complete meubelset
zaterdag 3 maart 2012 om 13:34
ik heb samen met mijn vriend een huis gekocht.
nou zijn we natuurlijk al druk bezig om te kijken wat we graag willen in huis,maar omdat er een paar dure noodzakelijke veranderingen in het huis moeten worden aagebracht hebben we wat minder geld voor meubels.
nou hoorde je ''vroeger'' van familie als ze voor het eerst op zichzelf gingen dat ze zo'n complete meubelset gekocht hadden (kast,tafel,stoelen etc) voor pakweg 1200 euro?
zou dat nog steeds zijn?
want daar ben ik namelijk een beetje naar opzoek.
Ik heb wel hier en daar al wel op internet gekeken, maar dan is het vaak dat je dat dan ook via internet moest bestellen en ik wil wel gewoon naar een winkel kunnen.
nou zijn we natuurlijk al druk bezig om te kijken wat we graag willen in huis,maar omdat er een paar dure noodzakelijke veranderingen in het huis moeten worden aagebracht hebben we wat minder geld voor meubels.
nou hoorde je ''vroeger'' van familie als ze voor het eerst op zichzelf gingen dat ze zo'n complete meubelset gekocht hadden (kast,tafel,stoelen etc) voor pakweg 1200 euro?
zou dat nog steeds zijn?
want daar ben ik namelijk een beetje naar opzoek.
Ik heb wel hier en daar al wel op internet gekeken, maar dan is het vaak dat je dat dan ook via internet moest bestellen en ik wil wel gewoon naar een winkel kunnen.
zaterdag 3 maart 2012 om 13:41
zaterdag 3 maart 2012 om 13:45
Waarom gelijk alles compleet? Koop eerst het hoogstnoodzakelijk zoals een bankstel en bed. Kijk ook eens op Marktplaats, daar staat genoeg voor weinig.
Niets is zo veranderlijk als smaak, en dan zit je straks met een complete inboedel die niet (meer) je smaak is.
Niets is zo veranderlijk als smaak, en dan zit je straks met een complete inboedel die niet (meer) je smaak is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 3 maart 2012 om 13:48
zaterdag 3 maart 2012 om 13:50
zaterdag 3 maart 2012 om 13:51
Ikea heeft wel series waarvan de producten dus hetzelfde ontwerp hebben en die bij elkaar passen, maar ze verkopen geen sets. Haal gewoon de catalogus in huis, daar staan heel veel voorbeelden in hoe je het kan combineren.
Dit is bijvoorbeeld de serie hemnes
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... ies/17723/
Dit is bijvoorbeeld de serie hemnes
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... ies/17723/
zaterdag 3 maart 2012 om 13:53
zaterdag 3 maart 2012 om 13:54
quote:kwebbelkous schreef op 03 maart 2012 @ 13:52:
reisa,zo denken wij ook inderdaad.
als het er maar mee door kan voor nu qua uiterlijk en kwaliteit en over 8 jaar zien we wel weer.
ik hoef sowieso geen hele dure meubels,vind het net zo leuk als ik af en toe is iets kan veranderen.Ga eens kijken bij Kwantum, je komt er alleen niet meer vanaf.
reisa,zo denken wij ook inderdaad.
als het er maar mee door kan voor nu qua uiterlijk en kwaliteit en over 8 jaar zien we wel weer.
ik hoef sowieso geen hele dure meubels,vind het net zo leuk als ik af en toe is iets kan veranderen.Ga eens kijken bij Kwantum, je komt er alleen niet meer vanaf.
zaterdag 3 maart 2012 om 14:02
quote:kwebbelkous schreef op 03 maart 2012 @ 13:56:
ik zal er is gaan kijken!
waren jullie allemaal veel kwijt aan meubels?
200 euro voor notenhouten ovale eettafel van 2.30 (MP)
50 euro voor een art deco kastje (MP)
40 euro voor een spiegel van 120x90 (MP)
25 euro voor een art deco bijzettafel 60x60 (MP)
20 euro voor een ronde art deco bijzettafel (MP)
600 euro voor een kersenhouten salontafel 135x90,bijzettafel 50x50, en een fauteuil van geplet fluweel (BVA-Autions)
150 euro voor een art deco dressoir (MP)
Ektorp bank Ikea nieuw
Ektorp stoelen 2x 50 euro (MP)
En nog wat erfstukken.
ik zal er is gaan kijken!
waren jullie allemaal veel kwijt aan meubels?
200 euro voor notenhouten ovale eettafel van 2.30 (MP)
50 euro voor een art deco kastje (MP)
40 euro voor een spiegel van 120x90 (MP)
25 euro voor een art deco bijzettafel 60x60 (MP)
20 euro voor een ronde art deco bijzettafel (MP)
600 euro voor een kersenhouten salontafel 135x90,bijzettafel 50x50, en een fauteuil van geplet fluweel (BVA-Autions)
150 euro voor een art deco dressoir (MP)
Ektorp bank Ikea nieuw
Ektorp stoelen 2x 50 euro (MP)
En nog wat erfstukken.
zaterdag 3 maart 2012 om 14:06
quote:kwebbelkous schreef op 03 maart 2012 @ 14:02:
wij gaan inderdaad vanuit het ouderlijk huis samenwonen.
uitzet heb ik bijna compleet dus dat hoeft niet meer.
we hebben ongeveer 40000 te besteden voor alles ( dus ook de grote veranderingen,vloeren en bekleding)
oude meubelen is geen optie omdat we dat beiden niet hebben of het is te groot.
Mijn ervaring is dat je beter eerst een tijdje in het huis kan leven voordat je het helemaal volstouwt met meubels. Op die manier kom je er achter wat waar echt handing en nodig is.
Wij hebben alle oude meubels met de verhuizing meegenomen, en alles stukje bij beetje vervangen.
wij gaan inderdaad vanuit het ouderlijk huis samenwonen.
uitzet heb ik bijna compleet dus dat hoeft niet meer.
we hebben ongeveer 40000 te besteden voor alles ( dus ook de grote veranderingen,vloeren en bekleding)
oude meubelen is geen optie omdat we dat beiden niet hebben of het is te groot.
Mijn ervaring is dat je beter eerst een tijdje in het huis kan leven voordat je het helemaal volstouwt met meubels. Op die manier kom je er achter wat waar echt handing en nodig is.
Wij hebben alle oude meubels met de verhuizing meegenomen, en alles stukje bij beetje vervangen.