Zoetige snack maken, tips?
donderdag 23 februari 2012 om 19:49
Haii dames,
Na een 'baaldag' en flinke pms heb ik verschrikkelijk zin in iets lekker bij de thee terwijl ik een romantische komedie ga kijken.
Maar nu heb ik NIKS in huis...
Dus ik dacht laat ik iets van scratch maken, maar ik heb maar een kleine voorraadkast (lees lege voorraadkast ) dus ik heb nogal moeite om iets te bedenken! Wat heb ik in mijn kast:
- 1 appel, 2 bananes, 3 kiwis
- bloem, suiker/nepsuiker, rozijnen roomboter
- cacao poeder
- klein pakje melk
- eieren
Wat voor lekkers kan ik hier van maken?
Na een 'baaldag' en flinke pms heb ik verschrikkelijk zin in iets lekker bij de thee terwijl ik een romantische komedie ga kijken.
Maar nu heb ik NIKS in huis...
Dus ik dacht laat ik iets van scratch maken, maar ik heb maar een kleine voorraadkast (lees lege voorraadkast ) dus ik heb nogal moeite om iets te bedenken! Wat heb ik in mijn kast:
- 1 appel, 2 bananes, 3 kiwis
- bloem, suiker/nepsuiker, rozijnen roomboter
- cacao poeder
- klein pakje melk
- eieren
Wat voor lekkers kan ik hier van maken?
donderdag 23 februari 2012 om 20:06
donderdag 23 februari 2012 om 20:16
Cakejes:
100 gram suiker
100 gram boter
100 gram bloem
2 eieren
Snufje zout
Appel
Kaneel
Rozijntjes
Lepeltje suiker
Suiker met boter luchtig kloppen. Eieren een voor een erdoor mixen. Bloem (met zout gezeefd) eraan toevoegen.
Stukjes appel en rozijn aanmaken met kaneel en suiker en erdoor roeren. Houdt een beetje achter.
Beslag in vormpjes scheppen, op elk cakeje wat stukjes appel en rozijn leggen.
Bakken op 180 graden, 20-25 minuten. Controleer met een prikker of de cakejes gaar zijn.
100 gram suiker
100 gram boter
100 gram bloem
2 eieren
Snufje zout
Appel
Kaneel
Rozijntjes
Lepeltje suiker
Suiker met boter luchtig kloppen. Eieren een voor een erdoor mixen. Bloem (met zout gezeefd) eraan toevoegen.
Stukjes appel en rozijn aanmaken met kaneel en suiker en erdoor roeren. Houdt een beetje achter.
Beslag in vormpjes scheppen, op elk cakeje wat stukjes appel en rozijn leggen.
Bakken op 180 graden, 20-25 minuten. Controleer met een prikker of de cakejes gaar zijn.
donderdag 23 februari 2012 om 20:21
Heb even geen arm vrij voor recept maar iets met appel crumble en die rozijnen is ook lekker. Zal wel veel over te googlen zijn. Kan moeilijk zoeken want ext. geheugen van mjin kookschrift ligt niet bij me en heb mijn kat in mijn armen liggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 23 februari 2012 om 20:26
Crumble! Simpel, lekker, snel klaar!
Recept voor +/- 6 personen, je kunt de ingrediënten voor één persoon een beetje op gevoel doen:
Deeg
• 100 gram bloem
• 75 gram suiker
• 75-100 gram boter in kleine blokjes, niet ijskoud maar ook niet ‘zacht’
• snufje zout
Vulling
• fruit
• 2 eetlepels suiker
(• snufje kaneel)
Maken
1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
2. Vet een ovenschaal in.
3. Het deeg kun je maken door het los met je handen te husselen/wrijven, dan krijg je kleinere en grotere kruimels.
4. Doe het fruit in de schaal en bestrooi met suiker (en kaneel). Door elkaar roeren.
Dan schep je het kruimeldeeg in een laagje over het fruit. Verdeel goed zodat alles bedekt is.
5. Als het goed is, is de oven nu op temperatuur en kan de schaal de oven in. In 15-20 minuten is je crumble klaar! Je kunt tussendoor en als de oven piept nog even kijken of het niet te bruin/nog niet bruin genoeg is.
Ben benieuwd wat je kiest uiteindelijk! Vind dat je nog best veel in huis hebt om zelf te maken, alle noodzakelijke ingrediënten in ieder geval wel!
Recept voor +/- 6 personen, je kunt de ingrediënten voor één persoon een beetje op gevoel doen:
Deeg
• 100 gram bloem
• 75 gram suiker
• 75-100 gram boter in kleine blokjes, niet ijskoud maar ook niet ‘zacht’
• snufje zout
Vulling
• fruit
• 2 eetlepels suiker
(• snufje kaneel)
Maken
1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
2. Vet een ovenschaal in.
3. Het deeg kun je maken door het los met je handen te husselen/wrijven, dan krijg je kleinere en grotere kruimels.
4. Doe het fruit in de schaal en bestrooi met suiker (en kaneel). Door elkaar roeren.
Dan schep je het kruimeldeeg in een laagje over het fruit. Verdeel goed zodat alles bedekt is.
5. Als het goed is, is de oven nu op temperatuur en kan de schaal de oven in. In 15-20 minuten is je crumble klaar! Je kunt tussendoor en als de oven piept nog even kijken of het niet te bruin/nog niet bruin genoeg is.
Ben benieuwd wat je kiest uiteindelijk! Vind dat je nog best veel in huis hebt om zelf te maken, alle noodzakelijke ingrediënten in ieder geval wel!
donderdag 23 februari 2012 om 20:30