Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ bibianne, succes en veel plezier vandaag

@ Lian, hopenlijk wil het snel lukken!

@ Elly net als max vroeg ik me ook af of je nu een andere start2run doet?

@ Kipkerrie wat zei de fysio

@ max jij loopt echt lekkere afstanden he?

Ik heb net 6,5km gelopen. Heerlijk! Op zich was de route vrij saai. 2x fietspad heen en terug, maar dat was goed sneeuwvrij gemaakt. Maar het zonnetje en de prachtige sneeuw maakte dat dubbel en dwars goed! Het voelde nu ook niet zo koud aan als eerder deze week. Toen stond er zoveel wind.

Feb. 11,5

Heel 2012 75,5 km
Bibianne, succes vandaag!!!

Jeetje, wat een bikkels zijn degenen die gelopen hebben

De Fysio heeft me nieuwe oefeningen gegeven. Over 2 weken moet ik terugkomen en dan moet het echt wel beter gaan. Zo niet, dan zetten we plan B in. Ik ben benieuwd!
Het is gelukt vandaag, heb 18 km gelopen. Het loopt zo veel makkelijker als je met ze allen loop.

Ik had de garmin ingesteld op 9 km p/u en liep de hele tijd voor op schema. Bij de 2de drinkpost ben ik gaan wandelen om even wat te drinken en een energie reepje op te eten, toen ik achter lag op schema ben ik weer gaan rennen en liep de rest weer voor op schema.

Kwa conditie is het geen probleem in dit tempo alleen de benen ga je wel voelen op het einde.

Ben 2750 ste geworden en 777 ste van de vrouwen in een bruto tijd van 2.04.44 en netto 2.00.30.

Ik ben super trots op mezelf, heb het toch maar mooi gedaan.
Gefeliciteerd bibianne!! Wat goed zeg! Je mag inderdaad super trots zijn op jezelf! Echt geweldig. Geniet maar lekker van je prestatie!
@ judith: het gaat hier ook wel makkelijk: de lucht is schoon, het is mooi en soms móet je wel even doorlopen, want er is nou eenmaal geen zijstraatje om af te slaan als ik over de weg loop. verder loopt het gewoon wel makkelijk als het genieten is

@ kipkerrie: hoop dat het allemaal gaan meevallen en dat plan b niet nodig is

@ bibianne: goed gedaan! lijkt me een hele lastige afstand. was het een mooie run? het zal wel mooi zijn geweest nu met de sneeuw. had je er verder weinig last van?

fijne week meiden!
@Linda

Inderdaad, dan gaat t ook niet zo snel vervelen.

Vind dat allemaal erg leuk om te doen, maar t moet niet zo zijn dat ik elke dag aan t sporten ben, want t kan ook een verslaving worden;)

@Tomaatje

Weet je wat ik nog t leukst vind van de zumba? De leuke dansjes die verzonnen worden door onze juf;)

Geen enkele zumba is t zelfde. Vriendin van mij doet ook aan zumba, maar die krijgt niet zo leuk les als wij….

@Lian

Deze Evy heeft veel leukere muziek en zelfs veel tips, dat miste ik wel erg bij de 1e Evy reeks.

Mis nu alleen de warming up, vind dat ze die er nu wel bij had kunnen doen.

Enne volgens mij kan je gewoon sporten hoor tijdens je zwangerschap. Net zolang tot je t niet meer kan, tenminste, dat hoor ik altijd;)

@Max en Judith

Geen andere, maar nieuwere van onze Evy….Met veel leukere muziek, wel ander schema en meer tips…

@Bibianne

Jeetje, lees ik ff niet, zit jij zo op de 18km?

Heel goed van je;)

Vandaag les 14 van Evy 2011 gelopen.

1x 4 min 2x5 min en weer 1x4 en tussendoor weer wat gewandel.

Het was erg koud en vroeg me af, waar beginnen we aan en we hadden t zo koud.

Geen handschoenen dus bevroren vingers en op een gegeven moment ging t lopen zo heerlijk en kreeg zelfs warme handen…

Als ik eerlijk ben, vind ik dit weer t beste eigenlijk om te lopen.

Heb er van genoten…. Nu proberen weer 3x in de week te gaan. Was weer 2x de klad ingekomen…

Iedereen succes met lopen….
Hallo meiden!

Hehe... Na 4 weken niet lopen eindelijk weer gelopen! Op vakantie geweest,met ons bedrijf op een beurs gestaan en daarna kwam het er maar niet van. Vanavond 7 gelopen, ging prima.

Bibianne, gefeliciteerd met de 18! Knap!

feb 7 km - totaal 2012 46
Vanavond wel wat meer gelopen dan de vorige keer, maar merkte wel dat de luchtvochtigheid erg hoog was.

Jammer dat ik daar gelijk last van heb, terwijl ik niks aan mijn longen heb.

Ben benieuwd wie t nog meer hebben.
Elly, geen last van gehad vanavond. Lijkt me wel vervelend. Wat is eigenlijk sh bam?
Elly ik heb er ook geen last van gehad.

Heb gister heerlijk 40 minuten gelopen. Mag weer uitbreiden van de fysio, dus ben helemaal happy.

Had gister ook voor het eerst mij nieuwe Nike Jack aan. Wat een heerlijk jasje. Lekker warm en hield de wind goed tegen. Het was even zoeken voordat ik hem had gevonden. Uiteindelijk had een internetwinkel uit Engeland hem nog.
Oei.. Ik wilde vandaag weer gaan lopen maar joh! Wat een spierpijn van donderdag!!! Toch een beetje te fanatiek geweest na 4 weken niet lopen.

Is het nou handig toch rustig te gaan lopen of rust houden??
Nou ja.. heb al gelopen. Lekker rustig aan gedaan, 6km.

Ik vind de kou trouwens heerlijk! Verder nog lopers?

Feb 13 km - Totaal 2012 52 km
Nee, niet meer gelopen - wilde wel, maar er kwam elke keer weer wat tussen waardoor het niet meer lukte. Net wel een flink eind geschaatst, in totaal twee uur op het ijs geweest! Was heerlijk en had eigenlijk erna nog wel even willen lopen, maar door het schaatsen nu in bezit van een geweldige blaar, geen blarenpleisters in huis, blablabla.... oftewel, het is er helaas nog steeds niet van gekomen. Maar wie weet, vlg week nieuwe kansen, heb namelijk wel zin, helemaal als ik jullie verhalen weer lees.Vind de kou ook lekkerder dan gedacht om te lopen. Vandaag trouwens wel wat dunnere (nike) handschoenen aangeschaft voor t lopen, gebruikt bij t schaatsen, werkte prima.
Bibianne, wat knap en ook een goede tijd!

Sokkie, Is de spierpijn weer helemaal weg?

Max, ben je weer in de UK?

Hier ook iets te enthouisast geweest. Want ik had weer wat last van me lies. Toch raar hoor, want het is nu al meer dan een jaar geleden. Nu eventjes niet meer gelopen, en ga morgen weer rustig een stukje doen, maar geen half uur meer. Ik denk dat ik weer met wat meer regelmaat moet gaan lopen, en wat langzamer moet opbouwen.

Dit weer vind ik ook super om te lopen. Veel lekkerder dan in de zomer en alles is zo mooi als het zo wit is!
Ha meiden! Ik zie nog fanatieke lopers & lopers waarbij het er even niet van kwam om te lopen.

Ik sluit me even bij de laatste groep aan. Heb het onwijs druk gehad met het werk & vorige week weer een beetje last gehad van mijn blessure. Dus een weekje rust was goed voor me denk ik. Gisteren weer even gelopen, heb 20 minuutjes op n traag tempo gedaan, ging goed. Dus wellicht deze week weer de draad oppakken.

@ Bibianne, wat knap zeg! Nadien nog last gehad van je spieren?

@ Sokkie & Judith, goed bezig! fijn dat het lopen weer goed gaat!

@ Lian, die lies blijft dan misschien toch een zwakke plek. Zijn daar oefeningen voor? Hoe ging het gisteren?
@lian: zaterdagavond nog wel spierpijn maar zondag helemaal weg! Vervelend dat je liesblessure blijft opspelen! Dan denk je dat je het zo rustig aan doet, en dan is het nog niet goed.

@Judith: welk nike jack heb je?? Fijn dat ie zo goed bevalt.

@Linda: Hai! Das lang geleden! Leuk dat je weer loopt!

Vandaag weer lekker gelopen, wilde een 10 lopen, maar ging eigenlijk best lekker, dus rondje een beetje uitgebreid. Ik heb een functie op mijn hardloopapp ontdekt trouwens! Een meneer vertelt mij de ene minuut hoeveel km ik per uur loop, en de volgende minuut hoe veel km ik al gelopen heb en hoeveel tijd er is verstreken. Toen ik nog ongeveer 2 km moest voor ik thuis was zat ik op 11,3 en toen dacht ik, nou, dan wil ik de 15 ook wel halen! Dus de straat nog 3 x op en neer gerend en 15 gelopen. Voelt weer goed.

Totaal februari: 28 km - Totaal 2012: 67 km
Zo, even niet geschreven, maar wel braaf gelopen hoor! Vorige week zondag was ik te schijterig om te lopen, was bang voor gladheid. Ben daarom naar de sportschool gegaan om op de loopband te gaan, maar daar kreeg ik snel spijt van. Het is daar wat warm en na 10 minuten werd ik al gek van de hitte, uiteindelijk maar 5 km gedaan terwijl ik 10 van plan was. Volgende keer trotseer ik de gladheid!

Vrijdag heb ik wel buiten gelopen, 10 km, ging goed, en gisteren voor het eerst 15 km! Ik liep alleen voor mijn doen net iets te hard voor een training, heb er 1 uur en iets minder dan 28 minuten over gedaan, in het tempo waarin ik normaal de 10 km loop, was net iets te veel van het goeie. Toen ik 's avonds een sprintje naar de trein moest trekken (want anders moest ik een half uur wachten en het was al laat) deed mijn hele lichaam pijn, haha. Maar vandaag was ik weer hersteld. En leuk om te weten dat het kan als het moet, voor bij een loop. Dan moet die 10 toch ook veel sneller kunnen! Ik denk dat ik wat te hard ging omdat het idee van 15 km zo lang was, dat ik een beetje vaart wilde maken.

@Sokkie: goed dat je er weer bent en meteen weer goed bezig!

@Elly: ik heb ook een hele leuke 'juf' bij Zumba, bij de sportschool vind ik er niet zoveel aan met iedere keer dezelfde les mills instructie, doe het bij een dansschool en dat bevalt goed! Kijk er iedere keer naar uit, ook omdat ik het met vriendinnen doe.

@Bibianne: super knap je 18 km! Smaakt het naar meer of ga je weer terug naar wat kortere afstanden?

Ik moet even gaan tellen hoe het nu zit met mijn kilometers, in ieder geval 40 in februari maar volgens mij heb ik van januari ook nog niet alles meegeteld, post het volgende keer wel weer.
Tomaatje!

Ik zat zojuist nog aan je te denken, vroeg me af of je nog liep!

Nou, en hoe!! Goed bezig!!!
Lekker bezig meiden Ik hoorde dat het inmiddels dooit bij jullie dus dat is lekker. Geen excuses meer voor niet lopen nu Ik loop ook nog lekker door hier. Eenmaal per week een langere duurloop (ongeveer 20 km), verder afwisselend andere rondjes, soms 15, soms korter en sneller zoals vandaag om de afwisseling er een beetje in te houden. Het is lekker weer, vandaagwell wat wind maar dat is ook altijd een goeie oefening. Ik ben ingeloot voor de great north run in september dus dat is leuk (halve marathon). Dat is dan nummer 3 voor 2012. Het is hier erg mooi, vooral de schone lucht is natuurlijk zalig om mee te lopen. Ik ben erg blij dat ik hier kan zijn in plaats van thuis, want met mijn hart en longen zou de kou niet echt fijn zijn geweest Ik doe verder erg mijn best qua oefeningen maar het is niet altijd even best qua problemen en pijn. Maar goed, de schaapjes hier voor mijn raam zijn leuk -) Wat dat betreft is het natuurlijk wel erg fijn dat ik hier weer kan 'overwinteren'.

@ bibianne: ik heb voor jou geen kilometers. is niet belangrijk maar omdat de tabellen er toch zijn is het misschien leuk om te updaten weer

@ linda: hoe voelt het nou allemaal?

@ lian: rustig opbouwen weer?

@ judith: welk jasje heb je nu?

@ elly; hoe is het nu qua weer en ademhaling?
Max, wat gaaf dat je bent ingeloot!! Gefeliciteerd! Heb even op je site gespiekt, waar zit je? UK? Prachtige foto's!
Hoi hoi iedereen,

Zie dat vele ook goed bezig zijn. Ik loop ook nog steeds braaf met Evy!!!

Ben ondertussen al bij les 14 en nog steeds stomverbaasd dat het lukt, hahahahaa!!

Merk dat mijn omgeving ook verbaast is dat IK het nog steeds volhou MAAR het is gewoon verslavend. Ik voel me echt rot als het lopen 1 dagje verschuif.

@elly40- ik had het 3 dagen geleden ook, na de eerste 2 min rennen werd ik ineens heel kortademig. Ik weet het ook aan de luchtvochtigheid na 1 min lopen was het over en kon ik gewoon verder.

Vandaag weer knallen , ik ben er klaar voor!!!
Haha, Sokkie, ik heb weer een keer gelopen, daar is tot dusver alles mee gezegd ;) Dat op en neer rennen van de straat herken ik! Maar dan om destijds de 8 km vol te maken. Leuk is dat dan he!

Tomaatje, wat goed, die 15 km! En zo snel ook!

Max, proficiat met je inloting! (is inloting eigenlijk een Nederlands woord?) Goed om te horen dat het 'overwinteren' je goed doet!

Vuurtje, leuk dat je zo fanatiek bent! Verslavend is het he!

Mijn blessure die weer even terug was, is nu weer weg. Alleen nog niet gelopen verder deze week. Werk deze week onwijs veel en dat zal volgende week ook nog wel zo zijn. Dus even kijken of er ergens een gaatje (& energie en zin) is om te gaan lopen.
Hoi Dames, nu het voetbalseizoen van mijn vriend weer is begonnen heb ik ook tijd om te gaan hardlopen.

Ik ben dus echt een beginner en denk dat ik maar ga harldopen met evy!

Helaas kan ik vandaag niet beginnen, maar morgen ben ik lekker op tijd thuis en kan ik nog voor het eten gaan.

Ben benieuwd hoe het gaat!
Enjoy!
@mizzlizz: Leuk! Heel veel succes, laat je weten hoe het ging?
Hoe is het gegaan Mizzlizz? Welkom hier!

Ik heb gisteren weer gelopen! Zo hard als ik kon, (ik weet het, totaal niet verantwoord) want moest wat frustraties kwijt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven