Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:sachatas schreef op 08 maart 2012 @ 16:13:

Wat vinden jullie van Finn, Bent en Lode? Hoor het graag. Dankjewel. groetjes, Sanne.

Ik vind Finn een hele mooie stoere naam. Je hoort 'm hier wel veel. Dat is wel jammer.

Bent ken ik niet. Ik vind Brent mooier en meer jongensachtig. Ik ken namelijk wel een Bente, maar da's een meisje.

Lode: erg leuk en origineel.
Dank je blogbabe. Bent = idd zelfbedacht haha. Vond m zelf wel heel leuk, maar misschien is het erg wennen. Het jammere aan Finn vind ik ook dat ie zo populair is. Hoor graag meer reacties!
Lode vind ik niet mooi. Bent (die ken ik een) vind ik wel mooi, ik moest er even aan wennen maar nu vind ik het een stoere, korte naam. Volgens mij komt de naam uit België. Finn vind ik ook mooi maar komt duidelijk meer voor dan Bent en Lode.
Dan vind ik Finn het leukst.
@ Sachtas

Bent is gewoon een naam hoor, dus wel toevallig dat jullie 'em ook bedacht hebben:) Vind het de leukste naam uit je rijtje. Lode vind ik erg lelijk en Finn eigenlijk ook.

Ik zou Bent alleen schrijven als Bend. Zodat het niet dezelfde schrijfwijze heeft als de jij-vorm (hoe noem je dat?)van 'zijn'.
@sachatas

Finn is inderdaad populair dat zou mij tegenhouden.

Bent ken ik niet,vind Brent mooier en krachtiger.

Lode zie ik als afkorting van Lodewijk en dat vind ik niet mooi.

ik vind hem ook erg pestgevoelig

Lenn mischien een optie?
Lode vind ik heel mooi!

Finn wel leuk, maar Flin of Flint net wat leuker.

Bent vind ik stoer. Eigenlijk vind ik ze dus alledrie wel leuk!
Zeggus:

Daniel/ Daan

Lennert/ Len

Robert/Rob(by)

Fernand/Fer

Thomas/Thom

Alward/ Ward
quote:snoezepoes schreef op 06 maart 2012 @ 20:40:

ik vindt het eigenlijk raar dat er hard wordt meegedacht over namen voor iemand die niet zwanger si en misschien dan ook geen kjongetje krijgt terwijl er ook mensen al 30 weken of verder zijn en een naam nodig hebbenWat een onzin zeg, sinds wanneer mag je niet meer zelf bepalen of wie je wel en op wie je niet reageert?
quote:iduna schreef op 08 maart 2012 @ 22:07:

[...]

Wat een onzin zeg, sinds wanneer mag je niet meer zelf bepalen of wie je wel en op wie je niet reageert?Nou, inderdaad. Dan slinger je zelf je google maar aan. Of je koopt een namenboekje.
Het steekt ook zo'n uitspraak. Want in de dertien jaar dat ik inmiddels op het Viva forum zit, heb ik voor tientallen zwangeren voornamenboeken, encyclopedieen en andere naslagwerken doorgespit en talloze websites doorgeploeterd om een zo passend mogelijk namenlijstje samen te stellen. Ook voor mijn eigen lol natuurlijk (want ik ben geen hulpverleningsinstantie, het is een hobby voor mij), maar desalniettemin: ik heb heel wat vrije uren geinvesteerd om vele hoogzwangere en wanhopige moeders verder te helpen. Terwijl dan, zo merkte ik door de jaren heen, negen van de tien keer de zogenaamd zo in nood zittende moeder niet eens de moeite nam om uberhaupt een reactie te geven, laat staan om eens te laten horen wat het nu uiteindelijk geworden is. Dat is ook de reden geweest dat ik bijna een jaar lang niet op deze pijler ben geweest. Ik had het zo gehad met de forummers die eerst met veel drama en tam tam om namen vragen omdat ze "al 30 weken zijn en echt een naam nodig hebben" en dan vervolgens niet eens de moeite nemen om me te bedanken voor al mijn inspanningen om hen te helpen. Dus dan steekt het als ik het verwijt krijg dat ik geen oog heb voor forummers die zogenaamd echt hulp nodig hebben, maar liever een oude bekende van het forum help, van wie ik weet dat zij mijn zoektocht naar een bijzondere naam echt waardeert en dat zij ook zal reageren.
Ik ben het (deels) wel met je eens Iduna. Het gaat mij er niet om of ik een naam bedenk voor iemand die op het punt staat om te bevallen of iemand die nog lang niet zwanger is, ik vind het meedenken over namen gewoon leuk! Soms ben ik er ook een tijdje niet wanneer ik genoeg heb van het 'gezeur', maar niet al te lang.. want dan mis ik de namen alweer. Hopelijk wordt het door een aantal mensen ook gewaardeerd dat er meegedacht wordt!
Ik bedoel het ook niet als verwijt iduna meer in de trant van je bent nog niet zwanger dus heb je nog geen naam nodig, ik vindt het ook slorig dat je je best doet en er wordt vervolgens niet op gereageerd, het vile me gewoon op dat er mensen zijn die al een naam willen hebben voor de lol zeg maar en niet eens zwanger zijn. Daar gaat dan het forum zn best voor doen terwijl dat nog 100 keer kan veranderen als je uiteindelijk zwanger bent. Ik vindt het gewoon voorbarig dat is alles

ik waardeer het ook zeer anders zou ik hier niet meelezen op zoek naar een naam natuurlijk ( ben wel zwanger trouwens )
Lekker belangrijk of ik reageer op iemand die wel of niet zwanger is.

Ik reageer hier niet eens op iedereen. De meeste verzoekjes zijn totaal mijn smaak niet en dan moet ik me inhouden om er geen commentaar op te geven.

Dan denk ik liever mee met iemand wiens smaak ik een beetje deel of begrijp. En niet met de Jayden, Priscilla, Kimberley, Mikey verzoeken.

Bovendien, het is hier toch niet de slager waar je een nummertje trekt? Het is een vrij forum, niemand heeft hier meer recht op reacties dan anderen.
quote:snoezepoes schreef op 09 maart 2012 @ 20:51:

Ik bedoel het ook niet als verwijt iduna meer in de trant van je bent nog niet zwanger dus heb je nog geen naam nodig, ik vindt het ook slorig dat je je best doet en er wordt vervolgens niet op gereageerd, het vile me gewoon op dat er mensen zijn die al een naam willen hebben voor de lol zeg maar en niet eens zwanger zijn. Daar gaat dan het forum zn best voor doen terwijl dat nog 100 keer kan veranderen als je uiteindelijk zwanger bent. Ik vindt het gewoon voorbarig dat is alles

ik waardeer het ook zeer anders zou ik hier niet meelezen op zoek naar een naam natuurlijk ( ben wel zwanger trouwens )Dus stel dat ik nu moeite heb met zwanger worden (en dus niet zeker weet of en wanneer ik een kind krijg, laat staan van welk geslacht) dan heb ik volgens jou minder "recht" om hier over namen na te denken en daarbij hulp van anderen te vragen? Bijzonder. Toen ik in 1998 actief werd op dit forum ben ik meteen vol goede moed op deze pijler gestart, omdat ik jong kinderen krijgen zag als het belangrijkste doel in mijn leven en in de verwachting was dat ik zelf binnen een paar jaar ook aan de beurt zou zijn. Helaas gebeuren er soms dingen in je leven die al je plannen en ideeën 180 graden omdraaien. Nog steeds zie ik 24, 25 jaar als een prachtige leeftijd om moeder te worden. In mijn leven was dat toen echter door allerlei redenen niet verstandig en nog steeds weet ik niet of ik moeder ga worden omdat ik niet weet of mijn leven/ mijn situatie aan de eisen kan voldoen die ik zelf stel aan een goede, gezonde opvoeding. Mag ik dan niet meer fantaseren over wat misschien ooit alsnog kan zijn?
Hey allemaal,

Ik ben nu 37 weken zwanger en mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over een jongensnaam. Mijn man stelt voor: Justin en Isidoor, wat ik echt geen mooie namen vind. Ikzelf zat te denken aan Abel of Mees, maar dat vindt mijn man maar niets. Ik heb al heel veel namenlijsten gezien, maar op de een of andere manier lukt het me niet om echt enthousiast te worden over wat ik heb gelezen. We wonen in Duitsland dus het moet wel een naam zijn die door niet-Nederlanders nog enigszins uit te spreken is. Of het nou wel of niet een top 10 naam is vind ik niet zo belangrijk. Alvast bedankt voor het meedenken!!

We weten trouwens niet of het een jongen of meisje wordt, dus ook bij het meisjesnamentopic heb ik gepost vanwege hetzelfde probleem..
@ lolalila

Jullie hebben duidelijk een andere smaak. Ik vind jouw smaak mooier , maar daar heb je niks aan, aangezien jullie er samen uit moeten komen. Mijn mening:

Justin: ik hou niet zo van deze stijl Engelse namen. Deze naam associeer ik met lagere milieus.

Isidoor: op zich een mooie naam qua klank, maar ik vind het meer een meisjesnaam.

Abel: leuke naam, maar ik vind het minder mooi voor een volwassen man.

Mees: de leukste naam. Stoer en krachtig, maar ook zacht. In Dld zou echte de associatie met mies kunnen ontstaan, niet zo leuk dus.

Verdere suggesties:

Max

Lenn

Jonas

Sam ( wordt wel Zam in t duits)

Nathan

Fabian

Bjorn of Jorn

Ivan

Finn
@lolalila

Wat vind je van Idris? Of Alwin, Ebbe, Marx, Wald/t of Steffen?
Het verbaast mij trouwens wel dat iemand die nog helemaal niet zwanger is zoveel reacties krijgt in dit topic. Veel meer dan vrouwen die hoogzwanger zijn en "onze" hulp nodig hebben.

Maar dat zal wel aan de populariteit van de poster liggen. Ongetwijfeld. (niet persoonlijk bedoeld naar de poster, want dat ze naar namen vraagt is niks mis mee).

@Lolalila, wat vervelend dat jullie er nog niet uit zijn. Ik vind jouw namen veel leuker. Isidoor vind ik persoonlijk vreselijk.

Misschien allebei 10 namen op een lijstje schrijven die jullie mooi vinden en dan kijken of er (toevallig) overeenkomsten zijn.
Ja doei Emma, spuit elf.

Neem eerst even de moeite de bovenstaande discussie te lezen voordat je zulke stupide en bovendien kwetsende opmerkingen het forum op smijt.
Ik heb laatst een nieuwe nick genomen, ik kom hier heel vaak. Wie heb jij om mij terecht te wijzen?

Ik geef hier mijn mening! Niks mis mee.
Dames: laten we gewoon lekker verder gaan met het verzinnen van namen. En iedereen bepaalt zelf voor wie hij/zij wat verzint! Prima toch?
Goed plan Blogbabe!
Thanks ladies! Ebbe vind ik erg leuk. Nog nooit van gehoord overigens. Ook Lenn bevalt. Op de lijst dus..

Mees - mies klopt natuurlijk wel, maar ik denk dat er met heel veel namen minder leuke associaties of rijmpjes te maken zijn, met mijn eigen naam ook, hoewel dat een veel voorkomende naam is, dus voor mij is dat toch iets minder belangrijk.

Mijn moeder vertelde me vanmorgen trouwens dat een oudoom van haar Isidorus heette... vond het wel grappig, maar die naam gaat het evengoed niet worden als het aan mij ligt
quote:lolalila schreef op 09 maart 2012 @ 23:04:

Hey allemaal,

Ik ben nu 37 weken zwanger en mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over een jongensnaam. Mijn man stelt voor: Justin en Isidoor, wat ik echt geen mooie namen vind. Justin is niet mijn smaak. Wat dacht je van Ise ipv Isidoor? Ik ken ook een Ise-Jan. Misschien is dat wat? Abel vind ik trouwens prachtig! En Mees vind ik ook leuk, maar wel iets minder origineel. Is Merlijn misschien nog iets? Of Abe ipv Abel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven