Ik vertrek
zondag 18 maart 2012 om 07:05
zondag 18 maart 2012 om 09:40
Zo ik heb de aflevering ook even gekeken.
Het is wel typisch dat het zo lang duurt met de stroom. Dat was wel iets waar ze eerder over na moeten denken.
Weer triest dat ze geen/niet goed Spaans spreken. Gelukkig doet Arnold nog een beetje zijn best.
Het viel me trouwens op dat die aannemer zo goed Engels spreekt. Dat komt niet vaak voor.
Ik ben benieuwd hoelang ze het volhouden daar. Er komen slechte tijden aan voor Spanje...
Het is wel typisch dat het zo lang duurt met de stroom. Dat was wel iets waar ze eerder over na moeten denken.
Weer triest dat ze geen/niet goed Spaans spreken. Gelukkig doet Arnold nog een beetje zijn best.
Het viel me trouwens op dat die aannemer zo goed Engels spreekt. Dat komt niet vaak voor.
Ik ben benieuwd hoelang ze het volhouden daar. Er komen slechte tijden aan voor Spanje...
zondag 18 maart 2012 om 15:21
Ook ik heb de uitzending gezien.
"Wat een slome duikelaars", dacht ik steeds in het begin.
Ik vond ze erg traag, en nu niet bepaald overstromen van enthousiasme.
( misschien al een beetje de Spaanse mentaliteit).
Volgens mij, heeft de vrouw van de 2e leg steenrijke ouders, want hoe kun je 1 jaar leven zonder inkomsten, en alleen uitgaven.
Hmm, hopelijk wordt het een succes, ik gun het ze wel.
"Wat een slome duikelaars", dacht ik steeds in het begin.
Ik vond ze erg traag, en nu niet bepaald overstromen van enthousiasme.
( misschien al een beetje de Spaanse mentaliteit).
Volgens mij, heeft de vrouw van de 2e leg steenrijke ouders, want hoe kun je 1 jaar leven zonder inkomsten, en alleen uitgaven.
Hmm, hopelijk wordt het een succes, ik gun het ze wel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 18 maart 2012 om 15:57
quote:Eindeloos schreef op 18 maart 2012 @ 15:21:
Ook ik heb de uitzending gezien.
"Wat een slome duikelaars", dacht ik steeds in het begin.
Ik vond ze erg traag, en nu niet bepaald overstromen van enthousiasme.
( misschien al een beetje de Spaanse mentaliteit).
Volgens mij, heeft de vrouw van de 2e leg steenrijke ouders, want hoe kun je 1 jaar leven zonder inkomsten, en alleen uitgaven.
Hmm, hopelijk wordt het een succes, ik gun het ze wel.
Als ik het goed heb gevolgd is het uiteindelijk 2 geduurd, zonder inkomsten. En ergens in die periode hebben ze een agrigaat gehuurd en die kost 25 euro per dag. Reken maar uit.
Later in het filmpje hadden ze nog een zwaardere en duurdere agrigaat nodig die ook de huisjes van B&B van licht end kon voorzien.
En dan heb je het nog niet eens over de tuin die ze geloof ik zouden betalen of financieren. Zwembad. Petje af hoor als je zulke lieve ouders hebt die dat voor je willen voorschieten of betalen of hoe dan ook.
Ja ik gun ze het erg dat dit gaat lukken.
Ook ik heb de uitzending gezien.
"Wat een slome duikelaars", dacht ik steeds in het begin.
Ik vond ze erg traag, en nu niet bepaald overstromen van enthousiasme.
( misschien al een beetje de Spaanse mentaliteit).
Volgens mij, heeft de vrouw van de 2e leg steenrijke ouders, want hoe kun je 1 jaar leven zonder inkomsten, en alleen uitgaven.
Hmm, hopelijk wordt het een succes, ik gun het ze wel.
Als ik het goed heb gevolgd is het uiteindelijk 2 geduurd, zonder inkomsten. En ergens in die periode hebben ze een agrigaat gehuurd en die kost 25 euro per dag. Reken maar uit.
Later in het filmpje hadden ze nog een zwaardere en duurdere agrigaat nodig die ook de huisjes van B&B van licht end kon voorzien.
En dan heb je het nog niet eens over de tuin die ze geloof ik zouden betalen of financieren. Zwembad. Petje af hoor als je zulke lieve ouders hebt die dat voor je willen voorschieten of betalen of hoe dan ook.
Ja ik gun ze het erg dat dit gaat lukken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 18 maart 2012 om 16:33
Het valt me op dat er vooral een type man aan mee doet:
Een man die altijd denkt dat er mee in zit. Het huwelijk met zijn eerste vrouw liep naar zijn idee niet goed. Dus wordt er gescheiden en gezocht naar een tweede vrouw of deze wordt al eerder gezocht. Met deze nieuwe vrouw heeft hij heel even zijn nieuwe perfecte wereld, maar dat is al snel niet genoeg. Dus komen er kinderen. Als de nieuwigheid daar vanaf is, dan wordt er gezocht naar een nieuwe uitdaging en dat is dan emigratie en hoe origineel een B&B in het buitenland. Ik ben benieuwd hoe lang dat dan eigenlijk duurt.
Een man die altijd denkt dat er mee in zit. Het huwelijk met zijn eerste vrouw liep naar zijn idee niet goed. Dus wordt er gescheiden en gezocht naar een tweede vrouw of deze wordt al eerder gezocht. Met deze nieuwe vrouw heeft hij heel even zijn nieuwe perfecte wereld, maar dat is al snel niet genoeg. Dus komen er kinderen. Als de nieuwigheid daar vanaf is, dan wordt er gezocht naar een nieuwe uitdaging en dat is dan emigratie en hoe origineel een B&B in het buitenland. Ik ben benieuwd hoe lang dat dan eigenlijk duurt.
maandag 19 maart 2012 om 10:04
quote:Lucifer1983 schreef op 18 maart 2012 @ 16:33:
Het valt me op dat er vooral een type man aan mee doet:
Een man die altijd denkt dat er mee in zit. Het huwelijk met zijn eerste vrouw liep naar zijn idee niet goed. Dus wordt er gescheiden en gezocht naar een tweede vrouw of deze wordt al eerder gezocht. Met deze nieuwe vrouw heeft hij heel even zijn nieuwe perfecte wereld, maar dat is al snel niet genoeg. Dus komen er kinderen. Als de nieuwigheid daar vanaf is, dan wordt er gezocht naar een nieuwe uitdaging en dat is dan emigratie en hoe origineel een B&B in het buitenland. Ik ben benieuwd hoe lang dat dan eigenlijk duurt.Je weet toch helemaal niet de reden waarom zijn eerste huwelijk is gestrand?
Het valt me op dat er vooral een type man aan mee doet:
Een man die altijd denkt dat er mee in zit. Het huwelijk met zijn eerste vrouw liep naar zijn idee niet goed. Dus wordt er gescheiden en gezocht naar een tweede vrouw of deze wordt al eerder gezocht. Met deze nieuwe vrouw heeft hij heel even zijn nieuwe perfecte wereld, maar dat is al snel niet genoeg. Dus komen er kinderen. Als de nieuwigheid daar vanaf is, dan wordt er gezocht naar een nieuwe uitdaging en dat is dan emigratie en hoe origineel een B&B in het buitenland. Ik ben benieuwd hoe lang dat dan eigenlijk duurt.Je weet toch helemaal niet de reden waarom zijn eerste huwelijk is gestrand?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 19 maart 2012 om 10:31
Belachelijk dat zij daar al een jaar woont en dat ze nog geen Spaans spreekt (en tenenkrommend Engels....) Elke avond studeren als de kinderen in bed liggen en wat met de lokale bevolking omgaan en je kan een basis gesprek voeren. Er zijn maar weinig Spanjaarden die zo goed Engels kunnen als die aannemer die zij hebben. Zo hoeft ze ook geen moeite te doen.
Dat het allemaal lang duurt dat is wel typisch Spaans
Ze kiezen wel weer een familie uit die niet zo goed weet waar ze aan beginnen, zoals altijd...
Dat het allemaal lang duurt dat is wel typisch Spaans
Ze kiezen wel weer een familie uit die niet zo goed weet waar ze aan beginnen, zoals altijd...
maandag 19 maart 2012 om 11:49
quote:Lotte35 schreef op 19 maart 2012 @ 11:41:
Hoe die ene zoon uit z'n eerder huwelijk praatte over zijn vertrek: 'Het is toch familie'...
Nu zei hij zelf al dat het contact tussen hem en z'n zoons niet zo goed was geweest, de afgelopen jaren, maar jeetje, het zijn wel je zóóns!
Eens, er klopt iets niet, weet niet precies wat, maar kan niet echt zeggen wat ik van de uitzending vond. Zoals zo vaak in "Ik vertrek", is volgens de personen zelf, alles beter in het buitenland maar zoals ook al zo vaak is gebleken, dit is beslist niet het geval. En jaren zonder stroom, dat is toch wel heel vreemd. En hoe komen ze aan zoveel geld, van de ouders??
En ik vroeg mij ook af wat die kinderen daar te doen hebben helemaal in hun eentje op een berg.
Sneu voor de zonen in Nederland. Verder wel een mooi plekje en leuke kamers.
Hoe die ene zoon uit z'n eerder huwelijk praatte over zijn vertrek: 'Het is toch familie'...
Nu zei hij zelf al dat het contact tussen hem en z'n zoons niet zo goed was geweest, de afgelopen jaren, maar jeetje, het zijn wel je zóóns!
Eens, er klopt iets niet, weet niet precies wat, maar kan niet echt zeggen wat ik van de uitzending vond. Zoals zo vaak in "Ik vertrek", is volgens de personen zelf, alles beter in het buitenland maar zoals ook al zo vaak is gebleken, dit is beslist niet het geval. En jaren zonder stroom, dat is toch wel heel vreemd. En hoe komen ze aan zoveel geld, van de ouders??
En ik vroeg mij ook af wat die kinderen daar te doen hebben helemaal in hun eentje op een berg.
Sneu voor de zonen in Nederland. Verder wel een mooi plekje en leuke kamers.
maandag 19 maart 2012 om 12:26
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Als ik het goed heb gevolgd is het uiteindelijk 2 geduurd, zonder inkomsten. En ergens in die periode hebben ze een agrigaat gehuurd en die kost 25 euro per dag. Reken maar uit.
Later in het filmpje hadden ze nog een zwaardere en duurdere agrigaat nodig die ook de huisjes van B&B van licht end kon voorzien
En dan heb je het nog niet eens over de tuin die ze geloof ik zouden betalen of financieren. Zwembad. Petje af hoor als je zulke lieve ouders hebt die dat voor je willen voorschieten of betalen of hoe dan ook.
Ja ik gun ze het erg dat dit gaat lukken.
Je hebt helemaal gelijk MV, het is 2 jaar, pffff, dat maakt de ouders nog liever, èn rijker.
Maar nu gaan ze hopelijk alles netjes terugbetalen.
[...]
Als ik het goed heb gevolgd is het uiteindelijk 2 geduurd, zonder inkomsten. En ergens in die periode hebben ze een agrigaat gehuurd en die kost 25 euro per dag. Reken maar uit.
Later in het filmpje hadden ze nog een zwaardere en duurdere agrigaat nodig die ook de huisjes van B&B van licht end kon voorzien
En dan heb je het nog niet eens over de tuin die ze geloof ik zouden betalen of financieren. Zwembad. Petje af hoor als je zulke lieve ouders hebt die dat voor je willen voorschieten of betalen of hoe dan ook.
Ja ik gun ze het erg dat dit gaat lukken.
Je hebt helemaal gelijk MV, het is 2 jaar, pffff, dat maakt de ouders nog liever, èn rijker.
Maar nu gaan ze hopelijk alles netjes terugbetalen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé