Piercings

19-02-2012 15:03 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik erg nieuwsgierig ben geworden...

Wie van de forummers denkt dat mensen met een piercing of tattoo per definitie een psychische stoornis hebben, of gebrek een innerlijke beschaving...?

(dit naar aanleiding van een ander topic waar de term stoornis en een eventueel gebrek aan innerlijke beschaving gesuggereerd werd)

En wat zegt een piercing jou over die andere persoon?

Om de spits af te bijten.

Psychische stoornis: nee.

Gebrek aan innerlijke beschaving: nee.

Wat zegt het:

Kan van alles zijn. Maar een piercing heeft voor mij meestal wel een positieve associatie. Iemand die een beetje anders is. En dat is meestal wel leuk. Een persoon is een totaalplaatje, dus ik hang niet alles op aan het al dan wel of niet hebben van een piercing.
Ligt eraan waar de piercing zit denk ik.... en wat het algemene voorkomen van die persoon is.

Psychische stoornis: Neuh..

Gebrek aan innerlijke beschaving: Nee joh!
piercings en tattoeages neem je meestal vanuit een persoonlijke overweging. Dus waarom zou je iemand afrekenen daarop? Of iemand psychisch gestoord is, merk je wel aan andere dingen.

Edit: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen
Ok stel ik ontmoet een vrouw met een tepelpiercing. Ik zeg leuk. Spannend, heeft wel iets. Natuurlijk extra leuk als dat verscholen gaat onder een braaf uiterlijk .

Of een neusring heb ik ook altijd erg mooi gevonden.
quote:maryni83 schreef op 19 februari 2012 @ 15:06:

[afbeelding]

Psychische stoornis: Neuh..

Gebrek aan innerlijke beschaving: Nee joh!

Behalve voorspelbaar ook erg indicatief van jou beschavingsniveau ;)

Grapje, ajb niet te serieus nemen.
waarom denk je dat iemand dat zou denken?

euhm heb er nooit zo over nagedacht maar nu ik er wel over nadenk denk ik dat het in de meeste gevallen niet iets met een psychische stoornis of gebrek aan innerlijke ervaring te maken heeft
quote:crashy schreef op 19 februari 2012 @ 15:11:

waarom denk je dat iemand dat zou denken?

Ter verduidelijking; ik denk dat ook niet en leefde in de wellicht naïeve veronderstelling dat andere mensen er min of meer ook zo over dachten... In een ander topic reageerden een aantal mensen nogal fel op piercings (en tatts), vandaar dat ik er zelf een topic over heb geopend.

Verder ben ik het met je eens overigens.
Zolang ik niet verplicht wordt om me te laten piercen tatoeren vind ik het allemaal prima.

Het houdt je bezig als je in een rij staat te wachten, en je kunt de getatoeerde mede wachtenden bestuderen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ervaring moet beschaving zijn dus.

maar kan ook ervaring zijn aan de andere kant
Ik heb zelf een aantal piercings en met mij is helemaal niks mis (tenminste dat denk ik:P) En er zit verder niks achter dan dat ik het zelf gewoon erg mooi vind!
quote:wonderland-1992 schreef op 19 februari 2012 @ 15:16:

Ik heb zelf een aantal piercings en met mij is helemaal niks mis (tenminste dat denk ik:P) En er zit verder niks achter dan dat ik het zelf gewoon erg mooi vind! Leuk!
Hoe kóm je daarbij 'een psychische stoornis'??????
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
andere vraag, iemand die tattoos of piercings ziet als een uiting van een psychische stoornis of gebrek aan innerlijke beschaving heeft diegene dan zelf niet een gebrek?

offtopic wanneer ben je eigenlijk innerlijk beschaafd? en wat heeft seks er mee te maken?
quote:nouschi schreef op 19 februari 2012 @ 15:20:

Hoe kóm je daarbij 'een psychische stoornis'??????Ik heb de OP al aangepast ter verduidelijking.
quote:crashy schreef op 19 februari 2012 @ 15:21:

andere vraag, iemand die tattoos of piercings ziet als een uiting van een psychische stoornis of gebrek aan innerlijke beschaving heeft diegene dan zelf niet een gebrek?

offtopic wanneer ben je eigenlijk innerlijk beschaafd?

Nja kijk het eerste kan natuurlijk wel. Het is een bepaalde vorm van automutilatie. Het plaatje wat als tweede gepost is, is idd erg over de top. Dan nog, is die persoon gek? Ik weet het niet.

Wanneer ben je innerlijk geschaafd lastig. Een ieder geeft daar weer een andere betekenis aan.

Ga je voor een verlichtingsmodel of een Bildungsmodel... etc.

Ik moet je het antwoord schuldig blijven.
Innerlijke beschaving lijkt me sowieso niet van de buitenkant afleesbaar. Daarvoor hoef je niet zo heel ver terug in de geschiedenis om treffende voorbeelden te vinden.

Zelf ben ik een onbeschreven blad maar als ik iets zou laten doen zou het een clithood-piercing zijn. Bijzonder onbeschaafd, ik weet het, maar pffffff...hot.
quote:anouar schreef op 19 februari 2012 @ 15:29:

Innerlijke beschaving lijkt me sowieso niet van de buitenkant afleesbaar. Daarvoor hoef je niet zo heel ver terug in de geschiedenis om treffende voorbeelden te vinden.

Zelf ben ik een onbeschreven blad maar als ik iets zou laten doen zou het een clithood-piercing zijn. Bijzonder onbeschaafd, ik weet het, maar pffffff...hot.

Zou niet weten wat er onbeschaafd is aan clithood piercing. Esthetisch gezien erg mooi (behoorlijk subjectief, ik weet) en kan een onwijs leuke toevoeging aan je seksleven zijn.

En je eerste punt - very true.
Dit staat onder seks dus ik neem aan dat je gepiercete en getatoeëerde genitaliën bedoelt?
het zou inderdaad kunnen dat met piercings of tattoos zet vanuit een psychische reden (stoornis is wel gelijk groot woord) en dan kan het een vorm van automutilatie zijn. Maar ik denk dat het normaal gesproken toch niet als automutilatie gezien kan worden maar als een bijkomstigheid om het lichaam te verfraaien. Want dan zou gaatjes in oren ook al automutilatie zijn. En zo pijnlijk is het ook niet (uitzondering van sommige plaatsen).

dus ja het kan een uiting zijn van of een gebrek aan, maar kan ook niet. Maargoed ik vind piercings en tattoos ook mooi en ieder kijkt vanuit z'n eigen perspectief.

maar ben wel benieuwd naar de redenaties van mensen die wel er zo over denken zo als je stelt in je OP.
Psychische stoornis? Gebrek aan innerlijke beschaving? Ik ken mensen met piercings, en mensen met psychische stoornissen en/of een gebrek aan innerlijke beschaving. Die groepen overlappen elkaar nauwelijks. Dus het antwoord op beide vragen is nee wat mij betreft. Maar ik ben bevooroordeeld: ik heb zelf piercings en volgens mij geen gebrek aan innerlijke beschaving (al denken sommige mensen daar wellicht anders over ). Ik heb ze omdat ik ze mooi vind, dat is de enige reden.

Ik vind de term automutilatie overigens een beetje link in dit verband. Automutilatie is (volgens mij) het beschadigen van je lichaam vanuit een onvermogen om met bepaalde problemen om te gaan. Het hebben van piercings is volgens mij iets heel anders (al zijn er ongetwijfeld mensen te vinden die het hebben van piercings koppelen aan minder psychische pijn).
quote:isabon schreef op 19 februari 2012 @ 15:33:

Dit staat onder seks dus ik neem aan dat je gepiercete en getatoeëerde genitaliën bedoelt?

Nou nee. Niet per se.

En het gaat niet over tatoeages. Het gaat over piercings (in brede zin). Ik heb het onder seks gezet omdat mijn 'inspiratie' kwam van een topic alhier. Verder niet bij stilgestaan.
quote:Liquorice schreef op 19 februari 2012 @ 15:34:

Ik vind de term automutilatie overigens een beetje link in dit verband. Automutilatie is (volgens mij) het beschadigen van je lichaam vanuit een onvermogen om met bepaalde problemen om te gaan. Het hebben van piercings is volgens mij iets heel anders (al zijn er ongetwijfeld mensen te vinden die het hebben van piercings koppelen aan minder psychische pijn).

Sec genomen is het een vorm van automutilatie. Maar dat is borstvergroting ook. En oorbellen ook (wat natuurlijk piercings zijn). Dus het kader is wat dat betreft luchtiger.

Dat gezegd hebbende kunnen de redenen die jij aangeeft soms ook de redenen voor het zetten van een piercing zijn. Maar goed, dat hoeft niet en ik denk persoonlijk dat het vaker niet dan wel zo is.

Het is ook niet zo de point van dit topic. Het gaat mij meer om de perceptie die mensen hebben.
@drop een beetje zoals crasht het beschrijft... zo bedoel ik het ook.
Psychische stoornis??

Uh, als je op een gemiddelde PAAZ of psychiatrische afdeling ergens zou kijken zie je volgens mij eerder minder tatoeages dan meer hoor. Vreemd idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven