Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Neferisis ik lees nu over je val! Wat een schrik. Succes met herstel.

Met mijn gezondheid gaat het wel goed, wel weer toe aan medicijnen, maar nog drie weken wachter tot ik weer aan het infuus mag.

Stereo

Ik wens jou ook een fijn weekend, iig de zondag ;)

Soezie, bedankt voor de tip van de rottweiler van idrukker. Dat is die met het bijenpakje aan. Deze heb ik dus ook gestuurd.
Afgelopen weekend een paar schitterend kaarten ontvangen. Vandaag drie stuks uit de bus gevist, waarvan er eentje door een Duitse junk in rehab was verstuurd (een lelijke Boomerang). Verder nog een afbeelding van een depressieve muzikant en een nietszeggend strand. Ik werd er niet echt blij van, integendeel.

@Stereo > wat een prachtige Ierse landschapsfoto, een beetje met de kleuren van de Ierse vlag erin.

Hoe staat het met de paasversieringen in de klas, ben je al zo ver of doe je dat pas een week van te voren?

@Elmo > welkom hier! Hoeveel kaarten mag jij al onderweg hebben? Je kunt ansichten goedkoper frankeren door oude Nederlandse zegels te gebruiken die je bij Postzegelsmetkorting kunt bestellen.

@Steph > het schaatsseizoen zit er weer op. Ben je dit weekend nog naar wedstrijden wezen kijken? Of heb je thuis feestgevierd?

In huize Nef gaat alles zijn gangetje. Mijn bloeduitstortingen zijn nu allemaal geel en de Botox is weggetrokken. Gelukkig hebben mijn vingers geen optater gehad en kan ik gewoon muziek blijven spelen. Man is het beslag weer op de boot aan het monteren, komend weekend begint het wedstrijdseizoen. Dochter is in de wolken, want ze is uitgekozen om haar profielwerkstuk aan een universiteit in The Big Apple te gaan maken. Ik vind het best spannend, mijn meiske gaat eind mei zo maar de oceaan over en verblijft daar tien dagen bij een gastgezin. Zoon is mij in lengte nu ook voorbij, begint de baard in de keel te krijgen en kan af en toe lekker dwars zijn.

@Snjo > ben je dit weekend in ons land?

@Gierzwaluw > kaarten naar de Oekraïne doen er bij mij gemiddeld 15 dagen over, naar Wit-Rusland 20 dagen.

@Ligaa > hopelijk komt de schrijfzin snel weer terug. Misschien ontvang je binnenkort zelf leuke post, dat motiveert ook om een adres aan te vragen.

Laatst verzonden kaarten: een winterse schildering naar Portugal, een lam naar Tsjechië, een Jetoy naar Noorwegen, een stadsgezicht naar Zwitserland, een Hollands plaatje naar Japan en iets archeologisch naar Noord-Holland.
Ohhh, spannend voor jou en je dochter zeg Neferisis!! Wat een káns.

Ik ben komend weekend in het land (kijk anders maar even op Hyves)... ik heb m'n koffer nog niet eens gepakt, besef nog niet helemaal dat ik donderdag al weg ga (kat is nog niet helemaal beter dus ben ik meer met haar bezig dan met mezelf).

Ligaa: gelukkig is kaartjes sturen geen verplichting en heb je lekker zelf in de hand hoeveel je er wil gaan versturen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjo. ik ga op hyves kijken

neferisis, wat fantastisch voor je dochter, wat een mooie kans om naar NY te gaan!

Hallo Elmo, welkom hier!
quote:neferisis schreef op 19 maart 2012 @ 16:16:

@Elmo > welkom hier! Hoeveel kaarten mag jij al onderweg hebben? Je kunt ansichten goedkoper frankeren door oude Nederlandse zegels te gebruiken die je bij Postzegelsmetkorting kunt bestellen.

Dank voor de tip, ik ga het eens opzoeken. Ik mag er nu 6 tegelijk versturen, maar ik heb er in totaal 11 die aangekomen zijn en nog 5 traveling.

Ik stuur de laatste tijd erg veel Fiep Westendorp tekeningen (krijg ik veel positieve reacties op) en ik heb laatst ook van die oude landschapsschilderijen gevonden als ansichtkaart. Sommigen zijn echt waanzinnig mooi! IK vroeg me af of er ook mensen zelf kaarten maken? Soms heb ik een foto of tekening die ik graag zou willen gebruiken, hoe maak je daar makkelijk en niet te duur een ansichtkaart van?
Ik kreeg laatst btw een prachtig schilderij van Monet uit.. China! Had ik toch niet verwacht haha! Maar het is denk ik de mooiste die ik heb gehad, naast de Picasso uit Duitsland.
Ik had gisteren twee mwah-kaartjes uit Duitsland en Letland ontvangen.

Net even een paar kaartjes aangevraagd die ik mee ga nemen zaterdag....:

Nederland (niemand van hier volgens mij)

USA

Wit-Rusland

Duitsland

Finland

Canada

Polen

Letland
wooow wat een kaartjes tegelijk! ik vraag er ongeveer 1 per week aan, anders kost het me te veel geld in een keer. En ik heb er ook niet heel veel tijd voor verder.. Kaartjes uit Nederland hoef ik eigenlijk niet, hoe verder weg hoe beter!
Oh ja, ik zal ook een paar adressen aanvragen donderdag of vrijdag. Geen maximum deze keer ?

Ik heb vanavond nog wat kaarten besteld via internet (marktplaats)
Elmo: over het algemeen vraag ik ook niet zoveel adressen tegelijk aan maar ja, uitzonderlijke reden deze keer ( NL is voor mij trouwens buitenland).

Wat mij betreft geen maximum Ligaa. Kom maar op!!!
Hoi allemaal,

na een lange stilte ben ik er weer. Vanwege prive-dingen ben ik hier een tijd niet geweest, vooral omdat daardoor het postcrossen helemaal stil lag en ik daardoor weinig aanvulling had op dit topic . Ik wil vanaf nu het postcrossen weer op gaan pakken en ik ga dan ook nu wat adressen opvragen. Ben benieuwd!

Hoe is het met jullie?

Ik las dat Nef. een nare val heeft gemaakt..

Ik ga m'n kaartenbak tevoorschijn halen!
Welkom terug Juuf nou maar hopen dat de eerste paar adressen die je trekt leuk zijn om er weer helemaal in te komen.

Ik heb m'n kaartjes geschreven (voor zover natuurlijk) en die zitten nu in een plastic hoesje in m'n koffer.

Verder had ik een leuk kaartje uit Lithouwen.
Ik doe ook nog mee hoor, maar heb een behoorlijke drukke week deze week.

Van kaarten schrijven is nog helemaal niks gekomen.

Kreeg vandaag wel een mooie kaart uit Zwitserland, echt onwijs blij mee.

Neferisis, al helemaal hersteld van je val??

Snjo, goede reis voor jou!!!

Juuf, welkom terug.

Waren het leuke profielen???
Neferisis, aanstaand weekend is het allerlaatste schaatsweekend .

Veel plezier Snjokorn met de meeting en alle anderen die gaan uiteraard ook. Het zal mooi weer zijn.

En Juuf,welkom terug.
De postbode was gisteren niet scheutig met leuke post voor mij, alleen maar rekeningen en een paar nieuwe schoenen voor dochter.

Ik vraag morgen pas nieuwe adressen aan, dan heb ik er minimaal tien voor de meeting.

@Elmo > ik laat van sommige van mijn reisfoto's ansichten maken, ik doe dat samen met een vriendin (fotografe en ook postcrossser). Van elke foto worden dan tien kaarten gemaakt. We delen de kosten en hebben elk vijf kaarten per foto. Wij doen dat via Pixum en wachten meestal een kortingsactie af.

Ik ben ook dol op kunstkaarten uit die periode. Het vinkje voor Nederlandse adressen heb ik doorgaans uit staan.

@Juuf > hopelijk voel je je inmiddels iets beter. Ik ben weer bijna helemaal hersteld van de valpartij. Heb je al wat kaarten uitgezocht?

@Snjo > goede reis en tot zaterdag!

@Anita > al druk bezig met de voorbereidingen van zoons verjaardag?

@Steph > vanmiddag kun je bij Studio Sport naar het schaatsspektakel kijken.

Ik ga eens inloggen op kantoor en aan de slag. Geniet van het zonnetje vandaag!
Onderandere Neferisis, en dan morgen ook nog een hele dag werken en 's avonds op een verjaardagsfeestje.

Gisteren vergadering van OR gehad en veel besproken met betrekking tot pasen en het eindfeest.

Ook dat duurt nog maar een week of 14.

Jammer van de weinig leuke post, hoop dat er vandaag wat voor je bij zit.

Hier was de buit 1 kaart uit Korea en die ga ik zo eens registeren.

Verder schiet het met hurrays niet op, mijn kaart binnen Nederland doet er ook al meer dan een week over.
Neferisis, alsof ik het niet weet. Maar wel bedankt voor de info.
Had iets eerder moeten klagen.

Had vanmiddag nog een leuke hurray uit Duitsland in mijn mailbox.
Gisteren vijf hurrays, vandaag vier leuke kaarten. Kortom, het weekend begint prima. Een sloot adressen voor de meeting aangevraagd, straks de spullen bij elkaar zoeken.

@Steph > geen weer om voor de buis te zitten of ben je live in Heerenveen aanwezig?

@Anita > het schooljaar schiet inderdaad al aardig op. Het lijkt wel elk jaar sneller te gaan.
Voor iedereen die morgen gaat meeten een fijne dag en veel plezier!!!

Hier vandaag 2 kaarten, die ik nog moet registeren zo.

Ik heb net de ballonnen opgeblazen en man hangt de slingers op.

Bijna feest hier!
Hoihoi! Ik kom ook weer eens even onder mijn steen vandaan.

Vraagje: sturen jullie altijd een berichtje als je een expired hebt? Wat vraag je zo iemand? Ik bedoel, een vraag als: heb je mijn kaart echt niet gehad? Klinkt een beetje raar. Neem toch aan dat als ze hem wel hebben gehad dat ze hem wel registreren toch? En een niet ontvangen kaart registreren vind ik ook zo raar. But maybe that's just me... Vandaar de vraag .

Vandaag weer eens lekker op de knop gedrukt, en voor je het weet is het weer laat. Wilde eigenlijk om tien uur in bed liggen... Hmm, mislukt. De kaarten mogen in ieder geval naar:

Finland (goh, zelfs naar een stad waar ik al eerder een kaart heen heb gestuurd...)

China

Duitsland (nogmaals goh)

Amerika/Colorado

Wit Rusland (derde keer goh... )

Hoeveel kaarten hebben jullie al verstuurd naar Finland, Duitsland en Wit Rusland?

Heb tot nu toe 3 van de 5 nieuw aangevraagde kaartjes geschreven, morgen de andere 2. Nu echt naar bed! Korte nacht ook nog...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik stuur eigenlijk nooit een berichtje als een kaartje expired.

Hoort in mijn ogen helaas bij de hobby, heel soms stuur ik er een tweede kaartje achteraan.

Maar dat alleen als ik zie dat de ontvanger regelmatig online is.

Gisteren heerlijk feestgevierd in de tuin.

Wie had dat kunnen denken in maart.

Er was veel post voor zoon en ook 1 kaartje uit Japan voor mij.

Ik ga zo eens een adresje aanvragen.

Veel kan het niet worden want zag net dat er niet veel postzegels meer zijn.

Morgen meteen even halen zodat ik weer lekker kan postcrossen en andere schrijfsels maken.

Er ligt al een verjaardagskaart klaar om de oranje brievenbus te gaan bevolken vandaag.
Er gaat een vrolijke tulpenkaart naar Rusland en toen waren ook meteen mijn europa-zegels op.

Nu nog even het antwoord van de prijspuzzel uit de tv-gids op een kaartje zetten en dan kan die ook mee naar de brievenbus.
Anita, wat een heerlijk weer hè? Ideaal weer voor een feestje ! Leuk dat je zoon lekker veel post heeft gehad. Dan voel je je altijd lekker jarig!

Mijn europazegels zijn ook op... Heb maar even besteld op die goedkopepostzegelsite. Ben benieuwd.

Er gaat een schattig kittenkaartje naar Wit Rusland, een begroeide autokaart naar Finland, een zebra met hartjes naar Duitsland, een FEBO met klompjes kaart naar de USA en een Holland-map kaart naar China. Nu alleen nog een postzegel voor het kaartje naar Wit Rusland, anders gaat ie niet aankomen denk ik.

Fijne zondag allemaal!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Nog helemaal niks geschreven op deze maandag, laat ik eens wat tekst neerzetten. Mag wel weer even na de lange stilte.

Postcrossen ligt even stil hier, geen nieuwe adressen aangevraagd. Had de laatste tijd geen leuke profielen en voornamelijk lege hurrays. Daarbij drukte thuis, dus ik heb er geen tijd voor gemaakt. Komt vast weer.

Wel grappige ruiling met klein meisje van 3 uit Estland. Die wilde graag chocola en oma wilde bierdopjes en viltjes. Even een pakket met kinder chocolade verstuurd. Broer de kroeg leeg laten halen en de dopjes en viltjes doorgestuurd. Helemaal gelukkig daar. Leuk!

Alle nieuwe meeschrijvers: welkom!

Was de meet gezellig dames?

Snjo, weer even lekker om hier te zijn? Succes met je gesprek.

Soezie: ik stuur vaak ook geen bericht, om dezelfde reden die jij noemt. Heb er nu 5 op de 195 expired, dus valt mee. Hoe is het met je man? Rust thuis weer terug?

Nef: hoe is het met je? Alles weer op z'n plek in je lijf?

Anita: heerlijk hè, nu al zoveel buiten kunnen zijn. Doet goed! Nog van harte!

Juuf: fijn je even te lezen! Succes met alles. Hopelijk gaan de dingen weer de goede kant op.

Gierzwaluw: hier een poezebeest. Zo'n heerlijk wijffie die ons als personeel heeft in haar beleving. Kan ook zwaar beledigd reageren als anders blijkt. Geweldig beest.

Kan me zo voorstellen dat je zo'n kitten meeneemt. Heb er ooit eens bijna eentje meegenomen van een paar dagen oud. Die liep buiten, helemaal onder de vlooien. Belde aan bij het huis waar hij liep. Werd het beestje uit mijn handen getrokken met de mededeling: dat doet ie steeds. Knal: deur dicht. Woest was ik! Uiteraard melding van gemaakt, maar ja.. daar hoor je nooit meer wat over.

Tine: al terug uit Disney?

Vervolg later: moet even taxi zijn! Allen voor nu:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven