Volslank beter in bed

17-02-2012 09:26 1044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Martin81 heeft dit topic gekraakt en overgenomen.

Ontzettende non-valeur dat je bent... Je topics zijn te stompzinnig en niveauloos voor woorden.

Ik hoop dat je nu geen topic meer gaat openen.
quote:Dana schreef op 18 februari 2012 @ 00:53:

[...]

Het is het enige onderwerp waar het om gaat en waar de discussie om zou moeten draaien.

Denk je nou werkelijk dat er in tijden en culturen waar de commercie niet zo diep in het leven is doorgedrongen als in de onze, net zo verhit gediscussieerd wordt over dik versus dun? Welnee, dan is het gewoon een gegeven dat de een een andere aanleg heeft dan de ander en dat sommige mensen zich meer aangetrokken tot het ene lichaamstype en anderen tot een ander. Of dat er ook mensen zijn die het hele lichaamstype niet zo kan boeien, die op hele andere eigenschappen vallen.

Het is de commercie die maakt dat we de hele tijd maar denken dat uiterlijk en gewicht aan een steeds nauwer en knellender ideaalbeeld moeten voldoen. Dat is het echte probleem.

Want onzekere mensen, die geven lekker veel geld uit (aan eten, aan afslankpillen, aan kleding, noem maar op). En daar draait het om, voor het bedrijfsleven.

Willen we daar tot in het oneindige in meegaan?

Dat is de vraag.

Maar om daar voor jezelf een keuze in te kunnen maken, moet je je er wel eerst van bewust zijn dat het zo werkt, in onze huidige samenleving.

beste post van dit topic.

hulde.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:51:

[...]

Ik voel me net een LP nu, maar ik roep het nog een keer KIJK NAAR DE TITEL

over de rug van slanke mensen...

geen happy sunshine topic dus, zoiets kom ik écht niet verstieren, ik ben er helemaal niet op uit om iemand de put in te lullen, kom nou. Maar ik ga ook geen show opvoeren.Mens, lighten up! De titel vind jij al provocerend? Dit ga je niet menen he? En niemand vraagt je hier een show op te voeren, waar heb je het over? Alsjeblieft zeg.
Ik schrijf wat ik wil schrijven Iris, get used to it!
quote:xalliesuper schreef op 18 februari 2012 @ 00:48:

Ja waar ik wel niet goed van wordt zijn die magere/slanke gratenpakhuizen die dan klagen dat ze te dik zijn.

Dat zou verboden moeten worden...Helemaal mee eens. Dat is net zo irritant als wanneer een dik persoon steeds zou roepen dat ze veel te dun is en een manier moet zoeken om aan te komen..... Maar dat kan niemand zich dan weer voorstellen waarschijnlijk.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:49:

[...]

Rooss: dit bedoelde ik dus.

Ik voel me niet aangesproken ( ik wil zelf juist graag wat voller zijn)

maar ik ben ook weleens onzeker als slank persoon. Ja, dat kan!

Ik heb teveel nare shit naar mijn hoofd gekregen door dikkere vrouwen, ja daar zit bij mij zeker wel een ergenis denk ik.

Kom op zeg. Je ként de mensen in je omgeving toch? Je ziet ze toch voor de spiegel staan en vreselijk tevreden zijn? Je weet toch wie er in je omgeving met onzekerheden kampt en wie niet? Als ik weet dat mijn slanke vriendin onzeker is zal ik haar nooit maar dan ook nooit pesten met bonbons of wat ook. Maar die prachtige vriendin die van zekerheid zowat uit elkaar knapt en dan zichzelf quasi sneu bekijkt en verzucht dat ze echt wat aan de lijn moet doen.. I don't buy it.

Ik heb een prachtige vriendin van mijn leeftijd, hartstikke slank, is nu een ietsje aangekomen en daar baalt ze van. Snap ik heel goed. En ik snap ook heel goed dat ze terug wil naar minder.

Het gaat om de mensen waarbij het heul heul dik erboven op ligt.

En andersom is dat net zo. Mijn overduidelijk ongelukkige te dikke vriendin hoeft me ook niet te vertellen dat ze zo tevreden is met haar buik billen en benen als de ongelukkigheid eraf straalt.

Zo hehe... dat was dat. Zitten we een beetje op één lijn, all?
quote:Letgo schreef op 18 februari 2012 @ 00:54:

[...]

Als ik jou zo hoor/lees overeet jij je gruwelijk en heb je de mazzel dat je er niet dik van wordt. Dikke vrouwen doen hetzelfde, alleen worden er wel dik van. Die vrouwen zijn dan opeens zwak?

Dan lees je dus slecht. Ik kan eten als een bouwvakker, maar dat doe ik dus niet.

En verder poch ik niet doorlopend over mijn figuur, maar ben ik er wel blij mee en ik meld mijn maten als dat van pas komt (en dan ook alleen dan).

En tenslotte vind ik ze niet zwakker dan iemand anders met een andere menselijke zwakheid.

Pffft lees jij mijn posts wel goed?
Letgo, als je al mijn posts gelezen hebt, zul je ook gelezen hebben dat ik me in dit topic kwetsbaar heb opgesteld over mijn figuur, en helemáál niet als trotse dunne vrouw.

Ik vind jou gewoon niet sterk in deze discussie.
quote:Letgo schreef op 18 februari 2012 @ 00:56:

[...]

Helemaal mee eens. Dat is net zo irritant als wanneer een dik persoon steeds zou roepen dat ze veel te dun is en een manier moet zoeken om aan te komen..... Maar dat kan niemand zich dan weer voorstellen waarschijnlijk.Klopt en dat gebeurt niet...
quote:xalliesuper schreef op 18 februari 2012 @ 00:55:

Ik schrijf wat ik wil schrijven Iris, get used to it!

Zo dat is een volwassen reactie meid.

Tja dan ook niet zeuren als dikke mensen vette varkens worden genoemd hè, want dat mag dan blijkbaar ook .
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:51:

[...]

Ik voel me net een LP nu, maar ik roep het nog een keer KIJK NAAR DE TITEL

over de rug van slanke mensen...

geen happy sunshine topic dus, zoiets kom ik écht niet verstieren, ik ben er helemaal niet op uit om iemand de put in te lullen, kom nou. Maar ik ga ook geen show opvoeren.

Eens.

Als iemand een topic zou openen om te zeggen dat slankere mensen beter/leuker/whatever zijn dan dikke, dan is het forum (in mijn ogen terecht) te klein. Want dat mag je niet zeggen, dat is mensen de grond in trappen etc.

Maar andersom mag het wel, kennelijk. Dat zijn inderdaad twee maten. Erg jammer. Het bekende oude verhaal van de splinter en de balk...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 18 februari 2012 @ 00:53:

[...]

Het is het enige onderwerp waar het om gaat en waar de discussie om zou moeten draaien.

Denk je nou werkelijk dat er in tijden en culturen waar de commercie niet zo diep in het leven is doorgedrongen als in de onze, net zo verhit gediscussieerd wordt over dik versus dun? Welnee, dan is het gewoon een gegeven dat de een een andere aanleg heeft dan de ander en dat sommige mensen zich meer aangetrokken tot het ene lichaamstype en anderen tot een ander. Of dat er ook mensen zijn die het hele lichaamstype niet zo kan boeien, die op hele andere eigenschappen vallen.

Het is de commercie die maakt dat we de hele tijd maar denken dat uiterlijk en gewicht aan een steeds nauwer en knellender ideaalbeeld moeten voldoen. Dat is het echte probleem.

Want onzekere mensen, die geven lekker veel geld uit (aan eten, aan afslankpillen, aan kleding, noem maar op). En daar draait het om, voor het bedrijfsleven.

Willen we daar tot in het oneindige in meegaan?

Dat is de vraag.

Maar om daar voor jezelf een keuze in te kunnen maken, moet je je er wel eerst van bewust zijn dat het zo werkt, in onze huidige samenleving.Je reageerde op mijn post, dus reageer ik ook maar even. Ik bedoel dus eigenlijk hetzelfde. Daarom zeg ik ook...de discussie wordt doodgeslagen. Als het dun vanuit de media het ideaal blijft zijn er zoveel mensen te dik. Dan kun je heel hard roepen dat dat het ideaal is. Maar dat maakt het nog geen werkelijkheid.
quote:Rooss4 schreef op 18 februari 2012 @ 00:57:

[...]

Kom op zeg. Je ként de mensen in je omgeving toch? Je ziet ze toch voor de spiegel staan en vreselijk tevreden zijn? Je weet toch wie er in je omgeving met onzekerheden kampt en wie niet? Als ik weet dat mijn slanke vriendin onzeker is zal ik haar nooit maar dan ook nooit pesten met bonbons of wat ook. Maar die prachtige vriendin die van zekerheid zowat uit elkaar knapt en dan zichzelf quasi sneu bekijkt en verzucht dat ze echt wat aan de lijn moet doen.. I don't buy it.

Ik heb een prachtige vriendin van mijn leeftijd, hartstikke slank, is nu een ietsje aangekomen en daar baalt ze van. Snap ik heel goed. En ik snap ook heel goed dat ze terug wil naar minder.

Het gaat om de mensen waarbij het heul heul dik erboven op ligt.

En andersom is dat net zo. Mijn overduidelijk ongelukkige te dikke vriendin hoeft me ook niet te vertellen dat ze zo tevreden is met haar buik billen en benen als de ongelukkigheid eraf straalt.

Zo hehe... dat was dat. Zitten we een beetje op één lijn, all?

ja, dit is een open deur, natuurlijk ben ik het hier mee eens. De lullig opmerkingen kwamen natuurlijk ook niet van vrienden of hele goeie bekenden. En andersom ga ik die ook niet zitten beledigen.

En aanstellers heb je altijd, en daar maak ik korte metten mee.
quote:iris1969 schreef op 18 februari 2012 @ 01:00:

[...]

Zo dat is een volwassen reactie meid.

Tja dan ook niet zeuren als dikke mensen vette varkens worden genoemd hè, want dat mag dan blijkbaar ook :sarastis.Ach mens get a life!
quote:Dana schreef op 18 februari 2012 @ 01:00:

[...]

Eens.

Als iemand een topic zou openen om te zeggen dat slankere mensen beter/leuker/whatever zijn dan dikke, dan is het forum (in mijn ogen terecht) te klein. Want dat mag je niet zeggen, dat is mensen de grond in trappen etc.

Maar andersom mag het wel, kennelijk. Dat zijn inderdaad twee maten. Erg jammer. Het bekende oude verhaal van de splinter en de balk...

Dit is inderdaad PRECIES wat ik bedoel. ( en Iris ook)

Kan ik toch nog rustig gaan slapen.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:54:

[...]

beste post van dit topic.

hulde. Dank je. Jee, daar word ik nou wel heel verlegen van.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja maar ja maar... Willem heeft dit topic geopend en zijn titel inderdaad ongelukkig gekozen, daar heeft hij zich ook al voor verontschuldigd. Ik zal mezelf nooit neerzetten als seksgodin over de rug van mijn zeer slanke mede mens. En dat heb ik hier niemand nog zien doen hoor!
quote:Dana schreef op 18 februari 2012 @ 01:00:

[...]

Eens.

quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:53:

[...]

de waarheid is een zwak argument?

nou breekt mijn klomp.Nou van dit soort teksten kan ik alleen maar zeggen dat mijn klomp breekt. Jij hebt de waarheid dus in pacht? Daarmee stopt de (zinvolle) discussie dan dus gelijk. Want jij weet al hoe het zit, jij kent de ultieme waarheid?
quote:dimphyne schreef op 18 februari 2012 @ 00:55:

[...]

Mens, lighten up! De titel vind jij al provocerend? Dit ga je niet menen he? En niemand vraagt je hier een show op te voeren, waar heb je het over? Alsjeblieft zeg.

ja, dat vind ik ja. En met mij anderen ook. Mag ik?

Prima als je happy bent met vol, maar niet over de rug van slank.

en over show: lees even terug, voordat je gaat bleren.
quote:xalliesuper schreef op 18 februari 2012 @ 01:01:

[...]

Ach mens get a life! Ach meisje toch .
Ik vind dat letgo wel degelijk een zinvolle bijdrage hier levert.
quote:Letgo schreef op 18 februari 2012 @ 01:05:

[...]

Nou van dit soort teksten kan ik alleen maar zeggen dat mijn klomp breekt. Jij hebt de waarheid dus in pacht? Daarmee stopt de (zinvolle) discussie dan dus gelijk. Want jij weet al hoe het zit, jij kent de ultieme waarheid?hoor je mij dat zeggen? wat heb jij toch een rare manier van discussieren, die lijnblaadjes en boekjes..dat is toch gewoon een feit? Daar hoef je de waarheid toch niet voor in pacht te hebben?
quote:iris1969 schreef op 18 februari 2012 @ 00:58:

[...]

Dan lees je dus slecht. Ik kan eten als een bouwvakker, maar dat doe ik dus niet.

En verder poch ik niet doorlopend over mijn figuur, maar ben ik er wel blij mee en ik meld mijn maten als dat van pas komt (en dan ook alleen dan).

En tenslotte vind ik ze niet zwakker dan iemand anders met een andere menselijke zwakheid.

Pffft lees jij mijn posts wel goed?Ja ik lees goed. Ik ben het alleen volkomen met je oneens. Dat kan ook toch?
quote:xalliesuper schreef op 18 februari 2012 @ 01:06:

Ik vind dat letgo wel degelijk een zinvolle bijdrage hier levert.

uiteraard vind je dat, ze was het namelijk heel politiek correct eens met je 'gratenpakuis' opmerking.

sunshine!
quote:iris1969 schreef op 18 februari 2012 @ 01:06:

[...]

Ach meisje toch .

Heb jij nodig hè Iris beetje denigreren, voel je je nu beter?

Sommige mensen hebben dat nodig...

Mij doet het niets, want ik ken je niet.

En ja ik ben inderdaad veel jonger dan jij.

Minder rimpels weet je wel, fris en fruitig, niet zo zuur als jij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven