Nokia Lumia 800

09-03-2012 08:56 26 berichten
Eigenlijk was ik van plan om mijn Blackberry 9780 in te wisselen voor een iphone 4s. Dat ding wilde ik sim only aan gaan schaffen, aangezien de provider (Italie) die hem met abbonement aanbiedt, toch niet zo'n goed bereik heeft.

Maar nu heeft mijn schoonvader een Nokia Lumia gekregen waar hij niet mee overweg kan, en ik mag hem hebben. Echter voor dat ik afzie van mijn Iphone aanschaf plannen, wil ik een aantal dingen weten over de Nokia Lumia 800.

- Kan ik er mee whatsappen (lees tegenstrijdige verhalen op internet)

- Kan ik mijn itunes muziek, overzetten op de Lumia (met de BB kan ik dit wel koppelen namelijk) Zo ja, hoe werkt dat?

Nokia Lumia gebruikers, hebben jullie nog andere tips???? Leuke, handige apps etc?
Alle reacties Link kopieren
Ja je kan er mee whatsappen

Je kan de lumia koppelen met een ander toestel.

+ dat je alles op je laptop/pc kan zetten en met het programma ZUNE alles kan overzetten op je Lumia

Mooi toestel de Lumia ik vind m te groot om in de zak te hebben. Maar partner is er helemaal blij mee.
Verder kan je er alles mee , het heeft een Windows 7.5 systeem. En het werkt allemaal erg vlot en prettig.

Ik heb een HTC maar partner zijn Lumia werkt toch een stuk sneller en geavanceerder
Als je hem gratis krijgt, kan je hem toch gewoon ff een weekje gebruiken om te proberen of denk ik nou te simpel?
Nou er gaat een andere sim kaart in, dus ik moet mijn sim omruilen voor zo'n microsim. Heb eigenlijk niet zo veel zin om continu naar mijn provider te gaan om van sim te ruilen.

Mocht hij niet bevallen, schaf ik de iphone pas in juni aan, dus zal ik het nog even met mijn BB moeten doen.

Daarnaast hoop ik eigenlijk gewoon dat hij (bijna) net zo goed bevalt als de iphone, scheelt mij weer 650 euro.
Je kan je sim zelf bijknippen, en als je dan terug wilt naar de BB kan je een malletje kopen zodat de sim weer op normale grootte is.

Maar ik zou me niet teveel zorgen maken. De Lumia is een heerlijke telefoon waar je heel veeel plezier van gaat hebben, en daarbij vind ik het persoonlijk ook nog eens de allermooiste telefoon die op de markt is

Vrijwel alle bekende Android en Iphone Apps zijn ook verkrijgbaar voor windows phone, en wennen moet je toch aangezien je van de BB afkomt.

Ik zeg doen!
Ik kijk ook naar de Lumia, maar nu lees ik dat er een batterijprobleem is. Gebruikers klagen dat de accu belachelijk snel leeegloopt. Telefoon houdt het nog geen 20 uur vol ?

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1489250/3

Dit zouden de oplossingen lapmiddelen zijn:

• Diagnostics app verwijderen

• Whatsapp verwijderen / niet gebruiken

• 3G uit indien niet nodig

• Harde reset

• Soft reset iedere dag

• Wifi/Bluetooth uitzetten bij geen gebruik

Maar wie wil nou elke dag zijn telefoon resetten?

Voor mij geen Lumia voor dit is opgelost.

Wat ik ook al een nadeel vind is dat de batterij niet te vervangen is. Als die minder wordt moet je een hele nieuwe telefoon.
.
Hmm problemen zouden met een softwareupdate opgelost moeten zijn, maar dat is erg recent dus even afwachten of het idd klopt. (en de update schijnt in NL ook nog niet offcieel uit te zijn).

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1494255

Vraagje aan de Lumia800 gebruikers hier: hebben jullie geen problemen met de batterijduur?
.
quote:impala schreef op 09 maart 2012 @ 11:38:

Hmm problemen zouden met een softwareupdate opgelost moeten zijn, maar dat is erg recent dus even afwachten of het idd klopt. (en de update schijnt in NL ook nog niet offcieel uit te zijn).

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1494255

Vraagje aan de Lumia800 gebruikers hier: hebben jullie geen problemen met de batterijduur?Hey GoT linkjes die update is al beachikbaar voor iedereen en geeft je ongeveer 20% extra. Het kan zijn dat je telefoon uit de doos deze update nog niet heeft, maar dat kan je perfect zelf.
@ impala. Ik heb op youtube een Nederlandstalige review gezien, waarin werd gezegd dat de batterij bij normaal gebruik ongeveer 1.5 dag mee gaat. Dat is wel normaal voor een smartphone.

Dat die batterij niet verwisselbaar is, vind ik niet zo'n probleem. heeft de Iphone ook. Heb ooit de 3G Iphone gehad en werkte als een tierelier. Nooit problemen mee gehad. Sterker nog, beestje is nu 4 jaar oud en wordt gebruikt door mijn vriend.

@ Julius. Fijn te horen dat de Lumia prettig is om mee te werken spelen. Wennen aan een nieuwe telefoon vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Daarom destijds ook keuze voor BB, maar wat een klote ding is dat zeg! Loopt vast, batterij snel leeg (zo geeft hij nog 50% aan, zo schakelt hij vanzelf uit), rete dure app's. Nee, is echt niets voor mij die BB. Sim knippen waag ik mij maar niet aan, aangezien dat nog wel eens mis schijnt te gaan. Ga zo in mijn pauze naar de winkel en laat mijn nummer overzetten op een micro sim en vraag of ze daar ook van die malletjes verkopen.

En dan morgen maar eens lekker prutsen met de Lumia En als hij bevalt hou ik mooi die 650 euro over!
Sowieso is een lumia een stuk hipper dan een iphone, voor vrouwen ook belangrijk toch
quote:italiagirl schreef op 09 maart 2012 @ 12:25:

@ impala. Ik heb op youtube een Nederlandstalige review gezien, waarin werd gezegd dat de batterij bij normaal gebruik ongeveer 1.5 dag mee gaat. Dat is wel normaal voor een smartphone.

Heb je de link gelezen die ik plaatste? Er zijn mensen met grote problemen met het leeglopen van de accu, ook als de phone alleen op standby staat.

Dat die batterij niet verwisselbaar is, vind ik niet zo'n probleem. heeft de Iphone ook. Heb ooit de 3G Iphone gehad en werkte als een tierelier. Nooit problemen mee gehad. Sterker nog, beestje is nu 4 jaar oud en wordt gebruikt door mijn vriend.I

Ik hoop dat de batterij van deze Nokia dat ook haalt. Ik heb nu een Nokia N97 mini en na 1,5 jaar werd de batterij opeens een stuk minder. Ik heb nu een nieuwe accu. Bij een collega hetzelfde verhaal, die laadde ook na 1,5 jaar niet meer goed op.
.
@impala Kijk eens hoeveel kijken hoeveel mAh je batterij aangeeft bij een 100% lading. Als dat een stuk minder of meer dan rond de ~1477mAh is, heb je de update niet of is er iets mis
quote:Tijntje schreef op 09 maart 2012 @ 12:54:

Sowieso is een lumia een stuk hipper dan een iphone, voor vrouwen ook belangrijk toch Dat maakt me dan weer iets minder uit. Vind de Iphone 4s er anders ook strak uitzien met dat glas en die zilveren rand.
@ Impala. ik heb besloten om de Lumia vanaf morgen in gebruik te nemen (dan heb ik ook wat meer tijd om te prutsen met dat ding). Ik zal van de week dan nog even een update geven of het echt wat is en hoe de batterij is.

Ik denk trouwens dat het soms ook pech hebben is met een mobiel. MIjn collega met dezelfde BB heeft geen enkel probleem met dat ding en ik zou hem het liefst uit het raam gooien
quote:Tijntje schreef op 09 maart 2012 @ 13:54:

@impala Kijk eens hoeveel kijken hoeveel mAh je batterij aangeeft bij een 100% lading. Als dat een stuk minder of meer dan rond de ~1477mAh is, heb je de update niet of is er iets mis Ik heb de N97 mini, niet de Lumia. Het heeft bij mij volgens mij niet met een update te maken. Ik zou het wel willen checken maar dan heb ik een speciale app nodig denk ik.
.
quote:italiagirl schreef op 09 maart 2012 @ 13:59:

@ Impala. ik heb besloten om de Lumia vanaf morgen in gebruik te nemen (dan heb ik ook wat meer tijd om te prutsen met dat ding). Ik zal van de week dan nog even een update geven of het echt wat is en hoe de batterij is.

Ben benieuwd.!

Ik denk trouwens dat het soms ook pech hebben is met een mobiel. MIjn collega met dezelfde BB heeft geen enkel probleem met dat ding en ik zou hem het liefst uit het raam gooien

Ja dat geloof ik ook wel. Er zijn ook slechte ervaringen met mijn N97 mini die het bij mij goed doet. Maar soms is er echt iets mis met een product. Ik had/heb de Asus Eee, de allereerste mini-laptop. Die bleek een productiefoutje te hebben waardoor de batterij leegliep als het apparaat uit stond. Dat was het helaas niet met een softwareupdate te verhelpen. Het is überhaupt nooit verholpen :(
.
Ok alvast een korte update. Vandaag ben ik voor het eerst aan het prutsen met de Nokia lumia 800.

Tot nu toe vind ik het een super ding. Er zijn al best wel veel apps beschikbaar. Tenminste degene die ik nodig heb en handig vind zijn er. Tot nu toe eigenlijk alleen nog maar gratis apps gedownload, o.a. facebook, youtube, whatsapp, nu.nl, wordfeud, en een hoop andere spelletjes.

Het overzetten van de contacten ging rete eenvoudig. Dat kan via bluetooth. Heeft mij slechts 2 minuutjes gekost. Met de iphone was ik anders denk ik langer aan het prutsen.

Ook de koppeling met mijn hotmail account is super.

Qua batterij kan ik nog weinig meedelen, omdat de telefoon eigenlijk de hele tijd nog aan mijn pc heeft gehangen, ivm het synchroniseren van muziek, foto's ed.

In de verpakking zit ook een rubberen case, handig!

Als ik info over de batterij duur heb enz, dan laat ik dat ook nog even weten!
OK batterij update. Ik heb via de diagnose app gecheckt of de telefoon al over de update beschikt en dat is zo. Batterij gaat een dag mee. Niet veel, maar dat is bekend bij smart phones. Mijn BB en destijds ook de Iphone 3G hingen iedere nacht aan de lader.

Wel heb ik continu de 3G en wifi aanstaan. Morgen ga ik eens checken of het veel verschilt als ik de Wifi buiten huis uit heb staan. App die op de achtergrond draaien heb ik uit gezet. Had namelijk een period tracker geinstalleerd en standaard staat er een "handige apps" app op. Die programma's kan ik wel handmatig openen.

Tot nu toe erg tevreden!
quote:italiagirl schreef op 09 maart 2012 @ 12:25:

..............

Sim knippen waag ik mij maar niet aan, aangezien dat nog wel eens mis schijnt te gaan. Ga zo in mijn pauze naar de winkel en laat mijn nummer overzetten op een micro sim en vraag of ze daar ook van die malletjes verkopen.

Ik wil ook mijn sim knippen om de lumia alvast te gaan gebruiken. Ga pas half april over van de ene provider naar de andere en doe dan pas die kleine nieuwe sim erin.

Mijn vraag is: verkochten ze die malletjes en zo ja waar?
up
quote:mocy schreef op 16 maart 2012 @ 22:44:

[...]

Ik wil ook mijn sim knippen om de lumia alvast te gaan gebruiken. Ga pas half april over van de ene provider naar de andere en doe dan pas die kleine nieuwe sim erin.

Mijn vraag is: verkochten ze die malletjes en zo ja waar?Wij hebben een speciale tang daarvoor die een normale sim naar micro verknipt, en het omhulsel wat achterblijft kan je gewoon weer als mal gebruiken.
Handig XionZ. Wat voor een speciale tang is dat (hoe noem je zoiets en waar koop je dat)?
Gewoon een simcutter. Hier kan je ze kopen.
quote:mocy schreef op 16 maart 2012 @ 22:44:

[...]

Mijn vraag is: verkochten ze die malletjes en zo ja waar?Zie nu pas je berichtje. Ik woon in Italie, dus heb je niet zoveel aan. Maar Xionz heeft al antwoord gegeven op je vraag zie ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven