wasmachine stinkt
vrijdag 23 maart 2012 om 07:29
Ons wasmachine van 4 jaar oud stinkt: rioollucht.
Ik heb al 3 keer een lege kookwas gedaan met een liter azijn en nog een met een vaatwasserblokje.
Het filter schoongemaakt, maar zat niks in, de rubbers gereinigd en het zeepbakje.
De geur verdwijnt na een kookwas maar na een dag is deze geur weer aanwezig.
Wie heeft de gouden tip om van deze stank af te komen?
Koop liever geen nieuw wasmachine.
Ik heb al 3 keer een lege kookwas gedaan met een liter azijn en nog een met een vaatwasserblokje.
Het filter schoongemaakt, maar zat niks in, de rubbers gereinigd en het zeepbakje.
De geur verdwijnt na een kookwas maar na een dag is deze geur weer aanwezig.
Wie heeft de gouden tip om van deze stank af te komen?
Koop liever geen nieuw wasmachine.
vrijdag 23 maart 2012 om 08:49
Twee keer met lege trommel laten draaien, met een flinke scheut chloorbleek in de trommel. Heb ik ook gehad, dan zit er schimmel in, ofzo. Superrr irritant. Azijn helpt niet.
Af en toe herhalen (witte was doe ik tegenwoordig een beetje bleek bij).
Mijn machine was nieuw, nota bene. Ik heb het hoofd gebroken over hoe het precies kon gebeuren, en wat ik moest doen. Via internet deze tip gevonden.
Af en toe herhalen (witte was doe ik tegenwoordig een beetje bleek bij).
Mijn machine was nieuw, nota bene. Ik heb het hoofd gebroken over hoe het precies kon gebeuren, en wat ik moest doen. Via internet deze tip gevonden.
vrijdag 23 maart 2012 om 09:13
vrijdag 23 maart 2012 om 11:42
vrijdag 23 maart 2012 om 12:46
Iets van citroensap?Dat schijnt ook iets goeds te doen. Ik heb t zelf nog niet mee gemaakt dat me de wasmachine stinkt , wel de vaatwasser en daar heb ik toen nettoyant in gegooid ( te koop bij de lidl)Geen idee of dat ook in de wasmachine kan( gewoon in het zelfde bakje als waar de wasverzachter ook in gaat) maar de vaatwasser knapt er echt van op.
vrijdag 23 maart 2012 om 13:42
Goede tips! Ik ga dadelijk eens kijken of ik dat bakje eruit kan slopen (wist niet dat dat los kon! ), en als ik het heb schoongemaakt voor de zekerheid nog een rondje laten draaien met soda.
Dat zijn die rare glazige korreltjes, he? Die heb ik nog wel ergens achter in m'n gootsteenkastje. Doe je die dan in het bakje waarin je het waspoeder doet, of de wasverzachter? Of in allebei? Of in de trommel..? (*sorrie, ben hier dus he-le-maal niet in thuis*)
Dat zijn die rare glazige korreltjes, he? Die heb ik nog wel ergens achter in m'n gootsteenkastje. Doe je die dan in het bakje waarin je het waspoeder doet, of de wasverzachter? Of in allebei? Of in de trommel..? (*sorrie, ben hier dus he-le-maal niet in thuis*)
vrijdag 23 maart 2012 om 14:10
Jeeetje! Ik ben helemaal 'in-shock!'
Ik had dat bakje nog nooit schoongemaakt, en er KWAM me toch een viezigheid uit...!!! DAT was hard nodig!!!
Eerst onder de hete kraan (bakje kon dus idd gewoon los) helemaal schoongespoeld en met een oude tandenborstel afgeschrobt, en nu staat het in de vaatwasser om de laatste viezigheidjes er nog af te halen (maar dat zal niet veel meer zijn.)
En wat ik in de ruimte vond van het zeepbakje....
Daar kun je een horrorfilm van maken, aan slijmerige zwarte massa...! :puke:
Maar ook dat is nu weg, voor zover dat lukte met oude tandenborstel en hele rol wc papier.
Straks (als het zeepbakje uit de vaatwasser komt) zet ik de wasmachine nog even aan met alleen wat soda erin en dan eh...op 90 graden ofzo en één handdoek...?
Enne...Soda dan in welk bakje? of in trommel...?
Ik had dat bakje nog nooit schoongemaakt, en er KWAM me toch een viezigheid uit...!!! DAT was hard nodig!!!
Eerst onder de hete kraan (bakje kon dus idd gewoon los) helemaal schoongespoeld en met een oude tandenborstel afgeschrobt, en nu staat het in de vaatwasser om de laatste viezigheidjes er nog af te halen (maar dat zal niet veel meer zijn.)
En wat ik in de ruimte vond van het zeepbakje....
Daar kun je een horrorfilm van maken, aan slijmerige zwarte massa...! :puke:
Maar ook dat is nu weg, voor zover dat lukte met oude tandenborstel en hele rol wc papier.
Straks (als het zeepbakje uit de vaatwasser komt) zet ik de wasmachine nog even aan met alleen wat soda erin en dan eh...op 90 graden ofzo en één handdoek...?
Enne...Soda dan in welk bakje? of in trommel...?