Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@muisje: de vraag hoe mijn weekend was is al niet meer actueel, haha. Ben de hele week druk geweest, dus nu pas weer online

Mijn weekend was leuk, heb vooral ook wat rust ingepland omdat ik merkte dat ik dat echt nodig had. Met de zenuwen gaat het goed, het is met name de druk van wat nog geregeld moet worden enzo en ik heb een erg volle werkagenda….zucht…

En je hebt vandaag dus je eerste echo!! Spannend! En wat vervelend dat muisman zo lang weg moet voor zijn werk. Is dat vaker het geval? En zien jullie elkaar tussendoor dan helemaal niet?

Laat je iets weten als je de echo hebt gehad?!

@boekenlegger: hoe gaat het met de B12 injecties?

@lovelylady: het vrijgezellenfeest van mommyman was ook erg geslaagd. Ze hebben het super gezellig gehad! Zou leuk zijn als je samen met een vriendin zwanger bent!

@veliene: heb afgelopen weekend gelukkig wel wat slaap in kunnen halen ja, dat kon ik wel gebruiken…Mijn vrijgezellenfeest was 2 weken geleden en was in 1 woord GEWELDIG!!

Wat goed van je dat je knopen hebt doorgehakt wat betreft je werk en dat jullie samen ook weer over de positieve dingen kunnen praten meid! Je NOD is op de dag dat wij op huwelijksreis gaan, dus dat moet geluk brengen

@tulpje: welkom!

@twinklinstar: wat leuk dat je man steeds opener wordt over kinderen! Ik denk zeker dat je nog voldoende tijd kunt hebben voor jezelf en elkaar als je een kindje(s) hebt. Dat ligt ook grotendeels aan jezelf en hoe je er zelf in staat denk ik. We zullen het dan wel meer op elkaar af moeten stemmen. Nu gaan we bijvoorbeeld regelmatig op dezelfde avond weg (sporten ofzo) en dat zullen we dan anders moeten regelen. Verder willen mijn ouders dolgraag oppassen. Dus nee, ik ben er niet zo bang voor eerlijk gezegd.

@italia: wat naar van je vriendin met de ziekte van Lyme. Ik kan me je dilemma wel voorstellen ja. En wat vervelend van je bankpas. Je treft het niet echt de laatste tijd he

Ik lees ook dat je je menstruatie verwacht….ik hoop echt zoooo voor je dat het niet zo is!!

@zeelinde: beterschap! Hopelijk voel je je inmiddels al weer wat beter!

@paddle:

@mrskrijgsman: wat vervelend dat je je enkelbanden hebt verrekt. Rustig aan dan maar! Ben je inmiddels ongesteld geworden of nog niet?

@piekelientje: fijn dat je weer wat aan de slag bent!

@barba: maandag gaat je verlof in! Heerlijk zeg!

@hier: hier van alles en nog wat…..

Super druk met werken en school. Ik wil mijn onderzoek nu even on hold zetten tot na de huwelijksreis want ik moet nu echt aan mezelf denken. Het is even allemaal teveel en ik heb te weinig tijd en ruimte voor mezelf….bleh….

Het voelt wel goed om het onderzoek nu even te laten voor wat het is.

We hebben ook nog de laatste dingen te regelen voor de bruiloft en dat kost stiekem ook nog veel tijd. Daarnaast ben ik ook niet helemaal fit: hoofdpijn, keelpijn, verkouden. Gisteren ook iets eerder naar huis gegaan. Vandaag even tussen 2 afspraken door thuis werken met schuifpui een stukje open doet me goed. Heerlijk, die zon!

Morgen voor de laatste keer mijn jurk passen en dan kan ik deze meenemen. We hangen hem dan bij mijn ouders neer

Verder zijn de rammels even wat naar de achtergrond omdat ik er simpelweg geen ruimte voor heb in mijn hoofd. Al kan ik waarschijnlijk volgende week mijn eerste echte NOD in de tabel zetten en dat voelt wel heel goed!!
Jaaaaaa

Een mooi kloppend hartje gezien!! Ik ben zó blij!!
@ Muisje. Yeah!!!! Wat fijn!!!!! Hoe goort/klein is kleine Muis nu?

@ Mommy. Veel te doen dus! Morgen nog maar 2 weken tot de bruiloft, is het niet? Spannend! Neem waar mogelijk lekker even de tijd voor jezelf en bereid je lekker voor op de bruiloft. En nog even en dan heb jij ook een echte NOD. Ik vind het zelf een hele bijzondere periode. Mooi, maar ook af en toe wel moeilijk (door de teleurstellingen)

@ hier. Er kwam net een oud collega langs met haar 5 maanden oude dochtertje. Rammeldebammel dus weer. Niet goed, nu ik echt zo'n gevoel heb dat mijn menstruatie eraan komt.
@italiagirl

Je mag best even balen. Het is toch gewoon rot als je zo graag wilt. Je kan altijd vergelijken met ergere gevalleb, maar wat schiet je daarmee op. Dit topic is juist voor dit soort frustraties. Schaam je niet. Deel alles wat je kwijt wilt gewoon met ons daar zijn we voor.

@muisje

gefeliciteerd!

@mommy

Spannend dat je de.jruk al bijna mee mag nemen. Slapen jullie nacht voor bruiloft apart?

@hier

Ik merk nog vrij weinig van injecties. Er is geen oorzaak voor tekort gevonden dus ik moet heel mijn leven injecteren. Nu ik injecteer kan ik wel veilig zwanger worden gelukkig. Ik weet sinds paar dagen dat ik ook een enorm vitamine d tekort heb. Dit schijnt vaaksamen te gaan met tekort van vitamine b12. Ik moet zelf frquentie van.injecties bepalen. Verder hoef ik an internist niet terug te komen. Voor vitanine d krijg ik drankje en pilletjes.

Beetje onzekerheid dus.
@ Italiagirl, ff balen maar op naar de volgende ronde! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

@Muisje, super voor je! Al mensen ingelicht? (benieuwd naar de reacties) (is dit je eerste kindje?)

@Lovelylady, fijn dat je vriend ook zo snel achter de keus stond. Ik moet mijn vriend nog mee krijgen Hij zegt zelf eerlijk dat ik er verder mee ben dan hij. Ik wil ook niet dat hij het doet, omdat IK het zo graag wil. Hij wil het absoluut, alleen wanneer?
@boekenlegger; beterschap! Dan maar je hele leven die injecties halen (hoe vervelend ook), als je je maar gezond voelt en veilig zwanger kan worden.
@muisje: gefeliciteerd!! Wat een fijn nieuws! En nu dus aan meerdere mensen gaan vertellen? Leuk leuk!

@italia: morgen over 2 weken is het inderdaad zover. Klinkt nog steeds een beetje raar, want het lijkt veel verder weg...

Ik heb ook veel zin in de komende periode van zwanger worden, maar ik besef me ook dat er veel teleurstellingen kunnen komen en dat het ook spannend en niet leuk is.

En ik wil je echt geen valse hoop geven, maar zolang er nog geen bloed is kan alles...

@boekenlegger: ik ga de nacht voor de bruiloft inderdaad bij mijn ouders slapen.

Wat vervelend die onzekerheid en je leven lang injecteren...:hug: Maar wel fijn dat je veilig zwanger kunt worden. Lijkt me toch een hele geruststelling.

@tulpje: je hebt dus nog geduld nodig tov je vriend begrijp ik. Het lijkt mij inderdaad ook niet goed als het zou alleen maar zou doen omdat jij dat wilt. Het heeft tijd nodig, maar het komt echt goed!! Dat bewijst dit topic wel!

@iedereen: fijne avond!
Tulpje, handig dat je al bezig bent met de voorbereiding van een kindje, al is het door het maken van plankjes haha.

We wilde vandaag nog een paar mensen inlichten, maar dit kon helaas niet doorgaan omdat ze bezoek hadden..dus ga ik het zaterdag vertellen!

Italiagirl, eerst een hele dikke knuffel voor jou! Niet leuk dat je je depri voelt en even niet lekker in je vel zit. Ik hoop dat je menstruatie niet doorzet, er is nog hoop! Ik kan me heel goed voorstellen dat het helemaal niet leuk is om iedere maand de teleurstelling te hebben, en dan maakt het niet uit hoelang je bezig bent, maar bij zo’n wens is iedere maand er eentje te veel.

Kleine Muis is nog heeel klein haha, hij is nu ongeveer 1.7 cm. Het kwam neer op precies 8 weken.

Lovelylady, we wilde het inderdaad vanavond nog twee familieleden vertellen, alleen kon dat helaas niet doorgaan, ze hadden bezoek..Balen, nu moet ik het nieuws alleen gaan brengen omdat Muisman zaterdag al vertrekt..maarja het is niet anders. Verder voel ik me eigenlijk heel goed, niets om over te klagen!

Mommy, wat balen dat je het naast de regeldingen voor de bruiloft, ook nog zo druk hebt op je werk. Kan me voorstellen dat dat erg intensief is, zeker in combinatie met de druk die je dan nog voelt. Leuk om te horen dat ook mommy-man een geslaagd vrijgezellenfeest heef t gehad! Ik denk dat het heel goed is dat je je onderzoek eventjes aan de kant zet, je moet inderdaad even aan jezelf denken. Er komt een hele leuk maar ook spannende tijd aan, bruiloft, huwelijksreis en beginnen voor een kindje en dan moet je ook goed voor jezelf zorgen en zeker ook lekker voor je láten zorgen! Hopelijk voel je je ook lichamelijk snel wat beter! En morgen alweer voor de laatste keer je jurk passen, leuk! En dan is het nog twee weekjes!!

Boekenlegger, dankjewel!

Jammer zeg, dat je nog niets merkt van de injecties. Of is dat normaal? Hopelijk voel je je wel snel weer fitter!

@ hier. Sinds de echo vanmiddag loop ik geloof ik al de hele dag met een grote glimlach op mijn gezicht, ben zo blij en opgelucht dat alles goed is! Over twee weken heb ik alweer een echo, ik ben dan precies 10 weken, dat is dus de termijnecho dan. Heb nu alweer zin om naar het kindje te kijken!

Ik had me wel de hele tijd verheugd op vandaag, maar nu komt het afscheid van Muisman ook wel heel dichtbij. Hij hoeft normaal nooit zolang weg voor werk, dus vind het eigenlijk ook wel heel moeilijk..Maargoed, het zal toch moeten.

Ik ga zo maar eens mijn bedje opzoeken.
@ boekenlegger. Thanks voor je lieve berichtje. Maar wat vervelend dat je nog niets van de injecties merkt en je ook nog een vitamine d tekort hebt. Heeft de internist nog iets gezegd over tot wanneer je injecties moet plaatsen? Moet dat je hele leven, of is er nog kans dat het "probleem" zich vanzelf oplost? Wel prettig dat je nu gewoon zwanger kan raken zonder extra risico's. Maar moet je de injecties dan ook tijdens een zwangerschap zetten, of moet het dan weer op een laag pitje. Een ook speciaal voor jou!

@ Muisje. Kan me iets voorstellen bij die enorme glimlach. Ze zeggen altijd dat als de eerste echo goed is, dat de kans dat alles dan goed blijft gaan behoorlijk groot is. En jeetje, je zit alweer op 8 weken. Wat gaat de tijd snel zeg. De eerste 2 maanden zijn zo goed als om. Nog maar 7 te gaan! Kan me wel voorstellen dat je er moeite mee hebt dat Muisman weg gaat. Moet hij ver weg?

@ Mommy. Vandaag ga je de jurk passen toch? Veel plezier daarmee! Hopelijk heb je over 2 weken ook mooi weer. IN ieder geval wordt het vast een fantastische dag. En daarna heerlijk op huwelijksreis. Wie weet kom je wel zwanger terug! Ik hoop het voor je!

@ hier. Nog steeds geen bloed te zien, ook geen bruinverlies meer gehad na gistermiddag. Wel buikpijn... Hmmm, geen idee wat ik moet verwachten, maar uit zelfbescherming ga ik er maar van uit dat mijn menstruatie één dezer dagen door gaat zetten. Maar het is VRIJDAG!!!!!!! Pfff eindelijk, heb zo'n zin om het weekend weer te gaan relaxen. Morgenavond komen vrienden van ons naar ons huis kijken en zondag gaan mijn vriend en ik samen pizza's maken en hebben we de schoonfamilie uitgenodigd. Zin in het weekend!
@Muisje: Wat geweldig zeg, je echo. En ook zo fijn dat muisman erbij kon zijn.

@Mommy: er heeft helaas nog niets doorgezet. Maar heb naast last van mijn enkel ook de griep van mijn man overgenomen, dus ik denkt dat mijn lichaam het zielig voor me vind om nou ook mijn menstruatie erbij te doen hahahaha

@ Barba: Laatste werkdag..!!!!!

@Allemaal: BIJNA WEEKEND..!!!

@Hier: Het gaat gelukkig al een heel stuk beter met mijn enkel, echt fijn voelt ie nog niet, maar ja de ergste pijn is weg.

Hoop dat mijn inmiddels overgenomen griep eerdaags weer iemand anders gaat vervelen want ik ben hem zat

Heb nog een dilemma, mijn biebboeken (oa. krijg nou tieten en het boek zwanger worden van marielle kroon) moeten vandaag terug en kunnen niet verlengd worden. Alleen komt Krijgsman-man pas na sluitingstijd van de bieb terug. En ik wil niet dat familie de boeken zien. Dus hoe ga ik ze naar de bieb krijgen.

Ben bang dat het een te laat boete gaat worden LOL

Negeer het laatste maar, hij is vandaag tot 20:00 open, dus dat komt wel goed
@ Krijgsman. Beterschap!!!!
@italia: Dank je wel...!!!!

Ik duim voor je dat het niet doorgaat zetten.

Hier trouwens nog een die vanmorgen riep Thank God it's friday Wij gaan als het weer een beetje mee wil werken zondag met de familie lekker bbq'en
@muisje: het voelt inderdaad wel goed om het onderzoek even op een laag pitje te zetten, tot na onze vakantie. Het is nu echt even nodig. En in plaats van alleen maar voor andere mensen te zorgen (op mijn werk) moet ik ook echt goed voor mezelf zorgen. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan...

Wat heerlijk dat je lekker met een grote lach op je gezicht loopt sinds de echo. Fijn zeg, dat alles goed was. Jammer dat jullie het nieuws niet al konden gaan vertellen.

Succes alvast met het afscheid nemen van muisman

@italia: dank je wel! Vanmiddag laatste keer passen inderdaad. Het was hier gisteren 18 graden en zonnig, dat wil ik over twee weken ook wel

Ik hoop echt voor je dat de menstruatie niet doorzet meis! Klinkt als een lekker weekend wat je voor de boeg hebt. Nog even werken en dan lekker genieten!!

@mrskrijgsman: beterschap meis! Het zit je ff niet mee he...

En ja, ook nog een menstruatie erbij is een beetje teveel van het goede

@hier: zometeen naar het werk en vanmiddag dus lekker jurk passen. Zo'n zin in!!

Daarna helaas nog even werken en ook nog de belastingaangifte in orde maken vanavond. Maar morgen gaan mommyman en ik lekker een dagje shoppen. Ik heb nog schoenen nodig voor de vakantie en misschien een nieuwe bikini. En mommyman ook nog wat kleren. 's Avonds heerlijk thuis met z'n tweetjes en zondag ook niks gepland. Dus even lekker bijtanken samen.

Fijn weekend alvast allemaal!!
:zwaai:

@boekenlegger Gelukkig komt het zonnetje nu door en maakt je huid meer vitamine D aan! Vitamine B12 tekort kan door veel dingen komen. Probleem is dat het een hulpstof nodig heeft om opgenomen te worden in het bloed. Vandaar ook de injecties..

@muisje Gefeliciteerd. Geniet van je roze (of blauwe) wolk! En in die twee maanden zullen we je extra knuffelen

@mommy, vervelend een drukke periode, hier is het ook behoorlijk druk. Gelukkig heb ik dan ook minder tijd om te rammelen... Wel blijven genieten van de voorbereidingen.

@tulpje, Welkom!

@italia Het zit ook even niet mee deze maand of misschien juist wel.

@uitgerekend: wat zijn er een hoop mensen op de 25e van een maand uitgerekend! Dat wordt een dagnummer om niet te vergeten.

Hier een zeer drukke periode met vooral groepswerk, wat het voor mij soms nog vermoeiender maakt...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@italiagirl. Hoe voel je je nu?

@injecties

De kans is groot dat mijn lichaam vitamine b12 niet omzet. Ik moet heel mijn leven injecteren. Nu een keer per week zoalng als ik dat wil met een maximum van een jaar. Daarna afbouwen naar een keer per twee maanden. Tijdens zwangerschap zou ik extra injecties moeten hebben omdat lichaam en baby dan meer nodig hebben.

Een vitamine D tekort schijnt veel voor te komen. Ik kom elke minimaal een uur buiten. Internist zei dat zelfs ala ik elke dag naakt buiten zou gaan rondrennen maar vitamine D te laag zou zijn. Veel mense. Met vitamine b12 tekort hbbe ook een vitamine D tekort. Het precieze verband is nog niet ontdekt.

@studie

Ik heb een keuzevak afgerond met paper. Ging erg goed. Hele enthousiaste reacties van docent en begeleider. Nu probeer ik daar mijn scriptie over te gaan schrijvn. Verzoek ingediend vandaag dat is afgewezen omdat het systeem mijn huidige onderwerp niet meer kan wijzigen. Advies ingewonnen en iedereen raad me aan verzoekschrift te schrijven aan.examencommissie. Keuzevak is in de richting die ik later op wil. Hoop gedoe dus. Ik hoop dat docent me wil begeleiden zodat ik sterker sta in mijn verzoek.
@ Mommy: en hoe was het om je jurk nog een keer aan te hebben zo kort van te voren? Paste die goed? Leuk hoor allemaal! Zal duimen dat jullie mooi weer hebben. Geniet van de dag, want het gaat zoooo snel voorbij!!

@ Muisje: wat fijn dat de echo goed was en wat zal het bijzonder zijn om mee te maken! Kan me voorstellen dat je de hele dag met een big smile rondloopt. Nu wordt het toch echter dan de 2 streepjes op de test.. Hoe waren de eerste reacties op jullie nieuws?

Fijn weekend allemaal!!
Ik breek heel even in om italiagirl een knuff te geven, ik duim voor je
@ Italiagirl, kom op meid, positief blijven! We weten het pas als de NOD daar is!
@ muffin en amelie. Thanks! Hopelijk blijft mijn menstruatie weg. Heb alleen wel buikpijn en voel me ook alsof het elk moment kan beginnen. Alleen nog geen bloed gespot.

@ boekenlegger. Voel me wel redelijk. Ondanks de buikpijn en het ongesteld gevoel. Kan nu wel vreselijk gaan balen, maar dan verpest ik mijn weekend en kan er toch niets aan veranderen. Zal moeten afwachten.

Hopelijk lukt het je om in het keuzevak ook af te studeren! Wat zijn ze soms toch vreselijk star!

@ neweve. Sterkte met het groepswerk! Lastig soms dat samenwerken he. Vooral als anderen bepaalde dingen minder belangrijk vinden.
@italia: heb je altijd zoveel dagen voor je menstruatie al de buikpijn? Ik had hetzelfde gevoel als jij alleen begon het al ver voordat ik normaal de klachten zou hebben gekregen en ik had ook enorme buikpijn...En testte dik positief! Ohh ik duim zo hard voor je! Wil je geen valse hoop geven maar mij komt dit erg bekend voor. Duimerdeduim!
@neweve: ik blijf zeker genieten van de voorbereidingen, komt goed! Lastig soms, dat groepswerk he...ik merk dat in de opleiding ook. Zeker als je niet met elkaar op 1 lijn ligt. Open communicatie werkt vaak wel goed. Succes!

@boekenlegger: heftig hoor, met die injecties...Succes met het indienen van je verzoek. Ik hoop dat het je lukt!!

@italia: ik duim nog steeds voor je meis!!! Geen bloed=goed

@veliene: hoe is het met jou?

@hier: lekker geshopt met mommyman en hapje gegeten. Nu lekker thuis, eindelijk een avond niks

Heb vanmiddag nog staan zwijmelen bij Nijntje rompertjes.... Echt te schattig!! Ik mag ze kopen van mommyman als ik zwanger ben en ze dan inpakken voor onze ouders Daar hou ik hem aan natuurlijk! En enorm veel baby's/kleine kindjes en zwangere vrouwen gezien...pff....laat april maar komen, dan kunnen we ervoor gaan

Fijn weekend nog allemaal!!
Late reactie op @lovelylady89; We hebben nog geen concrete 'beginplannen'. Vriend maakt zich grote zorgen over de financien enzo, en die wil dus graag eerst beide een (andere) baan en een geldbuffertje. Maargoed, de rammels wuiven dat soort reaalistische argumenten meteen weg met: jamaar t kind is er nog niet meteen... En t eerste jaar kost een baby ook niet veel...

@italia, ik duimm voor je! Maar snap ook goed dat je er zelf maar vanuit gaat dat je gewoon ongesteld wordt.

en toch hoop ik natuurlijk dat t niet doorzet en je binnenkort hartstikke positief test!
Italia, duim voor je!!!

Piekelientje, als oudschrijfster heb ik in Rammelaars 5 een posting tot je gericht. Heb je die ooit gelezen?
@ muisje, haha inderdaad plankjes! Hoe verzin je het, maar in gedachten denk ik dan; wel makkelijk als...... hihi!

@Italia, hoe gaat het nu?

@mommy123, leuk om te lezen dat je zo naar je bruiloft aan het toe leven bent!

@hier, gister hebben we echt een super gezellige avond bij vrienden gehad. Mijn vriendin is 25 en uit haar opmerkingen liet ze duidelijk weten absoluut nog niet klaar te zijn voor kinderen. Ze is nog niet zover als ik, maar ik heb ook niet gezegt hoe ik hierin sta. Omdat het voor mijn vriend nog zo vers is vind ik het wel net zo respectvol om niet anderen erbij te betrekken. Al lag het wel op het puntje van mijn tong!
@allemaal, wat een gezelligheid hier!

@tulpje, Goed dat je het (nog even) hebt kunnen inhouden. Ik heb het wel met een vriendin over mijn rammels gehad, zij wilde ook graag vroeg kinderen. Maar eerst de studie (en het groepswerk...)

@italia, ook ik duim voor je!

@muisje, hoe is je roze/blauwe wolk?

@veliene, gezellig dat je weer meeschrijft.

Hier gister een disneypuzzel gekocht. Geeft rust om even niet achter mijn laptop te zitten. Als hij af is ga ik aan mijn tentamen werken of een net gekregen boek lezen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven