Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Goedemorgen! Wij zijn gisteravond vergeten de verwarming weer aan te zetten en werden dus wakker in een koud huis! Het is duidelijk nog geen zomer :-)

Zoeb, heb je nog wat kunnen slapen na je bankdutje?

Gelukkeling, sport ze en geniet van de zon, ik ga hetzelfde doen want we hebben de tafel en de stoelen op het terras gezet.

Phoehee, je hebt in ieder geval wél een pasgeboren kalfje gezien, dat is sowieso mooi :-)

Ik ga eens even een lijstje maken met alles wat ik moet doen vandaag, en dat ga ik doen in de zon, want daar is het warmer dan in huis
Ik heb geslapen als een os Bo. Wat erg als je in een koud huis wakker wordt. Dan moet je echt even wachten met badderen of douchen, anders is het heel erg koud. Brrr moet er niet aan denken. Zooo koud als je eruit komt. En het is net als hier dus, 's nachts koud en 's morgens dus ook nog en overdag echt heerlijk weer.

Ik ben aan het werk en het is best druk.

Ga nu maar verzenden anders heb ik hem nog langer open staan.

Ik had en heel stuk blind getypt en mijn toetsenbord staat/ligt er niet goed voor. Dus alles fout.
Hier ook iemand die lekker lang in haar bed heeft gelegen. Toch altijd weer even wennen aan de zomertijd. Ben nog moe van de voorstellingen maar die gingen lekker. De solistenrepetitie gisteren liep voor mij ook goed. Dus nu lekker genieten van het zonnetje met in etappes wat snoeiwerk doen.

Bo brbrbr wakkerworden in een koud huis, ik hoop dat jullie weer op temperatuur zijn.

Zoeb je heb dus mooi wat spullen kunnen verkopen.
Zo, en toen was het alweer maandag. Ik ben echt aan het uitblinken in afwezigheid he Vanmorgen weer een echo gehad om alles te controleren wat donderdag niet (helemaal) goed zichtbaar was, dus weer helemaal doorgelicht. Alles ziet er goed uit, dus ik ben tevreden.

Mijn baas wil vanmiddag gaan zitten over wat er allemaal gaat veranderen voor mij (dus ouderschapsverlof, kolfrecht en als eerste nog het zwangerschapsverlof) en dat heb ik nog niet helemaal goed voorbereid. Kut!

Van het weekend zijn we de hort op geweest met de nieuwe auto, hartstikke fijn ding. Nou hopen dat ik er ook in mag rijden, want vriend heeft zich de sleutel en het stuur toegeëigend afgelopen dagen De commode en de nieuwe vloer pasten er samen in (al zat ik wel erg krap toen), dus die zijn allebei thuis. Vriend is meteen aan de commode begonnen, want dat het een jaren 50 model is, is niet alleen aan het ontwerp te zien.. Maar het wordt een plaatje hoor, dat weet ik zeker!

Nu snel aan het werk. Zal vanavond tussen werk en naailes door nog even reageren. Heb me geprobeerd voor te bereiden op die naailes door alle naden die bekend waren te naaien op de machine, maar het ziet er allemaal wat raar uit. Juffie zal wel ontevreden zijn
Bo ik heb wat foto's voor je gemaakt.

Ing wat fijn dat het goed was en je nu wel alles kon zien. Wel gaaf zo'n extra echo op deze manier. Ben erg benieuwd naar de babykamer. Het klinkt allemaal leuk hoe die gaat worden.

Veulentje 1

Veulentje 2

Veulentje 3
Nou ja de foto's zijn natuurlijk voor iedereen om nog even van de lente te genieten. Mama pony heet trouwens Rita.

Oh ja nu een mooie naam voor het veulentje verzinnen.
Oooh wat een lieve foto's!!! Thanks Zoebie, wat een genot om naar te kijken, dat kleintje is superschattig :-)

Ing, heerlijk dat je controle-echo helemaal goed was! Ik droomde trouwens afgelopen weekend dat je zwanger was van een tweeling, en dat je dat niet durfde te vertellen aan ons omdat je dacht dat wij je hebberig zouden vinden

Veel plezier op naailes vanavond, ook voor Luonto!

Meepie, die zomertijd heeft toch invloed, ik merk ook dat ik moet wennen. Heb je nog wat kunnen snoeien?

Het is nu te fris voor het terras, dus we eten maar binnen. Maar het liefst zou ik de hele tijd buiten zijn! Vanavond maar niet vergeten de verwarming weer aan te zetten
Raar eigenlijk he dat een uurtje zo'n invloed heeft. Op mijn werk zat ook iedereen te gapen. En dan ga je automatisch meedoen.

Jammer toch wel dat het nog zo snel afkoelt. Wij kunnen ook niet buiten eten.

Nee joh, niet meer de verwarming vergeten.
Hallo lieve allemaal, ik geloof dat ik jullie ook een beetje heb verwaarloosd de afgelopen dagen... Sorry!

Wat een lief veulentje Zoeb! Ziet er nu al lekker eigenwijs uit. Ik ben nu bezig in deel 6 uit de serie van de aardekinderen (JM Auel, deel 5 in de vakantie weggewerkt), en aan het eind van deel 5 werd een veulen geboren. Je foto's sluiten goed aan bij de beeldvorming zeg maar

Het is genieten hè Bo, dat we zoveel buiten kunnen zijn. Jammer wel dat de verwarming niet op tijd aan was, dat lijkt me niet echt aangenaam. Brrr! Afgelopen weekend moest ik werken en het inloopuur hebben we lekker in de nieuwe tuin gehouden. Met z'n allen buiten. Zorgt ook voor leuke integratie met de buren; even een praatje maken!

Vandaag was ik lekker vrij. Ben vanmorgen flink tekeer gegaan in huis qua stoffen, zuigen en opruimen. Daarna de boodschappen en toen de tuin in. Sjurman heeft van het weekend al het snoeihout dor de hakselaar gehaald, dus we hebben weer wat ruimte. Er zijn nog wel een hoop oude plantjes van vorig jaar die de winter niet overleefd hebben, dus die gaan er binnenkort uit, en dan mag ik weer naar het tuincentrum, yeah! Dan mag ik weer "los", ik vind het altijd zo'n leuk uitje!

Meep, wat lekker dat je voorstellingen goed gingen! Nu je solo nog, komt vast ook helemaal goed

En Ing, hoe was het gesprek met je baas? Heb je inmiddels een beetje duidelijk hoe het gaat straks met verlof, kolven, mamadagen? Gefeliciteerd met de goede echo (en zaten er ècht niet stiekem 2, zoals Bo droomde? )

De komende week wordt best druk, met de start van een hele serie verjaardagen (vanaf vandaag t/m half mei hebben we minstens 2 verjaardagen per week, best een beetje veel van het goede. Gelukkig worden een aantal verjaardagen samengevoegd gevierd, zodat we niet continu dezelfde gezichten zien :-) ). Verder werk ik de komende tijd ook best veel. Even inhalen na de vakantie, scheelt vakantiedagen

Er staat nu een roast van aardappel wortel, ui, paddenstoel en speklap in de oven, kunne we zo aan tafel als Sjurman thuis komt. Zo'n roast is amper werk, lukt altijd en is nog lekker ook. Oja, en ook nog best gezond
Zoeb wat een leuke lente foto`s.

Ing fijn dat alles wat ze wilden zien nu wel te zien was op de echo, en het belangrijste dat alles goed was.

Bo ik heb aardig lopen snoeien, er zat om de druif heel veel klimop en die is nu bijna helemaal weg zodat de druif weer alle ruimte heeft.

Sjur je bent er maar druk mee
Bo het is ook heerlijk buiten en met zo'n tuin zou ik ook buiten gaan wonen. Is je terras nog zo schoon of van de winter weer een beetje vies geworden?

Zoebie mooie foto's, lief zo'n veulen.
Phoehee, het terras is prima schoon gebleven, het heeft ook bijna niet gesneeuwd deze winter, dat scheelt volgens Ro.

We zitten best te genieten van onze gesnoeide struiken en bomen, erg mooi nu alles uitloopt! Ik zal deze week wat foto's maken.

Meepie, wat leuk dat je een druif hebt! Geeft hij ook echt trosjes druiven? Wij zitten te dubben of we er één neer zullen zetten, maar met de winterkou hier vraag ik me af of het een plant is die aan zal slaan.

Sjur, inderdaad, een uitje naar het tuincentrum is superleuk :-) Weet je een beetje wat je wilt, qua kleuren en soort plantjes?

Ik hoop dat je ovenschotel lekker was, een verlate bon appétit voor jou.

Zoeb, dus bij jullie is het ook nog niet warm genoeg om buiten te zitten 's avonds?

Het is zo raar, want het is relatief laat nog licht en zonnig, maar de wind was vandaag echt kil.

Morgen gaan we 's ochtends wat inkopen doen voor de tuin; wie weet kan ik 's middags buiten zitten.

Donderdag weer chemo, dus ik probeer er NU van te genieten.

Er is zo een mooi programma op TV dus we gaan er voor zitten; daarna vroeg naar bed.

Ik wens jullie alvast een superfijne avond :-)
Het wordt nog echt kil 's avonds Bo. Al laat ik nu wel de ramen van de slaapkamers openstaan. Het is zo lekker slapen als er frisse lucht binnen kan.

Wat leuk al die uitjes voor het tuincentrum. Ik ben er zaterdag bewust heel hard langs gereden. Omdat ik er altijd en klein kapitaaltje kwijt ben. Ik zie veel te veel leuks voor de tuin.

Ik heb net even wat slaapkamers opgeruimd. Kan ik morgen stofzuigen en dweilen en proberen de dekbedden uit te wassen. Ze kunnen nu nog lekker buiten hangen. Dus 's avonds weer fris op bed. En ik wil die van Jan voor half twee alweer hebben opgemaakt. Voor ik een hele lange dag moet gaan werken.
Zo, ik was een beetje afwezig vandaag, ik miste dat uur vandaag echt wel, ik loop sinds vanmiddag constant achter mezelf aan te rennen. Dat komt omdat ik het klokje in de auto was vergeten te verzetten dus deed ik alles te rustigjes aan toen op het nieuws ineens bleek dat het 4 uur was en ik moest voor het eten koken nog van alles doen

Mooi veulentje Zoebie, knap dat het meteen met mamma mee loopt.

Meepie fijn dat het optreden goed ging en als een druif het hier houdt waarom dat niet bij jullie Bo? is het zoveel kouder dan?

Sjur heb je de hele serie achter elkaar gelezen? dat drukt dan zijn stempel op je vakantie hè? ik vond het een prachtige serie.

Ing gelukkig alles goed, ik ben blij voor je.Hoe was het gesprek?

Zo lekker slapen ik ben moe, welterusten allemaal!
Goedemorgen.

Goed geslapen allemaal? Het wordt alweer een mooie lentedag.

Ik ben al erg productief geweest. Er hangt al een was buiten en de dekbedhoezen enz. zitten er nu in en zijn bijna klaar. Dan kan de volgende. Ik heb Jan nog net niet uit zijn bed getrokken. Ik was om vijf uur alweer wakker. En heb niet meer geslapen, dus ben vroeg opgestaan. Zo krijg ik nog eens iets gedaan. Hoewel uitslapen me ook wel eens lekker lijkt.
Ik laat het klokje in de auto op wintertijd staan. Die gaat deze of volgende week toch de garage in tot het najaar. Tsja en dan is het alweer wintertijd.
Goeie morgen! Ik merk toch ook dat mijn lijf de donkerte bij het opstaan dit jaar zwaarder vindt dan voorgaande keren. Gelukkig is het snel weer licht 's ochtends!

Naaicursus ging op zich wel. Ik hen natuurlijk weer van alles verkeerd gedaan (al dan niet met ondersteuning van de juf) en word echt een ster in lostornen. Hierna ga ik beginnen met beddengoed

Het gesprek gisteren ging goed. Baas had nog nooit van kolfrecht gehoord, maar over mijn zwangerschaps- en ouderschapsverlof hebben ze wel nagedacht voordat ik nu met ze ging zitten. Zij willen dat ik de vrijdag vrij neem als ouderschapsverlof, maar dan is vriend al (verplicht) vrij, dus ik was daar heel stellig in. Dat viel ze wel tegen geloof ik. Ik kan nergens vinden of ík mag bepalen welke dag het wordt, weet een van jullie dat? Ik wil de maandag of de woensdag, maar de maandag vinden ze niet handig en de woensdag is de secretaresse al vrij (so what?). Het lijkt mij heel irritant om eerst 1 dag te werken, 1 dag vrij en vervolgens 3 dagen te werken. Ik kijk het nog wel even aan.
Volgens mij mag je dat (in overleg) zelf bepalen Ing, ik vraag het vanavond nog voor de zekerheid aan mijn man, die heeft al vaker met dat bijltje gehakt met zowat 80 vrouwen in dienst.

Ik lag er al vroeg in en heb toch rot geslapen, maar goed ik hoef vandaag niet echt veel te doen, alleen zo even naar de garage, kijken of een Nissan Pixo een leuke auto is, dus hopelijk nu wel tijd om in de zon te zitten met een boek vanmiddag.

Bo jij ook lekker van het weer genieten vandaag, het is snel genoeg weer donderdag
Geen idee Ing of je dat zelf mag bepalen.

Ik hoop het wel voor je. Mijn schoondochter is een dag minder gaan werken nadat Sam is geboren.

Ik heb net een best wel moeilijke stap gedaan.

Ik had het hardstikke naar mijn zin in het RmcD huis in M, maar ik merkte dat het reizen me toch opbrak.

Vanmorgen na lang nadenken toch gebeld en me afgemeld voor M en meteen aangemeld voor het huis in E. Ze vonden het erg jammer, maar omdat ik overstap en toch binnen de organisatie blijf is het niet zo heel erg. Ik wordt er straks over terug gebeld door E. Het scheelt me dik een half uur rijden.
goedemorgen

ik ben ook een ster in aanwezig zijn ondertussen. Maar zo een pommel vergt nogal wat werk

Bo, is het nog steeds zo een heerlijk weer bij jullie. Kun je lekker op het terras zitten vandaag,

Wat een beslissing zoeb, maar wel een begrijpelijke

Ingh, ik weet niet of je dat zelf mag bepalen. Ik heb het in overleg met de roosteraar gedaan. Omdat ik geen voorkeuren had en itsman ook niet. Ik weet dus ook niet precies hoe dat nu zit. Wat fijn trouwens dat de echo goed was

Phoehee, hoe is het met jou en okkie?

geluk veel plezier met het niets doen vandaag

Ik ga ook rustig aan doen. Pommel heeft gisteren haar eerste prikken gehad en daar reageerde ze niet zo lekker op. Spierpijn in haar beentjes en flinke verhoging. Ze was zo zielig alleen maar heel hard huilen en niets was goed. Nu gaat het alweer beter maar we gaan maar niets bijzonders doen. Alleen even boodschappen. Voor de rest deed ze het helemaal goed. Ze is in ieder geval al heel sterk voor haar leeftijd. Ik denk dat ze later voetballer wordt
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen,

wij hebben er alweer een hele dag opzitten bijna: tuinncentrum, stomerij, apotheek, kledingwinkel, supermarkt.

Nu even een bakje yoghurt met fruit eten in het zonnetje en daarna een siesta, want anders trekt oma het allemaal niet

Zoeb, verstandige keuze! Beter nu, zo aan het begin tijdens je inwerktijd, dan over een jaar als alle partijen al helemaal gewend zijn.

Nu kun je nog makkelijk overstappen.

Fijn dat ze zo aardig reageerden, dat scheelt altijd!

Werk ze vandaag; in ieder geval heb je qua slaapkamers al een beetje de grote voorjaarsschoonmaak gehouden

Its, wat fijn om te lezen dat Pommeltje zo'n sterke baby is! En voetballer, ach, wie weet wordt ze rugbyspeelster, kan ook

Sterkte met de naweeën van haar prikjes.

Gelukkeling, mijn schoonzus stuurde me een mailtje en schreef precies hetzelfde als jij: auto-klok nog niet verzet, en ze dacht dat ze ruim in haar tijd zat, maar ze was gewoon dik te laat

Wat vond je van de Nissan Pixo trouwens? Is het een optie?

Ing, volgens mij mag een werkgever je niet een dag opleggen, en mag jij ook niet een bepaalde dag eisen.

Het moet in goed overleg geregeld worden volgens mij; en dat je vriend de vrijdag vrij heeft is natuurlijk een ijzersterk argument om jou een andere dag te geven!

Raar trouwens dat ze de secretaresse erbij haalden wat betreft de woensdag; jij doet toch haar werk niet, en vice versa? Daar zou ik, als ik jou was, nog eens rustig iets over zeggen.

Nu even proberen Joe te borstelen, die heeft ineens een fobie voor de borstel ontwikkeld (vorig jaar vond hij het heerlijk, dus nogal vreemd) en ik ben 'm nu heeeel voorzichtig elke dag aan het laten wennen.

Raar beest is het :-)
Niks zo wispelturig als een Joe! De Sammen zijn wat makkelijker over het geheel genomen haha

Jullie hebben al veel gedaan joh, ben je er nu wat meer aan gewend dat Ro thuis is? Doe maar een lekker tukje, je hebt het dik verdiend hoor.

Die pixo is inderdaad een goed alternatief, ik moet er nog even over nadenken, maar met de offerte die ik net gekregen heb, ben ik mét inruil in totaal 6285 euro kwijt voor een nieuwe auto, dan is hij wel tomaat rood, dat is de enige niet metalic kleur, voor alle andere kleuren moet er 324 euro bij. Mijn budget voor een gebruikte auto was 6000 max. dus tja.............

Donderdagmiddag ga ik samen met mijn man een proefritje maken, kijken wat hij ervan vindt.

Zoebie ik dacht al je auto in de garage? straks moet je met je oude renaultje dat hele stuk karren, of zou je dan toch met de Clio zijn gegaan?

Arm wicht, die prikken! had jij het er ook moeilijk mee Its? ik vind het zo zielig, je kunt het nog niet uitleggen aan zo'n kleintje.
Zo dat was een royaal rondje winkel Bo. Je hebt meteen het halve dorp gehad.

Geluk, ¤ 6000.- voor een goede tweedehandse of ¤ 6250.- voor een nieuwe. Het is een leuk autootje dus lijkt de keus me niet zo moeilijk. Onze duurste auto ooit was het Renaultje 4. Al die dure onderdelen die daaraan moesten.

En ik ben zelfs met het viertje naar Zuid Holland gereden, dus dat stuk karren was geen probleem. Maar E is een heel goed alternatief lijkt me.

Als je geen echtscheiding wilt, moet je met je man geen raamfolie gaan plakken.

Gelukkig moest hij weg en heb ik alles er weer vanaf getrokken.

Het zat wel degelijk scheef. Een raam heb ik zaterdag alleen gedaan, kaarsrecht en zonder luchtbellen, dus dat moet me nu ook gaan lukken.

Het nadeel is dat we hier een drukke wandelroute langs het huis hebben, dus geen folie vind ik geen optie. Dan kan ik overdag niet eens meer zo af en toe op de bank gaan liggen.

En mensen kijken nu eenmaal graag binnen. Ikzelf net zo goed.
Zoeb, wij hebben voor het keukenraam van die plisségordijnen die je ook van onder naar boven kunt trekken, echt een uitkomst! Maar wel een stuk duurder dan plakfolie.
Die zijn leuk Ing, alleen geen optie voor hier omdat wij al optrekgordijnen hebben. Dat is dan te druk. Dus folie is een mooi alternatief. Er zat folie voor. Alleen nog van dat glas in lood en dat past niet meer helemaal bij mijn moderne (nou ja) intererieur.

De hele morgen gaat hier al de telefoon en dan hoor ik niets. Ik ben er inmiddels pissig van als dat ding weer een keer gaat.

Ik mocht trouwens om 5 uur beginnen en dan vrijdagavond vier uurtjes werken, doe ik veel liever met dit mooie weer. En dan kan ik mijn ramen eens wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven