Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 5 februari 2012 om 19:11
Jorn staat bij mij op het lijstje cejo.
Wat Jorrit betreft weet ik het niet... Mijn moeder heeft namelijk wel eens gezegd dat ze heel blij is dat ik geen jongetje was omdat ze de naam inmiddels vreselijk vindt. Nu gaat het er natuurlijk vooral om wat wij er van vinden, maar stiekem wil ik dan toch dat mijn ouders het ook leuk vinden...
Wat Jorrit betreft weet ik het niet... Mijn moeder heeft namelijk wel eens gezegd dat ze heel blij is dat ik geen jongetje was omdat ze de naam inmiddels vreselijk vindt. Nu gaat het er natuurlijk vooral om wat wij er van vinden, maar stiekem wil ik dan toch dat mijn ouders het ook leuk vinden...
dinsdag 7 februari 2012 om 11:29

zaterdag 11 februari 2012 om 23:02

zondag 12 februari 2012 om 08:38
zondag 12 februari 2012 om 14:17
Thanks eva! (Haha, bij jou zit de naam van mijn broertje er weer tussen. )
En kaet, de doopnaam van Karaman staat er ook tussen (is 1 letter verschil). Maar vond t wel grappig.
De naam van Kootje staat ook op mijn lijstje, maar die is al afgekeurd door karaman...
Ik ga zo mijn namenlijstje eens bijwerken. (Heul gestructureerd in excel) En dan moet karaman zijn werk maar eens gaan doen hoor!
En kaet, de doopnaam van Karaman staat er ook tussen (is 1 letter verschil). Maar vond t wel grappig.
De naam van Kootje staat ook op mijn lijstje, maar die is al afgekeurd door karaman...
Ik ga zo mijn namenlijstje eens bijwerken. (Heul gestructureerd in excel) En dan moet karaman zijn werk maar eens gaan doen hoor!
zondag 12 februari 2012 om 14:25
Karan: ik zag deze week bij de vk een geboortekaartje van Silvijn. Vind je dat geen mooie naam? Ik moet wel om je lachen, hoor! In een excel-bestandje... haha! Bij Blogster had ik al heel lang een naam in m'n hoofd. Blogman vond het een goed plan en klaar! Nu zeiden we voordat ik überhaupt zwanger was tegen elkaar: als we weer een meisje krijgen noemen we d'r .... En daar is het dus bij gebleven. Nooit lijstjes gemaakt dus en ook niet getwijfeld. (maar wij zijn misschien wel héél nuchter)

zondag 12 februari 2012 om 14:36
Bij ons ging het ook zo. Ko's naam wist ik al heel lang en man vond het goed. Bij Kaedootje heb ik net zo lang namen voorgesteld tot man er een mooie bij vond. Hij houdt zelf meer van namen zoals Rick en Dennis en Kevin en dat is eeeehm... niet echt mijn smaak Ben blij dat we er toch goed uitgekomen zijn samen.
zondag 12 februari 2012 om 20:54

zondag 12 februari 2012 om 21:26
Snoezepoes, wat dacht je van Jilles? Je spreekt het gewoon uit zoals je het schrijft!
Karan, mijn man vond dus ook geen enkele naam leuk. Mijn tip (per ongeluk achter gekomen!): stel een vreselijke naam voor! Ik stelde bij onze jongste een naam voor waar mijn man letterlijk hoofdpijn van kreeg. Het gevolg was dat hij daarna heel veel namen ineens heel leuk vond!
Karan, mijn man vond dus ook geen enkele naam leuk. Mijn tip (per ongeluk achter gekomen!): stel een vreselijke naam voor! Ik stelde bij onze jongste een naam voor waar mijn man letterlijk hoofdpijn van kreeg. Het gevolg was dat hij daarna heel veel namen ineens heel leuk vond!
maandag 13 februari 2012 om 11:34
@wipwap:
lastig, Hans pas niet echt bij de andere bijbelse namen. Je zou kunnen kiezen voor Aron Johannes. Of als tweede naam een vernoeming naar je man, dus Aron 'naam wipwapman' Hans.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om een naam tussen die van de twee opa's te zetten, opa Hans komt dan pas helemaal achteraan (is een gevoel hoor). Ik vind Aron Hans Samuel bijv. ook niet slecht klinken (maar ik weet dan ook niet wat 'metrum' betekent )
lastig, Hans pas niet echt bij de andere bijbelse namen. Je zou kunnen kiezen voor Aron Johannes. Of als tweede naam een vernoeming naar je man, dus Aron 'naam wipwapman' Hans.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om een naam tussen die van de twee opa's te zetten, opa Hans komt dan pas helemaal achteraan (is een gevoel hoor). Ik vind Aron Hans Samuel bijv. ook niet slecht klinken (maar ik weet dan ook niet wat 'metrum' betekent )

maandag 13 februari 2012 om 13:17
Johannes is dan weer de doopnaam van een van de opa's, maar ze worden dus allebei Hans genoemd. Ik vind het zelf niet fijn om dan voor Johannes te kiezen, al loopt het inderdaad wel mooi. Ik weet niet, ik heb dan het idee dat ik 1 opa 'passeer' omdat hij niet zo heet en alleen zijn naam ervan afgeleid is.
Aron of Myron wordt de naam. Myron (mieron) heeft tot nog toe onze voorkeur. Maar dan klinkt het weer gek, met Hans erachter. Myron Hans. Myron Samuel Hans.
En wat jij zegt mugske, daar heb ik ook aan gedacht ja. Vind het ook fijn om het als tweede naam te doen. Dan wordt het Myron Hans Samuel. *proeft namen* Of Myron Hans Jakob ofzo. Myron Hans Olaf? Myron Olaf Hans? Myron Jonas Hans? Myron Hans Jonas? (Man vindt 'Jonathan' niet mooi, dat zou dan wel weer lekker lopen) Moeilijk, moeilijk.
Bedankt voor jullie meningen! De naam van de papa klinkt er niet tussen, dat hebben we al geprobeerd. En een variatie op die naam past dan weer wel, maar dat wil mijn man dan weer niet
Aron of Myron wordt de naam. Myron (mieron) heeft tot nog toe onze voorkeur. Maar dan klinkt het weer gek, met Hans erachter. Myron Hans. Myron Samuel Hans.
En wat jij zegt mugske, daar heb ik ook aan gedacht ja. Vind het ook fijn om het als tweede naam te doen. Dan wordt het Myron Hans Samuel. *proeft namen* Of Myron Hans Jakob ofzo. Myron Hans Olaf? Myron Olaf Hans? Myron Jonas Hans? Myron Hans Jonas? (Man vindt 'Jonathan' niet mooi, dat zou dan wel weer lekker lopen) Moeilijk, moeilijk.
Bedankt voor jullie meningen! De naam van de papa klinkt er niet tussen, dat hebben we al geprobeerd. En een variatie op die naam past dan weer wel, maar dat wil mijn man dan weer niet

maandag 13 februari 2012 om 14:02
Wipwap, wij hebben bij onze eerste zoon beide opa's vernoemd. De namen passen niet persé bij elkaar. Twee zijn (volgens mij) tijdloos, de ander is ouderwets en eigenlijk een beetje boers (vind ik). De voornaam hadden we al jaren in gedachten en lag eigenlijk al vast voor ik zwanger was. Ondanks dat het samen niet echt geweldig klonk hebben we vernoemd zoals de namen zijn en er geen rare dingen mee gedaan of extra namen toegevoegd. Hoe vaak gebruik je nou eigenlijk die dubbele naam? Vrijwel nooit. En het staat alleen op een paar officiele documenten, in praktijk kom je de naam nooit tegen. Het vernoemen is een eer (vind ik) en het toevoegen van een extra naam alleen omdat het beter klinkt zou ik persoonlijk jammer vinden. Ik vind Myron Hans ook niet gek klinken. Het "bekt" misschien niet maar dat hoeft ook niet persé toch? Ik ben ondertussen helemaal gewend aan de 2 extra namen van mijn oudste en vind het ook niet meer raar klinken.
Bij onze tweede hebben we de voornaam uitgekozen bij de naam van mijn broer omdat we hem wilden vernoemen. We hadden nog helemaal geen naam in gedachten dus toen hebben we er wel rekening mee gehouden. En zo hebben we ook voor hem een hele mooie voornaam gevonden die in dit geval wel lekker bekt met de 2e naam.
Bij onze tweede hebben we de voornaam uitgekozen bij de naam van mijn broer omdat we hem wilden vernoemen. We hadden nog helemaal geen naam in gedachten dus toen hebben we er wel rekening mee gehouden. En zo hebben we ook voor hem een hele mooie voornaam gevonden die in dit geval wel lekker bekt met de 2e naam.