Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
@hyp... Wat een waarheid.
quote:mrsLucky schreef op 07 maart 2012 @ 19:54:

@hyp... Wat een waarheid.

Waarheid?

Zal vast gebeuren, maar de waarheid?

Generaliserende onzin is het dan minstens net zoveel.

En het helpt Obsession ook echt denk ik...
@zeb Ik bedoel niet een waarheid voor iedereen! Maar wel een waarheid zoals die wellicht geldt voor een aantal.

Ik wil niet de mannen benadelen die hier anders in staan ;)
quote:herfstig schreef op 07 maart 2012 @ 19:51:

Zoals de waard is Hyp? Nou geloof ik dat best voor een deel, soms. Maar Ik zie ook bij mijn situatie de verwarring en de strijd en de tranen van mijn nr 2. Situatie lijkt verder best op die van obsession.

Ik geloof niet dat dat is omdat ik met hem in bed duik. Mijn nr 2 is een lekkere vent met weinig moeite om vrouwen te vinden die met hem naar bed willen. Ws vrouwen die een stuk minder veeleisend zijn als ik bijvoorbeeld ben.

toch houdt hij het al héél lang vol met me,voor een groot gedeelte zonder seks zelfs. Wat is dat dan, volgens jou? Dan maar naïef hoor, dat vind je vast van me, maar ik geloof dat er heel regelmatig wel liefde aan te pas komt.

Nee hoor..het is niet autobiografisch. Kan ook niet overigens, want ik ben single.

En wat het in jouw geval is? Geen idee, maar je hebt immers ook seks met hem. Wat dat "grote gedeelte" dan is...beats me. Je hebt seks met hem en dát lees ik. En of er liefde bij komt kijken? Mwah...voorbeelden te over van vrouwen die dat ook dachten, maar uiteindelijk van de spreekwoordelijke koude kermis thuis kwamen toen ze erachter kwamen dat het houden-van-gevoel toch niet zo groot was dan ze dachten. (lees: er vaak niet eens geweest was, maar was gefaket om de vrouw in kwestie dat maar te doen geloven om haar aan zich te binden).
quote:zeb schreef op 07 maart 2012 @ 19:52:

[...]

Niet altijd van jezelf uitgaan Hyp, jij bent heus geen standaard hoor.Nogmaals...het is niet autobiografisch. Ik ben ook geen standaard, maar ik heb het iets te vaak gehoord. Veel getrouwde kerels zijn nu eenmaal zo, in feite de meesten.
quote:zeb schreef op 07 maart 2012 @ 19:58:

[...]

Waarheid?

Zal vast gebeuren, maar de waarheid?

Generaliserende onzin is het dan minstens net zoveel.

En het helpt Obsession ook echt denk ik... Generaliseren is het niet en het is gewoon weer eens mijn mening, niet per definitie om wie dan ook te helpen.
Hyp.. Ook al zit er een grote kern van waarheid in wat je zegt; het klinkt niet aardig!

Soms moet je echter zelf kanonhard op je bek gaan om terugkijkend te zien dat je gewaarschuwd was.

Veel vrouwen -ik ook- zijn alleen te eigenwijs en denken dat dat dan misschien wel zo kan zijn, maar in hun specifieke geval het toch anders ligt......

Kop in het zand steken!

Klink ik nu zuur? Blehk! Ok xxx iedereen. Blijf het boeiende materie vinden
Mocht dat besloten forum nog doorgaan... ik denk wel dat ik daar meer kwijt kan dan hier.

dirk1971a@hotmail.com

anders kan ik wel ergens zo'n forum opzetten...

@hyperion hieronder... ik had zelf wat kantklospatronen in gedachten ..
Ik zal je een lekker recept voor appeltaart mailen, Dirk.
@Engel: Ik realiseer me dat het niet aardig klinkt, mea culpa. Ik kon het niet duidelijker schrijven dan op deze manier. Ik voel er weinig voor om zoete broodjes te bakken en rekening te houden met de lange tenen van een aantal topicbewoners hier. Het is zoals gezegd mijn mening, gebaseerd op een fors aantal (en groeiend) aantal verhalen uit de praktijk. Dat het hard is, so be it.
quote:hyperion schreef op 07 maart 2012 @ 20:16:

[...]

Generaliseren is het niet en het is gewoon weer eens mijn mening, niet per definitie om wie dan ook te helpen.

Het is je mening, ok, geen probleem. Maar ik heb je regelmatig mensen zien verbeteren qua taal gebruik, misschien dat jezelf daar dan ook eens wat meer aandacht aan kunt besteden, bijvoorbeeld door de woorden: ik vind/denk dat...... wat meer te gebruiken.

Je komt wel generaliserend over namelijk. Dit bijvoorbeeld:

quote:hyperion schreef op 07 maart 2012 @ 20:14:

Veel getrouwde kerels zijn nu eenmaal zo, in feite de meesten.Jij ziet het veel om je heen, misschien zegt dat meer over de mensen om je heen en dus over jezelf dan over de meeste getrouwde kerels.
@Zeb: De woorden "veel" en "de meesten" betekenen niet "alle". Als dat namelijk wél zo was, dan had ik wel voor dat woord gekozen. Dat heb ik dus bewust niet gekozen omdat ik niet generaliseer. Je leest dus blijkbaar iets dat er niets staat. Als jij mijn opmerking als generaliserend opvalt, dan kan ik daar weinig mee.
'in feite' betekent dat je je baseert op feiten Hyp. Kan je er dan even de bronvermelding bij zetten dan? Zo moeilijk is 'ik vind' en 'volgens mij' gebruiken toch niet? Wellicht dat er in jouw kring vrouwen schandalig misbruikt worden door gevoelloze mannen. In mijn kring is dat niet zo. Een beetje genuanceerder kan toch wel?
@Sweetinez: Ik kan er natuurlijk best een bronvermelding bij zetten, maar je snapt uiteraard ook wel dat ik dat niet doe. Het is per slot van rekening een openbaar forum waar iedereen mee kan lezen. Het heeft dus niets met de woorden "ik vind" en/of "volgens mij" te maken. Die woordkeuze zou dus in dit geval ook niet op zijn plaats zijn, omdat het vaststaande feiten betreft met echte personen.
En om hoeveel personen gaat het dan? En heb je die verzamelt op de dartclub? Of is het een representatieve steekproef onder de nederlandse bevolking? Ik hoef je toch geen les statistiek uit te leggen dat wanneer jij een aantal vrouwen kent en hier een aantal zeer representatieve (not) verhalen op een forum leest, dat dus niet voor alle, oh nee sorry, de meeste mannen en vrouwen geldt? Daar kan je m.i. niet zo stellig iets over zeggen. Lijkt mij dat dan 'ik vind', 'in mijn wereld', 'in mijn beleving' en 'ik denk' zelfs op een openbaar forum toch wel heel erg op zijn plaats is. Vind ik tenminste. En ik denk dat ik niet de enige ben.
Ik vraag me een beetje af waarom iemand zo wordt afgerekend op zijn woordkeuze terwijl het in feite gaat om een mening/inhoudelijke reactie.

Ik kan de mening van Hyp ondersteunen, in die zin, dat er mannen zijn die inderdaad op deze manier in een minnaar relatie staan. (ook uit eigen ervaring) Wellicht dat het iets genuanceerde gebracht had kunnen worden maar aan de andere kant is iets zwart/wit stellen soms goed om tot andere inzichten te komen.

Het houden van sex met iemand is immers iets anders dan het houden van iemand. Dit feit lijken met name veel vrouwen nog wel eens uit het oog te verliezen.Ik kan niet beoordelen of de situatie van obsession een dergelijke is daarvoor ben ik er te weinig bekend mee.
Als hyp het nou op zou schrijven als mening en niet als feit, dan heb ik er geen moeite mee. Het zou best kunnen dat het voor heel veel mannen zo is. Ik heb die ervaring niet. Ik ga toch ook niet heel stellig zeggen dat het niet zo is? Natuurlijk moet je jezelf geen illusie voor houden. Maar om nou te zeggen dat de meeste mannen zo zijn, daar ben ik het niet mee eens.
quote:sweetinez schreef op 07 maart 2012 @ 21:35:

En om hoeveel personen gaat het dan? En heb je die verzamelt op de dartclub? Of is het een representatieve steekproef onder de nederlandse bevolking? Ik hoef je toch geen les statistiek uit te leggen dat wanneer jij een aantal vrouwen kent en hier een aantal zeer representatieve (not) verhalen op een forum leest, dat dus niet voor alle, oh nee sorry, de meeste mannen en vrouwen geldt? Daar kan je m.i. niet zo stellig iets over zeggen. Lijkt mij dat dan 'ik vind', 'in mijn wereld', 'in mijn beleving' en 'ik denk' zelfs op een openbaar forum toch wel heel erg op zijn plaats is. Vind ik tenminste. En ik denk dat ik niet de enige ben.Of ik ze nu al dan niet verzamelD heb op de dartclub doet er niet toe. Ik ken ze...en ik ken er een aantal. Je hoeft me ook geen les statistiek te geven of mij uit te leggen hoe statistieken werken; dat weet ik allemaal wel en doet hier niet ter zake. Ik heb overigens ook niet geschreven dat ik hier representatieve verhalen op het forum lees. Dat is een aanname van jou en die opmerking komt dan ook voor jouw rekening.
Ach gut, hij vindt een spelfout..

Weet je hyp, als je dingen schrijft als 'mannen zijn zo' en 'vrouwen zijn in de macht van de man' en meer van dat soort shit, dan is dat generaliserend. Of je dat nu wel of niet zo bedoelt. Als je het niet zo bedoelt, schrijf het dan ook niet zo op. Dat hebben al meerdere personen je proberen duidelijk te maken. Maar goed, blijkbaar begrijp je dat niet. Dat is jammer, maar prima. Wat jij wilt.
Generalisaties kunnen heel goed zijn om dingen zwart/wit neer te zetten en mensen aan het denken te zetten. Hyp zegt er ook bij dat het niet geldt voor alle mannen, maar voor veel mannen. Nou ok.. dat is een mening, van een ervaren man.... op zich is daar niks mis mee.

Maar om generalisaties af te vuren op de situatie van één individueel persoon (Hij houdt van de spanning en de seks met je; Hij houdt niet van jou), dan doe je dat individu geen recht, Hyp, simpelweg omdat je de situatie van die persoon niet kunt beoordelen vanaf een afstand. En dat is waar iedereen overheen valt nu, geloof ik.
Ik begrijp het prima hoor. Dat is het ook niet. Tussen iets generaliserend opvatten en iets generaliserend schrijven, zit een wereld van verschil. Dát is het hem nou juist. Mijn intentie is juist om niet te generaliseren en dat heb ik ook al meermalen geschreven, maar blijkbaar lees je daar dan gemakshalve overheen. Ik kan en ga dus niet iets verbeteren wat er niet staat. En dan dus nogmaals voor de duidelijkheid: ik heb het niet bedoeld, bedoel het niet en zal het niet bedoelen om te generaliseren, dus vat het ook niet zo op. Dit lijkt me een meer dan duidelijke opmerking/toevoeging. Zo dan?
@Gaartje: Het klopt wat je schrijft over het individu dat ik op dat moment geen recht doe. Dat was inderdaad te kort door de bocht en inderdaad (voor de verandering) generaliserend. Dat was niet goed/correct. Point taken en mea culpa.
Lijkt wel of dit een cursus 'debatteren' is in plaats van een forum waar over minnaars gesproken wordt.
Voila ! Je mea culpa is voor Obsession, hopelijk begint ze achteraan met lezen.

Sooooowww... we hebben ons forumdagje wel zeg. De mannen houden de boel goed levendig vandaag, never a dull moment en zo blijft het stof in beweging. JJ kan weer een hoofdstuk toevoegen aan z'n leer/werkboek communicatie in geschreven lettertjes... , haha.

Ff iets anders....

Ik ben nooit zo gek van die dames hier, maar deze foto -----> vind ik wel bijzonder; goed gecast, goed gestyled en mooie foto ! Een weeffoutje in het gezicht, maakt het een bijzonder koppie

Hebben we tegenwoordig zoveel vreemdgangers op het forum dat iedereen ineens ondergronds gaat? Apart....
quote:mrsLucky schreef op 07 maart 2012 @ 22:20:

Lijkt wel of dit een cursus 'debatteren' is in plaats van een forum waar over minnaars gesproken wordt.

haha... wist je dat niet Lucky? Je zit in een cursus geschreven communicatie, gratis en voor niks ! JJ is de hoofddocent en verzamelt de praktijkcases, o.a. Hyp en ik schrijven daarvoor de teksten... Inez ook trouwens, lollll.

En daarnaast filosoferen we wat over de liefde en cheile seks... hmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven