstruatie uitstellen, maar ook niet.. Afwachten maar! Ik heb wel gemerkt dat dit echt het moeilijkste stuk is van de behandeling. Ook al had ik last van de hormonen, ook al was het steeds wisselend en zag ik op tegen de punctie, dat was allemaal appeltje eitje vergeleken met dit.

Oh wat erg zeg dat er nog steeds leveringsproblemen zijn van de Pregnyl... Waar komt dat nu door?
Eva! Wat spannend zet m op!!! En hoe vervelend ook, het zegt eigenlijk niet zoveel hoe je je nu voelt volgens mij. Wat telt is die test volgende week. Ik duim hoor!

ABC: welkom! En balen van die tegenvaller, tis gewoon lastig hoe je lijf reageert. Ik had bij vorige poging vrij weinig follikels (ook aan een kant niks) met 150 puregon. Die poging heeft geresulteerd in vijf eitjes bij de puncties, waarvan vier bevrucht waarvan 1 prachtige baby. Nu poging voor nr twee dosis omhoog (200) omdat ik ouder ben en de vorige dus wat weinig opleverde. Die poging is afgebroken vanwege veel te veel (grote) follikels aan beide kanten en risico op overstimulatie. Tis dus gewoon lastig, zoeken naar de goede dosis en heel hard duimen voor een flinke portie geluk... Sterkte!!

Overigens was alles bij de echo vorige week weer schoon, arts leek behoorlijk opgelucht vanwege snel herstel. Dus het is nu wachten op volgende menstruatie en dan mogen we weer beginnen. Met 125 puregon dit keer... (moet nog wel ff navragen of dat nou wel klopt ten opzichte van de 150 van de geslaagde poging....)

Floor, goed je weer te horen, volgens mij komt t helemaal goed met dat wegen!!
Wij weten helaas alles van de problemen met Pre*g*nyl. Gelukkig is er wel aan te komen via bepaalde apotheken. Wij hebben het net weer in huis.
*breekt even in*

Hee ABC82! Lang niet gelezen. Hoe is het ermee?

(Panda hier ook vanuit herfst 2010...) Balen dat het bij jou ook nog niet is gelukt. Ook ik ben een prikbitch al schrijf ik hier niet mee, ik lees het wel. Maar dat is omdat ik vooralsnog alleen puregon spuit voor een goede eisprong en nog zonder IUI enz. En ook ik heb al 2x gehad dat de pregnyl niet voorhanden was. Maar kreeg dan Otrivelle...Kant en klare spuit. Wel met een eigen bijdrage. (Ik schrijf op; na 6 mnd nog niet zwanger. Daar zie je ook andere herfst 2010 meiden)

Succes meid!

En ook aan de andere prikbitches!

Duimen draaien hier ook voor grey's en eva. Nog een weekje dames!

*breekt weer uit*
Hi Panda, ik heb je gezien bij het andere topic ja. Kan raar lopen hè? Ik ken een stel dat een maand nadat ik begonnen ben zwanger werd en nu in juni wordt het alweer 1 jaar. Zeker omdat mn man al een kindje heeft, had ik verwacht dat het 'bij mij' zat. Maar goed, maakt voor het proces niet uit.

Vanwege de studie waar wij aan mee doen heb ik nu al IVF. Maar als we het normale traject hadden gevolgd was het nu eerste IUI. Maar op zich vind ik het niet erg. We hebben 6 IVFpogingen die vergoed worden en ik vind het hele traject sowieso al heftig, dus of het nu iui of IVF is. Maakt mij persoonlijk niet uit. En bij jou? Wat is de volgende stap? IUI. Want je zit al aan de hormonen dus. Valt het je mee?

Haïti: het is dus elke keer weer anders? Blijft vreemd zo'n menselijk lichaam. Maar bij jou dus succesverhaal bij poging 1. Geeft de burger moed:) Veel succes met de volgende poging. Op naar baby2!

Beng: dus een beetje rondshoppen bij apotheken? In het ziekenhuis zeiden ze dat er nu een wachtlijst is ontstaan, ondanks otrivelle.
Beng, weet jij ook waar de leveringsproblemen aan liggen?

Haiti wat fijn dat jullie weer mogen starten!!
ik heb begrepen dat het een ordinaire centenkwestie is. Or*ganon kan meer vangen bij verkoop aan buitenland dan binnen NL. Het gaat financieel slecht, ze willen inkomsten genereren en dat gaat makkelijker buiten NL. De prijzen in NL liggen laag voor medicatie.

Rondshoppen loont de moeite. Niet alle apotheken kunnen/willen leveren, maar het is ons uiteindelijk gelukt. Wel andere dosis dan de IVF-dosis overigens, hoewel daar mondjesmaat ook wel aan te komen is.
Wat vreemd van die leveringsproblemen. Ik heb 2 weken geleden nog 10,000 eh gehaald en toen ik er naar vroeg was ze helemaal niet op de hoogte over de problemen! Vaag! Maar ik heb het in ieder geval alvast in huis en ben blij dat Bengman het ook weer heeft. Wat een stress zeg, daar zit je echt niet op te wachten Beng!

Welkom ABC! Ik heb nog nooit moeten ophogen, wel dat er steeds over gesproken werd maar uiteindelijk schrokken mijn follikels steeds van de dreigementen en groeiden netjes door

Hier zit de 2e deca er alweer in en morgen uitgangsecho.
Stoeltie en ABC; hoi! Welkom.

Fijn dat dit forum zoveel informatie geeft aan ons schrijvers, maar dus ook aan veel meelezers.

Ik zit deze week even in de leesstand. Niets aan de hand, maar 'gewoon' druk met werk. En met schaatsen!

Heerlijk, wind in je gezicht, zonnetje.. heerlijk!!

Beng, fijn dat jullie weer verder kunnen, maar wat een drama met de medicatie zeg.

Dolfijn, de eerste spuit gezet, joehoe!! Wel fijn om weer 'n stapje verder te gaan denk ik?

Kaetje, Floor, Jusa en alle andere lieve mama's, jullie zijn lief!!

Ik verwacht mijn menstuatie over één of twee dagen. Dan gaan we starten met IVF. Dus op dag drie de eerste echo en de eerste spuit!
ABC; puregon spuiten is nu niet spannend meer. Kostte in het begin wat moeite en ook de pregnyl is geen probleem. Je gaat op de automatische piloot. Maar mijn puregon is maar weinig. 50 eenheden. Meer problemen heb ik met de Utrogestan bolletjes en hun bijwerkingen. Maar ja. Met de hormonen op zich niet heel veel problemen maar meer met het hele proces wat best heftig is.

Volgende stap hier; half jaar spuiten en bolletjes dan naar gyn terug en dan inderdaad wrs IUI. Dat wordt begin mei ongeveer.

Wat is dat voor een studie? En waar doen ze dat? En waarom?

Nieuwsgierig.

Succes meid.

Pop; zeker als je net begint aan de MMM is dit topic over spuiten en dergelijken erg fijn. Dus dank daarvoor.
Ik word zo verdrietig van dat soort verhalen, betere verkoop in het buitenland... Ik sta er geheel achter dat ik heb geplast voor MvM maar ik vervloek de commerciele farmaceutische industrie op dit soort momenten wel.

Eva: ik snap zo goed wat jij bedoelt. De wachtweken vond ik ook zoooooooo lastig in vergelijking met de behandelfase, waarin ik nog enigzins het idee had een beetje controle te hebben.

Maar je kan het hoor!!! Ook de andere dames die straks (en/of nu) moeten wachten!!! Je bent sterk en deze tweede week kom je ook door. Vergeet niet: je kan er niks aan doen of veranderen, alleen een hoop positieve energie er naar toe sturen en jezelf een beetje extra verwennen.

Ik duim mee en hoop ook heel erg.

Floortje: ik had ook een spiraal, een mirena en alleen maar voor de klachten die ik had. Hier geen endometriose maar kan me je keuze heel goed voorstellen.

Hier nog steeds verkouden, het is zo hardnekkig. Gelukkig wel langzaam aan de beterende hand. Mijn verlof is dus naar mijn gevoel nog niet begonnen maar ben wel aan het nestelen verder veel aan het uitrusten.

(ik ben trouwens erg in de ontkenningsfase over het bevalgebeuren, mijn hoofd denkt dat dit gewoon niet gaat gebeuren....)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven