Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 15:57:

Even terug on-topic:

Omdat louter een titel in feite waardeloos is, is het misschien een idee om de forummer van maand / forummer van het jaar / lid van de hall of fame te belonen door al zijn topics 'sticky' te maken (dwz: altijd bovenaan de pijler te plaatsen, ongeacht de laatste reactie).

Niet alleen is dat leuk voor deze invloedrijke forummer, maar het is ook fijn voor de andere gebruikers.

Ik maak b.v. regelmatig mee dat mensen een topic van mij hebben gemist. Met sticky topics zou je dat kunnen voorkomen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Charlotte69 schreef op 21 februari 2012 @ 16:07:

[...]

Maar heb je nu niet een enorm bord voor je kop dat je niet ziet dat er niemand is die het nuttig zou vinden als jouw topics sticky zouden worden?Ik denk dat als mensen eerlijk zouden zijn tegenover zichzelf en even niet mee zouden doen met het "laten we Martin afzeiken", dat vrijwel iedereen zou toegeven het wel degelijk nuttig te vinden.
.
er zijn zoveel leuke forummers, dus ik weet geen nummer 1, wel een duidelijke irritante nummer 1. Maar dat mag je helaas niet zeggen.
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 16:02:

[...]

My god. Zie de uitleg erna. In mijn vorige post ja, waar je weer maar 1 zin uit haalt.

Btw, ga eens kijken op het MBO Debattoernooi wat elk jaar georganiseerd wordt. Van die kinderen kan je een hele hoop leren.

Is er een MBO debattoernooi? Zo ja, vraag je dan eens af WAAROM dat debattoernooi er is. Waarom doen deze mensen niet gewoon mee met het BDT of het UDT?

Ik zal je een hint geven.... Waarom organiseert Wimbeldon een apart toernooi voor voor vrouwen?
GAAAP

Martin, morgen weer een dag. Ga je dan een keer echt ambtenaar spelen (koffie drinken en slapen) ipv forummen?
Martin, jouw topics zijn niet informatief. Lachwekkend, ja!

Fijn om een rotdag mee door te komen. Omdat ik me constant verbaas om je kortzichtige gebazel.

Sticky Oh ik kom echt niet meer bij.
Dimiboto!
quote:eleonora schreef op 21 februari 2012 @ 11:34:

[...]

Marthijn219, ik ben gewoon erg enthousiast. Het zal wel aan mijn extrovertheid liggen.
.
quote:Maja82 schreef op 21 februari 2012 @ 16:12:

GAAAP

Typisch Nederlands om alles neer te halen wat ambitie heeft en erboven uit wil steken.

Ik heb nooit beweerd een muurbloempje te willen zijn. Sterker nog: ik ben altijd open en eerlijk geweest over mijn ambities met en op dit forum. Ik wil niet opgaan in de menigte, ik wil niet een "eerste onder gelijken zijn", ik wil een intellectuele erfenis achterlaten (En nee, niet weeeeeeeer beginnen over die remsporen). Sommigen zullen dat storend vinden, anderen zullen dolblij zijn. Zolang we elkaars vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van associatie maar respecteren.
@Eleneanora:
Die time-out was ook maar van korte duur Martin!
martin, zie jij hier iemand die blij is met jouw berichten? Wees eens eerlijk?
quote:scamp schreef op 21 februari 2012 @ 16:14:

Martin, jouw topics zijn niet informatief. Lachwekkend, ja!

Fijn om een rotdag mee door te komen. Omdat ik me constant verbaas om je kortzichtige gebazel.

Sticky Oh ik kom echt niet meer bij.Dat heb ik nou ook. Als ik een beetje uit mijn humeur ben klik ik een topic van Martin aan en moet ik soms zo hard lachen om dat kortzichtige gebazel. Dat mijn dag meteen weer goed is. En ik denk dat meer mensen dat hebben. Vandaar dat Martin in de veronderstelling is, dat hij een behoort tot de meest gelezen topics van dit forum.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 16:10:

[...]

Ik denk dat als mensen eerlijk zouden zijn tegenover zichzelf en even niet mee zouden doen met het "laten we Martin afzeiken", dat vrijwel iedereen zou toegeven het wel degelijk nuttig te vinden.

Kunnen we over dat sticky maken van jouw topics een polletje openen?

Ik denk dat de uitkomst je nog vies tegen zal vallen, maar dan zijn we in ieder geval van deze discussie verlost.
.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 16:17:

[...]

Typisch Nederlands om alles neer te halen wat ambitie heeft en erboven uit wil steken.

Ik heb nooit beweerd een muurbloempje te willen zijn. Sterker nog: ik ben altijd open en eerlijk geweest over mijn ambities met en op dit forum. Ik wil niet opgaan in de menigte, ik wil niet een "eerste onder gelijken zijn", ik wil een intellectuele erfenis achterlaten (En nee, niet weeeeeeeer beginnen over die remsporen). Sommigen zullen dat storend vinden, anderen zullen dolblij zijn. Zolang we elkaars vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van associatie maar respecteren.

Laat ik daar nu ook behoorlijk tegen zijn.

Jammer dat jij niet boven het maaiveld uitsteekt.

Ik werk dagelijks in een omgevind met haantjes en ik kots er op.

Mensen die denk dat ze beter en meer zijn omdat ze misschien wel een studie hebben afgerond of omdat ze uit een 'beter'milieu komen of om wat voor reden dan ook zich bovenm de rest willen stellen.

Punt is alleen. Het is nogal druk daar 'boven de rest'.

[...]

Het ligt er helemaal aan waar je ambities liggen.

Een gemiddeld intellectueel én ambitieus persoon zal niet de moeite nemen om diens intellectuele erfenis aan vergankelijke topics op een vrouwenforum na te laten.

Het intellect kan beter ingezet worden voor het nastreven van ontwikkelingen op een hoger niveau. Te denken valt aan werken aan technologie of het oplossen van globale problematiek. Het zijn slechts voorbeelden van het nuttig inzetten van het intellect.

Jouw topics refereren mijns inziens wel aan het logische niveau van de zingeving: wat is het voor futiels om je veronderstelde `intellect´ in te zetten met het doel om `forumstatus´ te krijgen?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 15:29:

Okee, als dit het niveau is, dan neem ik even een time-out.

Viva-niveau he!

Latertje voor je vandaag. Tot morgen he.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 16:12:

[...]

Is er een MBO debattoernooi? Zo ja, vraag je dan eens af WAAROM dat debattoernooi er is. Waarom doen deze mensen niet gewoon mee met het BDT of het UDT?

Ik zal je een hint geven.... Waarom organiseert Wimbeldon een apart toernooi voor voor vrouwen?Er wordt helemaal geen apart toernooi voor vrouwen georganiseerd. Er bestaat niet zoiets als een Wimbeldon II of een Roland Garos III apart georganiseerd voor mannen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 februari 2012 @ 16:24:

[...]

Viva-niveau he!

Latertje voor je vandaag. Tot morgen he.Volgens mij werkt hij af en toe tot 16:30. Maar daarna is het toch echt tas inpakken. En hop hop hop hop langs de traiteur om daarna meteen huiswaarts te keren.

[...]

Ik heb nooit beweerd een muurbloempje te willen zijn. Sterker nog: ik ben altijd open en eerlijk geweest over mijn ambities met en op dit forum. Ik wil niet opgaan in de menigte, ik wil niet een "eerste onder gelijken zijn", ik wil een intellectuele erfenis achterlaten (En nee, niet weeeeeeeer beginnen over die remsporen). Sommigen zullen dat storend vinden, anderen zullen dolblij zijn. Zolang we elkaars vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van associatie maar respecteren.Wie zijn er dolblij?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 15:57:

Niet alleen is dat leuk voor deze invloedrijke forummer, maar het is ook fijn voor de andere gebruikers.

Lijd je aan een Narcistische Persoonlijkheidsstoornis? Dat is een serieuze vraag.
quote:nerd_ schreef op 21 februari 2012 @ 15:39:

Verder vond ik er weinig zinnigs bij, bij wat ik zag, de berichten doorspoelende.

Oa. dat een leider, oid. zich als een kameleon moet gedragen.

Maar als M. inderrdaad "man" is, zou dat impliceren dat z'n ballen op de verkeerde plaats zitten.

Die zou hij die behoorlijk moeten optrekken.

En welke man ambieert populair zijn op een vrouwenforum?

Lijkt me een contradictie.

Verder is universitair niveau hebben wat anders dan daar verblijf hebben gehouden

Academisch niveau zou je eerder moeten ambiëren, omdat dat plastisch uitgedrukt kan staan voor een bepaald niveau van denken, los staat van plaats en tijd.

En dat meisje dat zich hier nu manifesteert, en zegt dat ze debatteert, begrijp ik ook niet.

Ik vind 't gesprekken, leuk voor in de kaaswinkel, onder 't wachten.

Ik geloof dat er niets klopt.

Maar hoe kan 't ook anders.

*Ik kwam voorbij, en keek verbaasd* je kwam voorbij en je gooit er nog wat rotopmerkingen tegen aan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven