Onzeker na 1e date

12-02-2012 23:59 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week voor het eerst een date gehad via internet.

We hadden al 2 maanden contact en ik had hem al eerder gevraagd om iets af te spreken en daar reageerde hij elke keer wel heel enthousiast op, maar er kwam maar geen datum.

Afgelopen week was het dan eindelijk zover en ben ik bij hem geweest.

Het was super gezellig en we hebben echt over van alles gekletst (ik ben niet zo'n prater van mezelf, dus dat was wel erg fijn dat ik zo goed met hem kon praten).

Om een uur of 11 heb ik maar gezegd dat ik eens richting huis ging, omdat ik niet wou dat hij het als eerste zou zeggen, ook al wou ik eigenlijk nog wel blijven.

Uiteindelijk ben ik een half uur later vertrokken en hebben we heel netjes afscheid genomen met 3 kusjes. Ook moest ik iets laten weten als ik weer veilig thuis was.

Toen ik thuis was heb ik dat dus gedaan en kreeg ik bericht terug dat hij het erg gezellig vond en heb ik terug gestuurd dat ik het ook gezellig vond en of het voor herhaling vatbaar was. En dat was het.

Eigenlijk wijst alles er naar mijn idee op dat hij mij ook ziet zitten (en ik vind hem stiekem volgens mij leuker dan ik zelf door heb) en toch ben ik ontzettend onzeker.

Ik blijf maar denken dat het nu weer zo lang gaat duren voor een vervolg date komt en ik wil het deze keer wel echt vanuit hem laten komen.

Nouja ik wou gewoon graag even mijn verhaaltje kwijt en eens zien hoe jullie erover denken.
Nee dat niet. Meer het feit dat het zo lang geduurd heeft voor we eindelijk de 1e date hadden nadat ik dat al een paar keer had aangegeven. En dat hij ook pas zo laat de 2e date wil, ondanks dat hij wel enthousiast reageerde.

Ik sta momenteel echt op het punt om het allemaal af te blazen, want zo is het gewoon echt niet leuk meer.

Hij stuurt me wel gewoon berichtjes en als ik iets stuur krijg ik ook gewoon een reactie terug.
Huh? De vorige dat was toch een week geleden? Ik kan ook niet altijd meteen de week erop, die jongen heeft gewoon een leven! Of moet hij z'n agenda meteen vrijmaken en van alles afzeggen? Je zit je idd druk te maken om niks.
Nee hij hoeft zijn agenda niet meteen leeg te maken, maar ik dacht dat 2 weken erg lang was.

Misschien is dat niet zo? Ik ben helemaal niet bekend in het dating circuit, want eerdere relatie's kende ik de man al langer en dan is het toch anders.

Maar fijn om te horen dat 2 weken ertussen helemaal niet te lang is, dan zit ik er naast.
Hij wil afspreken, hij stuurt steeds berichtjes of wat terug. Ja dat is een goed teken toch! Misschien had hij dat tussenliggende weekend al maanden wat staan. Je maakt je nu druk om niks.

Als er altijd weken tussen zitten als je wat af wilt spreken dan is het wat anders. Maar je hebt nu pas 1 date gehad, relax
Ja bedankt voor jullie reacties. Doet me goed.

Ik heb ook weer ingezien dat ik me vreselijk aan stel en ik ga er nu mee ophouden.
Twee weken is niet lang hoor. Zo lang duurde het bij ons ook ongeveer. En hij stuurt de hele tijd leuke smsjes, dus ik zou me iig geen zorgen maken. Het feit dat hij al naar jou toe wilt komen zegt al heel wat, toch?
Toen ik mijn vriend bij het uitgaan ontmoette, hebben we die daaropvolgende week steeds gesmst, en voor dat weekend erop een date gepland. Die was zo ontzettend leuk en gezellig dat ik de volgende ochtend pas om 06,00 uur thuis was. Geen sex, wel zoenen. Hij wilde tijdens de 1e date al weer afspreken voor het weekend erop, maar dan kon ik niet, want zou met een vriendin een weekendje weg gaan. Dus tussen onze 1e en 2e date zat ook 2 weken.

Weekend na 2e date zou ik die zondag op vakantie gaan, we hebben nog wel vrijdagavond toen wat afgesproken (hij had speciaal voor mij zijn afspraak met zijn zus van zaterdagavond naar vrijdagavond omgezet), maar daarna zat er weer 2 weken tussen. Tja soms heb je dat, je kunt niet ineens al je plannen omzetten, omdat je opeens een leuke man/vrouw ontmoet.

Dus hij kan mss ook al wel wat plannen hebben, maar jullie hebben toch steeds contact, dat is belangrijk, dan komt die vervolgdate vanzelf wel.
Hoi Onzekermeisje, ik lees met belangstelling mee. Ik heb een leuke jongen leren kennen tijdens een groepsreis, en we hebben een afspraak voor volgende week! Ik heb ook geen ervaring met daten dus ik lees hier graag wat ervaringen.

Bij jouw verhaal dacht ik: misschien wil hij niet te gretig overkomen? Dus de tweede date is "verantwoord" 2 weken later. Je kunt toch ook moeilijk zeggen dat je MORGEN wil afspreken, lijkt me? Te gretig zou ook kunnen afschrikken.

Ik heb trouwens geen idee hoe ik mijn komende afspraak moet zien. Een "eerste date" is het niet echt, want we kennen elkaar dus al een week via die reis. Maar het is wel de eerste keer dat we samen iets afgesproken hebben. Spannend!

Ik vind die opmerking van Emaille een hele goede: de eerste date is er een om af te tasten, niet om smoorverliefd te worden.

Succes en geniet van jullie contact!
@onzekermeisje: zullen we forumvrienden worden?
quote:koolmeesje123 schreef op 18 februari 2012 @ 12:58:

Hoi Onzekermeisje, ik lees met belangstelling mee. Ik heb een leuke jongen leren kennen tijdens een groepsreisWas het een singles reis?
quote:martin81 schreef op 18 februari 2012 @ 19:52:

@onzekermeisje: zullen we forumvrienden worden?ru kidding, creep!
quote:martin81 schreef op 14 februari 2012 @ 15:59:

Waarom denk je dan dat ze voor mij een lekker jong ding is?

Zeg Martin, jij hebt toch een vriendin?

Maar on topic: ik vind 2 weken wel lang maar dat is nu eenmaal vaak zo als je elkaar net kent. Dan ga je niet alles verzetten, heb je vaak al plannen (zeker in Nederland, planland)

Maar als je tussendoor gewoon regelmatig telefonisch etc contact hebt is het prima toch?
quote:Marsepeintje schreef op 18 februari 2012 @ 20:08:

[...]

Zeg Martin, jij hebt toch een vriendin? Ja, zeker.... kleine 2 maanden nu. Gaat erg goed!
quote:martin81 schreef op 18 februari 2012 @ 20:17:

[...]

Ja, zeker.... kleine 2 maanden nu. Gaat erg goed!Trouwens...je quote sucks...maar dat terzijde
Onzekermeisje, hoe is je weekend? Hebben jullie nog leuk contact en heb je je zorgen een beetje los kunnen laten?

Marsepeintje, het kan idd zijn dat je al plannen hebt waardoor er 2 weken tussen zitten. Maar ook als dat niet zo is, ik denk dat dat ook beter overkomt, niet te gretig. Als mijn date komende zaterdag een vervolg krijgt ga ik waarschijnlijk ook "cool" voorstellen om dat een week of 2 later te plannen (terwijl ik eigenlijk wel morgen wil!). Of geeft dat de verkeerde signalen af?
@koolmeesje, we hadden weinig contact de afgelopen dagen, maar vandaag wel weer goed contact gehad, dus heb het inmiddels wel van me af gezet en wacht gewoon de komende date af. Ik ben ook nogal een negatieve denker en dat maakt ook dat ik er zo allemaal over ga denken. Maarja dat is weer een ander probleem.
Fijn, Onzekermeisje! Geen zorgen maken hoor, jullie hebben contact en hij komt naar jou. Dus negatieve gedachten zijn nergens voor nodig, probeer de komende date maar lekker te genieten en je zult vanzelf wel zien hoe het loopt. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan!

Woensdag is jullie date, toch?

Ben jij ongeduldig? Ik wel voor zaterdag, en dan duurt een week nog best lang!
haha ja ik ben ook best ongeduldig. Weet het ook al sinds maandag dus duurt best lang. Voor jou nog langer wachten dus.
quote:Marsepeintje schreef op 19 februari 2012 @ 04:47:

[...]

Trouwens...je quote sucks...maar dat terzijde Ik had eerst een ander. Weet je die nog?
Onzekermeisje, jij hoeft lekker niet meer zo lang te wachten. Overmorgen al! Ga je thuis koken? Weet je al wat je aan gaat trekken?

Verder gewoon lekker ervaren hoe het gaat. In ieder geval zul je een gezellige avond hebben, want vorige keer was ook gezellig!

(Dat hou ik mezelf tenminste ook voor)
Onzekermeisje, veel plezier morgen! Ik hou het topic in de gaten.
@Koolmeesje, nee ik ga niet koken. Hij komt pas wat later.

Dat is maar beter ook, want als ik ga koken dan rent hij gelijk al weg vrees ik haha.

@Maudi, bedankt en natuurlijk zal ik even updaten hier hoe het was.
Ik hou het ook in de gaten!

Remember de Wet van Martin.
Haha nee ik zou er ook niet naar uitkijken om te moeten koken. Beter na het eten afspreken inderdaad, of in een restaurant.

Ik benijd je wel hoor dat het morgen al is! Veel plezier!

Ik ben benieuwd naar de update!
Vanavond is het zover! Heel veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven