Een wondertje in 2009?
woensdag 5 maart 2008 om 11:19
Hallo iedereen,
Ik zou graag een nieuw vers topic openen. Voor iedereen die mee wil doen. Er zijn al aardig wat groepjes voor meiden die zwanger willen worden. Alleen bij de ene groep is 75% al zwanger (hartstikke mooi) en bij het andere groepje is er een ledenstop ingelast. En bij weer een ander groepje, "Zwanger worden na een miskraam" waar ik zelf helaas ook bij hoor is er een hoop pijn en verdriet en helaas telkens weer. Ik wil graag een nieuwe start en ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die met me mee willen doen?
Groetjes Aruba
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is erg rustig. Volgens mij kunnen wij wel wat nieuwe leden gebruiken!
Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 2008 UD feb.1e kindjeVibeke30 UD 24-61e kindjeGuppie30Maart 2008 UD 24 juni2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 UD 10-71e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008 UD 27 april 1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 1e kindjeShyte31UD 30 April 2e kindjeRing198127April 2007 UD 4-71e kindjeAllis30Jan. 200824ste1e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje
En Roque Engime Allis Jetjekadetje en Tamara schrijven ook gewoon gezellig met ons mee!
Ik zou graag een nieuw vers topic openen. Voor iedereen die mee wil doen. Er zijn al aardig wat groepjes voor meiden die zwanger willen worden. Alleen bij de ene groep is 75% al zwanger (hartstikke mooi) en bij het andere groepje is er een ledenstop ingelast. En bij weer een ander groepje, "Zwanger worden na een miskraam" waar ik zelf helaas ook bij hoor is er een hoop pijn en verdriet en helaas telkens weer. Ik wil graag een nieuwe start en ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die met me mee willen doen?
Groetjes Aruba
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is erg rustig. Volgens mij kunnen wij wel wat nieuwe leden gebruiken!
Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 2008 UD feb.1e kindjeVibeke30 UD 24-61e kindjeGuppie30Maart 2008 UD 24 juni2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 UD 10-71e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008 UD 27 april 1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 1e kindjeShyte31UD 30 April 2e kindjeRing198127April 2007 UD 4-71e kindjeAllis30Jan. 200824ste1e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje
En Roque Engime Allis Jetjekadetje en Tamara schrijven ook gewoon gezellig met ons mee!
vrijdag 7 maart 2008 om 10:27
Hahahaha Simpel. Heb jij ook een baan waar je geen fluit doet? Ik werk 3/4 maanden per jaar en daarna niks meer te doen.
Ik ben vroeger heel vaak verhuist omdat mijn stiefvader bij de marine zat en omdat mijn moeder op Aruba woont en mijn Vader in Nederland. Sinds in samenwoon gelukkig niet meer geswitcht.
Ik voel me oké en steeds beter. Maar het is natuurlijk met ups and downs. Ik had zelf heel sterk het gevoel dat het niet goed zat en heb me daardoor misschien al onbewust kunnen voorbereiden en een plekje gereserveerd voor het verdriet.
Ik ben vroeger heel vaak verhuist omdat mijn stiefvader bij de marine zat en omdat mijn moeder op Aruba woont en mijn Vader in Nederland. Sinds in samenwoon gelukkig niet meer geswitcht.
Ik voel me oké en steeds beter. Maar het is natuurlijk met ups and downs. Ik had zelf heel sterk het gevoel dat het niet goed zat en heb me daardoor misschien al onbewust kunnen voorbereiden en een plekje gereserveerd voor het verdriet.
vrijdag 7 maart 2008 om 10:29
@Maxem: moet een goed gevoel zijn als het 2x is misgegaan dat je dan toch een hele gezonde (en flinke!) dame op de wereld kunt zetten. Geeft toch weer vertrouwen. Bij mij is dat na de miskraam we behoorlijk aangetast, dat ik weleens denk ligt het aan mij, kan ik ooit wel een kindje krijgen??? nu ja, je snapt wel wat ik bedoel. Maar aan de andere kant kan ik ook wel weer anders naar kijken: zo'n vroege miskraam komt gewoon nog best vaak voor en het zegt helemaal niets over je toekomstige zwangerschappen...
vrijdag 7 maart 2008 om 10:31
@Aruba: nou eigenlijk zat te doen, ik werk gewoon 5 volle dagen, de meeste dagen minimaal 1 uur extra, best druk en ook wel leuk, maar momenteel moet ik me echt naar mijn werk sleuren. Ligt volgens mij aan de tijd van het jaar, ik ben weer toe aan zon en licht en meer buiten zijn. Een paar weken geleden toen het zulk mooi weer was voelde ik me veel energieker, maar ja, nu is het weer zo'n grauwe zooi...
vrijdag 7 maart 2008 om 10:39
Ja die onzekerheid ken ik zeker. Eerst was ik onzeker of ik wel zwanger kon worden. Was trouwens net als Aruba 22 dat ik voor een kindje ging. En 24 toen ik moeder werd. Toen ik wist dat ik zwanger kon worden was ik weer bang dat ik alleen miskramen kon krijgen. Bij mijn 2e was ik ook weer heel bang voor een miskraam. Ik ben toen met 5 weken naar de huisarts gegaan en gezegt dat ik zo'n pijn had aan mijn rechterkant en dat ik zo bang was. Om een blindedarm uit te sluiten kreeg ik toen een hele vroege echo. Hahahaha dat was mijn bedoeling. Wel erg misschien maar zo zie je een brutaal mens heeft de halve wereld. We zagen toen bij bijna 6 weken al een kloppend hartje en alles was goed. Ik zat nog niet in de veilige zone voor zover je die hebt maar de stress was toen wel veel minder. Bij mijn eerste mocht ik al sneller een echo om uit de stress te zijn. Heel lief hoe ze toen meeleefde.
vrijdag 7 maart 2008 om 10:46
@Maxem: leuk zo jong moeder, ik las pas op een ander topic dat daar door mensen uit de omgeving echt heel stom op gereageerd wordt/werd. Stom hoor! Zelf ben ik er pas anderhalf jaar echt uit dat ik graag kinderen wil, vond het bij anderen altijd erg leuk maar wist niet of ik het zelf wel zou kunnen. Maar vanaf dat moment weet ik het heel zeker dat ik het graag wil. Zou dat soms ook komen door de biologische klok??? GRRR, als ik dat zo bedenk, voel ik me wel heel erg mutsig!!!
Goed te horen dat je snel een echo kreeg, lijkt me inderdaad wel een hele geruststelling.
Goed te horen dat je snel een echo kreeg, lijkt me inderdaad wel een hele geruststelling.
vrijdag 7 maart 2008 om 10:48
quote:maxem schreef op 07 maart 2008 @ 10:39:
Toen ik wist dat ik zwanger kon worden was ik weer bang dat ik alleen miskramen kon krijgen.
Dat ken ik ook dat gevoel. Mensen zeggen ook van; "maar je weet nu toch dat je tenminste zwanger kan raken" En weet ik dan ook dat ik ooit een gezond kindje op de wereld kan zetten? Nee... maar ik heb wel wat meer hoop door Maxem
Simpel: Maar heb je wel leuk werk?
Toen ik wist dat ik zwanger kon worden was ik weer bang dat ik alleen miskramen kon krijgen.
Dat ken ik ook dat gevoel. Mensen zeggen ook van; "maar je weet nu toch dat je tenminste zwanger kan raken" En weet ik dan ook dat ik ooit een gezond kindje op de wereld kan zetten? Nee... maar ik heb wel wat meer hoop door Maxem
Simpel: Maar heb je wel leuk werk?
vrijdag 7 maart 2008 om 10:51
vrijdag 7 maart 2008 om 10:53
vrijdag 7 maart 2008 om 10:55
Simpel. Ja ik vind het wel leuk dat ik er jong aan begonnen ben. Maar mijn vriend is 7 jaar ouder. Hadden wij even oud geweest dan had hij het zeker nog niet gewild. En ik was in gelukkige omstandigheid dat ik er voor kon kiezen, goede relatie, huis en baan. En iedereen kiest voor zijn/haar beste leeftijd. Al waren wij denk ik niet voor een 3e gegaan als ik nu achter in de 30 zou zitten. En het blijft spannend. Vaak heb ik nog zoiets van is het niet de gode verzoeken. Ik heb al 2 gezonde kinderen. Maar de wens is sterker.
vrijdag 7 maart 2008 om 10:56
@Aruba: ja hoor mijn werk is wel leuk, al kijk ik wel voorzichtig rond naar wat anders, maar daarmee ben ik niet heel actief bezig. Wat vooral leuk is dat ik heel veel met onze klanten van doen heb, dus met veel verschillende mensen praat. Ook met het oog op 2009 (als je begrijpt wat ik bedoel) wil ik dit niet zomaar aan de kant zetten. Ik zie wel, wie weet komt er iets heel gaafs op mijn pad en dan ga ik me daar gewoon in storten. En jij, heb jij leuk werk?
@Maxem: dat is wat mij betreft een van de meest kwetsende dooddoeners als mensen tegen je zeggen dat je "toch nog jong" bent. Ja, duh, dat weet je zelf ook wel, maar dat neemt niet weg dat je niet hartstikke verdrietig bent.
@Reeba: balen zeg dat je moet wachten, zit je er wel de hele dag mee in je hoofd. Hou ons wel op de hoogte hè!
@Maxem: dat is wat mij betreft een van de meest kwetsende dooddoeners als mensen tegen je zeggen dat je "toch nog jong" bent. Ja, duh, dat weet je zelf ook wel, maar dat neemt niet weg dat je niet hartstikke verdrietig bent.
@Reeba: balen zeg dat je moet wachten, zit je er wel de hele dag mee in je hoofd. Hou ons wel op de hoogte hè!
vrijdag 7 maart 2008 om 11:00
[quote]Aruba schreef op 07 maart 2008 @ 10:48:
[...]
Heel herkenbaar! Omdat je een keer zwanger bent geweest wat eindigde in een miskraam, wil helemaal niet zeggen dat je vervolgens heel makkelijk een gezond kindje kan baren! Heel vreemd dat mensen dit toch steeds zeggen... word er soms wel een beetje moedeloos van. Beetje hetzelfde gevoel als mensen in mijn omgeving zeggen ".. en dan neem ik een kind.." kan daar zo kwaad om worden..
[...]
Heel herkenbaar! Omdat je een keer zwanger bent geweest wat eindigde in een miskraam, wil helemaal niet zeggen dat je vervolgens heel makkelijk een gezond kindje kan baren! Heel vreemd dat mensen dit toch steeds zeggen... word er soms wel een beetje moedeloos van. Beetje hetzelfde gevoel als mensen in mijn omgeving zeggen ".. en dan neem ik een kind.." kan daar zo kwaad om worden..
vrijdag 7 maart 2008 om 11:04
Inderdaad ik NEEM een kind, daar kan ik dus echt niet tegen... Of pas geleden nog, een vriendinnetje vertelde dat ze over tijd was. Oké, ik wist niet dat jullie nog een kindje wilden! Nee, maar ja ff niet goed opgepast. En toen bleek dat ze toch niet zwanger vertelde ze dat met in dezelfde zin het woord "opgelucht". Mmmm, weet niet goed hoe ik dan moet reageren.
vrijdag 7 maart 2008 om 11:07
Reeba: Balen! Mag je toch zeker vanmiddag wel als eerste? Je laat ons wel weten wat er uit komt he.
Maxem en Simpel: Helemaal waar van dat Jong zijn. Je kan ook jong in de overgang gaan. Dus het is maar hoe je het bekijkt.
Maxem: Dat is toevallig mijn man/vriend is ook 7 jaar ouder.
Simpel: Ik werk bij een zorgverzekeraar als commercieel medewerker. Maar daar is alleen werk eind van het jaar (dan switchen mensen) Nu vul ik mijn tijd dus maar met forummen.
Maxem en Simpel: Helemaal waar van dat Jong zijn. Je kan ook jong in de overgang gaan. Dus het is maar hoe je het bekijkt.
Maxem: Dat is toevallig mijn man/vriend is ook 7 jaar ouder.
Simpel: Ik werk bij een zorgverzekeraar als commercieel medewerker. Maar daar is alleen werk eind van het jaar (dan switchen mensen) Nu vul ik mijn tijd dus maar met forummen.
vrijdag 7 maart 2008 om 11:11
vrijdag 7 maart 2008 om 11:20
vrijdag 7 maart 2008 om 11:25
vrijdag 7 maart 2008 om 11:29
vrijdag 7 maart 2008 om 11:31
vrijdag 7 maart 2008 om 11:32
Maxem: ik heb nog nooit zoveel verschillende adviezen gehad over het "wachten met een zwangerschap na een sectio". De adviezen wisselen van er meteen weer voor gaan tot 1 jaar wachten. Ik heb dit besproken met de gyn. die mijn keizersnede heeft gedaan en hij vertelde me dat de wond dicht zit en dat het litteken natuurlijk met de tijd sterker zal worden. Normaal adviseren ze idd een half jaar, maar onze situatie is anders. Als mijn zoontje was blijven leven dan denk je in principe nog niet eens aan een 2e binnen 6 maanden. Maar onze kinderwens is zo groot (vooral nu we papa en mama zijn, maar onze gevoelens nergens kwijt kunnen), dat we er gewoon weer voor mogen gaan. Het is ook nog niet zo, dat ik helemaal gefixeerd bezig ben met mijn vruchtbare dagen enzo. We zien wel wanneer het zo ver is!
vrijdag 7 maart 2008 om 11:39
@Aruba: leuk zo'n carrièreswitch, dat gaat je vast weer veel energie opleveren. Goed dat je dat aandurft! Dan zou ik de komende maanden nog maar lekker gaan genieten van je vrije tijd, want dan ga je het vast druk krijgen! Maar hopen op mooi weer, dan kun je lekker buiten zitten (en forummen)
@Guppie: maar is het niet ook zo dat je zelf ook wel aan je lichaam voelt of je er weer aan toe bent? Zeker in jullie geval kan ik me voorstellen dat je weer heel gauw zwanger wilt worden. Hoop op een snel succes! Wel heel knap van je dat je niet te veel gefocust (of schrijf je dat anders ) bent. Liefs!
@Guppie: maar is het niet ook zo dat je zelf ook wel aan je lichaam voelt of je er weer aan toe bent? Zeker in jullie geval kan ik me voorstellen dat je weer heel gauw zwanger wilt worden. Hoop op een snel succes! Wel heel knap van je dat je niet te veel gefocust (of schrijf je dat anders ) bent. Liefs!