Weer een inbraakgolf :-(

24-03-2012 12:19 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er kwam net weer politie voor de deur, omdat er bij de overburen is ingebroken, hele huis leeg! Vorige week een straat verder, en wij waren vorig jaar aan de beurt. In eerste instantie waren we alerter, maar dat zakt toch met de tijd weer af.

Sprak net de dochter van de buren, die het ontdekt heeft, ouders zijn weekendje weg. Zo naar voor ze! Je zou haast denken dat de inbrekers het geweten hebben of zo.

Moeten we dan weer alles dicht houden met dit mooie weer?? Soms ben ik boven bezig en staat de achterdeur open zodat poes in en uit kan. Gelukkignis het wel een buurtje waar altijd wel een beetje opgelet wordt voor elkaar, maar je houdt het dus echt niet tegen. Tijdje geleden waren zij ook al twee keer de bok met hun auto, hele dashboard aan gort voor de airbags en nu dit weer...

Bah, word hier altijd zo giftig van! Wat moet je ermee?!?!
Alarm een optie?

himalaya, 4 uur geleden

En als ik dit zo lees ben ik weer blij dat ik op 3 hoog achter in een afgesloten portiek woon..

Same here, maar dan op de 15e :-)

Echter ken ik wel iemand die op de 8e woont (niet mijn gebouw), waar weldegelijk is i gebroken...... via de buitenkant :s De inbrekers zijn van balkon naar balkon geklommen. Duizenden euro's aan Leica's gestolen
Lizzl, dat kan toch niet anders dan dat iemand dat weet van die leica's?
Gelukkig nog nooit met een inbraak van doen gehad, de honden schrikken blijkbaar af.

Volgens mij is er geen inbraakwerend materiaal, wel inbraakvertragend.
quote:himalaya schreef op 24 maart 2012 @ 12:40:

En als ik dit zo lees ben ik weer blij dat ik op 3 hoog achter in een afgesloten portiek woon..Alleen dan, kan ik me zo voostellen...
voor de 3 jaar dat ik in mijn vorige woning woonde, is er in de hele portiek geen enkele keer ingebroken. wij hebben nl een waakse hond. het jaar dat wij er kwamen wonen was er de maand ervoor nog een paar keer ingebroken. ook niet leuk om te horen als je net de sleutel hebt.

wij zijn daar toen weer weggegaan en nog geen 2 maanden later werd er weer ingebroken. best sneu. dus conclusie: neem een hond.
Laatst kwam ik achterom aanlopen en betrapte een inbreker.

Gek is dat om mee te maken. Achteraf had ik beter de politie moeten bellen, maar ik was zo confuus.
quote:himalaya schreef op zaterdag 24 maart 2012 12:40 En als ik dit zo lees ben ik weer blij dat ik op 3 hoog achter in een afgesloten portiek woon..Ik ook!
Monty25 wat naar, het lijkt me een naar gevoel om te weten dat er in je buurt ingebroken wordt. Verder heb ik geen tips.
Bij de Praxis hebben ze alles in de reclame op gebied van inbraakpreventie.

dogcrazy, 22 uur geleden

Lizzl, dat kan toch niet anders dan dat iemand dat weet van die leica's?

Absoluut. Hij had een ex die geen fijne vrienden had. Zij was verdachte # 1

rococo, 22 uur geleden

Alleen dan, kan ik me zo voostellen...

Geloof het of niet, maar ik verkies hoog en vrij uitzicht boven een tuin.
Ik ben heel blij met mijn grote Duitse herder, die slaat aan bij iedereen die voorbij komt.

(we wonen gelukkig vrijstaand, dus de buren hebben er geen last van).

Als ik dit weer hoor dan laat ik hem wat vaker in de tuin, laat de mensen maar horen dat er een gevaarlijke grote hond hier woont.
Vrienden van mij zagen op een dag een man langslopen met hun dekbedovertrek voorbij lopen, die had hij als een zak op zijn rug. Maar meer in een flits dan dat ze er echt overna dachten.

Bleek hun hele huisraad erin te zitten, iig alles van waarde.

Ze woonde 8 hoog, deur was geforceerd, in geramt.
quote:monty25 schreef op 24 maart 2012 @ 12:19:

Bah, word hier altijd zo giftig van! Wat moet je ermee?!?!

Raakt een elemantair iets, namelijk veiligheid in de samenleving.

Wat je praktisch gezien kunt doen: stem op een politieke partij die criminaliteit eindelijk eens wil aanpakken, in plaats van de zachte heelmeesters met hun pappen & nathouden.

En: beveilig je woning, grote bouwmarkten hebben folders liggen, hoef je geen top-doe-het-zelver voor te zijn. (En je moet een beetje geluk hebben vrees ik)
Wij waren afgelopen zomer aan de beurt, toen we net 1 dag met vakantie waren. Alle erfstukken sierraden weg. Onvervangbaar. Ben er nog steed boos over en vooral bang. Ik denk dat ik me nooit meer echt veilig voel in/om ons huis. Wat wel helpt (om in ieder geval weer te kunnen slapen) is een alarmsysteem. Ik weet nu dat er niet zomaar iemand naast mijn bed kan staan snachts want als er een deur of raam opengaat, gaat meteen de sirene en mijn mobiel.

Verder inderdaad goede sloten, buitenlampen en voor komende zomervakantie ben ik aan het zoeken naar iemand die op ons huis wil passen.

En echt nooit de achterdeur openlaten als je even boven bent ofzo. Dat deed ik al nooit, maar nu helemaal niet meer.
quote:quattro35 schreef op 25 maart 2012 @ 22:54:

[...]

Raakt een elemantair iets, namelijk veiligheid in de samenleving.

Wat je praktisch gezien kunt doen: stem op een politieke partij die criminaliteit eindelijk eens wil aanpakken, in plaats van de zachte heelmeesters met hun pappen & nathouden.

Ik denk dan dat de vraag eerder moet zijn, welke partij pakt criminaliteit op de beste manier aan? Keer op keer is bewezen dat strengere straffen niet zorgen voor minder criminaliteit. Ook al geeft het wel een groter gevoel van rechtvaardigheid. Om criminaliteit te verminderen is er echter veel meer nodig, en daarbij kun je beter gevoelens buiten de deur laten (die zijn misleidend), maar kijken naar welke methoden (de meeste) effectieve resultaten geven.

Meestal zijn dat toch de methoden die niet zo populair zijn, of als te zacht worden omschreven.

Ik ben echter van mening dat je best wat strenger kunt straffen dan in Nederland het geval is en toch ook de 'zachte' methoden kunt uitvoeren.
Ik weet het ook echt niet wat we nog meer kunnen doen. We hebben dus al politiekeurmerk, buitenlampen en vriend wil nu een webcam in het kozijn zetten, maar dat vind ik eigenlijk echt niks, big brother is watching you. Maar kennelijk is het dus nodig, dat soort maatregelen. Laatst ook al pal voor de deur alle ruiten van vriend zn auto in puin geslagen, voor een inbouwnavigatie. En dan wonen wij dus echt in een dorp waar je vroeger echt de deur open kon laten s nachts en waar nooit wat gebeurde. Ben ik inmiddels van teruggekomen...ik ben vooral bang dat ze mn sieraden pikken, dat hebben ze aan de overkant gedaan. En inderdaad, het gaat mij ook echt om het idee dat er van dat tuig in je huis is geweest en alles van je bekeken hebben en met hun tengels aanzitten. Buurvrouw was ook zo in tranen...zo sneu.
@monty: ja dat lijkt mij ook het ergst. Dat er spullen weg zijn, is natuurlijk ook enorm klote. Maar dat er iemand anders gewoon jouw thuis is binnengedrongen...bah. Het lijkt me nog een tikkeltje erger als het gebeurt als je ligt te slapen (ipv weg bent).

Maar uh...de tip van een hond is niks voor je? Volgens mij echt het meest effectief.
Tja een hond...ik zou het graag willen maar hebben er echt niet genoeg tijd voor, dat vind ik geen goed idee voor het dier. Krijgen binnenkort wel de fifi (chihuahua) van vrienden te logeren, zou dat helpen? :-D en we hebben een heeele stoere kat, alleen was die arme helemaal van slag na die inbraak vorig jaar, zielig!

Laten we maar hopen dat ze ons er niet uitpikken, en ga in ieder geval ook even alle sieraden etc fotograferen, dat zeggen we al tijden maar het gebeurt nooit. Naar idee gewoon.
Haha, ook kleine honden schrikken af hoor. Toen ik een jaar of 3 was wilden ze in de schuur inbreken, maar door het gekef van ons kleine keeshondje gingen ze er als een speer vandoor. Straat verder slaagden ze toen wel...
Ik zou inderdaad de deur gewoon dicht doen als je *even* naar boven gaat...

Ik woon zelf op de eerste verdieping en als ik bijvoorbeeld in de slaapkamer ga opruimen of met de was bezig ben en geen zicht heb op het balkon, gaat de deur bij mij ook dicht...

Helaas is bij een kennis zijn auto sleutel van de tafel, midden in de woonkamer waarvanalles om heenstond, gestolen toen deze kennis (met de tuindeur open) *even* naar de wc was geweest....

Echt te gek voor woorden...

Toen mijn ouders een avondje weg waren en ik alleen thuis was was het ook een aantal keer raak doordat er ongeveer 10 minuten nadat ze weg waren iemand aan de deur(slot) rommelen was.... gelukkig hebben wij een hond die afschrikt dus gooi de haldeur open en hij komt blaffend en grommend aangerend waardoor ze weg waren, maar tis wel zo eng....
Oh yikes, gerommel aan de deur...inderdaad eng. Woon nu in een hoekwoning maar ouderlijk huis was vrijstaand middenin een bos. We hadden weliswaar een enorm elektrisch hek bij de inrit maar sch**t altijd peuken als ik alleen thuis was. Ondanks alarm dat op de meldkamer zat aangesloten. Gelukkig nooit wat gebeurd. Je zou denken dat ik me nu veiliger zou voelen met huizen om me heen, maar door al die ellende hier de laatste tijd dus ook niet

Kwam net naar huis rijden en reed het dorp in, aan de rand zit zo'n doodlopend stukje waar net een nieuwbouw bedrijventerreintje is gebouwd. Rijdt iemand voor me, type suv/bus, die daar dat terrein op gaat. Heb toch maar even de politie gebeld, weet eigenlijk zeker dat je daar s avonds laat niks te zoeken hebt en voor hetzelfde geld halen ze daar die net opgeleverde panden leeg (zit je daar net als bedrijf, ben je meteen de sjaak). Liever een keer teveel gebeld dan te weinig :-S
brr ben altijd doodsbang dat er een inbreker komt als ik alleen thuis ben. Wonen en slapen op de begane grond. Gelukkig nog nooit gebeurd.

Overigens kiezen veel inbrekers toch de makkelijkste weg. In mijn oude studentenflat stonden zomers alle deuren overal open. Kon je zo naar binnen lopen, want ondanks de sociale controle waarbij je iedereen gedag zegt, weet je niet precies met wie je huisgenoten allemaal omgaan. Daarom hield ik mijn deur toch altijd op slot.
In mijn vroegere studentenhuis is in 2 weken tijd ook 2 keer ingebroken. De eerste keer overdag, toen we allemaal naar school waren, echt alle kamers waren overhoop, verschrikkelijk.

Toen 2 weken later toen we met z'n allen gingen uiteten, kwamen we 's avonds thuis, maar de inbrekers waren nog boven. Politie gebeld en ging mee de inbrekers achteraan, maar uiteindelijk gingen de inbrekers privé terrein op, dus kon de politie niets meer doen.. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven