koekje erbij?

21-03-2012 17:05 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik de laatste tijd een echte veelvraat ben, wil ik het liefst bij iedere kop thee die ik drink een koekje erbij ( En ik drink toch wel snel 3 koppen thee per dag. Het hoeft uiteraard niet iedere keer een dikke vette gevulde koek te zijn ofzo hoor! Echt niet. Maar een bastogne koekje of een bokkepootje ofzo dat gaat er iedere keer met smaak in bij mij. En het aller lekkerste koekje vind ik nu op dit moment de dubbele biscuit met chocola ertussen (jammie)

Ik ben benieuwd of ik er als ik straks de 90 kilo heb bereikt nog zo overdenk.

Ben ik verwend? Of zijn er wel meer die dus dagelijks gewoon een half pak koekjes weg kauwen en zo ja welke dan?
Haha ja dat is waar. Zodra je het hebt gaat het op

Ik dacht een keer "gezond" volkoren biscuitjes te kopen. Maar dan eet je die rol zo leeg.

Terwijl met grote koeken ik het vaak wel bij eentje kan houden.
Bastognekoeken zijn ZOOOO lekker!!!

Ik eet sowieso elke avond een paar koekjes bij de thee. Maar meestal biskwie.
Biscuit dus
quote:Soppie300 schreef op 21 maart 2012 @ 17:33:

[...]

Ik wil niet lullig doen, maar het is evengoed een caloriebom. En 2 of 3 per dag? Eerlijk gezegd is 1 al teveel en zeker niet elke dag. Eet je wel genoeg fruit/tussendoortjes?

Que? Wat boeit jou dat nou?

Ik heb een prima eet patroon, dank je. En hoeveel calorieën er inzitten boeit me niks, ik tel ze namelijk niet.
quote:eleonora schreef op 21 maart 2012 @ 17:30:

[...]

Bedoel ik. Dat soort koeken.

En de sesamdingen zijn niet caloriearm maar niet zo ongezond als die Unilever koekjes.Precies, en ze hebben best veel smaken
Ehm, 1 koekje maar per keer? Dus bij 3 keer thee 3 koekjes per dag? En dat vind je veel?

Vandaag jarig dus niet representatief. Maar gisteren een redelijk gewone dag: 4 kaneelbeschuitjes, ongeveer 6 bokkenpootjes en 2 appelflappen.

Zal ik maar niet vertellen wat ik de rest van de dag nog gegeten heb gisteren.

Ik kom er alleen niet van aan en ben ondanks die zoetigheid gewoon gezond.
Ik heb laatst heerlijke koekjes ondekt, oreo's met een witte chocoladelaag. Heerlijk! Dat het niet gezond kon zijn wist ik, maar ik was alleen redelijk in shock toen ik er achter kwam dat 1 zo'n oreo ruim 100 calorieen bevat.
quote:Soppie300 schreef op 21 maart 2012 @ 17:33:

[...]

Ik wil niet lullig doen, maar het is evengoed een caloriebom. En 2 of 3 per dag? Eerlijk gezegd is 1 al teveel en zeker niet elke dag. Eet je wel genoeg fruit/tussendoortjes?Zo dan? Wat een enge, belerrende opmerking. Hou je bij je eigen fruit en bemoei niet met koekjes van een ander op een koekjestopic.
Ik ontbijt met 5 chocoladekoekjes, al járen.
Van sommige koekjes zou ik in theorie een heel pak weg kunnen kanen, hoewel ik absoluut geen zoetekauw ben. Maar mokkasticks, pindakoeken en van die vieze roze koeken (ja, ik weet het, die worden gekleurd met luizen!), oh heeeerlijk!

Dus dan de noodrem maar: niet in huis halen. Maar de koffie en thee zijn toch niet helemaal hetzelfde.
Koekjes die hier geen lang leven beschoren zijn: pindakoeken en vooral kletskoppen en sprits met aan een kant melkchocolade (maar dan alleen van Nobo).

Nu nieuwe ontdekt: de Robuuste koeken van Lu met chocolade EN amandel. Gelukkig waren ze vorige week weer in de Bonus.

Andere koek(jes), als ik die al in huis heb, kan ik makkelijk bij 1 of 2 laten.
Ik smacht nooit naar koekjes. Ik vind ze best lekker maar heb er nooit zin in. Maar hartige dingen.. ik heb nu even pauze en zit al de hele tijd te twijfelen of ik een broodje kroket ga halen
Ik heb pinda(kaas)koeken in de oven liggen. 40 stuks. En voor wie vandaag ondanks (of dankzij) het mooie weer baklustig is hierbij het recept:

Nodig:

250 gram zachte roomboter

300 gram pindakaas met stukjes

400 gram suiker

1 ei

300 gram bloem

2 theelepels bakpoeder

Mespuntje zout

150 gram ongezouten pinda's

150 gram bruine suiker

Bereiden:

Boter, pindakaas, suiker en ei goed loskloppen.

Bloem met bakpoeder boven de kom zeven, zout en pinda's toevoegen en kneed tot een zacht deeg.

Zet het deeg minimaal een half uur in de koelkast.

Maak 40 balletjes van het deeg en leg die op bakplaten bekleed met bakpapier en druk de balletjes daarop plat tot ongeveer een centimeter hoog. Houd wat afstand tussen de koekjes, ze zetten nog uit.

Bak in de op 200 graden voorverwarmde oven gaar in ongeveer 20 minuten gaar en mooi goudbruin.

Ik ga maar eens kijken of ze al klaar zijn.
Ik verbaas me wel eens dat ik niet aankom als ik naar mijn eetgewoonten kijk. Als ik dat vergelijk met hier ben ik echt een schransbal.
quote:Woolloongabba schreef op 22 maart 2012 @ 14:43:

Ik verbaas me wel eens dat ik niet aankom als ik naar mijn eetgewoonten kijk. Als ik dat vergelijk met hier ben ik echt een schransbal.Wedden dat ik meer eet?
quote:thee schreef op 22 maart 2012 @ 01:50:

[...]

Zo dan? Wat een enge, belerrende opmerking. Hou je bij je eigen fruit en bemoei niet met koekjes van een ander op een koekjestopic.Ben blij dat niet alleen bij mij mijn nekhaar uit model ging
quote:thee schreef op 22 maart 2012 @ 01:50:

[...]

Zo dan? Wat een enge, belerrende opmerking. Hou je bij je eigen fruit en bemoei niet met koekjes van een ander op een koekjestopic.Klinkt als een veel te strakke panty bij de dame in kwestie. Toch maar iets minder koekjes eten dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven