Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Nogmaals voor Fashionvictim:

Troy

Louis (zo ouderwets en klassiek dat het weer uniek is ;) )

Lewis

Fenix / Phoenix

Josh / Joshua

Jozias

Daric

Julio

Sioux

Taj

Moïse

Loïc

Omer

Itai

Samuel

Duncan

Alix

Apollo

Ares

Eryx (een held uit de Griekse mythologie)

Iamos (idem)

Iasion / Jasion (idem)

Ikarios / Icarius (idem)

Ixion (idem)

Midas

Orion

Ophion

Helios

Eos

Skylar

Aither /Aether

Boreas

Onyx (een zwarte half-edelsteen)

Dexter (al is dat met die TV serie misschien niet zo'n goed idee...)

Pollux
Dank, Helene en Iduna, voor de suggesties. Er staan een paar mooie tussen (en de naam van mijn zoon ook ). Vriend en ik hebben van het weekend ook zitten brainstormen nav sommige suggesties.

Helene, deze namen vond ik leuk van jouw lijst, en Jax vond ik toch wel de absolute topper. Groot voordeel is dat vriend het zelfs ook een leuke naam vond!

Dali

Eli

Elia

Jax

Oleg

Sal

Iduna, jouw lijstje was echt goed, veel mooie namen ertussen die ik echt leuk vind. Moet er nog wel aan wennen, het is geen van allen nog het wauw gevoel dat ik bij zoons naam wel heb, maar goed, bij zoon heb ik er ook beeld bij, bij de naam.

Zal er even commentaar bij geven.

Troy vind ik leuk, zou er niet zelf opgekomen zijn want een beetje te gewoontjes, maar nu ik het zo zie staan denk ik best leuk eigenlijk

Fenix / Phoenix tweede naam van mijn zoon

Josh / Joshua

Jozias zowel Joshua als Josiah waren lang in de top 3 voor zoon, vind het dus beide leuk maar vriend vindt ze allebei te joods

Sioux doet me teveel aan Siouxsie and the Banshees denken

Alix heb ik zelf op de lijst voor een meisje staan, leuk dus dat jij die ook noemt

Apollo komt een beetje narcistisch over misschien

Ares echt superleuk, gaat op de lijst

Eryx (een held uit de Griekse mythologie) lijkt op Erik en dat klinkt een beetje alsof je een gewone naam cooler wil laten lijken door gek te spellen, alsof hij Pyther heet ipv Pieter

Iamos (idem)

Iasion / Jasion (idem)

Ikarios / Icarius (idem)

Ixion (idem)

Is het allemaal net niet, maar door deze suggesties heb ik Iason / Jason toch maar op het lijstje gezet, in de uitspraak Jaa-son vind ik dat wel een mooie naam

Midas bleegh, doet me aan Dekkers denken

Orion Heel Erg Tof, als ik alleen zou zijn was dat nu de runner up na Pax geworden. Gaat absoluut op de lijst, maar dan wel in de Engelse uitspraak

Eos vind ik ook tof, maar misschien een beetje te mythologisch?

Skylar staat al op de meisjeslijst

Dexter (al is dat met die TV serie misschien niet zo'n goed idee...) Dit vindt vriend een toffe naam, maar ik vind het niks. Doet me aan Dynasty denken en nu met die serie vind ik de associatie met seriemoordenaars te gruwelijk

Pollux Hahaha, dit is serieus de tweede naam die op mijn lijst stond. Pax en Pollux waren mijn twee favoriete namen, ook omdat ze leuk bij Phoenix passen.

Vriend had ook nog wat suggesties en daar vond ik er twee leuk van, wat vinden jullie hiervan:

Salva

Xavi

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Salva, ik vind de betekenis mooi. Vriend wou eigenlijk Salvatore maar dat vind ik veel te lang. Maar Salva zou wel kunnen, en grappig detail is dat het dezelfde betekenis heeft als de naam van mijn zoon.

Edit: hmmm, nu ik Salva op schrift zie staan vind ik de letters niet zo mooi bij elkaar. Uitgesproken vind ik het wel mooi, maar geschreven niet zo.
Am Yisrael Chai!
@FV: Wat denk je van Sapho voor een meisje en Xaveer voor jongen? (zijn 2 oud klasgenoten..).
Of misschien Philo?
quote:fashionvictim schreef op 05 maart 2012 @ 00:21:

Dank, Helene en Iduna, voor de suggesties. Er staan een paar mooie tussen (en de naam van mijn zoon ook ). Fijn!Vriend en ik hebben van het weekend ook zitten brainstormen nav sommige suggesties. En je bent toch niet zwanger? Ik ken iig geen enkele man die vrijwillig en serieus met zijn vriendin over babynamen gaat praten zonder concrete aanleiding in de vorm van een naderend kind...

Iduna, jouw lijstje was echt goed, veel mooie namen ertussen die ik echt leuk vind. Bedankt, graag gedaan! Moet er nog wel aan wennen, het is geen van allen nog het wauw gevoel dat ik bij zoons naam wel heb, maar goed, bij zoon heb ik er ook beeld bij, bij de naam. Ah joh, mijn ouders hadden destijds echt geen wauwgevoel bij mijn naam want dat was echt een enorm offer van beide kanten. (Tsja, wat wil je als de een Lieke wil (paps) en de ander Donna (mams). Maar uiteindelijk waren ze allebei hartstikke blij met Laura.

Dexter (al is dat met die TV serie misschien niet zo'n goed idee...) Dit vindt vriend een toffe naam, maar ik vind het niks. Doet me aan Dynasty denken en nu met die serie vind ik de associatie met seriemoordenaars te gruwelijk Dex dan ? [/i]

Vriend had ook nog wat suggesties en daar vond ik er twee leuk van, wat vinden jullie hiervan:

Salva

Xavi

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Salva, ik vind de betekenis mooi. Vriend wou eigenlijk Salvatore maar dat vind ik veel te lang. Maar Salva zou wel kunnen, en grappig detail is dat het dezelfde betekenis heeft als de naam van mijn zoon.

Edit: hmmm, nu ik Salva op schrift zie staan vind ik de letters niet zo mooi bij elkaar. Uitgesproken vind ik het wel mooi, maar geschreven niet zo.

De naam Xavier vind ik heel mooi, maar afgekapt tot Xavi niet zo.... Komt een beetje geknutseld hip over op mij, zoals Maxx of Zhem. Salva vind ik niet mooi, doet me aan saliva denken en vind ik ook niet echt geschikt voor een jongen. Sal vind ik wel leuk.

Zomaar wat ideetjes:

Salomon

Xerxes

Isay (Russische vorm van Isaiah)

Iskander

Aias (Griekse variant op Ajax)

Aeson / Aison (de vader van Iason)

Sidd (van Siddhartha = Shiva)

Savir (Hindoestaans voor "leider")
Ook wij hebben inmiddels een mogelijke nieuwe optie: ryan. Wat vinden jullie daarvan?
@boterbloem / fashionvictim

Wij zijn wel voor Dexter gegaan. ik vind m super gaaf en man moest ff wennen maar vind t nu ook ook erg stoer. juist door de 2 tv series : een nerd-laboratooory- en een sexy serial killer :D maakt niet uit hoe mn zoon wordt, de naam past wel :D

andere ideeen:

Bass

Tex

Dash

Cash

Clint

Seth

Vin

Thom

Dylan

Calvin

Hugo

Oscar

Helmer

Ezra

Oswald

Lander

Leander
@ zaza Ryan is niet mijn smaak,hou over het algemeen niet van engelse namen.

ik gooi er nog een paar in voor fashionvictim

Lev

Ruiz

Neo

Pyrrhos

Vidar

Amos

Nereus
ik vindt het eigenlijk raar dat er hard wordt meegedacht over namen voor iemand die niet zwanger si en misschien dan ook geen kjongetje krijgt terwijl er ook mensen al 30 weken of verder zijn en een naam nodig hebben
volgens mij denk ik met iedereen mee.
quote:Mugske schreef op 13 februari 2012 @ 11:34:

@wipwap:

)Huh.. ik deed iets raars
quote:zaza20 schreef op 06 maart 2012 @ 07:36:

Ook wij hebben inmiddels een mogelijke nieuwe optie: ryan. Wat vinden jullie daarvan?Ik houd niet van Engelse namen, dus kan ik hier niet echt m'n mening over geven.
quote:zaza20 schreef op 02 maart 2012 @ 14:55:

Persoonlijk vind ik Jayden ook een leuke naam, maar twijfel of we iets met een J moeten doen (onze namen beginnen beide ook met een J).

Dan zou ik niets met de J doen. Dan wordt het een beetje 'Jip & Janneke' gevoel. Tycho vind ik een erg mooie naam! Moet het persé Engels zijn of is dat toeval?
quote:boterbloem01 schreef op 02 maart 2012 @ 22:40:

hulp gevraagd!;)

ben 31 wk zwanger en vriend en ik worden het niet eens...

leuke namen volgens vriend: dexter, wolf, kai, zed

mijn keus: Thijmen, julius, lucas, david, samuel, olaf

hoe komen we nu iets tegen dat we allebei leuk vinden?

onze compromis tot nu toe: niet te hollands (wil vriend niet), iig 2 lettergrepen, niet met een H, niet te verzonnen (wil ik niet)

suggesties?Pff... jullie verschillen wel erg, zeg! Wat dacht je van: Merlijn, Abel, Berend, Stender, Stian, Fender, Fedde?
@ Boterbloem

Lyo

Baer

Jarmo

Jard

Nard

Mart/Marten

Alec

Marnik

Axel

Jense

Renze

Rune

Christian

Levi

Jesse

Cesco

Jari/Yari

Jurgen

Chiel

Mika

Boaz

Joas
quote:snoezepoes schreef op 06 maart 2012 @ 20:40:

ik vindt het eigenlijk raar dat er hard wordt meegedacht over namen voor iemand die niet zwanger si en misschien dan ook geen kjongetje krijgt terwijl er ook mensen al 30 weken of verder zijn en een naam nodig hebbenDat ben ik wel met je eens.
quote:fashionvictim schreef op 03 maart 2012 @ 00:19:

[...]

Dit vind ik allemaal weer te bedacht, teveel "ik pleur wat letters achter elkaar en dan doen we net of het een naam is".

.Het zijn anders écht ( Bijbelse ) namen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fash, je vriend houdt zeker van voetbal, dat hij met de naam Xavi aan kwam zetten? Mooie naam, maar toch een hoog " Ronald(in)o- gehalte " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 maart 2012 @ 22:00:

Fash, je vriend houdt zeker van voetbal, dat hij met de naam Xavi aan kwam zetten? Mooie naam, maar toch een hoog " Ronald(in)o- gehalte " .

Hahaha, ja, inderdaad, hij heeft ook serieus Messi geopperd, hahaha. De hele Champions League kwam voorbij.

Ik had trouwens geen idee dat die andere namen ook bijbels waren, die site die je gaf was trouwens heel goed, bedankt daarvoor.

@Iduna,

Nee, ik ben echt nog niet zwanger, maar ik ben wel een control freak. We zijn nog aan het onderhandelen over een eventueel kind, en aangezien ik een beetje bang dat we World War III gaan krijgen over de naam (ik ken mezelf), heb ik liever die "gatver, iiieeeeeeeeewwwwwwwwww" discussies nu dan onder invloed van hormonen. Het is nou ook weer niet iets waar je vervolgens maanden ruzie over moet gaan hebben en we zijn allebei nogal koppig en stellig in onze smaak. Da's wellicht het nadeel van altijd je eigen plan hebben kunnen trekken, ik ben niet zo'n ster in compromissen als het op kinderen aankomt,
Am Yisrael Chai!
begin er dan maar niet aan want kinderen ZIJN een GROOT COMPROMIS...

;)
Na eindeloze discussies, tips hier op het forum is de naam nu definitief. Terug kan niet meer (als het moet kan het altijd natuurlijk), de naam staat al op het geboortebord. Het is

Djayden

geworden. Jayden vonden we allebei al leuk, maar dan kregen we hier de 3 J's thuis. Uiteindelijk kwamen we erachter dat Djayden dus ook echt bestaat en is de keus daarop gevallen.
Oh, ik vind Vidar echt leuk!
@ zaza wat heerlijk dat jullie eruit zijn.
zaza, fijn dat jullie eruit zijn!! En wat een goede oplossing met de D ervoor, dan zijn jullie thuis iig niet de drie J´s
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven