Geld & Recht alle pijlers

voorbeeld van vertrouwen in mensen!!

11-03-2012 15:16 51 berichten
Gisteren waren wij met het gezin evn op een braderie, we liepen langs een stand waar een man hele leuke pyama"s te koop had.

Ik zag een hele leuke maar die ging maar tot een bepaalde maat.Ernaast hing er een die minder leuk was maar wel in zeker de juiste maat.

ik stond te twijfelen of ik die eerste mee zou nemen en zou gokken,dus vroeg ik aan die man of ik hem mocht ie niet passen kon ruilen.

Waarop hij antwoorde dat dat geen enkel probleem was en kwam met voorstel dat ik ze ook allebei mee kon nemen en dan terugbrengen welke ik niet paste.

nou prima dus ik zeg tegen hem dat dat goed is maar dat ik dan wel even eerst ging pinnen want ik had precies genoeg contant in portomonee voor 1, Maar hij zei dat dat niet nodig was en ik ze allebei zonder te betalen mee moest nemen en moest passen thuis en dan betalen welke ik wilde en de ander dan terug kon geven.

Stond wel ff met mijn mond vol tanden in zoveel vertrouwen. was dan wel geen enorm bedrag maar toch.

Heb ze toch dan ook direct gepast en de te kleine binnen uur weer terug gebracht en andere betaald.En hij bedankte voor het terugkomen.

Vind dit toch wel een hele leuke service.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er nog veel vertrouwen in mensen.

Ik woon zelf in een dorp. Ik kan hier ook nog naar de slagerij gaan en daar vlees kopen. Als ik dan niet genoeg geld bij me heb (en ook geen pinpas) kan ik het resterende bedrag later betalen als ik de volgende week weer terug kom. Precies hetzelfde bij de bakker. Fijn toch?
Tja, de echte marktkoopman weet van wanten!

Altijd fijn, zulke momentjes...
Mooi verhaal, bedankt voor het delen!
Het is te hopen dan dat hij niet te vaak in zijn vertrouwen wordt beschaamd, anders is het snel gebeurd met deze service.
Fijn dat dat nog zo kan werken! Ik heb een paar jaar geleden iemand vertrouwd en nooit meer mijn geld gezien
Ook eens zoiets gehad: ik had ergens gegeten met een vriendin, niet een enorm bedrag, ik denk voor zestig euro ofzo.

Ze waren pas geopend en hadden nog geen pin-automaat en ik had geen contant geld op zak. Toen zei de eigenaar dat ik het wel mocht overmaken, ze vond het haar schuld dat de pin-faciliteit nog niet geregeld was. Ik wilde me legitimeren en een telefoonnummer achter laten, maar dat hoefde allemaal niet.

Toen ik thuis kwam, heb ik direct het geld over gemaakt
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik hou van dit soort verhalen! Leuk dat dit ook eens geschreven wordt!
Zo stond ik gisteren een auto op naam van een klant te schrijven, toen het systeem plotseling uitviel. Na een hoop gedoe was het uiteindelijk toch gelukt en blij namen klant en ik afscheid van elkaar. Toen hij al de deur uit was, besefte ik dat we door al het gedoe vergeten waren om af te rekenen. Maar vlak na sluitingstijd kwam meneer toch nog aanrennen, omdat hij dit zich thuis ook gerealiseerd had en dus alsnog kwam betalen. Zo netjes!
Bij de bakker waar ik vaak kom was ik laatst een keer heel vroeg in de ochtend. Ik had alleen een briefje van 20 euro, hij had nog geen wisselgeld. Toen zei de bakker: neem maar mee hoor, betaal de volgende keer maar.

Ging natuurlijk ook over maar een klein bedragje, maar toch!
Zeg maar Spijker.
Wat bijzonder. Bedankt voor het delen .

Note: eigelijk zou het niet bijzonder moeten zijn, maar gewoon. Helaas leven we niet in zo'n wereld. Wel mooi om te lezen dat er nog mensen met zo'n vertrouwen in andere mensen zijn!
Mijn ouders waren in december 50 jaar getrouwd. Groot feest bij een superchique restaurant (die krijgt binnen nu en een jaar een Michelinster zeker weten) Ze hadden het verrassingsmenu besteld voor ongeveer 50 man. Daar hoorde wijn bij, maar omdat de oudjes niet zo veel wijn hadden gedronken, eigenlijk niemand, ging er bijna 700 euro van de prijs af. Ze hadden ook hun mond kunnen houden en dat geld kunnen cashen.

Mijn moeder was helemaal van slag dat er zoveel geld af ging. Ze had op x bedrag gerekend en het werd flink minder. Jammer dat ik geen reclame mag maken, maar oh man oh man wat heb ik ontzéttend lekker haute cuisine gegeten.
Ik kreeg als 14-jarige eens een briefje van 100 van de bloemenwinkelmevrouw met de vraag of ik dat even wilde wisselen bij het tankstation. Ze had geen kleingeld meer.

Een paar maanden geleden heb ik getankt. Ik ga naar de kassa, pak mijn beurs... pinpas niet erin. F***. Had wel contant geld bij me maar bij lange na niet het bedrag dat ik moest afrekenen. Naast me stond een man die voor me betaalde en ik moest het geld maar overmaken. Het ging om pakweg 2 tientjes.

Wat me tegenviel was de reactie van de dame van het tankstation, want ik kom daar wekelijks. Maar die meneer ben ik nog steeds dankbaar.
ja ik ben het ermee eens dat het eigenlijk niet zo bijzonder hoort te zijn idd. maar helaas gebeurt het weinig.

Vind het ook super dat jullie je eigen ervaringen hier neerzetten.

dusse kom maar op met meer voorbeelden haha
Ik heb dat eens gehad bij de fietsenmaker.

Mijn tas was gejat, met alles erin, sleutels, portemonnee, noem het maar. Gelukkig had een buurmeisje reservesleutels van mijn huis, maar verder had ik niets meer en ik had ook geen geld in huis - en ik had mijn fiets dringend nodig! Dus verhaal uitgelegd, slot laten verwijderen bij de fietsenmaker, nieuw slot erop, en ik mocht het komen betalen zodra ik weer beschikking had over geld/ een pinpas

Ik heb geld geleend bij mijn ouders (waar ik op de fiets naartoe kon dankzij hem) en heb hem zsm betaald natuurlijk.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Hier hebben boeren in de herfst vaak 'n stand aan de kant van de weg staan met pompoenen en 'n bakje erbij voor geld. Vind dat ook goed van vertrouwen, want er zou maar zo'n aso dat bakje mee jatten. In andere minder overbevolkte landen zie je dit soort dingen wel vaker met boerenproducten, maar in Nederland vind ik het wel lef hebben.
Ik koop de schoenen van mijn dochter altijd in zo'n dure kinderschoenenwinkel. De schoen wordt op basis van de voet uitgezocht door de verkoopster. Mijn dochter heeft erg smalle voeten en ik heb er totaal geen kijk op, vandaar dat ik daar nu al een jaar of drie kom. De laatste keer dat ik daar was, hingen er bordjes dat de pinautomaat stuk was. Ik besloot om eerst de schoenen uit te zoeken en daarna pas te gaan pinnen, zodat ik afgepast kon pinnen.

Schoenen uitgezocht, 125 euro was het bedrag geworden en ik vertel dat ik zo terugkom om contant te betalen.

Geen enkel probleem zegt de verkoopster, ik schrijf gewoon een bonnetje en dan maak je het thuis gewoon even over.

Ik heb nog wat tegengesputterd maar ben uiteindelijk met bon naar huis gegaan om daar direct het bedrag over te maken.

Het heeft me wel nog positiever over de winkel gemaakt
Het Viva forum is papaja.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2012 @ 18:02:

Hier hebben boeren in de herfst vaak 'n stand aan de kant van de weg staan met pompoenen en 'n bakje erbij voor geld. Vind dat ook goed van vertrouwen, want er zou maar zo'n aso dat bakje mee jatten. In andere minder overbevolkte landen zie je dit soort dingen wel vaker met boerenproducten, maar in Nederland vind ik het wel lef hebben.Dat ze je hier idd ook veel, ook met ander fruit en soms zelfs met bloemen. Mooi dat die mensen het vertrouwen nog hebben, maar ik vraag me dat van die aso's ook steeds af als ik er langs rij.
Optreden van een band in een dorpscafe. Na afloop blijkt dat ik verkeerd begrepen heb dat treintaxi me daar kan ophalen. Onvoldoende contant geld bij me voor de gewone taxi en zit me met stamgasten af te vragen of taxichauffeur met mij langs de pin zou willen rijden. Komt barvrouw ineens met 50 euro aanzetten, dus ik kwam veilig thuis.

Ze kende me nog helemaal niet.
Ik werk in een of andere achterstandswijk in R'dam.

Ging een keer wat brood en beleg halen bij een Turkse/Marokkaanse/whatever winkel.

Ik was er éen keer eerder geweest, maar toen werd ik geholpen door iemand anders. Ik had voor ongeveer een tientje aan boodschappen, en niet genoeg cash, dus ik wilde pinnen. Was er net een rekening van afgetrokken dus niet genoeg geld. Ik had pauze dus beetje gehaast.

Mocht ik gewoon weglopen en het een andere keer betalen!

Zo lief!
vertrouwen geven betekend vaak vertrouwen krijgen.

heb ook alleen maar goede ervaringen hier mee.
Vorig jaar was mijn fiets gestolen. Ik kon niet zonder, dus ik wilde meteen een nieuwe gaan kopen en ging me oriënteren bij diverse fietsenmakers. Bij alle fietsenwinkels bleek dat een fiets in mijn maat minimaal een week op zich zou laten wachten. Het was echter vlak voor een lang (Pinkster?)weekend, waarin we er op de fiets op uit zouden trekken. Eén van de fietsenmakers bood me toen een (elektrische) leenfiets aan, die ik dat weekend mocht gebruiken. Dat was al helemaal super natuurlijk, want zo vielen onze plannen toch niet in het water. Toen ik me vervolgens wilde legitimeren of een borgsom wilde betalen hoefde dat niet. Hij zei me op mijn mooie blauwe ogen te vertrouwen dat ik de fiets de dinsdag erop weer terug zou brengen. Ik vond dat zo’n groot blijk van vertrouwen dat ik mijn nieuwe fiets vervolgens bij die winkel heb besteld. Doordat hij mij het vertrouwen schonk dat ik er niet met zijn dure fiets vandoor zou gaan gunde ik het hem om een nieuwe fiets aan mij te verkopen.
Ik kom al jaren bij dezelfde kramen op de markt, kaas, groenten, vis en andere etenswaren, bloemen. Daar gaat het net zo, zeker bij vaste klanten.
verba volant, scripta manent.
Wat een heerlijke verhalen zo op de maandagmorgen! Dat stemt me nog vrolijker dan ik al was.

Iets andere strekking maar wel net zo leuk!

Ik was laatst even boodschappen dorn bij de ah. Voor mij stond een oudere slecht ter been zijnde heer die ongeveer 2,50 te kort kwam om zijn boodschappen te betalen en hij had geen pinpas bij. De cassiere deed nogal moeilijk en ik had wat haast dus ik heb die 2,50 betaald voor die man.

Die man was helemaal ontdaan door zoveel vriendelijkheid.

3 dgn later liep ik op de markt ( woon in een klein dorp) en daar stond ineens die man naast me met een bosje rozen en die 2,50.. Hij herkende mij aan mijn dochtertje die zo vrolijk naar iedereen zwaaide en wilde me bedanken en zijn schuld in lossen... Zo lief!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven