Mode & Beauty alle pijlers

Dood & Droog

18-02-2012 16:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Sinds een paar weken heb ik erg dood en droog haar (punten) hebben jullie misschien tips voor producten, merken of middeltjes die ik zelf kan maken die hier wat aan kunnen doen? Knippen is geen optie, want dat heb ik een aantal weken terug al gedaan en dan wordt mijn haar wel erg kort.

Alvast bedankt voor jullie reacties!:)
Knippen. Dood haar is dood.

Het kan verder splijten als je het zo laat.
Misschien was het handig geweest om erbij te zetten in de topictitel dat het om haar gaat.
Al je haar is dood.
quote:luni schreef op 18 februari 2012 @ 16:48:

Misschien was het handig geweest om erbij te zetten in de topictitel dat het om haar gaat.

Mijn idee. Aan de andere kant, TO weet nu wel zeker dat dit topic vaak geopend gaat worden!

On-topic: schaar erin. Andere oplossing is er gewoon niet
Oh ja inderdaad dat had ik beter wel kunnen doen, maar ik had er niet bij nagedacht omdat ik het bij mode & beauty heb geplaatst:p

Ik zou het eventueel wel nog 1x kunnen knippen dood haar is inderdaad wel dood. Maar hebben jullie dan misschiem tips met welke producten en middeltjes ik het in de toekomst kan voorkomen?
Dood haar? Haar is altijd dood.

Hup, kaalscheren die hap
Van Andrelon heb je nachtwonder, een olie die je s'avonds voor het slapen in je haar doet, s'ochtends er weer uit wassen. Of argan olie (van nashi) werkt bij mij ook wel goed
Het gaat er niet om wat je wel moet gebruiken, het gaat erom wat je niet moet gebruiken.

Haar dat droog en 'dood' heeft een oorzaak.

Gezond eten en leven en je haar niet kapot verven.
gespleten punten moet je knippen, maar je bent net al geweest dus dat zal het niet zijn.

Het kan dat in de winter je haar en je huid droger zijn dan normaal door oa. de verwarming die je haar uitdroogt.

Probeer eens een voedend haarmasker of een masker van kokosnootolie. Als je een dag niks te doen hebt 's ochtends flink veel in je haar smeren(kokosnootolie neemt een vaste vorm aan bij lagere temperaturen dus zet het even naast de verwarming dan wordt het goed vloeibaar), je haar in een knotje oid en oude kleding aan ivm vetvlekken. Dan 's avonds je haar wassen. Of 's avonds insmeren, op een oude kussensloop slapen en dan 's ochtends wassen.
Ik kon eigenlijk niet eens aan iets anders denken dan aan een dood en droog strooien bosje haar.

Dood en droog associeer ik niet met levende wezens
Bij douglas verkopen ze biosilk sinds ik

die olie gebruik is mijn haar veel minder droog. Ik gebruik nu ook de care
Hey ster: we denken hetzelfde haha
De rest van mijn berichtje : de care dn repair lijn van andrelon doet het bij mij ook heel goed (gebruik de shampoo, cremèspoeling en 1x pw intensief herstellende masker en het serum) mijn haar is minder droog en ziet er gezonder uit
Haha idd Rania.

Biosilk is niet goedkoop maar je doet er een eeuwigheid mee! Ik heb ook de leave-in conditioner gebruikt en het ruikt heerlijk en doet veel goeds voor droog haar!
Ik heb via haarproducten.nl de rode variant van tigi bad head. Er zijn 3 soorten tegen beschadigd haar. Het helpt zeker, mijn haar is er echt van opgeknapt.
Bedankt voor de reacties! Ik ga even alles uitproberen en dan kijken wat bij mij het beste helpt

De biosilk ga ik maandag maar even kopen en uitproberen!:)

Ruza - Waar kan ik kokosnootolie kopen? Moet dat bij speciale winkels of is dat ook verkrijgbaar bij de normale winkels?

Hipsala - Ik heb mijn haar 6 jaar geleden voor de laatste keer geverfd dus daar ligt het niet aan ;)
Wonderland ik koop het bij de toko. Soms hebben turkse en marokkaanse winkels het ook. Of valt dat niet onder normale winkels? Wat is een normale winkel?
Mijn haar knapt uiterlijk erg op van Repair van Fructis. De precieze naam weet ik niet. Zit in een groene pot. En het ruikt ontzettend lekker. Of het echt keratine herstelt weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n conditioner kunstmatig vezels versterkt.

En dat is maar de bedoeling hè, dat de haar niet breekt en en goed uitziet. Echt of niet echt schijnt niet veel meer uit te maken. Zelfs kapotgeblondeerd haar kan eruitzien als gezond met de juiste cosmetica.
it's a big club and you ain't in it
Kokosolie kun je ook bij de Tuinen kopen. Let er wel op dat het 100% pure kokosolie is. Dus geen haarproduct waar kokosolie in zit. Pure kokosolie is hard en wittig als het niet verhit is en ruikt nergens naar. Ik heb die van Royal Green (Coconut Cream). Je kunt er ook erg lekker eten in bakken trouwens. Maar ik gebruik het 1 keer per week als haarmasker. Ik gebruik het zoals Ruza het beschrijft en ben erg tevreden met het resultaat.
Oke bedankt voor de tips! Ik ga kokosnootolie zeker proberen:) Tja normale winkels....het ligt er net aan onder wat je zelf als "normaal" beschouwt natuurlijk:P Ik kom zelf ook wekelijks in turkse winkels en bij de toko dus ik zal de kokosnootolie wel vinden!
Ik wil zelf een tijdje shampoo en andere producten zonder siliconen gebruiken (van The Body shop), omdat deze je haar schijnen uit te drogen.

Biosilk had ik door de enthousiaste reacties willen proberen, maar daar zit helaas ook dimethicone in.

Nou ga ik zeker die kokosolie proberen, maar ik zoek ook een soort leave-in spulletje. Heeft iemand daar een goede tip voor?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
In plaats van kokosolie kun je ook olijfolie proberen om je haar te reanimeren: iets verwarmen en tijdje laten intrekken, daarna uitwassen.
Aha, dan ga ik dat ook eens proberen!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven