Hi bereik/abo - hoe bevalt het?

15-03-2012 22:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige abonnement bij Vodafone loopt af en ik zoek denk ik over om via Hi een nieuwe abo + telefoon te kopen. Ze hebben nu goed aanbieidingen.

Maar ik ken niemand met een HI (of is dit KPN ) netwerk & service ervaring. Is het betrouwbaar, goed bereik etc.

Ook wil ik mijn nummber behouden, iemand daar ervaring mee met overstappen van Vodafone naar Hi. Want als het gedoe oplevert, dan blijf ik liever bij Vodafone.

Alle tips zijn welkom!
KPN netwerk idd

Hi Netwerkdekking
Ja, 't is van kpn en ik heb altijd erg goed bereik ermee.
Prima bereik, maar rete duur vind ik.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik zat bij hi. Goede provider en zeer goed bereik ook qua netwerk. Echter heeft hi de abo's wel veranderd, je least het toestel nu dus hij is nooit van jou, na 2 jaar moet je hem weer inleveren maar als hij dan ergens kapot is(scheur oid) dan moet je wel een boete betalen. je betaald evenveel als bij een andere provider per maand, maar dan is het toestel wel van jou en bij hi dus niet. Bij kpn is het niet zoals bij hi geloof ik. Ik ben juist door die lease regel gister overgestapt van hi naar vodafone. Verder was ik wel tevreden met hi.
Ik heb Hi gehad, toen vodafone en nu KPN (dus zelfde netwerk als Hi) met Hi/KPN een veeel beter bereik!

Overstappen met telefoonnummer is ook geen probleem geweest. Geef dit wel optijd door (dacht uiterlijk 2 weken van te voren)

Dat je het toestel 'least' is nieuw voor mij... Bij KPN is het toestel wel van je zelf
Ja klopt ook dat het nieuw is. Het is net 3 dagen geleden ingevoerd.
quote:duffiej schreef op 15 maart 2012 @ 22:55:

Ik zat bij hi. Goede provider en zeer goed bereik ook qua netwerk. Echter heeft hi de abo's wel veranderd, je least het toestel nu dus hij is nooit van jou, na 2 jaar moet je hem weer inleveren maar als hij dan ergens kapot is(scheur oid) dan moet je wel een boete betalen. je betaald evenveel als bij een andere provider per maand, maar dan is het toestel wel van jou en bij hi dus niet. Bij kpn is het niet zoals bij hi geloof ik. Ik ben juist door die lease regel gister overgestapt van hi naar vodafone. Verder was ik wel tevreden met hi.Oh ja, dat lease gebeuren zag ik op hun website. Was al benieuwd hoe dat in elkaar zat. Telefoon na 2 jaar zonder beschadiging teruggeven is geen optie voor mij. Ik ben nogal slordig en heb zo een beschadiging. Goed dat je dat zegt!
Ja ik ook haha dus ik heb er maar van af gezien.
Wat een vreemde actie van Hi over dat leasen. De prijs van het toestel zit toch al in je abbo?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ja het is ook wel vreemd, het enige (voordeel) is dat je niet meer hoeft bij te betalen voor je telefoon, ook al heb je de nieuwste, maar je betaald dan per maand een vast bedrag voor het toestel, wat ook best veel is vind ik. Maar goed, een scheurtje of iets en je krijgt een boete (of je moet een verzekering er bij afsluiten, kost ook weer wat). Ik heb liever een normale abo
Prima bereik zelfs tijdens het kamperen midden in een van de bossen op de Veluwe had ik goed bereik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hi/KPN is de enige die hier aan de Belgische grens 'n beetje aardig bereik heeft. Al vind ik dat 't nog beter zou kunnen maar mensen met andere abo's (o.a. Vodafone) zitten hier vaak zonder Nederlands netwerk.
Oh, het bereik is dus in orde. Maar dat lease gebeuren staat mij tegen.
Je hoeft toch niets te leasen?
Ja maar bij kpn hoef je niet te leasen toch en het netwerk/dekking is hetzelfde denk ik? Ik ben niet naar kpn gegaan omdat ik daar in principe voor dezelfde abo en toestel wat ik nu bij vodafone heb, nog flink moest bij betalen. Bij vodafone was het toestel gratis, dus ik vond dat nogal naaierij zeg maar.
Is leasen bij Hi verplicht? Ik kon er weinig over vinden.
Ik vind het prima. Ben lang geleden ook van Vodafone naar Hi gegaan en volgens mij had ik toen niet veel gedoe met nummerbehoud
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Hi is the best!

Ervaring met Vodafone en T-mobile, maar vond ik beiden waardeloos qua bereik. Heb nu nog vaak dat ik in kroegen wel kan whatsappen en vriendinnen niet.
Hi is goed! Bereik is goed, internet is snel.

Wat je niet moet nemen is T-Mobile. Waardeloos bereik! Hier in huis: helemaal geen bereik. Ik ben een jaar "niet bereikbaar" geweest qua bellen.
Ik heb Hi voor mijn iPhone, mijn abo was net ietsie duurder als die ik van T-mobile anders had genomen.

Maar ik heb super bereik, terwijl vrienden van mij op dezelfde plekken (naast me staan o.i.d.) met T-mobile geen, of enorm traag bereik hebben.
Ik heb jarenlang Hi gehad, nooit verder gekeken ondanks de prijs. Maar nu is de prijs me echt te gek geworden. En als ik dan lees over achterlijkheden als leasen...

Heb nu t-mobile. Stuk goedkoper maar bereik is een stuk slechter

Maar ja, mijn gedachte was om beter slechter bereik te hebben dan afgesloten te worden omdat ik de rekeningen niet kan betalen. Ik vind het echt belachelijk die prijzen.
Het Viva forum is papaja.
Ik vind dat hele lease-gebeuren maar raar, en dan met name het verplichte eraan. Als dit nog steeds zo is als ik kan verlengen, dan ga ik weg daar.
Ik denk dat hi nu alleen het lease abonnement heeft. Ik kon niks anders vinden anders was ik ook liever bij hi gebleven.
Het is inderdaad alleen mogelijk om te leasen. Mmmm. Ben er nog steeds niet uit. Lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven